De Blauwe Sluis in Den Bosch

do vanaf 11:30
vr vanaf 11:30
za vanaf 11:30
zo vanaf 11:00

Deze unieke plaats aan De Maas zal u doen onthaasten en verzoekt u om tijd en stress te vergeten. Laat u in een relaxte sfeer bedienen en geniet van het verblijf op ‘De Blauwe Sluis’.

Als streekgerechtenrestaurant halen wij onze producten dan ook uit de directe omgeving en vernoemen wij hierbij onze leveranciers in de menukaart.

Laat je fantasie de vrije loop als de menukaart van De Blauwe Sluis wordt gepresenteerd en laat je verrassen door kwaliteit, ambiance en gezelligheid.

1. Personeel

1517119887 86
1523199291 86
1620469744 67

1. Corry en Sil van Swelm

Heerlijke biefstuk met portsaus gegeten. Vlotte vriendelijke bediening en nieuwe inrichting warm en sfeervol.

Eén vorige recensie
  2. Zeeeeer slechte service. Het gehele terras staat leeg maar elke tafel is gereserveerd. Gemiste kans want half uur later staat nog alles leeg en hadden vele mensen een drankje kunnen doen in de tussentijd. Hopelijk vragen ze straks als het minder weer is en er geen euro meer binnen komt niet teveel of geen Corona toeslagen want als er geld te verdienen is verzaken ze dit

3. Met Kerst gereserveerd omdat we hier altijd super lekker eten. Helaas waren we deze keer niet zo tevreden. Er werd een 6 gangen diner geserveerd (€ 50,00 pp) porties waren zo klein dat je het amper kon proeven wat er werd geserveerd . Het hoofdgerecht was bij ons ook niet wat we van “De Blauwe Sluis” zijn gewend. Jammer dat het juist met de Kerstdagen tegen viel. Normaal eten we hier altijd goed met verse producten uit de streek.

4. Leon Ligthart

Een zeer knus restaurant. Zeer vriendelijke bediening en het eten was onderscheidend. Lekker klaar gemaakt, leuk opgediend en in een goed tempo. Zeer zeker de moeite waard om het nog eens te doen.

5. Scheepers

Altijd zeer tevreden geweest over dit restaurant Dus mn ma werd 79 en dachten we gaan we hier keer eten. Het was bloedheet. Kunnen jullie niks aan doen maar zaten vol in de zon… het duurde niet lang voor we ons drinken kregen. Besteld en gewacht. Voorgerecht paling op toast… zag er onverzorgd uit. Met vel en al op een dikke boterham. Zo was ik t niet gewend. Hoofdgerecht spareribs oke. Reggie sate en ossenhaaspuntjes ook maar neergeledgd… frietjes erg donker. Groentes niet fris. En 2 rotte cherry tomaatjes als garnering. Weet niet waardoor maar erg teleurgesteld dit keer normaal. Toppie. Oh en mn ma had grietje besteld moest ze heel de vis zelf ontleden. En heel veel vliegen tijdens t eten. Jammer…

6. We hebben heel lekker gegeten.

7. Marie 22 punten

Terras met uitzicht over de Maas. Mooie kaart voor ieder wat wils. Personeel is gastvrij.

8. van den broek

Alles was perfect,

9. Het was werkelijk fantastisch.
    Echt een fantastische kwaliteit aan eten en drinken.
    Vriendelijke bediende en rustige sfeer, ook al zal het restaurant wel vol.

10. De Blauwe Sluis

11. Heel goed eten en erg vriendelijk personeel. Ik kom er heel graag!

12. De griet en de scampies waren heerlijk.
    Bij de mosselen vond ik persoonlijk wat te veel aan groente en kruiden.
    De bij geserveerde groente hadden wat langer gekookt mogen worden. (Bijna rauw).
    De frietjes heerlijk en krokant.
    Overigens tevreden.

Eén vorige recensie
  13. Vriendelijk, gezellig en goed eten

14. Gisteren met 8 personen bij De Blauwe Sluis gegeten. Het eten was zonder uitzondering heerlijk. Mooi opgediend en goed van smaak. Gegeten o.a. de champignons op toast, tomatensoep,garnalencocktail en gehaktbrood vooraf. Franse sudder, ossenhaas, sateh en salade als hoofd. Erg attent personeel, genoeg navullingen van bv. Frietjes e.d.
    Wij komen hier zeker terug!

15. Wij waren met zes man. Het eten is redelijk, maar de bediening mag best wat vriendelijker.
    En op de kaart staat een hoop bla bla.

16. Roy 46 punten

Heel lekker gegeten bij dit leuke restaurant! Je betaald wat meer voor een tournedos maar dat is het zeker waard!

17. Stefhan

18. van der Heijden

Zeer leuke locatie en heel vriendelijk personeel
    We komen zeker nog een keer

19. Afgelopen weekend bij toeval weer eens terecht gekomen bij de sluis. Het ontvangst was hartelijk.. Helaas was de bediening de rest van de avond minder alert, het eten was wel oké maar niet bijster bijzonder. De menukaart heeft veel bla bla dit is in de gerechten niet terug te zien... Ook ons zie je er voorlopig niet weer.

21. Fam. Staps

Wat hebben wij heerlijk gegeten met zijn 9en! Een prettige ontvangst, heerlijk eten en drinken en een bediening die niets te wensen overliet!! Een echte aanrader dus!

22. Zijn vorige week hier mosselen wezen eten. We konden buiten plaatsnemen aan een nog niet schoongemaakte en afgehaalde tafel. Onze bestelde biertjes kenden geen schuimkraag meer. We kregen eerst de mosselen, kregen daarna pas bestek en weer later pas de sausjes. De bediening kan het gewoon niet aan met 2 medewerksters, klant en service lijden hieronder. We moesten zelf weer vragen voor een nieuw biertje bijvoorbeeld. De derde persoon (een man) keek af en toe wat rond op het terras, maar gaf ons juist de indruk geen overzicht te hebben. Jammer, voorlopig geen vervolg meer voor ons in dit restaurant, men zal echt een slag extra dienen te maken - voor ons in ieder geval. Er zijn betere restaurants die gastvrijer en klantgerichter zijn als alternatief.

23. Omdat onze ervaring bij de Blauwe sluis goed is, zijn we er al meerdere malen geweest. Altijd is de bediening vriendelijk en behulpzaam. Het eten is overheerlijk. Afgelopen keer het stoofpotje gegeten. Wat was dat goed zeg. De sfeer is gezellig, zowel in de zomer als in de winter.

24. Voor het eerst gegeten; jammer dat het donker was want het zal, zeker op een zomerse dag, een hele leuke plek zijn zo aan de Maas. Heerlijke carpaccio, lekker hoofdgerecht en salade en vooral het toetje was zalig. Vriendelijke bediening. Een minpuntje: de groente was nagenoeg rauw. Iedereen van ons gezelschap had de peultjes en worteltjes laten liggen.

25. Pieter 845 punten

Aan de buitenkant kan je nog menen 'dit is zomaar weer een dijkrestaurant'
    Aan de binnenkant ziet het er verrassend uit. Comfortabele stoelen, zeer uitgebreide kaart. Prettige bediening, waarbij aangetekend dat er kort na ons wel een grote groep gereserveerden binnenkwam waaien die de serveersters zwaar belastten. Op ons verzoek is de achtergrondmuziek iets teruggeschroefd wat de akoestiek ten goed kwam. Mooie plek om op een zomeravond aan te landen. Mooie plek ook om uitgebreid te tafelen. De kok is top. Wel is het aardig aan de prijs. Maar de kwaliteit is er ook naar.

26. Met z'n vieren hier gegeten. Het was zeker niet onplezierig. Maar de verwachtingen lagen wat hoger. Met name de gerechten hadden wat verrassender gemogen. De carpaccio was wat flauw. En het kaasplenkske was absurd groot en ook weinig verassend. Enkel harde kazen met weinig variatie. Een zacht kaasje en een schimmelkaasje waren welkom geweest op het plankje.
    De biefstuk was daarentegen zeldzaam mals met een uitstekende saus. Heerlijk!

De service was rommelig. Gezien de drukte (vrijdagavond) was er te weinig personeel wat resulteerde in lang wachten op service.

Al met al was het zeker niet slecht. En een sfeervol restaurant. Maar er moet, mijn inziens, gewerkt worden aan de beleving, de gerechten en de service.

27. Olga Vink

Gister weer heerlijk een hapje gegeten bij ' de Blauwe Sluis' in Gewande....was wederom genieten...! De eigen gerookte paling smaakte formidabel.
    Begin deze maand met een gezelschap van 8 personen ook wezen eten en toen was het ook super. Samen met Teun hadden we vantevoren een speciaal menu samengesteld, in combinatie met de juiste wijnen. Ter afsluiting een kop koffie met likeur, maakte de avond compleet. Locatie op de dijk en sfeer binnen is ook top. Een echte aanrader dus!

28. Leuke avond gehad,heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar

29. VVH

30. Wij hebben ontzettend lekker gegeten zondag. We kregen een prachtige grote tafel voor 6 personen en de bediening was zeer correct en vriendelijk. De asperge-kaart is zeker aan te raden! We komen snel weer terug.

31. Goed gegeten op 28-04-12.
    Gevarieerde kaart, borden worden met de nodige fantasie samengesteld. Zie er aantrekkelijk uit. Streek- en seizoenskaart (nu ook asperges).
    Bediening erg goed en voorkomend.
    Het is een huiskamerrestaurant, dus veel ruimte tussen de tafels. Geen "herrie" van andere tafels, dus goede acoustiek. . Het heeft een luxe uitstraling, maar ook weer niet overdreven.
    Het is het omrijden (vanuit Utrecht) waard !

32. Heerlijk gegeten afgelopen zondag. Goede kaart, leuke manier van presenteren van de gerechten. Streek- en seizoenskaart (nu ook wild). Bediening erg goed en vriendelijk. Sfeer is erg goed. Ze noemen het een huiskamerrestaurant en zo voelt het ook. Toch heeft het een luxe uitstraling. Hier gaan we zeker vaker terug.