De Blauwe Sluis in Den Bosch

• 2de Kerstdag – 26 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan
Gesloten
  • Oudejaarsdag – 31 dec

Na vele jaren van afwezigheid zijn wij eindelijk weer terug in Gewande en dit voelt als een ‘warm deken’ en ‘heerlijke thuiskomen’.

Dit gevoel willen wij graag delen met onze gasten en graag bieden wij de mogelijkheid voor een aangenaam verblijf in het huiskamerrestaurant van Restaurant De Blauwe Sluis of op een van de terrassen, waar gebruik gemaakt kan worden van een uitgebreide lunchkaart, een High Tea, een steeds wisselende dinerkaart, wijnkaart, of gewoon een kleine terraskaart, een vers kopje koffie of een drankje en een hapje.

Al bijna drie eeuwen is de familie met deze streek verbonden en daarom laten wij u graag kennismaken met onze verse ambachtelijke streekproducten, authentieke bereidingswijze en recepturen.

Hierin worden wij bijgestaan door onze buren en streekgenoten, zoals o.a. Savelkouls Vleesboerderij, Bakkerij Erkeland, Kaasboerderij De Langge Hoeve, Dollevoet Shiitake, Geert Merks, Slachterij en Slagerij Ebergen en vele anderen.

Deze unieke plaats aan De Maas zal u doen onthaasten en verzoekt u om tijd en stress te vergeten. Laat u in een relaxte sfeer bedienen en geniet van het verblijf op ‘De Blauwe Sluis’.

Het natuurlijk genieten begint nu…en dat is lekker!

Team De Blauwe Sluis
&
Rens Kemp

De gerechten van Restaurant De Blauwe hebben allemaal een verhaal; enerzijds zijn het gerechten uit de streek of producten van de streek, anderzijds heeft het te maken met de historie van De Blauwe Sluis, de familie en buurtgenoten uit Gewande en Het Wild.
Gelukkig ook, zijn enkele oude recepten bewaard gebleven en vormen deze een mooie presentatie in combinatie met de huidige streekgerechten.

Belangrijk hierin zijn natuurlijk Opoe, Klaar van Hendrikke, Berry en Mien, de dochters, en
tante Fieke d’n Ome en niet te vergeten tante Toos van Oom Henk. In de loop van de jaren uit de vorige eeuw hebben deze vrouwen bepaald wat er werd gegeten. De producten kwamen uit de directe omgeving: men had zelf groente en fruit in overvloed, en men zorgde ook zelf voor varkens, kippen, geiten, schapen, konijnen, ganzen en eenden. Bovendien was er genoeg vis van de rivier en wild uit de polders.

Het hele jaar rond werd er gerookt, gedroogd en geweckt; de kelders van De Blauwe Sluis puilden uit met “’t beste van het beste” uit eigen tuin en van eigen erf.

In de loop der jaren is dit natuurlijk veranderd, maar met plezier maken wij gebruik van de kennis en kunde van toen en gaan wij graag terug in de tijd waar gezond en natuurlijk eten normaal was.

Als streekgerechtenrestaurant halen wij onze producten dan ook uit de directe omgeving en vernoemen wij hierbij onze leveranciers in de menukaart.

Laat je fantasie de vrije loop als de menukaart van De Blauwe Sluis wordt gepresenteerd en laat je verrassen door kwaliteit, ambiance en gezelligheid.

Diëten Vegetarisch, glutenvrij en lactosevrij
Bekijk onze menukaarten
Foto van De Blauwe Sluis in Den BoschFoto van De Blauwe Sluis in Den BoschFoto van De Blauwe Sluis in Den BoschFoto van De Blauwe Sluis in Den BoschFoto van De Blauwe Sluis in Den BoschFoto van De Blauwe Sluis in Den BoschFoto van De Blauwe Sluis in Den Bosch

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
Aan het water en landelijk
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang
Ambiance
Romantisch, zakelijk, huiselijk, gezellig, nostalgisch en rustig
Voorzieningen
High-tea en terras
Kinderen
Kinderstoel aanwezig, verschoontafel en magnetron (voor kindervoeding)
64 zitplaatsen en maximaal 64 personen in één groep
Personeel