Allerlei in Den Bosch

Bourgondisch genieten met een vleugje chique....

Diverse parkeergarages op loopafstand.
    Dichtsbijzijnde parkeergarage is Wolvenhoek.

10 minuten lopen vanuit Centraal Station 's-Hertogenbosch.

ma lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

Bij Allerlei eet je heerlijk voor een eerlijke prijs. Onze chef kookt met verse producten uit de streek, gecombineerd met topproducten uit de internationale keuken. Onze gasten komen hier om in een ongedwongen sfeer te genieten van elkaar, hun familie, hun vrienden, hun relaties én van mooi eten & drinken. Het restaurant is stoer met een vleugje chic, maar ook intiem en joviaal. Of dat Brabants, bourgondisch of typisch Allerlei is?
Kom binnen, geniet, proef en oordeel zelf.

5. Betalen American Express Master Card pin Visa

ma lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 11:30 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

1220594109 84
1312044794 63
1319079462 62
1501980833 74
1530119505 69

1. Buiten gegeten met 4 personen. Sfeer leuk in een gezellige straat met veel horeca. Eten goed. Vlees mals. Attente ober. Andere obers toonde ietwat arrogant en slordig.

Minpunt is dat je postmix cola krijgt. Na het vragen of ze ook Cola uit flesjes hebben kregen wij het antwoord dat zij dat niet hadden. Dan maar ander drinken besteld. Daarna kregen we wel de vraag of we nog wat oesters of Pata Negra wilden vooraf. Nep Cola maar wel Pata Negra? Vreemd. Erg commercieel ook. Want uiteraard betaal je grof daarvoor. Porties iets te klein. Aardappeltjes in schaal die we kregen kwam uit kant en klare zak.

2. Slecht, taai en smaakloos eten. Restaurant wordt verder gerund door studenten die het leuk proberen maar daarmee is het ook gezegd.

Zeker geen aanrader!

3. Gisteren gegeten met 2 personen, vistrio besteld, werd geserveerd op een koude bord, waardoor de toch al niet warme vis en de onderliggend groente al binnen enkele minuten koud waren, ook de bijgeleverde aardappeltjes waren maar net warm en koelde ook snel af.
    De salade voor de andere was wel goed.
    Verder was het niet leuk om te horen dat het personeel gezellig met elkaar had over beenaren wel of niet scheren.

4. Het eerste drankje werd zeker 20 minuten na bestellen gebracht. Eten op zich prima maar met 4 personen 1 klein schaaltje groente en 1 schaalt aardappels is wel heel erg weinig. Dit eten veel mensen per persoon.

Ondanks de gezellige ambiance geen positief gevoel over de de prijs/ kwaliteit. Voor ons niet meer helaas.

5. Pietje puk

Mag wel iets meer eten voor de prijs die je betaald. Wel heel smakelijk en gezellig. Super.

6. Nelly jansen

Supper lekker gegeten vanavond, wel Heeeel jammer dat de Wijn zo duur was 6,85 per glas

7. Ralf Jansen

Gisteren gegeten bij Allerlei. Heel mooi verzorgde en smakelijke gerechten. De bediening was zeer vriendelijk en spontaan. Hier komen we zeker nog eens terug.

8. Snelle service bij dit restaurant. Personeel is wel erg uit de hoogte. Bakjes salade en aardappeltjes worden niet van een dienblad uitgeserveerd. Maar gewoon 2 bakjes in 1 hand. Ziet er niet erg professioneel uit. Er werd niet gevraagd of we een keuze hadden gemaakt. Het was; 'Zeg het maar' (we zijn geen frietje aan het bestellen). Leuk terras, warm aangekleed. Werd netjes gevraagd of we nog een dessert of iets anders wilden nuttigen.

9. Onlangs gegeten. Smaak is heerlijk maar de hoeveelheid van de gerechten is treurig. Een lepel groenten, een lepel sla en een lepel aardappels per persoon. Desserts voor ca. 9 euro ook met paar happen op. Gerechten zijn in verhouding aan de prijzige kant, waardoor je bang bent dat als je bijvraagt je wederom de hoofdprijs betaalt voor een garnituur. Achteraf bleek dat je bij mocht bestellen zonder bij te betalen en dat de hoeveelheden klein waren omdat er veel weggegooid werd. Dat vind ik netjes, maar zeg het erbij! Uiteindelijk toetje besteld omdat we na het hoofdgerecht simpelweg niet genoeg gegeten hadden.
    Echt heel jammer. Eten is heerlijk, maar door het te doorzichtige commerciële gedrag kom ik er niet meer.

10. Gewoon weer eens in een goed restaurant met zeer attent personeel. Geen flauwekul maar recht door zee keuken met mooie gerechten. Geen spijt dat wij daar onze huwelijksdag hebben gevierd.

11. Het eten is perfect, maar dat mag je ook verwachten, het is behoorlijk aan de prijs, maar slecht, slecht, slecht is dat je geen karaf water kunt krijgen, je dient een fles plat water te bestellen! Kassa! En dan baal ik echt!
    Heb een klacht ingediend, en dan hoor je, overigens van een vriendelijke bedrijfsleidster, tja hier hebben we al meer klachten over gehad! Dan denk ik, doe er dan wat aan! Genoeg eetgelegenheden waar je wel gewoon een karaf water krijgt!

12. Pam Stolvis

14. pieter 1083 punten

Mooi restaurant. Vriendelijke ontvangst. We namen olijfjes en pata negra als voorgerecht. Goed. Ham met wat droge randjes. Biefstukje brood met mooie jus en salade en een steak tartare. Goed. Wijn goed (een half glaasje was geen probleem). Erg goede en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar

15. Leuk restaurant, met lekker eten. Wel wat aan de prijzige kant.

16. Jan Burger

Het eten was goed, de bediening goed en vriendelijk (tot de koffie).

Het lawaai was verschrikkelijk. We konden niet rustig met elkaar praten zonder hard te roepen naar elkaar. Zal het ook niet aanbevelen aan anderen. Jammer van de kwaliteit.

Vr. groet,
    Jan en Ger Burger en kinderen.

17. Edwin en Ilse

Gister avond wederom heerlijk gezeten bij Allerlei. Service is top en het personeel is vriendelijk. Er staat iemand aan je tafel die ook weet wat je aan het eten bent, iets wat tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is. Mijn vriendin heeft een voedsel allergie dus zijn er altijd extra wensen, ook hier geen probleem.

Gister de oesters gehad en spareribs. Oesters waren weer heerlijk en ook de ribs vielen bij mij in goede smaak. Mijn wederhelft had de kogelbiefstuk die ook uitstekend medium gebakken was.

Het is gewoon een gezellig restaurant met een goede kwaliteit prijs verhouding. Wij komen er voor uit Veldhoven. Echt een aanrader. Wel reserveren!

18. Gezellig, leuk personeel en goed eten. Originele kaart. Reservering wel noodzakelijk.

19. Al enkele jaren zijn we vaak wekelijks te vinden in Allerlei. Met name in de zomer zitten we heerlijk op het terras te genieten van al dat heerlijks wat chefkok Leon met zijn brigade bereidt.
    Natuurlijk heeft de uitwerking van de Korte Putstraat als restaurantstraat zijn invloed op Allerlei. Een gezellig restaurant met een heerlijk oud bourgondische uitstraling. Soms is het zo druk dat er weinig ruimte is om goed te kunnen tafelen (minpunt). Een aanrader is zeer zeker de Patta Negra die je als voorafje kunt bestellen.
    De bediening is correct en professioneel, maar laat bij drukte wel eens een steekje vallen. Aandacht aan de gasten van eigenaar Paul wordt door ons als zeer positief gezien en is te merken wanneer hij aanwezig is.

20. Samen met mijn zoon van 9 voor zijn verjaardag afgelopen zaterdagavond heerlijk wezen eten! Aan de bar een prima tapbiertje voor papa en mijn zoon blij want hij kreeg een extra mooi versierd "verjaardagglas". Daarna mocht hij met chefkok "hoi ik heet Leon" de keuken in voor een kijkje achter de schermen; top dat men tijdens piekdrukte hiervoor de tijd neemt!

Aan tafel kregen we als voorgerecht op verzoek een heerlijke proeverij; 3 verschillende oesters, een portie slakken, sashimi van zalm en tonijn en een paar vegetarische bitterballen. Daarna een XL salade met kreeft en gamba's (heerlijk!) en een bord met kalfsvlees en pasta (ook heerlijk, erg ruime portie). Als toetje 2 x death by chocolate; wow!

De eigenaar- "goedenavond ik ben Paul, was alles naar wens?!"- checkte tot slot onze tevredenheid. En deze luidt namens zoon en papa; TOP!! Vriendelijke bediening met persoonlijke aandacht, lekker eten en een gezellige ambiance! Opvallend veel wijnen per glas overigens.. Ik ben als Bosschenaar goed bekend met de Allerlei maar vind de manier waarop onze avond werd verzorgd echt een recensie waard; dank en tot snel!! Groeten Marc

21. Heerlijk gegeten in een super gezellige ambiance. Oesters, lamskoteletjes, parma ham, tonijn en coquille. Echt in de watten gelegd, door de bediening. Goed geadviseerd mbt de wijn. Onze glazen bleven door de bediening bijgevuld.

We hebben heerlijk gezeten aan het raam in de Visserij, een bijzonder plekje, waar we mooi zicht hadden op de drukke straat buiten.

Voor herhaling vatbaar!

22. Gisteren na een middag shoppen in Den Bosch op aanraden van 'echte Bosschenaars' gegeten bij de Allerlei/Visserij in de Korte Putstraat. Wat een toptent is dit! Heerlijke bijzondere voorgerechten en kwalitatief hoogstaande hoofdgerechten met veel keuze in lam, rund en vis. Gamba's pil pil en de steak zijn een aanrader. De kinderen hebben gesmuld van een bitterbal van risotto, mooi biologisch kippetje en spareribs. De uitgebreide wijnkaart (op I-pad) laat mooie wijnen zien. Ondanks de drukte vond het enthousiaste en professionele personeel de tijd om in de keuken met de kinderen een ijsje te bereiden. Kortom, echt een aanrader om hier te eten met goede prijs/kwaliteit verhouding. Binnenkort willen we het nieuwe restaurant Wolters in Heesch bezoeken van dezelfde eigenaar.
    Fam. Wevers, Deventer.

23. Op 1ste kerstdag getracht rustig romantisch te kunnen eten maar helaas is dat niet gelukt.
    Naast ons een rumoerig gezelschap van ongeveer 10 personen die zodanig herrie maakten dat
    je elkaar niet meer kon verstaan en ze iedereen bij hun gesprek wilde betrekken, zeer irritant.
    Het nagerecht hebben we beneden genuttigd maar helaas was het gezelschap ook daar nog te horen.

Bij de bediening gemeld maar die deden een beetje onnozel alsof er niets aan de hand was.
    Gratis kopje koffie aangeboden gekregen om het zogenaamd een beetje goed te maken.
    Als ik de bedrijfsleider was geweest had ik het anders opgelost.
    Wij komen daar in ieder geval niet meer!

24. Cees van der ZEE

Op 14 december aten wij na een onverwacht bezoek aan Den-Bosch, bij Allerlei. Net als de stad, een prettige verrassing. Het eten was lekker, de sfeer was zo prettig dat wij niet gemerkt hebben dat na onze komst, het restaurant geheel vol gelopen was. De prijs was gezien de sfeer en de bediening correct. echter... 4 (!) dagen na ons bezoek bleek ik mijn autopapieren tasje kwijt te zijn. Deze werd in het restaurant gevonden, en opgestuurd. Mede dankzij de toen verleende service, heb ik de service met een 10 kunnen waarderen.

25. Als oud horeca man kan ik er niet erg positief over zijn. Een karige lunch met oud standaard stokbrood, niet erg verrassende gerechten en brutale bediening. Twee voorgerechtjes, twee 'lunchgerechten' 2 biertjes en twee glazen witte wijn à 6,75 = 74,30. En ja hoor, vaste klanten krijgen alles klaar, genoeg vers brood, gratis water en... voorrang.

26. Een poging gedaan om bij Allerlei te gaan eten. We kwamen niet verder dan 3 kwartier in de gang wachten waar iedereen die met grotere getale binnenkwam voorrang kreeg. Meerdere malen werd ons wijs gemaakt dat 'die' tafel voor ons zou zijn en dat hij alleen even ingedekt moest worden. Opnieuw wachten wij geduldig, terwijl ons nog steeds geen drankje aangeboden is, en weer wordt de tafel aan een groepje met 1 persoon meer toegekend. Na 3 kwartier gewacht te hebben besloten wij, onder het oog van de medewerker die ons 'bediende', te vertrekken. Er werd geen poging gedaan om ons binnen te houden. Wij raden het restaurant aan de overkant van 'Allerlei' aan! Snelle service en heerlijk eten!

27. Afgelopen zaterdag gegeten en super leuke avond gehad! Goed gegeten voor een prima prijs.
    Bediening erg attent en gezellige gastheer en gezellig op het terras eind september.
    Voor herhaling vatbaar.

28. Bediening onbekwaam. Zie met fles witte wijn onder de arm en twee glazen in de hand bij andere tafel bedienen. Na mandje met uitgedroogd stokbrood met kruidenboter te hebben laten staan, vooraf Champagne Moet & Chandon besteld. Denken we. Want fles hebben we niet gezien. Wel ontvingen we twee plakglazen welke ook aan onderzijde nat waren. Oesters kwamen op gesmolten ijslaag. Te lang gestaan. Maar smaak was goed. Vervolgens aan de vis. Zonder visbestek !! Nog twee maal naar de bestelde wijn gevraagd. Ook hiervan fles nooit gezien, maar wederom twee reeds gevulde glazen. Wijn was overigens veel te koud. Vervolgens de vis op plakkerige pasta welke gesneden moest worden overgoten met knoflookolie en een beschamend bakje (voor 2 personen) salade voorzien van gloeiend heet bestek !!! Voor bijna € 100,- voor 2 personen, rekening gevraagd en elders dessert met espresso na genomen. Niet voor herhaling vatbaar.

29. Super restaurant! Voor herhaling vatbaar. Super personeel word vriendelijk behandeld en eten was geweldig! I like this!

30. Heerlijk gegeten! Mooie gerechten eerlijk en zonder fratsen klaargemaakt.
    Snelle en vriendelijke bediening.

31. Tweede Kerstdag bij Allerlei gegeten, wat een tegenvaller! Oesters waren op, wijn van de wijnkaart was er niet, tong was op en nog erger de service was waardeloos.
    De arrogantie van het personeel in combinatie met de onkunde maakte het dat het bijna lachwekkend werd. Geen visbestek bij de vis, wijn niet laten proeven, borden een half uur laten staan, nagerecht serveren zonder bestek, koffie serveren zonder suiker/melk etc. Jammer van zo'n restaurant om zo af te glijden naar dit niveau.

32. In de afgelopen jaren hebben we hier een aantal keren gegeten. Het eten is eigelijk altijd goed. Er wordt wat genepen in de garnituur. Wel aan de wat duurdere kant t.o.v. de kwaliteit. Voor Den Bosch is dit onze vaste stek.

33. vrijdag 24 augustus heerlijk gegeten bij Allerlei
    het vlees was perfect! heel mals en precies goed van gaarheid
    en zalige toetjes! (huisgemaakt) heel lekker
    gezellig sfeertje en goede bediening
    kortom, wij komen zeker nog s terug!

34. Pieter 845 punten

De meningen over "Allerlei" lopen blijkbaar nogal uiteen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom. Op een zwoele vrijdagavond hebben wij een aantal uren op het terras doorgebracht en hadden weinig te klagen. Het personeel was gedienstig en communicatief. De visgerechten die ons werden geserveerd waren 'tadellos'. Met een volle terrasbezetting is de verstaanbaarheid van je tafelpartner misschien wat minder. Het geluid galmt namelijk nogal tussen de gevels. Ze zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs, maar werken er ook hard voor.

35. Chantal

Sfeer blijft gezellig maar Allerlei is heel erg achteruit gegaan! Gerechten zijn niet meer zo als eerst. Er wordt alleen leuk gedaan tegen vaste gasten en door het personeel wordt slordig gewerkt. Het is zonde dat ze zo achteruit gaan, en het is ook nog eens veel te duur voor wat je krijgt!

36. Gisteren gegeten bij Allerlei Vis en Vlees. Eten was niet slecht maar wel erg minimaal. Een half schaaltje salade en half schaaltje gebakken aardappeltjes voor 2 personen bij de hoofdgerechten zou best wat meer mogen zijn. Prijzen van de gerechten zijn vrij hoog, zeker voor wat je krijgt.
    Personeel is wel erg vriendelijk. Voor ons geen 2e keer naar Allerlei Vis en Vlees!

37. Afgelopen zondag hebben we hier gelunched.
    Prima gegeten! Broodje met rauwe tonijn op met een oosters tintje en broodje Livar Parma met iets heel lekkers erop. Lekker wijntje bij gedronken, sfeertje was goed.
    De muziek stond net even wat harder wat het erg gezellig maakt. We vroegen of we alvast wat brood konden krijgen zodat de kleine alvast iets te eten heeft, dat was geen probleem en kregen dus een mandje brood met kruidenboter erbij! Goede service, gezellig tentje!

38. Dik anderhalf uur(!) op ons hoofdgerecht gewacht. Meermalen gevraagd aan het personeel, maar verder als "any minute now" kwamen we niet... op het laatst excuses en een kop koffie, tsja..... Het eten was prima daar niet van, maar wat mij betreft tè hectisch, tè commercieel, kortom....typisch Korte Putstraat.

Hele leuke straat om door heen te lopen, maar daar moet het vooral bij blijven....

39. Supergezellig restaurant met leuke bediening en goed eten! We komen er al jaren en het is altijd een feestje!

De hotspot van Den Bosch!

40. Vandaag even wezen lunchen en was heerlijk toeven in de zon op het terrasje, personeel allervriendelijkst.

Wij bestelden een broodje zalm en een lunchmenu-tje.

Broodje bestond uit een plak bruinbrood met zalm/ei etc en smaakte verder uitstekend, maar had wel een beetje meer aangezicht gekregen met bv een kleine salade of iets, was karig voor 8,50 euro.

Het menu, ook weer lekker van smaak, maar voor 26,50 zet een schaaltje brood bij het voorgerecht, een vitello met een verdwaald pomodorootje en iets van sla, kan dus beter qua opmaak.

Pas op met de prijs dat je klanten niet eenmalig binnen haalt, dit is echt een restaurantje waar men vaak terug kan komen als men niet het gevoel heeft net iets teveel betaald te hebben voor wat er op het bord ligt.

41. Kom al jaren bij deze tent. Niet om de kwaliteit van het eten, maar gewoon om de leuke sfeer. De laatste maal nam ik spareribs en vroeg er een stukje bij omdat het deze keer wel heel karig geserverveerd was. Dat kon alleen maar als ik 6 euro bijbetaalde?

Niet om die 6 euro, maar toch.

Niet erg klantvriendelijk. Jammer.

42. Heleen

Aspergetijd! Nou we gaan ervoor!

Asperges met zalm.............. voor dit hoofdgerecht betalen we 22.50, wat krijgen we zalm met let wel : 3 asperges!

Dus, sorry eens maar nooit meer!

Commentaar serveerster, de asperges zijn zo duur!

Te gek voor woorden.

43. Dit is 1 van mijn favoriete restaurants. Ik heb hier nog nooit slecht gegeten, keuken is altijd goed. Wel oppassen dat de prijzen niet boven het niveau van het eten uit gaan stijgen! Ambiance is gezellig.

44. Echt gezellig restaurant, midden in Den Bosch. Het oude pand brengt sfeer en de gastheer is bijzonder gastvrij. Wat ons opviel was de grote hoeveelheid personeel. Een beetje te veel naar onze mening. We hadden het idee dat ze elkaar regelmatig in de weg liepen en er stond regelmatig een groepje obers met elkaar te praten, ipv te oberen. Eten is redelijk. Vaak te grote porties en een Tapas schotel waar Franse Kaas op ligt (als voorgerecht) slaat nergens op. Vlees daarentegen was erg mals. Wijnen prima. Prijs/Kwaliteit - redelijk.

45. Op zaterdag 30 oktober 2010 zijn we om 19.00 naar Allerlei gegaan. Ontvangst was prettig en vervolgens hebben we besteld. De tijd tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht was best wel behoorlijk. Steeds vragen of we wat wilden drinken terwijl we op het hoofdgerecht wachten was best wel vervelend. Maar goed, hoofdgerecht was voor mij escargots, helaas was deze veel te heet, en de randen van de slakken waren aangebrand. Geen stokbrood erbij dus al met al best wel karig, zeker voor het bedrag dat je moet betalen. Als hoofdgerecht had ik hertenbiefstuk met een wildsaus. Op zich was het wel ok, en daar zit hem de kruks, wel ok is te weinig voor het bedrag van bijna 25,-. Hertenbiefstuk was te droog en de opmaak eromheen was erg slordig.

Kortom, Allerlei ontstijgt niet het niveau van een eetcafe terwijl de menukaart en zeker de prijzen anders doet vermoeden. Een veel te dure tegenvaller.

46. Vele malen heerlijk gegeten, iedere week weer nieuwe verrassende gerechten en wijnen. Fijn dat je er als (zakenman) ook een sucadelapje met stamppot kunt eten of gewoon winterstamppot met worst en spek. Het lekkerste gerecht vind ik vis met een heerlijke truffelpasta en de carpaccio met truffelmayonaise en ganzelever krullen.

47. Vanavond hier gegeten en moet zeggen dat het lang geleden is dat ik ergens zo lekker gegeten heb. We kwamen niets te kort, en de bediening kwam geregeld langs om te kijken of we van alles genoeg hadden. De kaart is zeer uitgebreid, genoeg variatie in vlees en vis. We gaan hier zeker nog eens eten.

48. Mariska

49. Viel heel erg tegen. Wij gaan geregeld ergens eten en Den Bosch heeft vele betere restaurants. Je betaalt veel geld voor weinig eten en kwaliteit laat ook te wensen over, biefstuk 21 euro zat niks bij. 3 personen 1 half schaaltje aardappeltjes. Nee, niet voor herhaling vatbaar.
    Carpaccio van 12 euro was niet meer dan wat vlees met olie. Brood moest je zelf weer om vragen. Ik vond het tegenvallen. Heel jammer en duur. Geen aanrader,

50. Altijd goed, maar er blijft me iets opvallen dat in andere restaurants niet gebeurt: ik moet telkens zelf bijschenken uit de wijnflessen. Ook wordt er niet rondgekeken of men voldoende drank heeft, voldoende brood etc. Steeds ergens om moeten vragen of wachten op de bediening. Oogcontact scheelt de helft.

Kwaliteit eten is top!

51. Roel & Sidika

Komen hier al jaren.
    Toppertje in de korte putstraat.
    Aanrader

52. Komen al zo'n 20 jaar regelmatig bij de Allerlei/Visserij. Zeer constante kwaliteit qua eten, drinken en bediening. Altijd goed en lekker. uitgebride kaart voor redelijke prijs. We hopen er nog jaren en jaren te gaan komen!

53. erg leuk knus restaurant... vlees of visserij gescheiden in twee zaken, voor prive als zakelijk uitgaan in de Korte Putstraat nabij de Sint Jan...