Tapas & Mezzes in Delft

1244792051 58
1283819792 73
1420416885 76
1491967743 80

1. Eten bij Tapas en Mezzes is alsof je je waant in Griekse sferen..Personeel is ontzettend vriendelijk en Tolis en zijn vrouw doen samen met het personeel er alles aan om je te laten genieten van a tot z..

Ik kom hier al jaren en voel mij telkens weer erg welkom.. Het onbeperkt all you can eat concept is een prettige manier om zonder tijdslimiet te genieten van 50 gerechtjes.

Ben je in Delft? Ga dan zeker hier eten.. wel is het aan te raden om te reserveren.

2. We komen al een paar jaar bij Tapas & Mezzes, dus hoog tijd voor een review! We hebben dit restaurant bij toeval ontdekt, toen een ander tapasrestaurant volgeboekt zat. Sindsdien is dit onze nummer 1. De kaart biedt volop keuze voor vegetariërs als ik (feta saganaki en halloumi zijn aanraders) en vleeseters zoals mijn vriend. De porties zijn goed en het eten is rijk van smaak. Daarnaast worden we altijd met open armen ontvangen: iedereen, van de eigenaar tot en met de bediening en koks, is erg vriendelijk en de ambiance is top! Kortom: hier moet je geweest zijn. Wij komen snel weer.

3. Vrijdagavond 16 november 2013. Aanleiding: Giftfor2 bon. Kernassortiment: gerechten uit landen rond de Middellandse zee.

Algemene indruk: Gelegen aan sfeervolle en levendige gracht. Familiebedrijf. Hartelijk ontvangst. Vlotte en gedreven bediening. Gerechten warm geserveerd. Sfeerloze inrichting met etensborden en fotolijstjes aan de muur. Kennelijk ook stamgasten.

Aangezien wij een Giftfor2 bon hadden geen keuze maar vast gerecht. Hoeveelheid uitstekend. Kennelijk
    wordt door de keuze van gerechten uit meerdere landen rond de Middellandse zee met ieder hun eigen karakteristieke keuken een compromis in de smaak gezocht. Compromis is gevonden maar komt niet ten goede aan het geheel. Sla met feta smaakloos, brood en tapenade prima, chorizo met kaas en groene olijven goed, Patatas Bravas met Ailoli en Albondigas met tomatensaus uitstekend (jammer dat bij het uitserveren dit werd aangeprezen als gebakken aardappeltjes en gehaktballetjes). Dadels gewikkeld in krokant spek (waarom groene en geen zwarte olijven?) uitstekend. Reepjes rundvlees smaakloos. Wat deden die stokjes saté (gelukkig zonder pindasaus nu bij deze gerechten?). Griekse yoghurt goed. Sangria prima zonder te veel alcohol.

Suggestie naar de eigenaars: Inrichting meer sfeer aanbrengen door bijvoorbeeld muurschilderingen van mediterrane landschappen. Bevordering intimiteit door compartimentering van de tafeltjes met decoratie bijv wijnranken. Bij het uitserveren de originele benaming van de gerechten gebruiken geeft meer sfeer. Aanbevolen wordt om toch de karakteristieke verschillen in de verschillende mediterraanse gerechten meer te benadrukken.

Tenslotte: Over smaak valt niet te twisten. De eigenaars zijn vriendelijk en gedreven. Meerdere malen werd gevraagd om het brood aan te vullen. Daarom de suggestie om dit restaurant gewoon eens uit te proberen.

4. Ron en Eveline

Het is ontzettend aangenaam om zo'n fijn restaurant in je woonplaats te hebben. Altijd lekker eten, prima service en als het even kan een babbel met de eigenaar. De keuze is ruim, de bediening gaat zeer vlot en voor een redelijke prijs sta je goed gevuld en voldaan weer buiten. Toppie!

5. Met een stel vriendinnen heerlijk gegeten. Omdat het allemaal zo lekker was heel veel besteld, maar de rekening viel erg mee. En dat met twee flessen erg lekkere rose. Kraanwater was geen probleem en het brood werd ook steeds gratis aangevuld. Bediening heel gezellig. Erg goede ervaring.

6. Op de terrasboot zit je gezelliger dan binnen in balzaal. Geen culinaire hoogstandjes maar prima voor een onverwacht besluit een vorkje te gaan prikken ergens. Eigenaar is wel retecommercieel. Jammer dat Delft niet gezegend is met een ècht goed tapasrestaurant.

7. Wij zijn gisteren avond geweest. Bediening was perfect, eten was perfect. Wij hebben echt genoten. Ik zou elke week gaan.

8. Jeanneke semper

Bediening was vriendelijk, bijna te overdreven, eten was smakeloos, warme gerechten in ijskoude schaaltjes, zout, peper en andere kruiden waren blijkbaar op, leek er op dat de kok een vrije dag had en alles even was opgewarmd. We hebben al aardig wat Delftse restaurants verkend, dit was het absolute dieptepunt.

9. Eten was redelijk, drinken moest je zelf voor roepen omdat men drukker was met de mobiele telefoon, ik ben nog nooit zo slecht bediend in een restaurant, ongeintereseerde bediening..... Bij het 'restaurant' met de gouden bogen word je nog beter geholpen.....

10. Wij komen net met 4 pers bij dit restaurant vandaan maar wat een verschrikkelijke bediening! Ze zeiden de kapstok is daar, jullie tafel daarboven en toen maar wachten voor geholpen te worden.. Er liepen een jongen en een meisje die het drukker hadden met elkaar en hun telefoon als met de gasten! Het duurde lang en kregen niks te drinken tenzij we eerst 5 minuten met ons hand in de lucht zaten voor aandacht, de tafel werd niet afgeruimd.. Wij namen 2 mensen mee naar dit restaurant maar dit zullen wij nooit meer doen!!

Tevens staan de koks te roken in de keuken.. Ook iets wat echt niet kan!

11. Irene heikens

Gisteren een heerlijke lange zomeravond op bootterras gehad. Genieten met een lekker wijntje en goed verzorgde, verse en super lekkere hapjes! Bediening attent en vlot. Zou vanavond wel weer willen! Uit ervaring weet ik dat je er op koudere dagen ook heel warm ontvangen wordt en je je er gelijk in mediterrane sferen waant.

12. Het eten was lekker maar de bediening is zwaar onder de maat. Ze zijn onbeschoft en zien eruit als hippies. Er werd totaal niet gevraagt om drinken. Ik zou hier zelf nooit meer komen. Ook de tafels naast ons vonden dit schandalig slecht!!

13. Vorige week hebben wij bij Tapas & Mezzes de Hema tapasbon verzilverd die wij voor onze koperen bruiloft hadden gekregen. Een beetje huiverig waren we wel want onze ervaringen elders met giftbonnen (o.a. Groupon) waren niet allemaal heel goed. Maar nadat we het restaurant hadden gevonden werden we heel hartelijk en vriendelijk ontvangen. Achter dat kleine geveltje schuilt een heel leuk ingericht restaurant. We werden keurig naar een tafeltje begeleid dat al voor ons klaarstond, vervolgens werd ons keurig uitgelegd hoe het kaartje werkte en werd ons zelfs verteld dat er bij het menu rekening kon worden gehouden met dieetwensen. Dat hoefde voor ons niet en we hebben ons laten verrasssen en werden overladen met heerlijke gerechtjes. We hebben een heerlijke avond gehad en hoefden maar een klein bedragje af te rekenen voor onze wijn en koffie en heerlijke nagerechten (crema catalana!!!). We zijn heel blij dat we dit wat onopvallende restaurantje in ons eigen Delft hebben ontdekt en vertellen het iedereen. We komen ook snel terug met de vrienden van wie we de bon hebben gekregen. Aanrader eerste klasse.

14. 18-02-2012

Met schoonzusjes daar een hapje gegeten, en kan er kort en krachtig over zijn... alles was toppie!!!

Eten, drinken, bediening en ambiance...

Een aanrader!

15. Voordat we"het carnaval" in doken, gingen we in-eten en drinken bij tapas en mezzes.

Bediening gezellig en enthousiast, eten goed en lekker. Echt voor elk wat wils.

Zeker geen spijt van, en beslist voor ons voor herhaling vatbaar.

Dus voor een ander, wil je gewoon lekker, gezellig en ongedwongen eten?

Dit is echt het proberen waard!!

16. 17-2-2011 gebruik gemaakt van het arrangement 'tapas prikken voor twee' van de Hema lekker weg cadeaubon.

Delft - Tapas & Mezzes
    Het restaurant Tapas & Mezzes is gelegen in de binnenstad van het mooie historische Delft, aan het meest zonnige grachtje, het Vrouwjuttenland

Heerlijk gegeten! We werden overladen met heerlijke tapas en mezzes!
    Het personeel was erg vriendelijk en de sfeer was goed.
    Kortom: een aanrader!!

17. Renske Blanken

18. Tapas waren lekker, maar niet bijzonder. Het is een gezellig restaurantje met goede bediening. Met mooi weer kun je ook buiten eten op de boot. Ik vond sommige Tapas vrij duur gezien de hoeveelheid die je krijgt, zoals de knoflookgarnaaltjes voor €7,50.

19. Lekker originele gerechten en super aardige bediening,

Ik kom regelmatig en ik heb nooit wat gekregen dat niet in orde was... als het druk is kunnen sommige tapas wat later aan tafel komen wat dus niet erg is.

De baklava-mix en de lamskoteletjes zijn mijn favorieten bij Tapas & Mezzes.

20. Paar maanden terug nog geweest, het was echt superlekker! Allemaal verschillende en aparte gerechtjes gegeten, yummm, bediening was goed en gezellig. Heel leuk, al die kopjes aan de muur en erg gezellige sfeer gecreeerd.

21. Had zin in tapas, dus even op internet gekeken waar ik dat het beste kon doen.

Nou niet daar dus want het eten was slecht en totaal geen sfeer.

22. Dit restaurant maakt alles zelf en dat is te proeven! Uitermate goede sfeer, prima en bekwaam, beleefd personeel! En het eten is subliem.

Prima tent, prima prijs kwaliteit verhouding!

23. Het beste Tapas Restaurant van Delft, overheerlijke lamskoteletjes, aardappeltjes met aioli saus, stoofpotje en veel meer.

Zeer vriendelijk personeel, wij voelen ons er kind aan huis.

24. Uitstekend tapas restaurant waar we regelmatig komen. Alles klopt!

25. Marleen

Beste tapas in Delft!! Goede porties, leuke bediening, mooie zaak, lekkere wijntjes. Niks maar dan ook niks mis mee. Grappige reactie trouwens hieronder.. er is een half open keuken waar je zo in kan kijken. Heb ik gedaan en dan zie je dat er echt gekookt wordt. Hoe bedoel je uit blik en pot? Nog nooit gegrilde kipspiesjes in blik gezien, en ja, fetakaas koop je in blik.. is ook een beetje lastig om zelf on the spot te maken.. duh..
    Ook knap dat je je "hoofdgerecht" kunt laten staan in een tapasrestaurant. Kortom, wij komen er ZEKER terug, en met plezier.

26. bart en sanne

wij hebben pas bij tapas en mezzes in de nieuwe locatie aan de vrouw juttenland gegeten, nou ja "gegeten"...... bijna niets was vers alles kwam uit blik of pot.
    de zeer vriendelijke bediening gaf aan dat hun hier nog nooit een klacht over hadden gehad!
    wij hebben het volledige hoofdgerecht laten staan en komen zeker voorlopig niet meer terug!!
    HELAAS

27. Mijn favo tapastent in Delft. Heerlijke hapjes, knus sfeertje. Kom hier zeker vaker.