Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Delft verdeeld zijn.

Gekozen voor menu van de kok. Fantastisch! Alle gerechten bijzonder en echt heerlijk. Sterrenkok. En prettige bediening!

Gezellige sfeer maar salade bij vleesgerecht kan veel beter! Geen dressing met olijven met pit! Kan gelijk door naar tandarts😰

Onder nieuw management is dit restaurant met het Spaans-Portugese concept naar hoger plan getild. Intiem, eigen en persoonlijk of je de enige gast bent! Gerechten en wijnen perfect op elkaar afgestemd. Probeer het zeker, aanrader!

Anja

Ik ga af en toe uit eten en soms is het redelijk en soms goed maar zelden word ik verrast. Bij Casa del Sol kreeg ik gerechten die me wel verraste en een smaak explosie teweeg brachten. De geserveerde wijnen waren erg goed en sloten aan bij het gerecht. Het is pas open maar nu al mijn favoriet. Ik kom zeker terug.

6. Nederlands Delft

Het was weer voortreffelijk. Rustige sfeer en prima diner. Ook wat niet op de kaart stond konden we bestellen! Toppie! Een verzorgde tafel en dito diner! Het is iets duurder dan de gemiddelde restaurants maar daar heb je ook een heerlijke wijn voor en een prima diner in rustige sfeer!

Het restaurant is voortgezet onder nieuw management. Het eten was van hoge kwaliteit en bijzonder. Ook als vegetarier kun je hier lekker eten. Het eten is kruidig, maar precies goed. Mijn tafelgenoot had een spies van ossenhaas die ook zeer in de smaak viel. De bediening was goed en zeer attent. Ik kom hier zeker terug.

Marianne Mink

9. Poké Delft

Warme sushirijst? Harde bonen? Harde avocado?

Alsof deze pokebowl volgende week top gesmaakt had.
    mij nét iets te vers.. oftewl.. helemaaaal slecht. Niet Pokay.

2,1
  10. Poké Delft

RickvW

11. Nederlands Delft

m.de vlieger

Heerlijk 3 gangen menu gegeten. Wijntje erbij. Super gezellig en goed betaalbaar.

Ik vond het eten heerlijk. Alles werd goed opgeruimd. Eten was vers. Ik zou het zeker aanraden!

Erg sfeervolle pizzaria, eten lekker, goede/snelle service!

14. Nederlands Delft

Kleinschalig restaurant, gelegen in de binnenstad van Delft. Heerlijk(e) eten en wijnen. Vriendelijke, professionele bediening. Eten was heerlijk, smaken goed op elkaar afgestemd. Met zorg bereid. Complimenten aan de kok. Gezellige avond verbracht.

15. Nederlands Delft

Topkwaliteit eten, vriendelijke goedlachse bediening. Aanrader.

Le Vieux Jean - Heilige Geestkerkhof 3 - Delft
    Chef Robert-Jan Polman - Maître-Sommelier Désiré Polman

Op 3 november 2018 met 14 vrienden (man/vrouw) een diner boven in een heel gezellig pijpenla zaaltje bij de Le Vieux Jean. We waren er nog niet eerder geweest dus is alles voor mij nieuw in dit historische, monumentale pand te Delft.

Mooi pand, erg gezellig ingericht, goede stoelen en het belangrijkste, geweldig lieve, gezellige mensen. We werden verwelkomd door een gastvrije en stralende Désiré Polman die ons verder introduceerde bij Danielle [een hartelijke en knappe slagersdochter] welke deze avond onze gastvrouw was. Danielle dus, een goedlachse, representatieve vrouw met 2 rechterhanden. Je hoort haar niet maar gaat als een speer door de haar gegeven krappe ruimte en weet zij iedereen het juiste gevoel te geven. We voelen ons al snel thuis bij Le Vieux Jean en is niet op de laatste plaats door de gastvrije Danielle.

Gerechten
    Na een heerlijke amuse, welke ik door mijn gretigheid ben vergeten te noteren, waren we reuze benieuwd wat er die avond komen ging. De amuse was top en smaakte naar meer, veel meer.

Zwaardvis op filodeeg, met rettich, kruidenmayonaise en wasibi-sesam. Zwaardvis was superdun gesneden en het filodeeg heerlijk krokant. Tja, de rest ook dik in orde en hoorde ik alleen maar tevreden geknor aan alle kanten van de lange tafel. Misschien knorde ik wel het hardst van allen, heerlijk en bijzonder gerecht. De toon was gezet.

Daarna geroosterde kabeljauw met fregola, schorseneren en een zachte vis crème met mosterd. Om niet te vergeten, alle gerechten zien er geweldig mooi uit en hoef je niet met een scheef hoofd naar je buurman/vrouw te gluren de synergie is dusdanig en alles gelijk en even mooi. Ook de kabeljauw is niet te versmaden en smelt op de tong. Het zo rumoerige zaaltje valt even stil en zijn we niet gewend bij dit gezelschap. Een goed teken dus.

Ik zou de wijnen zowat vergeten. Waren dik in orde en werden de Alsace Sylvaner 2017 Vincent Stoeffler en de Chateau de Mattes -Sabran “Sabran” 2015 Corbiere geschonken. Ik was “de bob” dus heb er niet mijn dorst mee kunnen lessen maar stonden genoeg karafjes met versfris water die telkens weer door onze Danielle ververst werden.

Toen waren we toe aan de volgende gang en werden we verrast door Kalfswang, gestoofd met zuurkool, olijf en een jus van jalapeño waarbij het voor ons vreemde woord een toespeling was van een nogal getinte discussie. Het gerecht was niet alleen mooi maar ook verrukkelijk, de kalfswang was precies goed gegaard en combineerde heel goed met het zuurtje van de zuurkool.

Daarna was er nog meer en blijken we toch grotere eters te zijn dan ik verwacht had. De gangen werden keurig en geruisloos geserveerd door Danielle en had zij tijdens het uitserveren hulp van een handige jonge ober die in haar kielzog meeliep. We kregen Schotse hertenbout, knolgroenten, paddenstoelen en een wildjus met specerijen. Nou ben ik helemaal niet van “wild” maar zoog je deze hertenbout zo naar binnen en smaakte de paddenstoelen, jus en specerijen er heerlijk bij.

Als finale kon er gekozen worden voor een Dame Blanche of een assortiment van kaas. Nou ben ik niet zo van de kaas als finalist maar wel van de zoetigheden. Dus een blanke dame is altijd welkom en verklapte Danielle als rechtgeaarde gastvrouw dat het niet zomaar een Dame Blanche was en had ze hierin zeker niets teveel gezegd. Wat een heerlijk dessert en zo mooi neergelegd dat ik het zonde vond om het plaatje te verstoren. In de keuken van Le Vieux Jean werken geen koks maar kunstenaars en hoort eigenlijk wel bij Delft. Maar moet ik u vertellen dat de roots van de stichters van dit etablissement in dezelfde woonplaats liggen als mijn geboortegrond en komt natuurlijk het beste uit ‘s-Gravenhage, onze residentie.

Toen nog de koffie/thee als na-pratertje en werden daar allerlei lekkere apart en zelfgemaakte zoetigheden bij geserveerd. De koffie en thee gaf ons de verdieping en realiseerde we ons dat we het vanavond wel heel goed hadden gehad. Le Vieux Jean is natuurlijk prachtig gelegen in het pittoreske Delft maar zijn het de mensen die het doen. De onzichtbare kunstenaars in de keuken is de basis maar kunnen zij de mooiste en lekkerste gerechten maken maar komt dan het kritieke punt, het uitserveren en gastvrouw zijn. Wanneer dat niet klopt komen de mensen niet terug in je tent. Wij wel en wil ik Danielle en Désiré nog zeker ontmoeten om heerlijk bij hun te verpozen en te genieten van de bijzondere lekkere, mooie gerechten. Wat een kunst: Le Vieux Jean. Chapeau!

17. Nederlands Delft

Gezellig met vrienden gegeten. Wij kozen voor het "Deksels menu".
    Dat bood voor ons 4 ruim voldoende keus. De kwaliteit van het eten was prima, de wijnen waren lekker en de bediening was keurig verzorgd.

18. Eetcafé Delft

Heerlijk gegeten! Alleen gehorig en best lang op het eten moeten wachten.

19. Nederlands Delft

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening, echt de moeite waard en de carpaccio is er heerlijk!

20. Pizzeria Delft

Yvonne pander

Via Social deal 3 gangen.
    Pizza is zeker aanrader.

Het eten was erg lekker. De bediening erg netjes. Hadden tafel 19 helemaal zellie.

22. Chinees-Indisch Delft

Deze restaurant is al enige tijd gesloten en staat Te Huur en of Te Koop.

23. Chinees-Indisch Delft

Sinds een paar jaar nieuwe eigenaar en deze restaurant heet Tesi Boen.

24. Chinees-Indisch Delft

Deze restaurant is per 8 oktober 2018 definitief gesloten.

25. Chinees-Indisch Delft

Deze restaurant (nog een aantal in Delft) zijn al jaren gesloten.

26. Italiaans Delft

S. Nandpersad

Helaas geen aanrader en vooral niet voor mensen met kinderen. Eigenlijk klopt er niks aan deze zogenaamde italiaanse Restaurant. Bediening is slechtste wat Ik tot Nu toe Heb meegemaakt. We moesten na ons voorgerecht ongeveer 35 minuten wachten op het hoofdgerecht en dat vond men gewoon normaal. ALS goedmakertje weed op ons tafel bijna een heel zak snoep gegooid (zie foto). Deze mensen hebben geen recht om een Restaurant te runnen. Barslecht!

27. Nederlands Delft

Goed verzorgd, heerlijk gegeten. Rekening gehouden met dieet.

28. Internationaal Delft

Hans Rombouts

29. Nederlands Delft

Sirt Vissering

We zijn samen met vrienden geweest en hebben het "Deksels menu"gekozen. We kregen de tafel die ik ook werkelijk gereserveerd had. Het menu was erg lekker, alleen tussen het hoofdmenu en ons dessert zat wel erg veel wachttijd…
    Op zich een aanrader met vriendelijke service van de eigenaresse.

4 oktober 8 pizza's besteld, 6 pasta's, brood en kruidenboter.
    Alles op exact afgesproken tijd bezorgd.
    Heerlijk warm, topkwaliteit.
    Dit is genieten van de Italiaanse keuken in Delft.
    Complimenten.