Hills & Mills in Delft

• za lunch vanaf 09:00 diner tot 22:00
  • zo lunch vanaf 10:00 diner tot 22:00

• Telefoon 015-2123930
  • Facebook Hills & Mills

Drie parkeergarages (Phoenix, Zuidpoort, Koepoort) op loopafstand.

Bus 81 stopt letterlijk voor de deur, te bereiken via Delft Centraal en Ikea. Vanuit Den Haag tram 1. Vanuit Rotterdam, Amsterdam en Den Haag met de trein naar Delft Station (10 min lopen).

Keuken

Bij Hills & Mills bouwen we op puur. Puur staat voor oprecht, gezond en lekker. Op onze kaart herken je
een mix tussen onze ultieme inspiratiebron; de Himalaya, en lokale producten: duurzaam,
verantwoord en zoveel mogelijk biologisch. Ook de smaak willen we zo puur mogelijk houden: dat is te
proeven.

GRENSVERLEGGEND GEZOND
Gezond eten kan ongelooflijk lekker zijn. Sinds de opening in de zomer van 2012 zijn we op continue
ontdekkingsreis naar uitzonderlijke producten. De rauwe cacao bar, een gezond chocoladetaartje met
maar liefst zes superfoods, is daar misschien wel het ultieme voorbeeld van. Maar ook de quinoa arabiata,
een traditioneel pittig pastagerecht, maar dan met de eiwitrijke superfood quinoa, is inmiddels een klassieker.

IEDEREEN SPECIAAL
Een speciaal dieet is eigenlijk allang niet meer speciaal. In bijna elke vriendengroep of familie is er wel iemand die vegetarisch, veganistisch, glutenvrij of lactosevrij eet. Ons streven is om iedereen iets
passends aan te bieden. We hebben een wisselende kaart met een beperkt aantal gerechten. Maar omdat
we kleinschalig werken, is er vaak ook buiten de kaart iets mogelijk.

WHAT’S IN A NAME
Hills (de Himalaya – onze grootste inspiratiebron) & Mills (de Nederlandse windmolen) is een
familiebedrijf met roots in Pakistan en Nederland. Niet verrassend dus dat de je op de kaart een mix
van Indiase en Westerse gerechten vindt. We gebruiken niet heel veel woorden om de producten te beschrijven. Veel leuker is het om je daar persoonlijk over te vertellen.

VERS BEREID
Al onze gerechten bereiden we in eigen keuken. En een groot deel van de ingrediënten haalt onze chef
(waarover later meer) zelf op de markt. Veelgebruikte (verse) kruiden en specerijen zijn munt, koriander,
gember, kaneel, kurkuma en kardemom. Probeer ze – afzonderlijk of samen - te herkennen in hapjes en drankjes, koud en warm! Veelgebruikte producten zijn avocado, walnoten, rauwe cacao, kokosolie en
quinoa.

PAPA KAZMI
Benieuwd wie al die exotische gerechten bereid? De keuken is in handen van Shahzad ‘Papa’ Kazmi. Na
zevenendertig horecajaren heeft hij nu zijn eigen plek. Koken is zijn grootste hobby en bij Hills & Mils doet hij dat eigenlijk net als thuis. Er is maar één groot verschil: hier is hij iets zuiniger met pepertjes! Papa’s persoonlijke favorieten? Dat zijn er een aantal. Om er een paar te noemen: de chicken biryani, de nan (traditioneel Indiaas brood uit eigen oven) met kebab… de keehr… een koude mango lassi… En er gaat geen enkele dag voorbij zonder een kruidige chai!

• Buffet: € 25,00
  • High tea: € 16,50
Diëten Vegetarisch, glutenvrij, biologisch, halal, suikervrij en lactosevrij
Foto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in DelftFoto van Hills & Mills in Delft

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
Aan het water en in het centrum
Ambiance
Budget, kindvriendelijk, klassiek, hip, huiselijk, gezellig en nostalgisch
Voorzieningen
Afhalen, bezorgen, catering, high-tea en Wi-Fi
Kinderen
Magnetron (voor kindervoeding) en kinderstoel aanwezig
25 zitplaatsen en maximaal 30 personen in één groep
Personeel