Hills & Mills in Delft

Pure food & drinks on (y)our spot

Drie parkeergarages (Phoenix, Zuidpoort, Koepoort) op loopafstand.

Bus 81 stopt letterlijk voor de deur, te bereiken via Delft Centraal en Ikea. Vanuit Den Haag tram 1. Vanuit Rotterdam, Amsterdam en Den Haag met de trein naar Delft Station (10 min lopen).

vr lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00

Keuken

Bij Hills & Mills bouwen we op puur. Puur staat voor oprecht, gezond en lekker. Op onze kaart herken je
een mix tussen onze ultieme inspiratiebron; de Himalaya, en lokale producten: duurzaam,
verantwoord en zoveel mogelijk biologisch. Ook de smaak willen we zo puur mogelijk houden: dat is te
proeven.

GRENSVERLEGGEND GEZOND
Gezond eten kan ongelooflijk lekker zijn. Sinds de opening in de zomer van 2012 zijn we op continue
ontdekkingsreis naar uitzonderlijke producten. De rauwe cacao bar, een gezond chocoladetaartje met
maar liefst zes superfoods, is daar misschien wel het ultieme voorbeeld van. Maar ook de quinoa arabiata,
een traditioneel pittig pastagerecht, maar dan met de eiwitrijke superfood quinoa, is inmiddels een klassieker.

IEDEREEN SPECIAAL
Een speciaal dieet is eigenlijk allang niet meer speciaal. In bijna elke vriendengroep of familie is er wel iemand die vegetarisch, veganistisch, glutenvrij of lactosevrij eet. Ons streven is om iedereen iets
passends aan te bieden. We hebben een wisselende kaart met een beperkt aantal gerechten. Maar omdat
we kleinschalig werken, is er vaak ook buiten de kaart iets mogelijk.

WHAT’S IN A NAME
Hills (de Himalaya – onze grootste inspiratiebron) & Mills (de Nederlandse windmolen) is een
familiebedrijf met roots in Pakistan en Nederland. Niet verrassend dus dat de je op de kaart een mix
van Indiase en Westerse gerechten vindt. We gebruiken niet heel veel woorden om de producten te beschrijven. Veel leuker is het om je daar persoonlijk over te vertellen.

VERS BEREID
Al onze gerechten bereiden we in eigen keuken. En een groot deel van de ingrediënten haalt onze chef
(waarover later meer) zelf op de markt. Veelgebruikte (verse) kruiden en specerijen zijn munt, koriander,
gember, kaneel, kurkuma en kardemom. Probeer ze – afzonderlijk of samen - te herkennen in hapjes en drankjes, koud en warm! Veelgebruikte producten zijn avocado, walnoten, rauwe cacao, kokosolie en
quinoa.

PAPA KAZMI
Benieuwd wie al die exotische gerechten bereid? De keuken is in handen van Shahzad ‘Papa’ Kazmi. Na
zevenendertig horecajaren heeft hij nu zijn eigen plek. Koken is zijn grootste hobby en bij Hills & Mils doet hij dat eigenlijk net als thuis. Er is maar één groot verschil: hier is hij iets zuiniger met pepertjes! Papa’s persoonlijke favorieten? Dat zijn er een aantal. Om er een paar te noemen: de chicken biryani, de nan (traditioneel Indiaas brood uit eigen oven) met kebab… de keehr… een koude mango lassi… En er gaat geen enkele dag voorbij zonder een kruidige chai!

• High tea: € 24,00

vr lunch vanaf 11:00 diner tot 22:00

1419175877 86
1520125493 74
1530220455 74

1. Vriendelijke bediening, leuk authentiek pandje. Eten is zeker niet slecht maar de prijs/kwaliteit/kwantiteit-verhouding is niet in balans. Ik bestelde een hoofdgerecht (Mulligatawny) voor €18,- maar kreeg gewoon een bord soep! Dat stond niet als zodanig op de menukaart.

2. Theo van Rooijen

Hele slechte ervaring.
    De website ziet er veelbelovend uit maar de werkelijkheid is helaas anders.
    Het eten was smakeloos en zonder aandacht gemaakt slecht bereidt vooral de ‘falafel’ die ronduit slap was. Opmerkingen hierover kwamen terug met ‘de kok vindt dat dit goed is’. Heel jammer want ook de prijs was best pittig en niet in verhouding met de kwaliteit....
    Nooit meer naar toe☹️☹️☹️☹️

3. Ruud Mous

4. Jos 38 punten

Man man man… wat een stelletje amateurs.
    Alsof je door kleine kinderen geholpen wordt.
    Eten is onder de maat, naan brood had geen smaak, geen zout waarschijnlijk.
    Porties zijn zeer klein en zeer prijzig.
    Menukaart zit er vreemd uit, bedragen zijn vaag aangegeven en niet duidelijk.
    Al met al krijg je er weinig te eten voor wat je besteld en moet je een hoop geld betalen.
    Bij binnenkomst had ik zoiets van waar ben ik beland en wilde eigenlijk al gelijk weer weg.
    Ik kom hier nooit meer.

5. Pretendeert biologisch eten te serveren maar viel snel door de mand. Begint al met peper en zout op tafel die niet bio was terwijl wat toch kleine moeite is. Denk ook niet alles vers aangezien de kok met diepvries dozen voorbij liep waar geen bio producten in zaten. Alle gerechten smaken teveel naar komijn en overal ligt mango bij of op. Eten is niet slecht maar echt veel te duur voor wat je krijgt. Personeel is vriendelijk maar onervaren waardoor ze drankjes vergeten bij te vullen.
    Jammer! Onderscheid je en certificeer je biologisch! Kook waar je zelf in gelooft en niet de grote massa want die komt na 1x nooit meer terug zoals ik.

6. Kies er regelmatig voor om hier een hapje te eten. Eenvoudige maar smaakvolle keuken. Fijn personeel en goede sfeer!

7. fam. van der Knaap

Het is eten is heerlijk vers, super van smaak en valt niet zwaar op de maag door bijna geen gebruik van vetten. De verse sappen zijn heerlijk en de hoofdgerechten en desserts zo speciaal van smaak. De bediening is snel, vriendelijk en goed geinformeerd. Het enige minpuntje is dat de ruimte niet groot is en de tafels redelijk dicht op elkaar staan. Maar wij zijn blij dat we het restaurant nu een keer hebben kunnen ervaren.

8. men. 13111 punten

Zaterdag zijn we hier geweest. Als je er heen gaat moet je echt veel tijd hebben. Half uur tot drie kwartier voordat je eens geholpen bent. Gelukkig alleen wat te drinken gepakt. Het personeel loopt heen en weer en loopt elkaar onder de voeten. Achter de bar was een jongen met een handschoen aan broodjes aan het maken, deze werden steeds weggelegd zonder handschoen aan. Dan komt er een meid die weer die broodjes oppakt, neerlegt en zo gaat het nog even verder. Na een wortel-gember drank maar gegaan.

9. Lars Jansen

Heerlijk gegeten met z'n vieren in het voormalige stadsbakkerij. Vrienden van ons kwamen uit Delft en bij de VVV raden ze dit restaurantje aan. Voortreffelijk gewoon! Meestal beetje sceptisch, maar alles klopte gewoon.

Echt een knus familie restaurant en de liefde voor het eten en gasten was echt goed te merken.

Bediening was erg behulpzaam ook omdat een van onze vrienden een tarwe/glutenvrij dieet heeft.

Kaart was eenvoudig en goed. Heerlijke gerechten die perfect in balans waren qua smaak.

Afloop hebben we het kookboek van hun vader aangeschaft. Veel gerechten kunnen we thuis ook maken! Dat maakt het helemaal compleet.

Complimenten aan het personeel! Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker terug!

10. Kon weinig Pakistaanse smaken ontdekken. Simpel. Bediening maakt nogal wat foutjes.

11. marianvdschoot

Vanmiddag lunchen bij hills &mills , viel behoorlijk tegen, de runderburger was niet gaar, te rauw, verder niet zo smaakvol, ook best wel duur.

13. Prima gegeten. Aanrader.

14. Weer een geweldige ervaring gehad 2 juli. Catering op locatie echt helemaal top! (h)eerlijk eten en de bediening was geweldig. Alles was gewoon zoals je wenst! Heerlijk! Een hele leuke avond gehad! In de toekomst maak ik hier zeker nogmaals gebruik van!

Karen

15. Wat hebben we heerlijk genoten van een 'high tea op maat' een vriendin en ik volgen een dieet en hier was alles op aangepast. Verassende combinaties vormden een smaaksensatie! Love it!

16. Een gezellige avond met heerlijk eten gehad. Sfeer erg aangenaam.

17. Heerlijk gegeten - je moet wel van pittig houden! De mango-dip is echt een aanrader! De foto op de site doet geen recht aan de ruimte waar het restaurant zit - die is heel sfeervol en intiem.

18. Leuke ambiance, prettige bediening, erg lekker, gezond eten.

19. Prettige service, goede ingrediënten en open op maandag voor de lunch! Dank.

20. Teun.oosterom

Prima eten voor een schappelijke prijs

21. Heerlijk, gezond, puur eten! Gemaakt van allemaal goede, pure, gezonde producten. Vers naanbrood, quinoasalade, groene smoothies! Leuke sfeer, niet duur, aardige mensen.

22. Delft is weer een pareltje rijker. Het eten is uitmuntend, de sfeer speciaal en de bediening van een andere wereld. Vooral dit toont iedere keer weer met hoeveel passie dit restaurant wordt. Chapeau!

23. Marieke

Heerlijk, lekker puur. Wij konden bijna niet kiezen. Gaan zeker terug! Kok met passie. Best pittig, maar kan minder als je dat wil, (ik ben het niet zo gewend).

24. Delft is weer een biologisch restaurant rijker. En wat voor een; voor een redelijke prijs heb je keuze uit heel veel gerechten gebaseerd op de pakistaans/indiaas/nederlandse keuken. Eigenaar is dol op het koken van smakelijke eenvoudige gerechten. Heel aardige schoondochter bediende vol plezier. Enige kleine minpuntje was de geur van een kamerverfrisser, die voor ons te aanwezig was. Maar het heeft ons eetplezier niet gehalveerd. Komen zeker weer.

25. Arjan en Marjo

29 december 2012: Na afloop van de Oudejaarsconference in de Oude Veste hadden we gereserveerd bij Hills&Mills. Dat maakte deze dag tot een geweldige afsluiting van het jaar. Een klein en bijzonder restaurant. Op het eerste gezicht misschien niet uitnodigend om op de bonne foi naar binnen te stappen. Maar ga gerust naar binnen. De "warmte", de gastvrijheid en de betrokkenheid van het personeel bij de klant is super. Het blijkt een echt familierestaurant te zijn. Iedereen werkt er met passie. En dat proef je. Het eten is er geweldig. Op de menukaart stonden verschillende gerechten die ons lekker leken. Maar we konden geen keuze maken. Dat werd opgemerkt en de kok kwam uit de keuken en deed ons een geheel nieuw voorstel dat niet op de kaart stond. Zo kregen we een prima indruk van deze bijzonder keuken. De andere reviews bevestigen de kwaliteit van dit "jonge" restaurantje. Ga niet af op de wat kille inrichting. Ga gewoon naar binnen en geniet.

26. Even moeten kijken of je hier echt wel kunt eten, maar dat kon. Het kleine restaurant is wat karig en komt daardoor wat onderkoelt over. De passie van het personeel compenseert dat volledig. Een heerlijk kopje thee met bezieling aangeboden, wordt gevolgd door een heerlijk bordje soep van de dag. Zo lekker dat we graag noteren een tweede keer te zouden hebben opgeschept. Het hoofdgerecht was naambord met kip voor Ine en de dagschotel Biriyani voor mij. Een prima keuze, verfijnd klaargemaakt met prima ingrediënten. Afgesloten met het bijzonder yoghurtsorbetijs. Een voortreffelijke maaltijd tegen een redelijke prijs. De bediening is zeer betrokken. Als we weer in Delft terugkomen zijn we hier zeker weer te gast.

27. Afgelopen weekend hier gegeten tijdens de Vegetarische Restaurantweek en het was zeker niet de laatste keer. Heerlijk pompoensoepje, met zijn tweeën een naanpizza en rijst met linzen gedeeld, salade... teveel om op te noemen. Het restaurantje is niet zo groot en omdat het nogal druk was, lijkt het meteen al vol, maar ook wel weer gezellig. Je kunt hier ook in je eentje prima terecht, want je hebt veel leesvoer in de boekenkast en gratis internet, dus als ik pauze heb tijdens mijn avonddienst zal ik hier vaker te vinden zijn.

28. Wat een super cafe.. heerlijk puur en gezond eten en zelfs een raw food bar.. vandaag een heerlijke taart met aardbeien gegeten, een taartje met rauwe cacao, hazelnoot en dadels en de frozen yoghurt met een toplaagje van bijenpollen... echt smullen en super gezond!
    Laatst ook al de suikervrije appeltaart gegeten en dat is ook zeker een aanrader! De volgende keer ga ik de salades uitproberen van de raw food bar al heb ik al een beetje mogen proeven van de kikkererwtensalade en deze was erg lekker. Ik ga hier zeker snel weer een keer naartoe. Er staat nog zoveel lekkers op de kaart en je kunt ook gewoon gezellig binnen stappen en het mee naar huis nemen of een lunch laten verzorgen. Er worden ook thema-avonden georganiseerd en ik ben zeker aanwezig bij de volgende. Echt genieten dat dit concept nu in Delft is gekomen..

29. Hills & Mills is een plek waar ik graag kom. Ze hebben ten eerste echt lekker eten en drinken (probeer zeker een keer de Naan met Kip of de fronzen yoghurt). Daarnaast is de bediening uitzonderlijk vriendelijk en is het een prettige plek om te zitten. Ik kom er zowel om een kopje koffie te drinken, als een tijd te werken op mijn laptop (internet is onbeperkt beschikbaar) als om een hapje te eten (ontbijt, lunch en avondeten). Kortom: Een ware aanrader!

30. Eindelijk een eetgelegenheid met vakkundig en gedetailleerd oog voor natuurvoeding en vegetarische mogelijkheden. Een aanwinst voor Delft waar aandacht en klantgerichtheid zich niet alleen tonen op de kaart maar ook in de gastronomie.

Prachtig familiebedrijf met passie voor goed, gezond en natuurlijk eten!

Aanrader voor iedereen!

31. Ik was hier afgelopen week wezen eten en heb onwijs genoten. De bediening is uiterst vriendelijk en geïnteresseerd in haar klanten. Een echte aanrader is de naan met kip en ook de koffie is goed! Beter dan de concurrent op de hoek.. Ik kom hier zeker terug!

32. Mocht je willen weten hoe passie proeft ga hier dan zeker eten! Alles wordt met heel veel passie en liefde gemaakt, dat proef je! Het is echt een feestje om hier te mogen eten! Vraag vooral hoe ze aan hun naam komen! Kortom ga er lunchen en laat je verrassen! Sinds kort verzorgen ze ook de lunch bij speciale vergaderingen bij mij op t werk! Ik heb m'n collega's nog nooit zo graag zien vergaderen

33. Hills & Mills is een hele fijne plek om gezond en gezellig te eten. De sfeer van de oude bakkerij is nog voelbaar door de manier waarop details behouden zijn gebleven. Het is een hippe locatie zonder dat dit overdone is. Ik voel me er als 50+ ook erg thuis. Voor vegetariërs is er voldoende keuze, mijn broodje met eiersalade was heerlijk. De sfeer is rustig en gastvrij, ik kreeg toegang tot internet dus kon mijn emails lezen onder het genot van een goed warme koffie verkeerd. De kassabon is - naast heel redelijke prijzen - de moeite waard qua vormgeving. Kortom: een aanrader!

34. Aanrader voor vegetariers!

Je kunt hier echt heerlijk eten, ook als je geen vlees eet. Ze hebben naanbrood met groenten, verschillende salades (quinoa is mijn favoriet), maar wat ik echt speciaal vind zijn de linzen met rijst. Ik kende dit gerecht voorheen alleen als soep. Maar hier wordt dit met rijst en een uiensalade geserveerd. Goed vullend en mooi geprijsd. Wat mij betreft mogen er nog meer vegetarische gerechten op de kaart, maar tot die tijd red ik het hier ook zeker mee!

35. Op aanraden van een vriendin hier wezen lunchen. Ik wist van haar dat ze hier lekkere smoothies hebben, maar voor de rest wist ik nog niet goed wat ik kon verwachten. De gastheer vertelde me dat ze biologische broodjes verkochten. Ik nam een bruin broodje met rosbief en pesto. Mijn vriend nam er 1 met roomkaas. Beiden waren we erg tevreden. Mijn rosbief kwam met rucola en wat kappertjes en kiemgroenten. Lekker gezond dus. Het bleek dat ze die broden ook los verkopen. Dus ik heb hier ook 1 van meegenomen voor thuis (was wel wat duurder dan een normaal brood, maar dat neem ik voor lief). Ik kom zeker terug.

36. Rogier den Reijer

Was hier al een paar keer langsgelopen, maar gistermiddag voor het eerst geluncht tijdens mijn break. Begonnen met erg lekker naanbrood met gegrilde kipfilet en een smoothie met drie soorten meloen. Daarna een frozen yoghurt met kokos en ananas uitgeprobeerd. Heerlijk! En voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. Zoiets had je nog niet in Delft. Klein verbeterpunt: de openingstijden zijn niet geheel duidelijk vanaf buiten.