De Pijpenla in Delft

1271921507 79
1370962012 77
1450194415 56
1483207917 58

1. Afgelopen woensdag zoals wel vaker een uitstapje naar Delft gemaakt. In de Nieuwe Kerk kregen we een voucher voor een gratis kopje thee of koffie bij bistro De Pijpenla. Daar aangekomen werden we verwelkomd door een clownesk personage. We besloten eerst een kop tomatensoep te nemen. De kop bleek een kopje, tamelijk dunne soep en iets te koud. Het brood dat wij erbij hadden gevraagd bestond uit zes kleine stukjes stokbrood ieder, en was wel lekker. De thee was alleen in de goedkoopste variant beschikbaar.
    Bij het afrekenen moesten wij 16 euro aftikken. Dat betekende 5 euro voor de stukjes stokbrood. De gratis thee hebben we dus dubbel en dwars terugbetaald. Bij het verlaten van dit etablissement voelden we ons tamelijk katterig. Dit was eens maar nooit meer.

2. Van leeuwen

Lekker eten! Vriendelijke bediening...

3. Arie Speksnijder

Een afrader! 5,50 euro voor een piepklein stukje cheesecake van slechte kwaliteit. De prijzen van de taart staan niet op de kaart, dat hoorden we achteraf. Ik wil geen slagroom, maar dat doen ze er toch bij. Kopje thee: één smaak, geen keuze. Het glas was nog vies.

Op verschillende plaatsen in Delft krijg je bonnen voor een gratis kopje koffie of thee bij De Pijpenla. Niet doen dus!

4. Balkstra

Wij kwamen met AH kortingskaart, maar het menu was 39.50 en patat apart betalen. Halve liter wijn 17.50, dus werd het toch nog een dure avond. Terwijl het los veel minder duur was, heel vreemd. Jammer, hier gaan we niet meer naar toe. Eten was prima.

5. Nicky Gieskens

Bent u opzoek naar een avondvullend cabaretprogramma, dan bent u bij de Pijpenla aan het goede adres. U wordt hier op clowneske wijze ontvangen en na veel overleg met de circusdirecteur gewezen naar een van de meest oncomfortabele plaatsen van Delft (maar dat zal wel 'traditioneel' zijn natuurlijk). Twijfelt u alstublieft niet aan de professionaliteit van het personeel terwijl de ober aan ieder glas ruikt om erachter te komen of er Cola of Fanta is geschonken. Denkt u er aan om gedurende dit schouwspel uw servet voor u klaar te leggen op de tafel want een op de vier glazen wordt u horizontaal geserveerd. Zorg ervoor dat u de Pijpenpla bezoekt met iemand die u minstens een jaar niet heeft gesproken want met een wachttijd van 2,5 uur heeft u tijd genoeg om gezellig bij te kletsen. Gedurende de wachttijd kunt u genieten van verschillende alcoholische goedmakers van de chef, waarbij de minimale leeftijd van 18 jaar natuurlijk even wordt vergeten. De warme gerechten worden u als koud buffet opgediend op een extra heet bord uit de magnetron, dus brand uw handen niet. Als klap op de vuurpijl wordt u ongevraagd en bovenal onaangenaam verrast met de volledige rekening, met de hartelijke groeten van de chef. Al met al waren wij niet echt onder de indruk van deze show en raden wij deze schuur ten strengste aan u af. Met vriendelijke groet, Nicky Gieskens

1,1
  6. Tijdens bezoek aan de nieuwe kerk kregen wij bonnen, in verband met ongemak restauratie, voor een kopje koffie in de Pijpenla. Aldaar werden wij ontvangen met het lied "koffie koffie lekker bakkie...enz." Op de vraag of het cappucinno mocht zijn, kwam gelijk erop "Ja, dat is 50cent extra en 1.95 voor muntthee." Of we er iets bij wilden hebben. Een stukje cheesecake leek ons wel lekker. Het bleek inderdaad een "stukje"! Bij het afrekenen betaalden we voor 4 personen 22,50. 5,50 voor een ministukje cheesecake. Dus duur betaald. Werden eigenlijk behandeld "daar heb je weer een paar gratis koffiedrinkers". Niet vriendelijk en te duur.

7. Tja, de afgelopen jaren regelmatig geweest. En steeds wordt het iets minder. De prijzen zijn wat hoger, maar dan moet je wel wat bieden. Op carpaccio doe je nu eenmaal geen ijsbergsla. En dan nog met de nadruk op berg. Iets met rucola is zoveel lekkerder. Pannetje varkenshaas was lekker, maar wel erg weinig vlees. Helaas geen groente of salade, en voor de prijs mag je dat toch wel verwachten.

En dan de presentatie van de menukaart... een soort spandoek van 10 jaar oud. Helemaal gescheurd en soms onleesbaar. Dat kan echt niet meer. Dessert helaas alleen maar erg zoete gerechten, een gerecht met fruit, yoghurt, kwark, hangop zou lekker zijn. Dus maar voor een Irish coffee gekozen. Deze werd in een wijnglas geserveerd.

Jammer. Na veel bezoekjes aan De Pijpenla haken we af.

8. Heerlijk buiten in het laatste zonnetje zitten genieten van een heerlijke maaltijd. De bediening was bijzonder vriendelijk. We komen graag nog eens terug.

9. Slechte bediening, ze waren ons vergeten, tot 2 keer toe water gevraagd (2€) neet al de rekening, te kleine tafel en te dicht op elkaar. Menu te simpel voor de prijs.

10. Inka Thoen

Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten! Prettige sfeer, zeer leuke bediening met kennis van en interesse in wijn-spijs combinaties. Op onze vraag hoe de voortreffelijke mosterdsoep nou bereid werd, kwam de kok in eigen persoon bij ons aan tafel om dit vol enthousiasme en gezelligheid uit te leggen! Bedankt voor de leuke avond!

11. Alex Kortekaas

Wat een leuke gezellige zaak, heerlijke sfeer, en leuke binnenkomst met begroeting uit de open keuken, hele gezellige avond verzekerd, op dit adres. Personeel zeer bekwaam, het leuke verrassings voorgerecht werd keurig geserveerd met een leuke uitleg, en smaakte heerlijk. Ontzettend leuke menu kaart met heerlijk dingen en fantastische dag tips voor het diner. Bedankt voor de gezellig avond, en ontvangst.

Jullie zien ons meer.

12. Prima prijs voor prima eten. Niet spectaculair, maar dat hoeft ook niet. Leuk eettentje.

13. Leo 1659 punten

Knus, beetje krap, maar erg gezellige ambiance. Het eten is voortreffelijk! De bediening is buitengewoon correct en vriendelijk. In ons gezelschap kwamen diverse voor- en hoofdgerechten op tafel, van mosterdsoep, uiensoep en specialité de Mariage tot ossenhaas, rouleaux kabeljauw en mix van vis. Klein puntje van kritiek: over die mix van vis gaat een Hollandaise-saus die dermate dominant is dat de verschillen tussen die drie vissoorten nauwelijks meer waarneembaar zijn. 't Is aan de prijzige kant, maar 't smaakte uitstekend!

14. Lekker gegeten. Te veel gasten op zaterdagavond waardoor de capaciteit van de keuken overbelast werd.

15. Heerlijk gegeten en het was gezellig druk, het is een klein maar sfeervol tentje met vriendelijke bediening en een heerlijk hapje eten! Maar de foto's vertellen wel genoeg..

16. We waren met 6 op zoek naar een restaurantje en toevallig botsten we ( denken wij ) op het beste restaurantje van Delft. Het was er super lekker en met een heel tof concept want je kan halve porties krijgen, wat goed is voor de kleine eters, de proevers en natuurlijk ook voor grote eters.

Groeten,
    De 6 Belgen.

17. Gisteravond gegeten op het terras van bistro de Pijpenla. Vooraf moesten we vrij lang wachten tot we de bestelde wijn kregen, welke wel erg lekker was. Het voor en hoofdgerecht bevielen ons beide erg goed. Er werd erg goed rekening gehouden met mijn lactose intolerantie en ik kreeg speciaal voor mij bereidde garnituur en jus. Welke wel geheel bij het gerecht pastten. Ik ben zeer tevreden, het is zeker een aanrader!

18. De Pijpenla is voor ons de norm van uit eten. Alle andere restaurants worden gemeten aan de Pijpenla. Het eten is al jarenlang dezelfde top kwaliteit en de bediening is snel, attent en kundig. Wij hebben alle specialiteiten zelfs met een spoom als tussengerecht gegeten met een groep van 5 man in de leeftijd van 19 tot 75. Ieder was voldaan en zeer tevreden. De smaak van alle gerechten was voortreffelijk. De marriage vooraf en het speciale dessert waren kleine kunstwerkjes. De Ossehaas, eendeborst en tournedos waren zeer smakelijk en als je twee gangen of meer eet zijn de porties ruim voldoende.
    Kortom: In deze crisis kan je voor veel en goedkoop moet je naar een pizzeria of bram ladage , maar voor een heerlijk avondje ouderwets lekker eten met alles erop en eraan moet je bij de Pijpenla zijn.

19. Anouk-vl

Voorgerechten waren (op de mosterdsoep na) prima, maar de hoofdgerechten vonden wij zeker niet geweldig. Bij alle gerechten (vlees en vis) dezelfde fantasieloze kwak aardappelpuree, broccoli, sperziebonen en peultjes. De verhouding prijs-kwaliteit is verder ver te zoeken. Bediening is traag en niet oplettend, al komt dat waarschijnlijk omdat ze met twee man vijftig gasten moeten bedienen. Meer dan een half uur op de kaart, en na ons eten ook op de rekening moeten wachten. Bovendien hebben ze geen oog voor lege glazen. Al met al matige ervaring.

20. Inez

21. Ed Hoogendijk

1 punt
  22. Mijn vriendin en ik zijn er nu 6 keer geweest. We zijn nog nooit teleurgesteld geweest qua eten, service en gastvrijheid. Ze hebben een gewone menukaart en daarnaast nog aparte specialiteiten. Het eten is zo lekker!. We zijn er niet voor niets vaste gasten. En het is inderdaad aan de prijzige kant maar ik betaal liever wat meer dat het het waard is dan dat ik geld uitgeef en ik het helemaal niets vind. Dames en heren van de bistro, wij komen zeker nog voor een 7e keer!!!!!!!!!!!!!!!!!

23. Je zit ontzettend krap. De bediening is vriendelijk, maar probeert je wel het duurste van het duurste aan te smeren. De keuze is zeer beperkt en alle hoofdgerechten worden geserveerd met vieze aardappelpuree. Het was erg warm binnen. Het eten was matig.

Al met al niet veel soeps.

24. Lekker eten, goede bediening. Hoofdgerecht, de ossenhaas en de lamsfilet, waren erg goed. De nagerechten waren erg klein, niet echt in verhouding met de prijs. Alles werd mooi geserveerd. Lekkere specialiteiten naast de kaart.

25. Wilvodel

Een minder goede ervaring. De biefstukreepjes zaten vol pezen en na mijn klacht hierover, werd er alleen maar "sorry" gezegd.

Die zien mij niet meer terug.

26. Ben niet zo razend enthousiast als mijn voorgangers. De kaart is weinig origineel, eten is 'best lekker', maar meer ook niet. Sfeer is inderdaad vrij ongedwongen, gastvrij onthaal, prima wijnen.

27. Gaby de Vries

Vandaag 08-08-08 heerlijk gegeten,vriendelijk ontvangen,echt leuk personeel,varkenshaas in een pannetje,overheerlijk,je moet er echt een keer eten,alleen werkte de pinapparaat niet...

28. Heerlijk gegeten, leuke menukaarten, sfeer is knus en gezellig, bediening uitmuntend! :) Zeker een aanrader!

29. Hier ga je uit eten zoals uit een gaan bedoeld is. Je word hier ontvangenen alsaf je er al jaren komt. gerecten zijn wel wat duurder maar dan heb je ook wel wat. Na 1 keer ben je verkocht en wil je weer.