Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Woude verdeeld zijn.

1. West-Europees De Woude

Ik was vanmiddag met een klein gezelschap bij de Woude een hapje gaan eten. Het was allemaal wel prima, maar ook weer niet. 1 iemand had patat, maar die was niet zout genoeg en er zat geen Zaanse mayonaise bij. De ander had een broodje kroket. Dat was wel lekker en ze hadden de salade er naast ook goed klaargemaakt.

Ik had uiensoep. Die was ontzettend zout en vet.

Wat onwijs slecht is, is dat de eigenaar zonder blikken of blozen wild gevangen en gekweekte paling serveert. Hij probeerde nog te vertellen dat gekweekte paling goed was, omdat het gekweekt is. Maar gekweekte paling bestaat niet. Gekweekte paling is wildgevangen glasaal (jonge paling) die vetgemest wordt in gevangenschap.

Toen ik hem erop aansprak wilde hij er geen discussie over. Hij vond het onzin en wil toch koste wat het kost de bedreigde paling serveren. Hij zegt dat hij er mensen blij mee maakt, maar je maakt niemand blij met het serveren van een uitstervende vis. Want als we zo met de vis om gaan, zullen we voor de rest van ons leven geen paling meer kunnen eten.

2. West-Europees De Woude

Johan&marijke

Wij varen vaak in noord-holland en komen met regelmaat bij De Woude om lekker te eten en een gezellige avond door te brengen. Gewoon goede bediening en heerlijk eten en tevens een top locatie, waar vind je dat nog. Mooie lange steiger met electra en wifi en dat kost NUL extra (gewoon service). Voor ons een 9.

3. West-Europees De Woude

Slechte bediening!!! Voor veel geld heel slecht gegeten. Met 6 volwassenen en 3 kindjes. T eten was smakeloos. Vis (vast uit de vriezer) taai en vol graat, zogenaamd visduo. Poffertjes zwommen in de roomboter.tournedos zou 200gram zijn, maar was veel kleiner, met blokjes spek die niet uitgebakken was. Echt walgelijk voor zoveel geld!! Zal niemand aanraden daar te gaan eten.

4. Nederlands De Woude

Sandy Klooster

Gezellig terras aan het water, super sfeer en bediening ook hartstikke leuk en spontaan. In 1 woord TOP want keuken ook echt goed!

5. Nederlands De Woude

Judith Ebbeling

6. West-Europees De Woude

Super gegeten. Mijn vader heeft een zoutloos dieet. Hij kon alles kiezen, het werd apart voor hem gemaakt. Mijn neefje moest spugen en alles werd opgeruimd. Gezellige sfeer met een heerlijke kaart. Goede sortering.

7. West-Europees De Woude

Na een lange dag varen hadden we uitgekeken naar een hapje eten bij eetcafe De Woude. We hadden voor de zekerheid nog even op de website gecontroleerd of ze op maandag wel op zijn.

Bij aankomst worden opgewacht op de steiger door kok/eigenaar (?) met de mededeling dat ze gaan sluiten omdat ze last hebben van een lange kermis. Prima! Maar geef dit dan van te voren aan op je website, dat had ons een hoop moeite gescheeld!

Bijzonder slechte service in mijn ogen.

8. West-Europees De Woude

Vandaag hebben wij er voor gekozen hier te lunchen. De locatie is leuk, aan het water. Voor een drankje zit je hier dan ook prima. Eten zou ik echter niemand aanbevelen. Het was ronduit slecht. We hebben hier melding van gemaakt maar daar had de niet enthousiaste serveerster geen enkele boodschap aan.
    Kortom... prima voor een drankje, maar zeker niet voor een lunch!

1,3
  9. West-Europees De Woude

We dachten hier na een wandeling even lekker en gezellig te eten. Het meisje in de bediening zei alleen het hoog nodige en keek heel chagrijnig.
    We bestelden twee club sandwich en voor onze zoon twee broodjes met kroket. Hij is uiteindelijk de enige die z'n bord leeg heeft gegeten omdat het lekker was. Onze zoon zei nog dat alleen zijn broodje lekker was, waarna datzelfde chagrijnige ding alleen een beetje dom kon lachen.
    Hier komen we zeker niet terug en we bevelen dit niemand aan. Zonde van het geld!! Zéér slecht gegeten.

10. West-Europees De Woude

Wij waren hier vandaag voor het eerst. Mooi terras met schitterend uitzicht over het water. Voor booteigenaars; er zijn voldoende aanlegplaatsen direct voor de deur.
    Het was er niet direct druk en wij hebben eerst gezellig met de eigenaar gekletst. Daarna genoten van een ciabatta met warm vlees en eenmaal roerei met zalm. Zondermeer heerlijk gelunched. Zeker een restaurant waar wij vaker, met of zonder boot, terugkomen. Een echte aanrader!

11. Nederlands De Woude

Wij wilden hier lunchen; op de deur prijkte het bordje "open". Iets te nadrukkelijk werd vanachter de bar geroepen dat ze gesloten waren.
    Op mijn vraag of het enige andere restaurant op het eiland (ligt direct naast dit restaurant) misschien geopend was antwoordde zij dat zij dat niet wist.
    Echt niet ...; doe niet zo flauw en zeg gewoon eerlijk dat de "buren" iedere dag geopend zijn.

12. Nederlands De Woude

Wij hadden een Groupon gekocht ter waarde van 79 euro voor een 4-gangen menu van de chef.

Het eten dat wij kregen is de naam 'van de chef' absoluut niet waard! Het eten verdient veel meer aandacht dan het nu krijgt.

De salades waren ongeïnspireerd op een bord gekwakt, ossobuco leek in de verste verte niet op een ossobuco (eerder een jachtschotel met niet erg bijpassende bijgerechten) en elk onderdeel van het 'grand dessert' was kant en klaar ingekocht...

Alleen de soep smaakte prima, maar ook daar miste ik net een beetje extra (zoals beetje room of blaadje baslicum als garnering).

Het personeel had al net zoveel aandacht voor de gasten als de kok voor het eten.... Weinig dus! Toen wij klaagden over de ossobuco werd er heel nonchalant gereageerd en ze waren verder ook niet attent.

Het was erg druk in het restaurant, wat normaal sfeerverhogend werkt. Maar de akoustiek van het gebouw is zo slecht, dat wij elkaar niet konden verstaan.

Wij komen hier dus nooit meer!

13. Nederlands De Woude

Leuke sfeervolle ambiance met grote open haard.
    De prijzen zijn veel te hoog in relatie tot de gerechten en de opmaak ervan.
    Met 4 personen een voorgerecht en hoofdgerecht 1 drankje en 2 flessen wijn en koffie na, voor 240 euro.
    Dit is een fors bedrag voor een kwalitatief matig diner.
    Het menu bestaat uit vlees/vis en aardappels en er wordt geen enkele groente bij geserveerd.
    De bediening was uitermate slecht, weinig zo'n slechte bediening gezien.
    Sowieso 3 verschillende serveersters. Bij navraag wat een aantal gerechten / ingredienten inhielden moest aan 3 personen gevraagd worden. Men kent de kaart niet!
    Een jonge serveerster komt na een zeer lange tijd opnemen en vraagt "zo,en uhh weten jullie het al".
    Wanneer je voor dit bedrag uit eten gaat wil je ook als een gast bediend worden. Het was meer een eetcafe dan een restaurant.

14. Nederlands De Woude

Regelmatig met veel plezier daar lekker gegeten en gezeten.
    helaas verleden week hele andere ervaring. Een zeer vervelende, jonge ober wist zich niet te gedragen. Luid lachen met andere gasten die hij kende en niet een keer, maar bijna de hele avond, geen aandacht voor ons, lang wachten om wat te bestellen. Eten en wijn waren heerlijk.
    Kortom zeer irritante avond.

15. Nederlands De Woude

Leuk en goed. Je moet met pontje over naar het eiland De Woude. Dat maakt al een leuk entree. 'T Kombof zit aan het water, heerlijk terras in het zonnetje. Ook binnen is het leuk zitten, eetcafe stijl.
    En het eten is erg goed, vissers tournedos is aanrader. De paling van de lokale visser is ook erg lekker. Volgende keer zullen we andere gerechten proeven :-)

16. West-Europees De Woude

al vaker gegeten en gedronken en ik mag wel zeggen; top!
    vlotte bediening en de keuken is boven verwachting.
    de sfeer is er gemoedelijk en ongedwongen.
    ik kom er zeker vaker.

17. West-Europees De Woude

Yvonne-Charlotte Geers

Zeer regelmatig kom ik hier even genieten van het prachtige eilandje, mooie uizicht over het water vanaf het terras, het goede en heerlijke eten en drinken en vooral van de zeer uitstekende bediening en de prettige en gezellige Eigenaars.

Ik heb dit restaurant al bij meerder kennissen aangeraden want een aanrader, dat is het zeer zeker. Ik hoop hier tenminste nog zeer vaak terug te komen.

18. West-Europees De Woude

Nooit meer! Een lege eetzaal en toch worden weggestuurd in verband met de drukte in de keuken. Toen wij vroegen of zij een uitzondering wilden maken voor het 2 jarig kindje (er is geen enkele andere mogelijkheid tot eten in de buurt en wij waren met de boot) kregen we te horen dat ze het inderdaad sneu vonden voor het kindje maar helaas. Nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt.

19. Nederlands De Woude

Heerlijk vertoefd met 3 vriendinnen. Echt een uitje zo met het pontje naar het eilandje. Heerlijk gewandeld, daarna lekker buiten eerst geborreld en vervolgens binnen gedineerd. We vonden het erg gezellig. De bediening was erg vriendelijk en het eten lekker! Echt een aanrader zo alles bij elkaar.

20. Nederlands De Woude

jho

Eerst rondje de Woude gelopen en daarna heerlijk gegeten. Maandmenu, niet duur maar de kwaliteit was heel erg goed. We waren onze knip vergeten, maar konden toch op rekening eten. Service is uit de kunst!

21. Nederlands De Woude

Afgelopen zondag hebben we met familie (8 personen) gegeten bij restaurant 't Kombof op het idyllische eilandje de Woude aan het Alkmaardermeer. De overtocht met het pontje bracht ons al helemaal het "eiland" gevoel en het Kombof deed daar nog even een schepje bovenop. In de centraal in het restaurant gelegen open haard brandde een mooi vuur en de inrichting voelde vertrouwd en gezellig aan. De gastvrouw verwelkomde ons allerhartelijkst en onze gereserveerde tafel zag er mooi uit. Alhoewel het erg druk was liep de bediening uitstekend. Alhoewel iedereen a la card heeft besteld was het eten van goede kwaliteit en de portie's ruim voldoende. Het was voor ons de eerste keer op deze locatie maar zeker niet de laatste. Een echte aanrader!

22. West-Europees De Woude

J.G.Lenior

De Lenioren waren zondagavond 20.12.2009 op bezoek in uw restaurant samen met ca 15 andere Lenioren!

Karin Lenior, mijn nichtje, woont op dit mooie eiland en zo zijn wij dus in uw sfeervolle restaurant terecht gekomen!

Het was uiterst gezellig, de bediening was uitstekend en het eten was heerlijk!

Wij komen nog zeker eens terug.

23. Nederlands De Woude

Met kerst(2008) er heerlijk gegeten. Alle tafels kregen tegelijk hun maatlijd, gezellige muziek en bediening liep zeer regelmatig langs om iedereen van drinken te verzien.

24. Nederlands De Woude

Op vakantie bij t' kombof gegeten. Het duurde erg lang tot er iemand een bestelling kwam opnemen. We kozen het weekmenu. Op het dessert hebben we 45 min moeten wachten. Toen we aangeven dat we zo lang hadden gewacht zei de ober dat hij ons vergeten was. Maar bood géén verontschuldiging aan en deed ook niets aan de prijs. Wij gaan er nooit weer eten!!

25. West-Europees De Woude

maarten kat

Zeer prettige omgeving op prachtig eiland. Goed eten en erg leuke eigenaars. Absolute aanrader.