Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Waal verdeeld zijn.

1. Mirella Markus

Eten bij Rebecca is een zeer positieve beleving we hadden een verrassingsmenu met vlees en een vegetarisch verrassingsmenu. Wat was het heerlijk. Beide verrassingsmenu's waren wat ons betreft een Michelinster waardig.

2. Heerlijk 4 gangen diner gegeten. Mooie, bijzondere gerechten met heerlijke sauzen. Aardige bediening en veel kennis over de wijnen. Elke keer als we op Texel zijn, eten we hier en zijn altijd een heerlijk avondje uit.

3. Rob de Vos

Fantastisch. Mooi kerstdiner; heel gebalanceerd qua smaken; licht verteerbaar
    Verrassend
    Waarom geen 8 voor sfeer?
    aandacht voor verlichting en akoestiek….

4. Dirk Breedveld

De ontvangst vonden wij rommelig. We waren iets te vroeg maar je kunt wel gelijk een drankje aanbieden toch? Ook het lichtvolume in het bargedeelte kan echt sfeervoller. Het is er ook wat kaal.
    We hebben lekker gegeten, en een fijne avond gehad. Maar we hadden allemaal het gevoel dat er iets eigens in miste, iets waardoor je verrast wordt.
    De bediening heeft ons goed verzorgd, maar toch vinden we dat er inhoudelijk beter moet worden gecommuniceerd over de geschonken wijnen: herkomst (noem tenminste het land en de streek) en leg uit waarom je er voor gekozen hebt. Leer ook de namen van druiven juist uitspreken. We vonden het fijn dat er een bob-arrangement kan worden gekozen. Ook hier kan het wel iets uitdagender.
    De kaastrolley was trouwens voortreffelijk( *****), met ruime porties en een hele goede uitleg.

5. Brasserie Rebecca ontgoochelt niet.
    Nouvelle cuisine met verrassende verwerking van de producten.
    Mooi geserveerd en zéér persoonlijke bediening zonder familiair te worden.
    Aanrader!

6. Heel verrassend, de kok had zich helemaal verdiept in mijn dieet, super.

7. 3 gangen zonder dessert: Vegetarische maaltijd van mijn partner was goed maar mijn 3 porties waren matig van kwaliteit en kwantiteit. De service is stijfjes en de teksten die de borden begeleiden worden opgezegd met weinig oog voor een persoonlijke noot. Stuitend was het onderling gniffelen en grapjes maken over gasten bij hun “werkstation” .

5,1
  8. Jeroen en Jolanda

We hebben heerlijk zitten te genieten van de rustige ambiance, de heerlijke gerechten waarbij goed rekening werd gehouden met dieet wensen. De bediening was super vriendelijk, kortom een heerlijk avondje uit. Een aanrader!

9. Ciske Veltkamp

Erg lekker gegeten in leuke tent met hele fijne sfeer. Voor deze prijs verwachtte ik stiekem misschien nog een tikje meer, maar overall een hartstikke mooie avond gehad.

10. Fam. Dubbeld

Hele gezellige avond gehad in vol sfeervol restaurantje en lekker gegeten. Alle gerechten met zorg gemaakt, subtiele smaken en mooi afgewerkt. Paar kleine puntjes: wel heel erg weinig op de borden, en de losse spijkerbroek van de mannelijke bediening vonden we afdoen aan wat Rebecca wil uitstralen. Maar we gaan zeker nog eens terug!

11. Burnie de greef

In 1 woord? Geweldig!
    Heerlijk gegeten, goede combi met de wijn.
    En kaasplankje… al vaak, heel vaak besteld, maar hier. Top! En een sommelier die weet waar ze mee bezig is. Komen hier zeker terug!

12. Huug de Graaf

Verrassend goede en mooie gerechten.
    Aardige bediening. Prima aanrader.
    Restaurant ruimte was wel wat aan de warme kant.

13. Thorsten Dreistein-Faustmann

Vertaal van Deutsch naar Nederlands

Wir waren wieder einmal ausserordentlich zufrieden mit Essen und Service bei Rebecca. Die Überraschung-Gänge-Menues sind geschmacklich eine Wucht. Jedes Jahr freuen wir uns auf diesen Abend.

14. Ik heb hier heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Ik raad het verrassingsmenu aan! Hierbij wordt goed rekening gehouden met je dieet / wensen.

15. Het vegetarische verrassingsmenu was met liefde, vol details klaar gemaakt en had diverse smaakervaringen.

16. Tijdens een uitzonderlijk zwoele avond buiten op het terras gegeten en gedronken van het 4-gangen verrassingsmenu met halve wijnarrangement.
    Genoeg privacy door de grote tafels op behoorlijke afstand van elkaar. Eerst heerlijke amuses met roséprosecco samen met dochter en zoon met de eerste van de vele soorten bier van het eiland. De 4 gangen waren (op 1 na; was wat minder) heerlijk samen met de bijpassende wijn die steeds met goede uitleg vergezeld ging. We hebben genoten.
    Er had wat meer verlichting opgehangen mogen worden zodat we ook ons dessert nog hadden kunnen zien alhoewel men mij hierover belde om eerder te komen. Een paar simpele lichtbronnen opgehangen in de middelste parasol had prima volstaan en kunnen gasten komen wanneer zij dit willen.

17. Bjorn de klerk

Een fantastische eetbelevenis met een perfect team

18. Wij hebben ons laten verrassen met een 3 gangen menu en dat beviel heel goed!
    Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel.

19. Silvia Balke

Vertaal van Deutsch naar Nederlands

War alles super. Ein schöner Abend in einem sehr schönen Restaurant.

20. Voortreffelijk gegeten, mooi opgemaakte borden, prima prijs, kwaliteit! Vriendelijke en klantgerichte bediening. Kortom een aanrader!

21. Schilgen Sebastian

Gisteren hebben we met z'n achten een onvergetelijke avond doorgebracht in Brasserie Rebecca. De sfeer was veelbelovend, het verrassingsmenu was een culinair genot en eerste klasse. De wijnaanbevelingen voor het menu waren perfect en het dessert was het absolute hoogtepunt. Het serviceteam was zeer bekwaam en erg vriendelijk. Een jong team dat exemplarisch is voor de vernieuwende keuken van Texel! Gefeliciteerd en ga zo door! (Vertaling van Duits naar Nederlands met Google)

22. Yvonne Hokke

Vriendelijk ontvangen. Schone kamers, soms wat gedateerd maar ze vertelde dat ze hier hard mee bezig zijn dit beetje bij beetje op te knappen.
    Ontbijt super geregeld en erg lekker.
    Het eten in De brasserie alleen maar complimenten voor, er werd rekening gehouden met evt. wensen. Alles is vers bereid. Het menu was voor ons allen een verassing en word mooi uitgeserveerd.
    Wij zijn super tevreden en hebben genoten van de gastvrijheid, de service en de vriendelijkheid.
    M.v.g. Jaap en Yvonne Hokke en de vriendengroep.

23. dick de groot

In een rustige en ongedwongen omgeving lekker gegeten met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.

24. 5 gangenmenu was een culinair avontuur, waar we door de gastvrouw kundig doorheen werden geleid, met uitleg en drankadviezen.
    Goede prijs-kwaliteitverhouding.
    Je moet er even naar zoeken, maar daar krijg je iets moois voor terug.

25. Johannes Stalenburg

We hebben een geweldige ervaring gehad op Texel. Het eten was echt goed en van hoge kwaliteit en ook mooi geserveerd. Het verrasingsmenu is het verrassen waard en we hebben van iedere minuut genoten.

26. Giedo Trogh

Wij hebben het verrassingsmenu met 3 gangen genomen.
    Wij vonden alle gerechten zeer verfijnd en gevarieerd; de wijnen sloten goed aan bij de verschillende gerechten.
    De bediening was prettig en informatief t.a.v. gerechten en wijn.
    De sfeer was goed, het zou beter kunnen, maar dat heeft veel te maken met de leeftijd van het gebouw en wat daaraan nog moet worden veranderd. In gesprek met de ober werd dit ook bevestigd.

27. Wij hadden gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en het was echt geweldig. Het waren gewoon schilderijtjes op het bord en de smaken waren voortreffelijk. Ook de bediening was top. Erg vriendelijk en zeer kundig. Echt een nog onontdekt pareltje op Texel. Wij komen daar zeker nog eens terug.

28. Marc Duvel

Hele leuke avond in stijlvolle brasserie - Gault & Millau kwaliteit 5 gangen menu met schitterende kaas-selectie. Leuke toets dat onze vraag naar kalfszwezerikken (met klein supplement) in het menu ingepast werd. Ook onze verlate aankomst (die we gemeld hadden) was geen probleem en werd mooi opgevangen door het personeel.
    Kortom: zeer geslaagde avond - warm aanbevolen!

29. Krijgsman

Een heerlijke avond uit in een sfeervolle ambiance. Het verrassingsmenu is vol verrassingen en verschillende smaken. Echt een feestje! Ietwat veel vis maar is voor de liefhebber niet erg. Jullie kaasplankje is enorm… veel keus en rijkelijk om van te snoepen. Wijnkaart zeer gevarieerd. Enige minpuntje voor de sommelier. Praat niet te snel… voor de rest: pluim voor de kok en jullie als team. Tot gauw weer!

30. De ontvangst is hartelijk, de bediening zeer ter zake kundig, vlot en attent.
    Het eten is voortreffelijk, verrassend met tussengerechtjes; kortom: het voldeed geheel aan onze verwachtingen.
    Zeker de moeite waard om nog eens te gaan!