Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Steeg verdeeld zijn.

Hoe een goed restaurant toch vies tegen kan vallen - Over Koetshuis Rhederoord in De Steeg kan ik kort zijn. Er wordt over het algemeen prima gekookt, de bij de gerechten aanbevolen wijnen zijn mij altijd goed bevallen, de bediening is correct en bedreven, en de sfeer is er aangenaam. En toch kom ik er niet meer. Juist omdat ik in doorsnee goed te spreken was over dit restaurant, gaf ik altijd een ruime fooi. Totdat ik een keer de rekening wat beter bekeek. Als dank voor mijn herhaaldelijke 'eerbetoon' had men het bestaan MIJ EEN EURO IN REKENING TE BRENGEN VOOR EEN KARAFJE WATER! Leidingwater, wel te verstaan. Hoe kleinburgerlijk en benepen moet je zijn om überhaupt op het idee te komen. In ieder geval viel met deze ondoordachte actie de deur van het Koetshuis voor mij definitief in het slot.

Nicole Plas

Pareltje aan de voet van de Posbank. Gewoon top, lokatie, gastvrijheid, sfeer en het eten is top!

We hebben onder het genot van een heerlijke amarone genoten van onze gerechten die met zorg zijn klaargemaakt. Een aanrader, maar laten we het een beetje geheim houden... :)

Aangespoord door de fraaie foto’s en galmende teksten op de website besluit ik mijn 60ste verjaardag te vieren in Koetshuis Rhederoord. Dat zou pas genieten worden! “In een luxe sfeer overnachten en ’s ochtends in alle rust ontwaken waarna een regionaal ontbijt op je staat te wachten! Beleef het koetshuis Rhederoord en ervaar een onvergetelijke avond en ochtend! Aldus de ronkende websitetekst.

Dat klopt. Het is een onvergetelijke verjaardag geworden! Te midden van een opbrekend bedrijfsgezelschap dat net het ontbijtbuffet volledig had geplunderd lagen restanten stokbrood, kaas, één enkel broodje in een reusachtige wasmand op tafels die besmeurd en vies waren achtergelaten. In die chaos loodste een gelikte kelner ons over trappen, langs toiletten naar nog een kelderverdieping lager: waar de allerlaatste tafel voor 10 personen gedekt stond en ons het sluitstuk bood van dat ‘luxe, romantisch arrangement’. Hier in die wijnkelder ver weg van de geplunderde ontbijtruimte met fraai uitzicht op het landgoed sprak hij de woorden: ”Het is hier geweldig, mooier kan ik het niet maken!”

Daar dachten wij anders over!

Uiteraard hebben we niet op landgoed Rhederoord ontbeten en vanzelfsprekend zetten we er nooit meer een stap over de drempel. De uitbater bood aan dat hij ‘het ontbijt zou schrappen van de rekening’. Logisch want we hebben er voor geen kruimel ontbeten! We zijn zeer teleurgesteld het landgoed afgereden nadat de uitbater ons iets meer tegemoet kwam. Van het arrangement van 68,50 per persoon, hoefde 'slechts' het diner betaald te worden: dat was prijzig: 92 euro voor twee personen!

Inderdaad een onvergetelijke verjaardagsochtend, maar ook ééns en nooit weer!

Teleurgesteld dat is denk de juiste omschrijving. De manier waarop het onprofessionele personeel met klanten omgaat is zeer triest. Met onze dochters waren we ruim voor 6 uur aangeschoven op het terras voor een lekkere pannenkoek. In de menukaart stond dat als je een allergie hebt, dat aan moest geven. Onze dochter heeft een lactose intolerantie maar het verschil tussen lactose en gluten begrijpt schijnbaar niemand daar. Na toch een behoorlijke tijd wachten kwamen onze pannenkoeken. Direct werd om half 7 het bordje "Keuken gesloten" opgehangen, waarop ik vroeg of we nog een nagerecht na onze pannenkoek konden bestellen. Nou dan moesten we wel snel zijn want de keuken was al dicht. Om kwart voor 7 kwamen een 2 wandelaars aan die wat wilden drinken op het terras. Ze werden weggestuurd want iets drinken kon niet meer. Waarop die mensen terecht de discussie aangingen dat een drankje niet uit de keuken komt. Maar het personeel bleef star en hield hun poot stijf. Inmiddels hadden we de buik al behoorlijk vol van de mentaliteit. Echter met veel discussie konden we om 5 voor 7 nog een koffie en thee bestellen. Nadat ik mijn eerste slok koffie had genomen kwam een personeelslid mij op commanderende toon melden dat ik binnen moest komen om af te rekenen. Toen heb ik even "ho, ho" gezegd. Zo ga je niet met klanten om. Als klap op de vuurpijl kreeg onze dochter van 5 niets bij haar pannenkoek. Goede zet! De toekomstige klanten generatie buitenspel zetten. Er is op organisatorisch gebied veel mis bij dit restaurant. Helaas hebben ze een monopoly positie op deze locatie. Tijd voor een uitbater die wel voor de klanten gaat. Echt jammer.

Willemijn

Beste pannenkoeken van Rheden en omgeving! Smaakvolle, goed belegde en goed gebakken pannenkoeken, hier wil ik graag een wandeling voor maken. Bij mooi weer is het genieten op het terras middenin het bos. Het is er erg gezellig door de aanloop van wandelaars, fietsers en ruiters te paard. Er is voldoende fietsenstalling, en voor honden en paarden zijn er goede voorzieningen. Ik kom er graag terug en vervolg mijn wandeling meer dan tevreden.

Hilde van der Werf

Eetzaal lawaaierig, tafeltjes staan te dicht bij elkaar. Gesprekken moeilijk. Parkeerterrein kan beter verlicht worden. Hoofdmaaltijd minimale porties. Wijnen erg duur. Kraanwater €1 per fles!

Fietsende Roeland

In een piepklein "hok" dat naar ranzig vet ruikt sta je gepropt op andere klanten. Op zich is drukte een goed teken vind ik, dus toch maar aansluiten, al is het bloedheet. Voor de drukte was de wachttijd acceptabel, al had het wel iets vlotter gekund.

Buiten staan wat campingtafels en een bankje. Zodra daar plek was gaan zitten. Naast overvolle prullenbakken zodat er al troep naast lag. Pal voor onze neus parkeerde een mega landbouwvoertuig en als extra service liet de bestuurder de motor draaien tijdens het wachten en het opeten van zijn ijsje. De man die ons bediende zag het en deed niets.

De friet bestond uit een deel dat duidelijk voor de tweede keer was gebakken, dus bruin en te ver gaar. De andere helft was juist te kort gebakken, dus slap en melig. Onbegrijpelijk als het zo druk is! Aan de kroket zijn we dus maar niet begonnen.

Omdat de vuilnisbakken zo vol waren hebben we de bakjes half of niet aangebroken op de toonbank gezet met de opmerking dat de frieten ofwel te gaar of niet gaar genoeg waren. Een verbaasde blik en schouderophalen was de reactie. Daar konden we het mee doen.

In 1 woord: bah!

Bediening gaat langzaam in verhouding tot de drukte. Veganistische kroket is top. Porties zijn groot. Voor de snackbar is buiten een klein zitje. Binnen nauwelijks zitplaats. Heel klein.

Zwitser

Behoorlijk belabberde tent als je het mij vraagt. Top of the bill in elk geval, voor B-producten. Alle snacks zijn volgens mij van 1 of ander huismerk (terwijl ze zelfs aangeven dat de bamischijf uit eigen keuken komt!! No way!!). Farm Frites vind ik op zich nog best smaken, maar als je deze wederom óók weer in een B-merk frituurvet dropt...

Klanten worden bovendien niet gezien, aangezien de 15-jarige medewerkers doorgaans maar 1 klant tegelijk aankunnen. Neem dan in elk geval de bestelling op, al duurt het nog 20 minuten...

Kortom, een echte voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang-willen-zitterd die de klant ook nog eens misleidt met zogenaamde "versheid". Duur en slechte kwaliteit dus. Zeker geen aanrader.

Ik kwam regelmatig langs de Linde als ik een rondje Veluwe fietste. We hebben het over bijna 20 jaar geleden. Ik kwam er niet zo lang geleden weer voorbij en stopte om even een paar snacks te eten. Er zijn nu andere eigenaars, maar voor de rest lijkt er niets veranderd. En dat is geen goed teken. Dezelfde lelijke geelgroene neonbakken aan de buitenkant, maar nu met schimmels en het "weer" erin. Binnen ruikt het muf en zweterig. De eigenaars vinden het duidelijk niet belangrijk hoe het eruit ziet. Gelukkig kan je ook buiten zitten en het was mooi weer. Met de rug naar de vale vitrages een mooi uitzicht op een prachtig oud pand, roodwit geschilderd in Duitse stijl.

De frieten waren droog en papperig. De kroket was goed, maar het broodje was nat en slap. Toen ik erover ging klagen, bood de vriendelijke dame achter de toonbank aan mij het geld terug te geven. De service is dus akkoord, maar ik had liever een goede friet gehad.

Zeer pover, eigenlijk gewoon slecht.

Gezien de reactie hiervoor waren we bang dat het een hele sjieke tent is maar je kunt gerust gewoon in je spijkerbroek naar binnen. Lekker gegeten in een huiselijke sfeer.

Jan en Berni

21 juni dit restaurant bezocht, zonder reservering graag een tafel voor 2, omstandig kijken op een briefje, nou dat kon. Als zeer frequente restaurantbezoekers vonden wij het eten goed, echter de prijs behoorlijk, wat de prijs/kwaliteitverhouding onder druk zet. Onze verwachting is niet overtroffen. De jongere garde deed erg zijn best om ons vriendelijk te serveren..... Echter niet een wat oudere dame, wij voelden ons vanaf dat wij zaten erg ongemakkelijk en vroegen ons af of wij (toch echt netjes gekleed) misschien nog strandkleding aan hadden..! Doet u ons maar het dagmenu en in afwachting van een uitleg daarvan een opmerking "wilt u niet weten wat dat dan is"... samen met doordringend aankijken en als laatste opmerking "oh u drinkt geen wijn meer en rats glas weg" komen wij hier niet meer terug.

Jan de Graaf

29 juni had ik hier voor mijn vrouw en mij gereserveerd voor het vieren van onze trouwdag. Naast de reservering nog een speciaal verzoek gedaan voor ontvangst met champagne en rode rozen voor mijn vrouw. Dit was allemaal geregeld en mijn vrouw was hierdoor echt verrast. Ook het eten (5 gangen verrassings menu met wijnarrangement) was fantastisch! Dit gecomplementeerd met uitstekende bediening maakte dit voor een onvergetelijke avond.
    Dank nogmaals voor de geweldige en heerlijke avond!

Marieke

Fijne service, goed eten. Ik vind het niet duur zoals in een andere reactie wordt gezegd.
    Alleen zo jammer dat je er nog altijd niet kan pinnen. Verder top!

B-jdlp Elke

M.de ruiter

Al vele malen geweldig gegeten in dit prachtige authentieke restaurant,
    waar gastvrijheid is uitgevonden..
    De kwaliteit van alle gerechten is super en over de porties kan niemand hier klagen.
    Waar krijg je nog extra groente en aardappel aangeboden.
    Het wijnassortiment is ruim van een heerlijke (!) huiswijn tot de mooiste flessen voor een zeer redelijke prijs.
    Kortom een aanrader waar prijs /kwaliteit meer dan oké is!

Daar kwamen we dan aan na een intensieve bootreis: moe, verregend, joggingbroeken en slippers aan. We wilden even een frietje pakken en gaan slapen. Helaas was de gebruikelijke snackbar gesloten. Dus schoorvoetend aan de overkant bij Athlone aangeklopt. De ontvangst was bijzonder hartelijk en gastvrij. Er werd voor de kinderen ter plekke een menuutje samengesteld en ook wij konden naar eigen believen een diner samenstellen. Bijzonder veel complimenten voor de uitmuntende bediening, ontvangst en sympathieke benadering zonder aanziens des persoons.

Heerlijk eten daar. Verrassende gerechten, niet altijd zo standaard. Franse huiswijn viel iets tegen. Volgende keer maar iets anders nemen. Hoop dat ze nog lang blijven.

AE Nijenhuis

Het enige adres waar ik terecht kan als vegetariër/parttime veganist.. wat een keus vergeleken bij andere adressen..
    en altijd even vriendelijk..

Gisteren bij deze cafetaria een grote zak frites gehaald (6 pers.) 4 fricandellen speciaal, 1 kroket en 1 fricandel en een klein bakje satesaus met uitjes, afrekenen: € 27,50!! Frites was minimaal, we zijn geen grote eters, maar hadden hieraan veel te weinig en de frites was daarbij taai, kroket klein en slechte kwaliteit. Geen aanrader dus!

Phillipina

Super, nog nooit iets gegeten daar wat niet lekker was of niet goed bereid. Een feestje. Bediening super, aardig, maar niet opdringerig. Heerlijke wijnen, wij dronken de Italiaanse van een importeur uit de buurt. Ze gaven ons het adres en wij zijn daar geweest. Staat met stip op mij favorietenlijst. Wij gingen ook al eens met een hele groep, iedereen vond het heerlijk.

stien

Eén van onze vaste favorieten; ik zou in de omgeving Arnhem niets weten wat echt beter is. Gewoon lekker eerlijk eten; prima klaargemaakt met mooie garnituren. Goed gegaard, mals, lekkere sausjes. Lekkere wijnen; dit zijn mensen die van lekker en heel goed eten houden! KLassieke Tong-Picasso; s c h a n d a l i g lekker! Geen poeha, geen sterren-ambities. Jammer voor hen (ze verdienen echt alle lof); fijn voor ons (anders kun je hier nooit meer in een opwelling gaan eten).

Toppertje!

willy

willy

Dit is een adres dat je het liefst voor jezelf wilt houden; Zo goed.

Niet alleen door de verrukkelijk klaargemaakte gerechten, maar ook door de attente, geinteresseerde bediening.

Men kwam met een geimproviseerd stoofje, zodat ik wat comfortabeler zat. ( Ik ben wat kleiner dan de gemiddelde Nederlandse vrouw.) daarna werd gevraagd of ze nog iets voor mij konden doen.

Van voorgerecht tot en met dessert en koffie in een woord subliem.

Zelden zo'n heerlijke kalfszwezerik geproefd en de morieljesaus maakte het helemaal af.

En ondanks dit alles geen poeha.

De waterplassen op het parkeerterrein, met regen, neem ik dan ook graag voor lief.

Erg lekkere friet en erg gastvrij.....

henk de bruijn

Ach wat moeten we hier nog over schrijven. Baal er wel van als ik bel om te reserveren dat restaurant al vol zit. Ook hier kun je geweldig eten en drinken, een mooie avond uit. Geen Michelinsterren nodig, want dan zou men maar de neiging hebben om deftig te gaan zitten doen, en dat is hier niet nodig. Mooie gerechten, dito wijnen, creatief, exlusief en toch gewoon mooi of mooi gewoon. Tesamen met Rest de Bronckhorst mogen Rheden en de Steeg trots zijn op deze twee culinaire Alpentoppen. Daar komen we graag voor over uit Arnhem.

Lekkere snacks en aardige mensen.

Gisteren bij het Wapen van Athlone gedineerd. Het is een fraai en goed bereikbaar pand met eigen parkeerplaats.

De bediening is prettig, vooral nadat je in gesprek komt over de gerechten en de wijnen die er bij passen. Ze geven een prima advies hierin.

De gerechten zijn uitstekend klaargemaakt en worden mooi gepresenteerd. Een duidelijk eigen stijl met daardoor verrassende gerechtjes.

Als amuse een tartaartje van zalm, een voorgerecht van malse duif op een bedje van sla. Het hoofdgerecht een duo van patrijs en fazant. Alles heel smakelijk en goed getroffen portionering. De duif en het gevogelte duo werden weggespoeld met een aangename Gigondas. Het gemberijs toe was een plaatje en smaakte voortreffelijk.

De prijs kwaliteit verhouding is passend.

Al met al verrassend lekker gegeten in een prima sfeer.

Een aanrader.

Louis Ekas

Prachtige en rustige locatie om even iets te eten of te drinken, bijvoorbeeld om een lange wandeling te onderbreken.

Wim Kan was hier niet voor niets 26 jaar lang vaste klant!

Vriendelijk personeel en hele schappelijke prijzen. Keurig sanitair.

Let wel goed op de openingstijden.