Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Rijp verdeeld zijn.

1. Internationaal De Rijp

Belazert gevoel. Tournedos besteld tegen een bijlage van 4,95 extra. Maar jodenhaas(longhaas) geserveerd krijgen voor gerecht en nagerecht was oke maar niet bijzonder. Standaart opmaak. Dus al met al een belazert gevoel maar kom wel terug om te kijken of de tournedos dan ook echt tournedos is. Ik kan het beoordelen na 28 jaar als kok te hebben gewerkt. En zovele dieren ontbeent te hebben kan je er wel vanuit gaan dat ik wel enige kennis heb van de delen vlees die ik op mijn bord krijg.

2. Internationaal De Rijp

Een onontdekt pareltje in de streek qua prijs/kwaliteit.
    Ook met de boot, gewoon aanmeren en lekker happen.
    Je verwacht niet zo n volwassen restaurant bij een europarcs resort.
    Bezoeken dus, voordat de chef misschien weggaat omdat we m niet waarderen

3. Internationaal De Rijp

m. ruiter

Heerlijk eten, lekker ongedwongen.

Stefan kolk

Ik heb echt super gegeten echt een aanrader heel erg vriendelijke personeel. Ik vind alleen de 2 tapas per persoon per ronde te weinig. Het duurt door deze reden echt te lang totdat je een keer vol zit. Maar echt een aanrader.

Smuller

Na een wandeling met de hond zijn we gaan eten bij Het Wapen. We zijn erg warm ontvangen. De bediening was perfect en het eten een groot genot.

Maxpool

Bediening top tot volgende keer groetjes fam pool

Jacqueline en Hans Hogenelst

TOP LOCATIE. 14 juli j.l. ons trouwfeest hier gegeven. Vanaf 14.30 tot 01.30 uur is het in één woord geweldig geweest. Het diner en de hapjes tijdens de feestavond waren voortreffelijk,het personeel super vriendelijk en attent. We bedanken Hein en zijn crew voor het verzorgen van onze fantastische dag.

9. Nederlands De Rijp

Voor het eerst gegeten in restaurant Reghter met mijn broer uit Canada en kinderen om mijn verjaardag te vieren. Het was voor ons een heerlijke belevenis. Alles was top, eten, vriendelijke bediening. Alles was mogelijk. Voor mijn broer was het "my kind of restaurant" en ook voor de rest.

We komen zeker terug!

10. Internationaal De Rijp

Dankzij SD ontdekken we pareltjes in de wijde(re) omgeving en komen we af en toe op plekken, die we willen aandoen, voordat we naar de eeuwige jachtvelden vertrekken. Nu in De Rijp, in het pittoreske dorpshart. Welkom geheten door de vriendelijke bediening en goedlachse en charismatische Ernst himself, voelden we ons welkom in de zeer gezellige (Kerst) en gemoedelijke ambiance van het ruimtelijke en kindvriendelijke restaurant.

Met onze SD vouchers konden we kiezen uit 3 voorgerechten en 3 hoofdgerechten, afgesloten door een grand petit dessert. De geitenkaas salade en gambasoep waren prima. De zeebaars was exquise van smaak (wel beetje overmaat aan olie, maar mijn moeder vond het heerlijk). De vegetarische ravioli was ook goed. Het grand dessert was een feestje, chocolade- en frambozenmousse in twee kleine bierpulletjes, heerlijk bananenijs en ditto crème brûlée. De koffie (Alfredo) was zeer smaakvol en geurig. De porties waren royaal.

Was er dan niets op te merken? Ja, het zoutvaatje wordt naar onze smaak iets te royaal omgekieperd, maar dit is bijna overal zo.

Een aanrader!

Al meerdere keren heerlijk gegeten bij Oudejans, dit maal gingen we voor de tapas. Alle gerechtjes, waar je overigens niet lang op moest wachten, waren bijzonder verzorgd en smaakvol. Ook de gastheer en zijn medewerkers zijn top.

12. Lunchroom De Rijp

Pauline Zwart

Heerlijk buiten in het zonnetje gegeten bij De Walvis in het mooie plaatsje de Rijp.

Joey

14. Nederlands De Rijp

Al weer super gegeten in dit restaurant. Echt top! We komen hier bijna wekelijks en altijd een goede sfeer, attente bediening, heerlijk eten en mooie wijnen. Prijs kwaliteit helemaal goed!

Tom

Op zaterdag 3 augustus in 'het Wapen' gegeten, of beter gezegd, buiten op het terras, dat net zo sfeervol was als de entourage binnen. Tja wat moet ik ervan zeggen. Het was beredruk, toch zat je niet op elkaars lip en verliep de bediening als een hoge snelheidstrein. Maar dan wel in het positieve! Er werd toch de tijd voor je genomen en het bedienend personeel hield ook lege glazen scherp in de gaten, zodat je niet hoefde te 'zeuren' om een nieuw drankje.
    En dan het gebodene. Dat was werkelijk perfect. We waren met zeven personen en het maakt niet uit welk gerecht er werd gekeurd. Zowel voor het oog als voor de smaakpapillen was dit genieten geblazen. Dat gold zowel voor de voor- als voor de nagerechten en het hoofdgerecht daar tussenin. Het vlees was supermals. Een 'tien' als cijfer moet een droom blijven, maar de vier vette negens zijn naar beneden afgerond!

Tijdens een tochtje op de snorscooter kwamen mijn lief en ik in De Rijp terecht.
    We hielden aan bij Het wapen van Munster om even iets te drinken.
    Blij verrast door het ontzettend gezellige terras! Dit is zeer leuk gedecoreerd en uitnodigend om plaats te nemen.
    Omdat we slechts fris en een borrelgarnituur hebben genuttigd kan ik weinig zinnigs melden over de kwaliteit van de gerechten op de menukaart, maar voor wat betreft de gehele ambiance en de vriendelijke (en snelle) service, niets dan lof en een plek om te onthouden voor een volgend bezoek.

kees en dini

Het maandmenu besteld. Ben redelijk kritisch omdat koken een hobby van mij is.
    Ik vond het subliem. Goede smaak en opmaak van de borden .
    Daar waar altijd wel een puntje is wat minder is,niet, niets op aan te merken. Compliment voor de kok.
    Prettige, correcte bediening zonder overdreven te zijn.

18. Nederlands De Rijp

Geweldige avond gehad en overheerlijk gegeten. Een echte aanrader. De enige kanttekening "wij betaalde een vermogen voor een glaasje limonade voor onze zoon, dit vonden wij jammer en onnodig"

Het personeel is echt heel vriendelijk maar in de basis moet het echt beter. Na een half uur pas de kaart krijgen, dan nog eens een half uur wachten op een mandje brood, uur wachten op het voorgerecht, weer drie kwartier later hoofdgerecht. Volgens mij is het merendeel pre fab of uit de vriezer dus zo moeilijk kan het niet zijn. Twee koks, en na 21:00 u waren we de enige bezette tafel. Het dessert kreeg ik niet mee, na drie uur tafelen moesten mijn partner en ik weg en toen werd dat pas uitgeserveerd. Veel te lang voor een bistro-achtige tent. Je voelt je bij binnenkomst heel welkom, maar daarna een beetje vergeten.

Wij hebben afgelopen zondag hier voor het eerst gegeten. Een knus en gezellig restaurant waar wij meer dan uitstekend hebben gegeten, echt lekker. Top Grand Dessert. Komen snel terug.

21. Nederlands De Rijp

De kok, een goede bekende, wilde we graag na 6 jaar toch maar eens een kijkje van nemen wat hij in zijn mars heeft. Tot groot genoegen hebben wij heerlijk gegeten en zullen in de toekomst zeker bij hem en zijn vrouw vaker een hapje eten.

fam Gietermans

Marjan hoogmoed

Zaterdag 12 april 2012 heb ik samen met mijn twee zusjes heerlijk gegeten in dit smaakvolle, sfeervolle restaurant.
    Een in alle opzichten aan te bevelen restaurant.
    De vleesgerechten waren top, de slager dus ook......!
    De prijskwaliteit verhouding is uitstekend. Het personeel vriendelijk, voorkomend, gastvrij !
    Een tien met een griffel en mijn dank voor uw goede zorgen!

23. Lunchroom De Rijp

Lekker eten voor een mooie prijs. De klantvriendelijkheid is echt een grote plus!! De moeite waard om eens wat te gaan eten of drinken.

Na alle goede verhalen was dit een flinke afknapper. In het voorgerecht zaten met dragon doordrenkte aardappels, haalde de smaak van het hele gerecht omlaag. Het hoofdgerecht was rauwe eendeborst (was 4 gangenmenu van de chef), kregen we met 60x kauwen niet weg. De wijn was smakeloos en onze tafel naast een paar lallende oude heren aan de bar was ook niet best. Was de prijs van + €50,00 zeker niet waard.

Een top sfeer, snelle en vriendelijke bediening, lekker eten, gewoon een heerlijk avondje uit!

Als regelmatige eters in Amsterdam stellen wij vast dat de prijs/kwaliteit verhouding bij Het Wapen heel erg goed is, een Kreeft van bijna een kilo voor € 47,50 en van top kwaliteit ben ik nog niet en zelfs niet in een sterrenrestaurant tegengekomen.
    Alles, van tournedos tot de zalm wordt met de grootst mogelijke zorg ingekocht en bereidt.
    En wat de bediening betreft, die is hartelijk en van een uitstervend vriendelijk karakter.

Echt een top restaurant!!
    Zeer vriendelijk en echt niets is te gek.
    Het is niet goedkoop maar daarintegen krijg je alles in top kwaliteit! En dat is heel veel waard!

Misschien een tip voor Flourance kijk eerst eens op een menukaart voor dat je ergens gaat eten dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.

Zijn vorige week (27/1) met 4 dames uitgebreid wezen lunchen hier.
    Wat was het geweldig, er werd voor ons alles uit de kast getoverd, niets was te gek, en we hebben een heerlijke middag gehad met fantastisch eten en drinken.
    De bediening was top, alles met elkaar een echte aanrader voor zowel lunch als diner.

Wij moesten maar liefst een dik uur wachten na het voorgerecht op onze twee pizza's. Onze drie kinderen hadden hun pizza al tijdens ons voorgerecht gehad. Je kunt begrijpen dat 3 kinderen zich gingen vervelen en toch wel wat moe werden. om 18.00 uur aanschuiven om vervolgens om 19.40 eens pizza's te krijgen was voor mij eenmalig :(
    p.s. Aan de bediening lag het in ieder geval niet. Zij voelde zich ook erg ongemakkelijk.

Ben