1. Zijn hier tijdens een vriendinnenweekendje terecht gekomen dmv AH restaurantactie. Bediening en sfeer is prima. We kregen een waterkan met glazen bij aankomst, heel fijn. Wat opviel was dat we met deze actie een andere proeverij kregen dan 'gewoon' betalende gasten, dat vonden we een beetje raar. Ander puntje: De Rijp is een lief dorpje, met heel smalle straatjes. Uiteindelijk vonden we een ruim parkeerterrein genaamd Meelzak/Sint Jacobsbuurt en zijn we door het dorp naar Bij Ernst gewandeld.

2. Dankzij SD ontdekken we pareltjes in de wijde(re) omgeving en komen we af en toe op plekken, die we willen aandoen, voordat we naar de eeuwige jachtvelden vertrekken. Nu in De Rijp, in het pittoreske dorpshart. Welkom geheten door de vriendelijke bediening en goedlachse en charismatische Ernst himself, voelden we ons welkom in de zeer gezellige (Kerst) en gemoedelijke ambiance van het ruimtelijke en kindvriendelijke restaurant.

Met onze SD vouchers konden we kiezen uit 3 voorgerechten en 3 hoofdgerechten, afgesloten door een grand petit dessert. De geitenkaas salade en gambasoep waren prima. De zeebaars was exquise van smaak (wel beetje overmaat aan olie, maar mijn moeder vond het heerlijk). De vegetarische ravioli was ook goed. Het grand dessert was een feestje, chocolade- en frambozenmousse in twee kleine bierpulletjes, heerlijk bananenijs en ditto crème brûlée. De koffie (Alfredo) was zeer smaakvol en geurig. De porties waren royaal.

Was er dan niets op te merken? Ja, het zoutvaatje wordt naar onze smaak iets te royaal omgekieperd, maar dit is bijna overal zo.

Een aanrader!