Snackers in De Lier

di 11:30 - 21:30

ma Gesloten
di 11:30 - 21:30

1. Van Ruyven

Wat een top tent. Alles klopt en het eten is uitstekend.

2. Naar aanleiding van de hoge score (9.0) in de AD Friettest 2015 eens langsgegaan voor een portie friet. Wat opviel was, dat er tijdens lunchtijd (12:00 uur) slechts 1 persoon zat te eten, waar er voor wel 40 man plaats leek te zijn. Gekozen voor patat met mayo om mee te nemen (€ 2,40). Flinke wachttijd, maar dat is positief, omdat er niet "op voorraad" wordt gebakken. De zaak oogt superschoon en fris en de bediening is zeer vriendelijk. Portie blijkt zeer royaal en netjes verpakt in bakje in zakje, met servetjes. Helaas geen vorkje bij, bleek in de auto.
    De patat is iets dikker gesneden dan standaard fabriekspatat, zeg maar "Belgisch", wat de smaak ten goede komt. Mooi goudbruin, krokant en gaar en niet vetter dan nodig. Alles wat de 9 van AD rechtvaardigt dus, behalve dat (ik schat) 70% van de frietjes korter waren dan 5 centimeter en een flink deel hiervan was niet langer dan 3,5 cm. Dat doet voor mij echt afbreuk aan mijn eetgenot, zeker zonder vorkje... Verder leek zo'n 5% van de patatjes iets harder dan normaal, mogelijk omdat ze erg dun waren, ofwel omdat ze een tweede keer waren meegebakken. Gezien de grootte van de portie, had ik liever iets minder patat gehad, zonder deze extra's.
    Eindoordeel: Van de friet trek ik een punt af, voornamelijk door het te grote deel aan kleine frietjes. Dan blijft er nog minstens een nette 8 over. Of je ervoor wilt omrijden? Je kan gratis voor de deur parkeren, wat in deze tijd een godsgeschenk is. Binnen een straal van 10 km zou ik er zeker langsgaan. Had ik maar zo'n zaak om de hoek!