U kunt parkeren op de grote parkeerplaats Nikadel. 250 plaatsen op 4 minuten lopen van ons restaurant.

U neemt bus 28 vanaf de Veerhaven Texel en stapt uit op de Nikadel. 4 minuten lopen van ons restaurant.

1384198039 69
1390419501 71
1412194615 82
1440191191 77
1443301922 74
1461966306 74
1477519959 70

1. Dennis van Rooijen

Heerlijk gegeten voor herhaling vatbaar

2. Ton van der Schoot

Prima restaurant. Goede en snelle bediening. Eten was heerlijk. Aanrader

3. Dit restaurant sprong er meteen uit tussen de toeristische tentjes, alles schoon, netjes en zeer fraaie inrichting, zowel binnen en buiten.
    De menukaart is veelzijdig met voldoende keuze, echte aanraders zijn de lamskoteletten, Stifado schotel en de Saloniki special: SUPER! Ik had zelf de lamskoteletten en alleen daarvoor zou je al naar Texel gaan, het lamsvlees is mals en heerlijk gekruid en dit geldt ook voor de andere vleessoorten want we hebben er 2 van de 3 dagen gegeten. En neem als afsluiting de fantastische Baklava en Tiramisu, beiden echte aanraders.
    Het personeel is zeer attent en vriendelijk en allemaal nog echt Grieks ook Als we hier meteen de eerste avond gegeten hadden dan hadden we misschien wel alle 3 de dagen hier gegeten. Dus als je Texel bezoekt sla dan Yamas niet over want je waant je even in Griekenland.

4. Hannelore

Bagger. Meer kan ik er niet van zeggen. De tsaziki was nog goed. Het hoofdgerecht bifteki, gehakt met daarin fetakaas, was smakeloos en met een vergrootglas zou je de feta nog kunnen vinden. De salade was kwebbelig, leek wel op n miniportie uit een zakje v d Aldi. Droge friet, een mini bolletje rijst. Dieptepunt was het sausje op de bifteki, uit n pakje, ik herkende dit meteen aan de nog droge, keiharde champignons. Bah. Bij het opdienen v h hoofdgerecht vroegen wij nog om nieuwe drankjes. Die waren er nog niet toen we klaar waren met eten. Een dessert durfden we niet meer aan. We hebben snel afgerekend en zijn elders een lekker ijsje gaan eten.
    Nooit meer!

5. Als voorgerecht stokbrood met tapenade / kruidenboter. Met vier personen twee keer dit voorafje besteld; kregen 7 stukjes stokbrood na 45 minuten wachten. Dit is wel heel weinig voor 10 euro en duurt veel te lang. Hebben extra gevraagd en kregen dit wel, maar hadden dit ook in één keer goed kunnen doen. Hoofdgerecht duurde vervolgens ook lang voor dit geserveerd werd, maar was verder goed en voor ons voldoende.

6. Wij hebben vandaag eten afgehaald bij Yamas en hebben ontzettend genoten! Lieve mensen, tijdens het (korte) wachten kreeg ik zelfs een biertje van het huis. Souvlaki schotel, bifteki en moussaka, was allemaal heerlijk. Zeker een aanrader.

7. Nog nooit zo slecht Grieks gegeten. Personeel was onvriendelijk. Een kleine aanpassing aan het menu was erg lastig. Spanakotiropita besteld, deze was slap en te kort in de oven geweest. Ook was de portie veel te klein voor het bedrag wat we ervoor moesten betalen. Ook het andere voorgerecht (Kip in een licht pittig sausje) stond niet in verhouding van hoeveelheid en prijs. Het brood wat we er bij kregen was uitgedroogd en niet meer te eten.
    Bij het hoofdgerecht was de gyros slecht gekruid en droog. De rest van het vlees had te lang op de grill gelegen.
    Het viel erg op dat er geen een keer is gevraagd aan ons of alles wel naar wens was en of het had gesmaakt.
    Zonde van ons geld!! Kritiek werd niet gewaardeerd! We zijn snel weggegaan.

8. Corrien & Jeroen

Bij aankomst vriendelijk ontvangen door de gastheer. Door een dubbele bezetting was onze tafel nog niet gereed. We werden eerst op een ander tafeltje geplaatst, kregen een drankje en een stokbroodje met tzaziki. Al snel kwam er een andere tafel vrij en mochten we daar plaats nemen. Als hoofdgerecht de Yamas! schotel gehad en dit was erg goed bereid. Lekkere smaak en het vlees was niet droog. Dit werd geserveerd met Griekse salade, tzaziki en patat. Voor 2 personen is dit meer dan voldoende. Ook nog voor een dessert gekozen en ook dit was heerlijk en mooi opgediend. Gastheer kwam genoeg aan tafel om te vragen of alles in orde was. Dit was het zeker! Absoluut een aanrader!

Bedankt Val, Nikos en Maria!

9. Vriendelijk binnengehaald. We hebben alleen een hoofdgerecht genuttigd. Op de achtergrond hoorden we wat onenigheid tussen de eigenaar en z'n vrouw. Na het hoofdgerecht duurde het erg lang voor alles afgeruimd werd. Niemand vroeg of we na het ene glaasje wijn nog iets wilden drinken. Ook niet gevraagd of we de kaart wilden zien voor een nagerecht, koffie o.i.d.. Vreemde behandeling. Gasten zijn hier blijkbaar niet welkom.

10. Eugène pellis

Heerlijke lamskarbonaden, goed vlees, goed gekruid, niet vet precies goed gaar. Prima keuken Nikos! Blijkt nog een ouwe "buurman" ook. Grieks bier is prima, maar toch lekkerder met "skuumkoppe". 😜

11. Hier gegeten, vleesspies niet gaar, personeel erbij gehaalt. Verontschuldigingen gemaakt, u krijgt een andere spies. Bord mee naar de keuken, met verbazing dezelfde vleesspies weer opgediend en rest van het eten koud geserveerd. Dus maar niet gegeten.

Snel afgerekend en aan eigenaar duidelijk gemaakt dat dit ons laatste bezoek is. Toen begon de scène, het lag min of meer aan ons, namelijk de klacht niet duidelijk aan hem doorgegeven. Slechte communicatie met personeel.

Uiteindelijk voor dit gerecht geld terug gekregen. Geen gezellig etentje gehad.

12. Onze bestelling was vergeten en na een uur hier wat van gezegd... Helaas was de eigenaar not amused. Of we niet konden zien dat het er druk was. Beetje bijzonder dat in die drukte 3 stellen die later kwamen, al lekker met hun hoofdgerecht bezig waren of deze al op hadden. De bediening is ok, maar word publiekelijk afgezeken door hun werkgever. Beetje jammer...

13. Hier gegeten; wat diep triest. Bediening maakt fout op fout, gerecht wordt zonder saus opgediend en daar betaal later de hoofdprijs voor. De hoeveelheid is nog erger: patat 6 stukjes dikke frieten, niet gaar. En een bolletje rijst: kleiner en minder zouden ze niet durven geven.

Kom er nooit weer, er zijn betere eetgelegenheden op het eiland gelukkig.

14. Prima prijs voor heerlijk eten. Topbediening

15. Heerlijk gegeten! Zeker een aanrader!

16. familie t

Vriendelijk en charmant personeel. Heerlijk eten, doet niet onder voor een restaurant in Griekenland. Zeker een aanrader!

17. Edoard Meier

Wij werden vriendelijk binnen gelaten en naar een tafel gewezen, maar nadat wij ons voorgerecht ophadden en na een half uur vroegen waar ons hoofdgerecht bleef kregen wij van de eigenaar het verhaal dat wij een moeilijk gerecht hadden. Na een uur kwam ons hoofdgerecht, we hebben dit opgegeten en de rekening betaald.

Hij wou nog een hand geven maar dat weigerde ik omdat hij ons ZEER slecht bediend had. Vervolgens werd hij boos op mij dat ik commentaar had. Deze man snapt er echt helemaal niks van hoe je een restaurant moet runnen. En we wilden nog een toetje maar dat hebben we maar ergens anders gehad.

18. We hebben er lekker gegeten, de lamskoteletjes waren heerlijk mals.

19. Melvin Groenhof

Afgelopen zondagavond heb ik met mijn ouders bij de Yamas gegeten. Het was ronduit geweldig! We zaten vooraf bij een andere tent wat drankjes te nuttigen. Toen liep mijn vader om 7 uur 's avonds naar de Yamas, met de vraag of er nog een plekje voor 3 personen beschikbaar was. Hij zei dat we binnen 5 minuten zouden aanschuiven. Dit werd echter een stuk later, we kwamen pas 50 minuten later. Toen onze plekken op deze drukke avond uiteraard al bezet bleken, bood hij ons een drankje van het huis aan en zei dat er binnen 5 minuten een plekje beschikbaar zou zijn, fantastisch!

Ik nam de specialiteit van het huis; de lamskoteletjes. Er werd zelfs bij gezegd dat mocht ik hier geen genoeg aan hebben, dat ik nog wat gyros van het huis er bij zou krijgen. De koteletjes waren overheerlijk! Ook had ik er voldoende aan. Mijn ouders zeiden dat hun schotels (corfu en nog een andere waar ik de naam niet meer van weet) ware smaaksensaties waren.

Kortom; geweldige service en sensationeel eten! Lekkerste Griek die ik tot nu toe heb mogen ervaren!

20. Ton 34 punten

Mijn vrouw en ik hebben samen heerlijk gegeten. Yamas schotel. We zijn niet van die grote eters en de schaal was giga. Daarom hebben we helaas geen toetje kunnen nemen. Tip voor het bedrijf: dunne klanten kleine portie geven, dat komt de omzet ten goede, ha ha ha. De witte half zoete wijn was heerlijk fruitig. De bediening correct. We raden Yamas dan ook van harte aan.

21. M.de.Rode

Op zaterdagavond 21 maart met 4 personen bij Yamas in De Koog gegeten. Bij binnenkomst zeer gastvrij ontvangen door eigenaar Nikos. Personeel doet zijn uiterste best om alle gasten een heerlijke avond uit te bezorgen. Gekozen voor de Ouzo Pikalia, een 2-gangen tapas menu. Al het goede wat de Griekse keuken te bieden heeft, is deze avond weer aan bod gekomen. De combinatie van het heerlijke eten, de voortreffelijk wijn, de sfeer in het restaurant, doet vakantieherinneringen aan het zomerse Griekenland naar boven komen. Yamas op Texel is beslist een aanrader !!!

22. hoekstra

Op 14 maart waren wij in dit restaurant. Met 6 personen, die overal uit eten gaan. Zoveel smaken, zoveel meningen. Maar hier waren wij het allemaal eens: heerlijk gegeten, en een geweldig leuke ober. Bedankt voor de geslaagde avond!

23. Fam. Zweers uit Olst/ Wijhe Overijssel

Zondag 9 november 2014 voor de eerste keer gegeten bij jullie, het was voortreffelijk. Vlotte bediending en ook beleefd, wat ook leuk was de vrouwelijke bediende ook raad gaf als wij met meer personen kwamen wat wij dan konden bestellen, dat gaan wij de volgende keer zeer beslist doen. Het aller leukst vonden wij hadden ijs besteld, kregen dat ijs voorgeschoteld op tafel, heel bijzonder was dat, kijk maar als je ijs met verse vruchten besteld neem de proef op de som.
    Geertje Rene Mini en Be Zweers.

24. Eerder deze week bij Yamaz! gegeten; eten en sfeer waren zonder meer prima, personeel uitermate vriendelijk. Helaas kreeg het etentje een nare nasmaak, waardoor we hebben afgezien van een nagerecht; een van de jongere personeelsleden kreeg een flinke veeg uit de spreekwoordelijke pan omdat bij het brengen van het eten er nog geen (nieuw) bestek was neergelegd.
    Dit gebeurde op dusdanig lompe manier (door vermoed ik de zoon van de eigenaren) dat het 1. Te horen was voor de aanwezige klanten en 2. het jonge personeelslid haar werk zichtbaar ontdaan en met vochtige ogen voortzette.

25. Mark rahder

Heerlijk met het gezin gegeten. Bediening super aardig en zoals al eerder vermeld: je wordt als een koning behandeld en het eten beter dan in de meeste griekse restaurants waar ik ooit ben wezen eten. Volgend jaar weer.

26. Vanavond gegeten bij Yamas, wij vonden het goed eten en de bediening was top. We hadden even gebeld of we op het terras konden zitten i.v.m met onze honden. Was geen probleem bij Yamas.Ik zeg ga zo door.

27. Nikos en Maria hebben een heel leuke tent opgezet! Samen met zoon en zijn vriendin werden wij vriendelijk en typisch grieks bediend! Het eten was heerlijk, beter dan ik ooit bij een griek heb gegeten en minstens zo goed als de Grieken in Griekenland het zelf maken! We begonnen met de Pikilia schotel(allerlei kleine voorgerechtjes), typisch grieks en het deed me denken aan mijn vakantie in Griekenland, alleen jammer dat er stokbrood bij zat ipv van Grieks brood of pita. Daarna de Souflaki speciaal, de vuursmaak spatte er vanaf, absolute topper als je van traditioneel grieks houdt! Wij sloten af met, natuurlijk, de baklava! Goede portie! Niet te weinig en niet te veel. De baklava was wederom erg lekker en deed niet onder voor de baklava uit Griekenland! Na de Metaxa, die overigens perfect in verwarmd glas werd geserveerd, betaalden we de rekening en kregen wij van de gastheer een lekkere ouzo van het huis, yamas!!

28. Henriëtte

Lekker gegeten. Niet al te grote porties, maar alles wel erg smakelijk. De baklava als dessert was heerlijk, een aanrader! Gastvrije ontvangst, en vriendelijke, nette bediening. Eigenaar weet duidelijk wat 'de klant is koning' inhoudt.

29. Stokbrood met kruidenboter besteld, brood was erg droog. Toen het hoofdgerecht werd geserveerd heb ik hier wat van gezegd. En er ook bij vermeld geen ander brood meer te willen, aangezien we het hoofdgerecht inmiddels al hadden. Alsnog komt de ober terug met een ander soort broodjes, deze waren wel oké maar had ik dus niet om gevraagd. Hoofdgerecht was ook niet bijzonder (varkenshaas spies met patat, salade en en beetje rijst). Het vlees was droog en draderig, de salade en patat was wel te eten. Bediening is vriendelijk maar vond het eten zwaar tegenvallen.

30. Hier gegeten tijdens een paar dagen Texel. Vriendelijk personeel dat zich flexibel opsteldde toen wij iets aangepast wilden hebben in het menu. Het eten was niet te duur en smaakte erg goed. We hebben ook ervaringen bij de griek dat het vlees echt heel erg vet is, maar dat was hier zeker niet het geval. Ik zou dit restaurant aanraden aan ieder die van lekker gekruid eten houd. De tiramisu als dessert was ook prima!

31. Vakantie op Texel en dus ook een keer neergestreken op het terras van Yamas. Frisse steigerhouten meubelen en sfeervolle aankleding. Nadat we eerst over het hoofd werden gezien door de vriendelijke bediening krijgen we dan toch de kaart. We kiezen voor Tzatziki vooraf, waarna we overgaan tot enerzijds een Afrodite- en een gyrosschotel. Beide zijn zonder meer goed te noemen, al zijn het geen culinaire hoogstandjes. Het stokbrood bij de tzatziki is wat aan de oude kant.
    De wijn is ook niet bijzonder en trekt als gewoonlijk lekker bij na de tzatziki. De weinig smaakvolle horecaglaasjes zijn in de hele aankleding en verzorging een kleine dissonant.
    Ondanks het vriendelijke initiatief even een foto van ons beiden te nemen, is de verdere betrokkenheid van de bediening wat karig. Niet één keer wordt er tijdens de maaltijd gevraagd of er nog iets gewenst wordt. De mayonaise wordt echter dan weer wel vlotjes gebracht en bepaald niet 'kinderachting' ook.
    Al met al een prettige ervaring, maar weinig bijzonder.

32. Heerlijk gegeten, alles even vers en goed geserveerd. De bediening is top, hier voel je je echt als koning behandeld. Top!!!