Vanuit Veerhaven 't Horntje bus 28 richting De Koog.

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 12:00 - 21:00

1402035556 88
1419933812 88
1437832067 81
1460204886 83

1. Heerlijk gegeten bij Vogelhuis Oranjerie. In de afgelopen 14 jaar dat wij op Texel zijn eten we een (aantal) keren bij het Volgelhuis. Zoals ook deze laatste keer. Vooraf Hollandse garnalen en Texelse Visschotel heerlijk smullen. Hoofgerecht Mixed Grill en Tong allebei goed klaargemaakt, met lekker patatjes, gebakken aardappels, groenten en sla. Lekker glaasje wijn erbij. Bediening is altijd geweldig. Zeer vriendelijk en oplettend. Al met al een wederom een geslaagd etentje bij Vogelhuis Oranjerie. Tot gauw.

2. w.mandjes

De maaltijden waren prima, het werd snel en op een nouvelle cuisine geserveerd.
    Het zag er smakelijk uit en dat was het ook.
    Onze serveerster deed haar werk adequaat en was vriendelijk.
    Het Vogelhuis stijgt niet boven andere restaurants uit maar dat proberen ze dan ook niet.
    Het is niet pocherig maar "gewoon" goed!

3. Heerlijk gegeten, zoals altijd! Als we op texel zijn komen we hier altijd eten.
    En de bediening is ook super.

4. Ontzettend lekker en gezellig gegeten. Aanrader ook voor families met kleine kinderen. Er is een speciale kinderspeelhoek, placemat met kleurtjes etc. Prettige bediening ook.

5. Gisteren prima gegeten bij Vogelhuis Oranjerie. De sfeer was goed, ook al was het erg druk (doorlooptijd gangen, geen probleem). Vriendelijke gastheer die het leuk vindt om een praatje te maken.
    We komen zeker nog eens terug.

6. Goed eten met vriendelijk personeel in gezellige sfeer.

7. Jos Knoben

8. Dit is ons favoriete restaurant op Texel, geen wonder dat we er al 23 jaar komen. Altijd lekker gegeten, prima bediening, heel aangename sfeer. We kijken al uit naar de volgende keer.

9. Mariette Timmer

We hebben heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en je wordt vlot bediend.
    Als we weer naar Texel gaan, komen we er zeker weer.

10. Ans de Haan

Met groep 12 personen gegeten bij vogelhuis Oranjerie. Gastvrij ontvangen. Persoonlijke benadering. Heerlijk eten, mooi opgediend. Prettige ontspannen sfeer. Goede menukaart, keuze ruim. Prijs prima.

11. Bart & Bianca

Prima gelegenheid om te eten. Gezellige en leuke bediening en lekker betaalbaar eten. Zeker voor herhaling vatbaar👍👍👍😊😊

12. Wieder einmal war es ein sehr gelungener Abend zum Abschluss.
    Unserer Texelwoche.
    Online-Reservierung klappte hervorragend mit sofortiger Rückmeldung.
    Und Bestätigung der Plätze.
    Wie immer war alles einfach nur Spitze. Freundlicher Empfang;
    Bedienung sehr nett und zuvorkommend.
    ÜBer Speisen (Qualität und Garpunkt) und Getränke muss man nicht reden.
    Einfach Spitze. Für sein Geld wird man voll entschädigt.
    UNS gefällt es hier immer wieder und wir haben unseren nächsten Besuch.
    Im Vogelhuis Oranjerie schon eingeplant.
    Macht weiter so.

13. Een fantastische avond met 14 vrienden. Een warm welkom in het restaurant, een fantastische lange tafel voor ons allemaal, een vriendelijke attente bediening, en een heerlijk diner, erg lekker eten en de borden waren fantastisch opgemaakt. Net even anders dan gewoon. Het was erg lekker van voorgerecht tot nagerecht.

14. Gewoon super, geweldig, uitstekend, fantastisch, uitmuntend, top.👍🏽

15. Fam. Steenbakkers

Het is het een zeer kindvriendelijk restaurant, personeel goed op kinderen ingesteld, heerlijke gerechten! Kortom een restaurant om aan te bevelen voor gezinnen met kinderen! Wij komen hier beslist nog een keer terug.

16. S. Planting

Vrijwel elke vakantie op Texel wordt er ook gegeten bij het Vogelhuis en iedere keer gaan we met een voldaan gevoel weer naar ons vakantiehuis. Ook volgend jaar kan men weer op ons rekenen.

17. Matige kwaliteit, eten tegen te hoge prijs. Zeer lang zitten wachten op hoofdgerecht. Onze bestelling bleek niet uitgevoerd te zijn. Daarover iets gezegd en verwachtten enige reactie daarop. Bleef echter uit. Kreeg flauwe argumentatie over onze opmerking daarover. Dit restaurant In de categorie eens maar nooit weer.

18. Gijs de Bruin

Het eten is heerlijk, alleen de "pauzes" tussen de gerechten door zijn zeer kort.
    Als je na 5 min na het voorgerecht het hoofdgerecht al krijgt en idemdito het nagerecht ook 5 min na het hoofdgerecht krijg je echt de indruk dat ze jou tafel zo snel mogelijk weer leeg willen hebben om hem het liefst nog 2 keer te gebruiken.
    Als we uit gaan eten moet het relaxt gaan, wij stonden binnen 60 min weer buiten.
    Wij lopen voortaan het vogelhuus voorbij

19. Het was een geslaagde avond. Het eten was voortreffelijk en de sfeer en bediening zijn ook heel erg goed. We komen dan ook graag elke vakantie hier een keer terug.

20. Super Restaurant, kann ich nur empfehlen! Wirklich gutes Essen zu angemessenen Preisen, sehr netter Service, Hunde sind willkommen und eine online Tisch-Reservierung ist problemlos möglich!

21. Wij hebben heerlijk gegeten in een geweldig restaurant en zijn bediend door zeer terzake kundig personeel. Wij waren hier de vorige week ook al met vrienden en onze dochter. Evenals 2 jaar geleden toen we hier ook enkele keren hebben gegeten. Alle keren uitstekend gegeten en ook toen bediend door gemotiveerd personeel.

22. Heerlijk gegeten en vriendelijke, attente bediening. De porties zijn wel erg groot, keuze uit grote/kleine portie zou wat ons betreft een verbetering zijn. Gezellige sfeer.

23. Gezellig restaurant waar je prima met kinderen kunt eten. Ze hebben een leuke speeltuin buiten waar onze zoon zich prima vermaakt heeft terwijl paps en mams nog even konden natafelen met een kopje koffie.

24. Als wij op Texel zijn eten wij hier altijd meerdere keren, gewoon goed eten en uitstekende service. Zoals altijd weer voor herhaling vatbaar!

25. Ineke Suijk

We hebben heerlijk gegeten, mijn man uiensoep en een vleesgerecht, ikzelf garnalencocktail en een vegetarische groenten strudel. Ondanks de drukte geen lange wachttijden, maar vlotte, vriendelijke bediening. Als afsluiting een heerlijk kopje koffie, goed sterk, dus geen slap aftreksel wat we helaas ook vaak krijgen. Echt een dikke voldoende dus.

26. Van bemmelen

Het is ieder jaar weer een feest wand we kijken ook uit wand wat voor kleur heeft nu dat beest en het eten is ook goed voor groot en klein en we.
    Welzijn weer blij als we bij de oranjerie zijn dus nu nog even wachten tot het volgend jaar dan zijn we ook weer beslist daar!

27. Cees van Beek

Datum: 23-8-2018

Cees, Ton en Ine,
    Wij hebben met z'n drietjes lekker gegeten.
    En bediening was goed.

Tot de volgende keer.

28. Geweldige gastvrijheid gecombineerd met een heerlijke kaart en persoonlijke aandacht heeft mijn moeder zeer blij gemaakt met het vieren van haar verjaardag in Vogelhuis Oranjerie. Bij aankomst kreeg ze een verjaardagscadeau bestaande uit Texelse streekproducten. Wat een verrassing! We hebben een zeer kleine familie, dus dit voelde voor haar als verjaardagsvisite, zeker toen het dessert met vuurwerk werd geserveerd en alle ons omringende gasten voor mijn moeder begonnen te zingen. Hartelijk dank aan de medewerkers van Vogelhuis Oranjerie voor deze memorabele verjaardag, waar ze heeft genoten van de heerlijke gerechten en het feest erom heen.
    Als persoonlijke noot: het voorgerecht vis combinatie is voortreffelijk!

29. Dennis Franco

Super gegeten. Super personeel. Mooi aandenken gekregen ivm onze 10de huwelijksverjaardag.

30. Prima verzorgt en erg lekker gegeten.

31. Guter, schneller und sehr netter Service

Gute Preise (Preis/ Leistung) für Texel

Leckeres Essen, großzügige Portionen inkl. ausreichend Beilagen, leider Tiefkühlgemüse,
    wir hatten das Lamm-Duo und die Lammschulter, leider zu viele verschiedene Geschmäcker auf den Tellern, manchmal ist weniger mehr.

Unruhige Atmosphäre, da es ein sehr kinderfreundliches Restaurant ist, war für uns und unseren Sohn ideal, dazu gab es noch unerwartet eine kleine Überraschung für ihn... muss man mit rechnen und mögen.

Leider hat die Online-Reservierung trotz Bestätigung per E-Mail und SMS nicht funktioniert. Gerade soeben einen Tisch bekommen.

32. Wir kommen immer wieder gerne her! Ein besonderer Ort an dem man bei gutem Essen gesellig beisammen sitzen kann.

33. Dirk Farwick

Super lecker. Wirklich sehr aufmerksame und freundliche Bedienung.
    War nur saisonbedingt sehr voll und rummelig.

34. Familie Koster

Heel gezellig restaurant. Top voor kinderen. Met de speelboom en springkussen. En niet te vergeten de leuke vogel bij t kindermenu.
    Heerlijk eten. En ontzettend leuk personeel. Echt een aanrader. Komen hier al vele jaren met plezier en smaak 😋.

35. Anny van Gool

Super lekker gegeten en gelijk gereserveerd voor de volgende keer!

36. Elly Janssen

Met 8 volwassenen en 6 kleine kinderen gegeten. De bediening was vakkundig, snel en relaxt. Top.

37. Claudia

Tolles Restaurant, super Essen, Bedienung aufmerksam und freundlich! Wir kommen regelmäßig und gerne hierher im Urlaub!😊👍🏻

38. We komen al enkele jaren naar Texel en aten altijd de laatste avond bij de orangerie maar de laatste keer was wel heel erg slecht.
    De carpaccio was niet om te eten. Het lamsstoofpotje was meer een juskom met hier en daar een stukje vlees. De mix grill was koud met wat verlepte groente op de saus die ook nog een lauw was.
    Al met al een teleurstelling.

39. Sandra Frede

Super lecker, guter Service.

40. B. J. Peters.

Zo als eerder ervaren, was het eten weer heel smakelijk en uitstekend verzorgd.
    Daarnaast, heel erg vriendelijke en attente bediening.
    Kortom, perfect.

41. P Keupink

Heerlijk eten, vlotte en leuke bediening, kortom zeer geslaagde etentje met mijn broer en schoonzus

42. Agaath Zwartbol

Vanavond heerlijk gegeten(tong) vanwege ons 45 jarig huwelijk. Dit hadden we dus duidelijk aangegeven bij de reservering op 15 juni toen we daar ook aten. Bij ontvangst werd het duidelijk genoemd, maar helaas, er werd geen enkele aandacht aan geschonken, zelfs kopje koffie lukte schijnbaar niet. Jammer, toch heel erg teleurgesteld!

43. Prettig familie restaurant. Er wordt rekening gehouden met de jarige (uit hun eigen initiatief). Aan de kinderen wordt gedacht. En huisdieren zijn toegestaan. Gevarieerd menu en heerlijk gegeten.

44. Wij hebben buiten gegeten binnen stonk t naar frituurvet! Kipsate was goed lamsvlees droog en mosselen geen probleem! Binnen is t een vreetschuur zou hem niet aanraden bij andere personen wij hebben er gegeten met 6 personen! Bediening oké.

2,1
  45. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening!
    Goede prijs.

46. Derk vd veen

Heerlijk gegeten, de vis die we bestelden was niet gefileerd. Dit werd op verzoek van ons wel zo netjes voor ons gedaan! Complimenten voor de serveerder!

47. Cora nelis

Werkelijk super. Super vriendelijke bediening. En wekelijk zalig gegeten. De top van Tessel. De opmaak van de borden was ook super. Groot compliment voor alle medewerkers

48. Tanja en Jannie

Ondanks de drukte werden we snel bediend. Personeel is vriendelijk en zet zijn beste beentje voor. Het voorgerecht was prima, het hoofdgerecht was een behoorlijke portie (voor ons te veel), de bijgerechten waren gevarieerd.

49. Leuk opgemaakt, eten was overheerlijk! We waren wel een beetje in een hoekje gezet en iedereen om ons heen was net weg terwijl de rest van het restaurant erg druk was, eten duurde ook een beetje lang(gezien de drukte niet raar), maar het was hardstikke lekker zou hier zeker nog een keer komen eten.

50. DIETER HOLZAPFEL

Wir waren oft in dieser Woche dort und sind immer gleich freundlich bedient worden. Wir können das Restaurant nur empfehlen.

51. Tom 21 punten

Wie immer hat die Reservierung (2 Personen) einwandfrei geklappt und es gab einen schönen Tisch direkt am Fenster Richtung Flaniermeile. Somit war die optische Unterhaltung schon mal gegeben.
    Die Begrüßung war gewohnt freundlich und ohne lange Wartezeiten wurde nach den Getränkewünschen gefragt.
    Mit Eintreffen der Getränke war unsere Wahl für das Essen schon getroffen. Zügig erhielten wir unser Essen und frische Getränke.
    Die Getränke hatten die richtige Temperatur. Das Essen war richtig gut, hätte allerdings eine Idee wärmer sein können. Die Teller waren zwar vorgewärmt, aber ein Grad mehr für´s Essen wäre schön gewesen.
    Geschmacklich war alles absolut in Ordnung und auch die Portionen sind gut bemessen.
    Alles in Allem ein netter Abend mit sehr freundlichem und aufmerksamen Personal. Lecker gegessen und getrunken, die Preise empfinden wir durchaus als angemessen.
    Wir werden hier sicher noch öfter einkehren.

52. Wat is er aan de hand bij Vogelhuis Oranjerie? Was jaren vertrouwd adres, maar kwaliteit is erg wisselend de laatste tijd. Begin mei hier gedineerd, mixed grill, vlees was erg droog, saus en groente was lauw en leek opgewarmd/uit potje, niet vers. We zijn anders gewend bij dit restaurant. Waarschijnlijke andere kok, want de kwaliteit wisselt erg per seizoen. We gaan voorlopig even niet meer naar dit restaurant, hoewel de bediening wel erg sympathiek is, jammer…

53. Eten was ok, service erg zakelijk in een enorm lawaaierige omgeving. Kortom; geen aanrader meer.

54. Wir kommen immer wieder gern. Das Essen ist gut, das Personal sehr freundlich.

55. Grietje Tammenga

Ondanks dat het erg druk was bleef het personeel vriendelijk en kregen we ons eten toch snel. Alles keurig verzorgd. Zeer tevreden.

56. A. vd Lee-Carty

Echt lekker gegeten. Was heerlijk genieten. Goede sfeer. Vriendelijke bediening. Speelplaats voor de kinderen was top.
    We gaan zeker terug.

57. Lagendijk

Wij hebben op 4 mei met negen personen heerlijk gegeten. Alles was prima verzorgd en van goede kwaliteit. Heel positief vonden wij het dat er om acht uur twee minuten stilte in acht werd genomen i.v.m. de dodenherdenking. (Wel jammer dat een daar aanwezig duits echtpaar er zich niets van aantrok en er zelfs wat lacherig over deden!!) Voor het eten een echte aanrader. Ook zeer vriendelijk personeel en een speeltje voor de kleintjes. Top!!

58. J Meijdam

2E jaar bij de Orangerie op Texel.
    Heerlijk gegeten, asperges waren TOP!
    Vriendelijk en servicegericht personeel.
    Wij zeggen tot volgend jaar!

59. Klaver

Heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Een aanrader!

60. Met 12 personen gegeten bij Vogelhuis Oranjerie, bij 1 persoon was de vis niet helemaal zuiver, we hebben de klacht gemeld. Verder bij de andere personen prima.

61. Janssen

Elke keer als we Texel bezoeken eten we bij de Oranjerie in de Koog. Succes verzekerd!

62. Wir sind wieder sehr zufrieden gewesen. Vielen Dank und bis demnächst.

63. Rolf Koch

Tolles Lokal und leckeres Essen.

64. Gezellig familie restaurant met constante kwaliteit, professionaliteit, en prima service.

65. A.Eelman

Super goed restaurant: leuke bediening, erg goed eten. Leuke sfeer. Kortom: Vogelhuis Oranjerie is een echte aanrader!

66. P.Eelman

Mooie ervaring. Alleen jammer dat het kindergedeelte voor binnen in de loop naar buiten is. Het was best fris in de gang omdat de deur naar het terras vaak open ging.

67. Seegers

Heerlijk gegeten, het was druk maar super service en voor de kinderen is er genoeg te doen en ze krijgen veel aandacht!

68. Uitstekende locatie van de betere kwaliteit zo is op Texel niet gauw te vinden.

69. Jans en Gé Woering

We hebben heerlijk gegeten de sfeer is gezellig en de bediening is prima.
    .Bij ons volgende bezoek komen we zeker terug.

70. We hebben een geweldig leuke avond gehad. Prima eten, zeker ook wat dieetwensen betrof die van tevoren waren gemeld. En vriendelijk personeel. Een aanrader!

71. Willem van Hassel

72. Fam de kievit

Snelle reactie op de online boeking. Vriendelijke en super goede service en bediening gehad. Heerlijk relaxed gegeten. Kortom zoals andere jaren helemaal toppie. Op naar de volgende ontmoeting.

73. Sehr leckeres Essen, toller Service - Wir kommen immer wieder gerne!

74. Fam de visser

Heerlijk gegeten, veel lekkere bijgerechten. Super personeel, hadden leuke klik met de kida

75. Vanavond geweldig gegeten hier! Direct bij binnenkomst voelde het vertrouwd. Goede en gezellige bediening, zonder opdringerig te zijn. Menu was ruim genoeg met een mooie afwisseling. Ook veel producten van het eiland zelf. Eten was zeer kwalitatief en goed op smaak.

76. Gutes Essen zu einem vernünftigen Preis. Sehr nettes Personal.
    Wir sind gerne hier.

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

Goed eten voor een redelijke prijs. Heel vriendelijk personeel. Wij komen hier graag.

77. Was erg lekker, gaan we zeker nog eens eten.

78. Peter Finkler

Super! Sehr zu empfehlen..!

(Vrije vertaling Redactie Eet.nu)

Super! Zeker aan te bevelen..!

79. M.Hammersma

Lekker gegeten.
    Aan mensen met een glutenallergie wordt super goede aandacht besteed.

80. Heerlijk gegeten! Echt een aanrader!

81. Mijn favoriete restaurant tijdens een weekendje Texel. Al jaren niks op aan te merken. Gewoon goed, gezellig en een super vriendelijke service.

82. Prima eten, vriendelijke bediening.

83. Lekker gegeten en gezellig gezeten.

84. Marianne Linden

Samen met kleinzoon lekker gesmuld. Minpuntje mijn kleinzoon had een glas met een behoorlijke ster erin dat kan natuurlijk niet. Door de vrij donkere locatie zag hij dit pas toen het glas leeg was. Zelf had ik een mosselpannetje besteld en kreeg een of ander mosselvoorgerecht maar ook dat is opgelost. Mijn kleinzoon had een lamsduo en vond het heerlijk. Wij hopen nog eens terug te komen.

85. Zeer ervaren bediening. Eten prima en bovenal geen opdringerigheid bij de drank. Iets wat de laatste tijd bij veel restaurants als de gewoonste zaak is.

86. P. van Houtum

Eten/service en sfeer uitstekend.
    Minpunt was dat reservering niet bekend was bij oranjerie ondanks het feit dat ik daags van te voren nog een herinneringsmail had ontvangen. Gelukkig was er nog een tafel vrij maar in hoog seizoen hadden we pech gehad. Zeer slordig. Weet niet waar de fout lag?

87. M.van Leeuwen

Heerlijk met z'n tienen gegeten en leuke bediening.
    Voor herhaling vatbaar.

88. C. Leppin

Waren schon mehrmals im Vogelhuis, und waren jedesmal zufrieden! Superfreundliches Personal, Hunde willkommen, Allergien kein Problem, und reichlich gutes Essen! Wir kommen gerne wieder! 👍🏻👍🏻👍🏻

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Waren al meerdere keren in het Vogelhuis, en waren elke keer tevreden. Supervriendelijk personeel, honden welkom, allergieën geen probleem, en genoeg goed eten. Wij komen graag weer!

89. Evelien Hendrikx

Heerlijk gezellig avondje gehad

90. Dennis Peeters

Heel aardig personeel, goedkoper vergeleken andere restaurants in de straat en lekker eten voor de prijs die je betaalt.
    kleine tip: de spare ribs was een beetje droog misschien kan er iets meer saus op :)

91. Marijke Veenstra

Wederom heerlijk gegeten en weer leuke nieuwe gerechten op de kaart. Meestal schenkt de ober de glazen wijn in als er een fles is besteld. In dit geval niet. Wel verse groenten. Héérlijk. Volgend jaar weer.

92. Svenja Dettmer

Het was een heel mooie avond!
    Lekker eten.
    Heel vriendelijke bediening!
    We zijn er graag!

93. Ineke Meijer

Wij waren met een flinke groep van 16 koorleden en hebben genoten van de gevarieerde lunch… voor ieder wat wils, vlees, vis en vegetarisch… en wat een leuke bediening!
    Wij Komen zeker nog een keertje terug!

94. We hebben weeral zeer lekker en veel gegeten. Ook de ontvangst en bediending is zeer vriendelijk. We komen zeker terug

95. F. van den Heuvel

Heerlijk gegeten, lekker vers en betaalbaar.

96. Prima gegeten. Vriendelijke bediening.

97. De lunch voor ons gezin van 10 personen was perfect geregeld met een vlotte vriendelijke bediening en uitstekende gerechten.

98. Lekker gegeten. Vlotte bediening. Een aanrader!

99. Lekker gegeten en top bediening.

100. Niet voor herhaling vatbaar. Weinig fantasie. Weinig reuk of smaak aan de bijgeleverde groenten.

Volgende pagina