1. We kwamen met 8 personen eten bij paal 19. Het leek even of ze vol zaten, maar ze hadden toch nog plek voor ons. Het was nogal krap maar tenminste konden we even lekker eten, dachten we. Na 1,5 uur kwam het hoofdgerecht. De schnitzels waren zwart. De kok was wel zo netjes geweest om de zwartste kant onder te leggen. Toen waren de schnitzels op. Op miraculeuze wijze kregen we binnen twee minuten kipsate voorgeschoteld. Dat kan niet anders dan via de magnetron. Bij de saté een klein bakje satesaus maar wel evenveel sambal. ook dat maakte dus geen indruk. De overige gerechten waren ok, maar ook niet meer dan dat.
    Conclusie: we hadden door moeten lopen naar de volgende strandtent. Een gezellig etentje viel tegen door een gebrek aan kwaliteit. Als je als kok iets laat aanbranden dan stuur je dat nooit de keuken uit, anders neem je je gasten niet serieus.

2. M 25 punten

Twee weken terug zijn wij voor een gezellig weekendje naar Texel geweest. Op zaterdag wilden wij daar heerlijk een hapje eten, helaas is onze ervaring anders.

Het begon al bij het voorgerecht, waar ipv een soepele moesterdsoep een kommetje met, althans zo leek het, mosterd werd voorgeschoteld.

Na vervolgens 2 uur te hebben gewacht, waarbij wij meerdere malen om ons hoofdgerecht hebben gevraagd, werd deze zeer matig uitgeserveerd. De biefstukken waren smakeloos en klein van formaat, de sauzen waren vet en zelfs de frietjes waren slecht (zacht en niet gaar).

Nadat we dit hebben aangegeven bij het personeel, werd ons 1 nieuw (smakeloos) biefstukje aangeboden terwijl er twee (van de 8) personen biefstuk hadden besteld.
    Nadat we dit (mede gezien de lange wachttijd en de twee eerder geserveerde slechte biefstukjes) hebben afgeslagen en de rekening hebben gevraagd, hebben we uiteindelijk het restaurant zonder excuses of compensering verlaten. Er werd afgedaan met de zin: 'We hebben jullie een nieuw stukje vlees aangeboden, dus gaan wij verder niet op zoek naar een oplossing.'

Wij als 'kinderen' en 'schoonkinderen' hadden dit etentje cadeau willen geven. Uiteindelijk hebben onze ouders betaald met de boodschap: 'Neem ons maar een keer goed mee uit eten.'

3. Gerrit Bremer

4. Op een stormachtige zondagmiddag is het met vrouw en 2 kinderen aan een tafel bij het raam met uitzicht over razende golven heerlijk bivakkeren in Paal 19, een strandtent met veel hout, bruin, gezellige zitjes en charme. Niet in de laatste plaats door het personeel, dat goed is geinstrueerd maar bovenal attent en vriendelijk is, en geregeld de tijd voor een praatje vindt. Alle bieren van de Texelse Bierbrouwerij staan op de kaart (behalve mijn favoriet, de Stormbock, maar die hebben ze wel, is alleen niet op de kaart terechtgekomen, foutje, zegt de aardige jongen van de bediening), en ze hebben zelfs de exclusiviteit er 1 uit de tap te laten stromen. De bieren doen allemaal standaardprijs Euro 3,75, super, en worden op tafel gezet met een knabbeltje. Goed zo. We bestellen een Platter, een schaal vol heerlijkheden. Een kleine tip; stel die Platter qua eenheden iets beter af op het gezelschap dat 'm bestelt, zodat we niet met z'n 4-en hoeven te steggellen over 3 kaasstengels. Mag je prijs best op aanpassen. De schemering valt in en de Noordzee buldert door. Heerlijke plek.