Geopend van eind maart tot eind oktober

Op slechts 100 meter is een groot gratis parkeerterrein. Ook toegankelijk voor bussen. Met oplaad punt voor de elektrische auto. De weg is tot aan de paviljoens van Paal 17 verhard en goed toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn of met een rolstoel komen.

Met de bus, uitstappen bij Ecomare. Dan is het nog 800 meter tot aan het paviljoen.

• Koosjer

5. Betalen Master Card Visa pin

1305207955 65
1319075840 60
1420773660 61
1453132057 60

1. Een super gezellig restaurant met leuke bediening. Ook voor mensen met een dieet zijn ze heel behulpzaam. Top!!

2. Mooi strandzaak, echter alleen maar negatieve ervaringen.
    Heel Texel is hond vriendelijk, echter bij Paal 17 verre van.
    Geen heerlijk Texels bier van de tap, terwijl wij op Texel zijn. Ja een imitatie variant. Zucht, doe er wat mee, want die imitatie komt nog niet in de buurt van het origineel. Dat je dit overigens bier mag noemen.
    Het personeel loopt echt aan het einde van de zomer en dat merk je.
    Het eten is ook beter geweest.
    Nee wij lopen de volgende keer door.

3. Het is en blijft een pracht van een strandtent, waar wij ook nog een jaren heerlijk gegeten hebben..
    Tot we hier de laatste 2 keer toch aardig teleurgesteld weg komen.
    Waar we altijd een heerlijke tapas schotel gegeten hebben komen we nu niet verder als wat lidle vleeswaren, met een klein stukje brood en 3 verschillende smaakloze stukjes vlees.
    Er wordt flink wat ingeleverd op kwaliteit de laatste tijd... wij gaan een andere strandtent zoeken waar het niet alleen om geld draait maar ook om het leveren van kwaliteit en klantvriendelijkheid!

4. Ondanks enorme drukte was het weer prima vertoeven bij Paal 17 aan Zee. De keuken kon de drukte beter aan dan de bar, want wachten op drinken duurde wat lang. Iets meer bediening volgende keer en dan 5 sterren.

De spare ribs waren mooi mals en het Donkerblondje gebrouwen door Paal 17 was ook erg lekker.

Tot snel!!

5. Christina

Wat jammer dat de kwaliteit van het eten volgens ons hard achteruit gaat.

Ons voorgerecht was een minder goede keuze. Er was zelfs voor 2 personen teveel brood. De gamba's waren erg duur, vrij flauw en als garnituur was er brood(!), rodekool en appelmoes. Enfin, een zeldzame combinatie die niet tot proberen uitnodigt.
    De hamburger werd op een plankje geserveerd dat als tafeltje was omgetoverd, te klein was en daardoor zeer onhandig om van te eten.
    De tournedos van "de overkant" was te rood, terwijl medium besteld was. Nummer vier was tevreden over de saté. Gelukkig.
    Jammer dat de erbij horende drankjes dan ook nog eens een poos later dan de hoofdgerechten werden geserveerd...

Er kan altijd iets mis gaan. We zullen in ieder geval het risico niet meer nemen om op de koffie te komen. Want, oja, die wordt verkocht als dubbele espresso!

6. Familie. Jacobs

Zeer smaakvol gegeten.Verrassende elementen op je bord. Echte aanrader !!!

7. Kom al 5 jaar terug voor hetzelfde broodje. Broodje wrakhout, nu hebben jullie de kipfilet veranderd door een vissmakende kipfilet die er meer uitziet als vis dan kip en de aangemaakte komkommer mis ik ook bij het broodje. Ik vind dit erg jammer. Verder vind ik paal 17 een heerlijk strandpaviljoen met geweldige bediening en mooi uitzicht!!
    Bedankt voor de 5 geweldige jaren wrakhout!
    Eerste foto is april 2016 tweede is van december 2015

8. Van loon

Restaurant zat kompleet vol. Gaf bij binnenkomst een beetje een chaotische indruk. Er werd alle moeite gedaan ons een vier persoons tafel te geven. Eten top en je krijgt alle tijd voor de gerechten. Als je binnen een bepaalde tijd wilt eten moet je dit misschien even aangeven. Het personeel levert een topprestatie. We hebben twee uur gegeten en vele tafels drie keer zien wisselen. Als je sneller wilt eten moet je een strandtent zoeken waar het leeg is. Van ons een dikke pluim. Tot in het naseizoen.

9. Gisteren wilde wij wat gaan eten maar wij kwamen niet verder dan een glasje drinken. De bediening had helemaal geen tijd om onze bestelling op te nemen. Na een tijdje konden we onze drankjes bij iemand anders betalen en zijn we lekker ergens anders gaan eten. Jammer.

10. We hadden hier een groepslunch gehad. Het was een soort buffet. Vooraf kregen we soep, maar zo mocht het niet echt heten, het was meer bouillon. Verder waren er kroketten en kaassoufflés, dat was op zich prima. Verder was er kaas, vleeswaren en ook gebakken ei en spek als beleg evenals twee soorten jam.

De broodjes vielen een beetje tegen. Ze zagen er wel smakelijk uit, en ik had hoge verwachtingen toen de broodjes vers werden bijgevuld. Maar ze waren warm noch knapperig. Een beetje taai-ig, dus dat kwam de smaak niet ten goede. Het gebakken ei was ook redelijk afgekoeld en niet echt op smaak ook al zouden er kruiden door zitten volgens het bordje. Wel waren er heerlijk grote theeglazen, waar ik blij mee was.

Het personeel deed netjes hun werk. De sfeer is best aardig, we zaten boven en hadden een leuk uitzicht op de zee waar kitesurfers bezig waren.

11. Wil er niet te veel woorden aan vuil maken, maar bijzonder onbeschoft behandeld door eigenaar. Eten is prima, ambiance ook! Dat ze dit jaar niet meer zo hoog in de notering staan van strandtent van het jaar lijkt mij stof tot nadenken...ik kom hier nooit meer terug.

12. Normaal gesproken slaan we restaurants met een al te lage score over. Dit keer toch maar de gok gewaagd, ook aangezien ze toch best veel awards aan de muur hebben hangen.

De bediening was erg vlot en vriendelijk. Ook reserveren en tafel kiezen ging makkelijk.

De kinderen hadden poffertjes, mijn vrouw spekpannekoek en ik zelf de slibtongetjes. Alle gerechten smaakten erg goed. Daarnaast is het een modern gezellig restaurant waar de kinderen ook echt welkom zijn.

Deze vakantie komen we zeker nog één keer terug!

13. Vandaag toch het restaurant een 2de kans gegeven nadat de eerste keer niet echt geweldig was.

Helaas moeten wij concluderen dat het vandaag nog een stuk slechter was. Het begon veelbelovend met een goed voorgerecht. Daarna ging het snel bergafwaarts.

Eten kwam maar niet, personeel had geen oog voor je en na 2x vragen waar ons eten bleef werd er gezegd dat het nog 5 minuten zou duren, in werkelijkheid waren we alweer 15 minuten verder!

Toen het eten dan toch onze tafel had bereikt, waren de kipsates nog koud, de biefstuk rauw ipv medium en onze bestelde drankjes nog ver weg van uitserveren.

Personeel was meer bezig met elkaar dan met hun klanten.

Sfeer is verder prima maar ons zien ze niet meer terug, er zijn zoveel betere restaurants op dit mooie eiland.

14. Dinsdag 2 december 2014 hier gegeten met het gehele team van ons werk. Vooraf gezellig alvast onze keuzes doorgegeven zodat de keuken niet belast werd met een bon van 17 pax in een keer. Aangekomen stond onze tafel met haard al mooi klaar. Erg goed geregeld in verband met ons verzoek om daar te mogen zitten. Snel werden wij voorzien van de eerste drankjes en niet veel later kwam het bestelde eten er al aan. Wij hebben erg gezellig gezeten en genoten van onze lunchgerechten die er naast dat ze lekker waren er ook nog eens goed uitzagen :) Aandacht van de bediening was goed en ook Corinne was gezellig even langs voor een praatje geweest (de Eigenaresse van Paal 17). Via deze weg nogmaals bedankt team Paal17 voor de goede zorgen. Jullie waren een uitstekende start van onze gezellige teamdag.

15. Dit is niet goed! Als je naderhand spijt hebt van je keus hier je geld aan uit gegeven te hebben, dan weet je dat het goed fout zit.
    Ik begin maar even positief. Ik kom hier al jaren en de verbouwing is goed gelukt. Mooie zaak,goede inrichting, strands en modern/ trendy, maar niet te. Een open keuken, personeel dat in mooie gelijke shirts rondloopt en blijkbaar plezier beleeft aan hun werk. Dat is lekker binnenkomen. Maar dan:
    We hadden gereserveerd voor 7 personen. Het bordje "gereserveerd" stond keurig op de ronde tafel. De jongeman zei echter direct dat dit niet betekende dat we de volgende keer weer op een tafel konden rekenen. Reserveren kon ook betekenen, dat alles toch bezet was. Een volkomen overbodige constatering, immers de tafel was vrij. Komt niet echt gastvrij over. We gingen zitten en zagen de jongen niet weer. Niemand die onze bestelling kwam opnemen, niemand die vroeg wat we wilden drinken. Na enige tijd kaapten we een andere ober. Bij het voorgerecht was de tomatensoep voldoende qua hoeveelheid, maar flauw van smaak. Een van ons vond een lange haar in de soep. Wat smerig! De soep werd vervangen, maar geen enkel excuus behalve:" wat vreemd want al onze koks zijn kaal".
    Het brood onder de uitsmijter was niet te snijden. Wel dik, maar een korst waar zelfs met een steakmes niet door te komen was. Het ei was zo lang gebakken, dat er een dikke korst op zat. De pasta van een ander gerecht dreef in de olie.
    We zaten er 2 uren, maar niemand heeft weer gevraagd of we nog iets wilden drinken.
    Een drama van een restaurant. En zo jammer als je het zo goed hebt ingericht, een goede sfeer onder het personeel hebt bewerkstelligd. Tip: een paar man extra bediening op zaterdag en doe echt iets aan de kwaliteit van het eten. Dit is zo jammer van zo'n mooie stek en mooie tent.

16. Paal 17 is naar onze beleving aan het afglijden naar een niveau die het niet waard is. Wij kennen dit restaurant vanuit het verleden als uiterst sfeervol en culinair prima. Vanwege deze sfeer en de mooie ligging trok dit ons iedere keer weer.

De afgelopen jaren zijn er blijkbaar toch zaken veranderd. Het is massaal geworden en aan de andere kant van het pad is er Paal 17 zomers bijgekomen. Het eten vonden wij (dit jaar 2 x geweest) niet geweldig. Spareribs vet en met botsplinters, kipsaté is smakeloos voorgegaard vlees en pindasaus te scherp, pannenkoeken te bruin of niet gaar en wit en koud, etc.

Wij krijgen het gevoel dat het concept uitgezogen wordt voor maximale winst. Op zich niets verkeerd mee maar zorg dan wel dat de kwaliteit op orde is. De prijs/kwaliteit verhouding is inmiddels wel een beetje zoek! Overigens hebben wij de bediening als prettig ervaren.. Ik zou zeggen: Paal 17 doe er wat mee!

17. Waxwell 303 punten

De tent is onze favoriet omdat het interieur en de aankleding erg leuk is en omdat het terras ook banken en lage zitjes heeft.

Het eten varieert in kwaliteit. Het is de ene keer beter dan de andere keer. We hebben toppers gehad maar ook complete teleurstellingen.

Heb je een mooi plekje en bestel je precies het goeie op het goeie moment, dan kom je zeker terug.

18. Het eten is hier van goede kwaliteit en de sfeer is gezellig en lekker aan het strand.

Alleen met de bediening moet je het treffen, zo hadden wij een ober die zei dat hij langs zou komen, maar even later eerst in een hoekje een sigaretje moest roken! Jammer...................