volop aanwezig

• Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gesloten

• 2 dec t/m 20 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec

Aan de rand van het bos in badplaats De Koog (zijweg 17) vindt u restaurant De Kroontjes, gelegen op het vakantiepark Bosch en Zee.

Laat u verrassen door de locatie en ons sfeervolle restaurant, waar u gastvrij en vriendelijk wordt ontvangen. Hier kunt u lekker ongedwongen genieten van lunch of diner. Bij mooi zonnig weer is dit natuurlijk ook mogelijk op het gezellige terras.

Voor de kinderen is er een leuke speelhoek zodat u rustig kunt tafelen terwijl de kinderen zich vermaken.

Onze chef-kok werkt met dagverse producten en gebruikt hierbij zoveel mogelijk Texelse producten. Het Texels lamsvlees dat in ons restaurant geserveerd wordt draagt het Waddengoud certificaat.

Natuurlijk serveren wij ook diverse seizoens gerechten zoals de overheerlijke Texelse asperges, mosselen en wildgerechten

Voor een drankje aan onze gezellige bar bent u natuurlijk ook van harte welkom.

Ronald, Gerda Kroon.

VOOR DE MENU KAART KIJK OP ONZE SITE.

5. Betalen Visa Master Card pin

1477992067 90
1520889847 88

1. Ron Vogel

2. Ron Vogel

Met een kleine groep familie hebben wij jongstleden zaterdag avond een leuke, relaxte en vooral heerlijke eet ervaring gehad. De gerechten waren op een prachtige manier bereid en werden oogstrelend gepresenteerd.
    Complimenten voor de gastvrouw, haar echtgenoot en zoon

3. Erg onder de indruk van de kwaliteit van het eten en de vriendelijke en persoonlijke bediening.

4. We hebben hier wederom heerlijk gegeten. Alles is heerlijk, borden zijn mooi opgemaakt. Enorme gastvrijheid. Wij komen zeker terug!

5. Dorien van Biezen

Lekker eten. Mooi en zorgvuldig opgemaakte borden. Goed afgestemde gastvrouw, vriendelijk en vrolijk.
    Aanrader. Terwijl het restaurant niet erg opvalt. Wij hebben het via internet gevonden.

6. Het was weer voortreffelijk. Ik verval in herhalingen misschien, maar het is zo verdiend. Het eten is echt uit de kunst, de opmaak van de borden eveneens. En de gastvrijheid is geweldig. Het voelt aan als thuiskomen! Ronald en Gerda, weer bedankt voor de geweldige sfeer en het fantastische eten. Ik verheug me nu al op de volgende vakantie!

7. Oscar Fransen

Het gebeurd zeer zelden dat ik mijn bord volledig leeg eet maar vanavond is het gelukt. Als voorgerecht pekelvlees en als hoofdgerecht roodbaars, heerlijk. Ook mijn vrouw haar bord was helemaal leeg. Alleen een paar frietjes hebben we laten staan.
    Bedankt voor deze avond, wij komen zeker nog een keer deze vakantie.

8. Loek en Petra

Als je naar Texel gaat breng dan eens een bezoek aan restaurant De Kroontjes in De Koog (bij nr. 17). Een gezellig restaurant met zeer vriendelijke bediening en het eten is geweldig. Er is een kleine kaart maar de combinaties van smaken is uitmuntend. Als wij nog eens een bezoek brengen aan Texel gaan we zeker terug naar restaurant De Kroontjes.

9. Net heerlijk gegeten en gedronken, een aanrader! Werden vriendelijk geholpen en de hond is meer dan welkom :). Bedankt voor een gezellige avond!

10. Michel en Antoinette Bultena

Wat een leuke ambiance! Zeker een verborgen parel zo op het bungalow park! Leuke vriendelijke gastvrouw, mooie creatieve gerechten. Ik als vleesliefhebber heb vooral genoten van het bavette en het buikspek.

Wij komen zeker nog eens terug.

11. DrogeSchnitzel

Nog niet met een kortingsbon! De kroontjes is een "restaurant" in meest lachwekkende zin van het woord, die zelf ook weet dat hun aanbod en prijzen om te huilen zijn en dit daarom verstoppen zodat ze mensen niet af schrikken. Dit is af te leiden aan het feit dat nergens prijs en aanbod zichtbaar zijn en je eerst moet zeggen dat je komt eten voordat je het aanbod mag zien en de prijzen. (Its a trap!). Bij binnenkomst wordt je warm ontvangen door een passief aggresief bordje dat je van het aquarium af moet blijven(!)
    toen wij vroegen welke sauzen evt. Geserveerd worden kregen wij de opmerking van de serbeerster: "heeft u sauzen op de kaart gezien? Nee? Nou dan is het er ook niet… maar het vlees is wel gepaneerd". Dan weet je meteen dat je met een echte culinaire godin staat te discussiëren over eetopties waar ze zelf niet eens inziet hoe belachelijk het is om zo tegen mensen te praten die voor een etentje tegen de 50 euro moeten aftikken voor een droge schnitzel (halve centimeter dik vlees met broodkruimels). Er was in de hele toko, 1 stelletje aan het eten en wij kregen zeker niet de indruk dat het smaakte en dat ze terug zullen komen. Dus na deze ervaring: rechtsommekeer en tot niet meer ziens!

12. Rustige dinsdagavond met enkele tafeltjes maar toch al goede sfeer. Eten was van zeer goede kwaliteit. Lekkere ribeye van the bastard was zeker de moeite waard.

13. Maurice & Myriam

Een wat popperig interieur en voor de rest nogal vakantiepark achtig. Niet zo onze stijl.
    De kleine gerechtjes waren niet slecht, maar zeker geen hoogvlieger en best wel aan de prijs.

14. Jacoline Heijligers

Wederom een heerlijke avond uit bij de Kroontjes. Een erg prettige ambiance en hartelijke ontvangst en bediening maken het compleet. Wederom heerlijk geproefd van de nieuwe gerechten op de kaart, het blijft moeilijk kiezen uit de streekproducten die altijd weer op originele wijze zijn verwerkt in de gerechten :).
    Een overduidelijke aanrader als u op Texel bent.

15. Geweldig gegeten, bediening was super gezellig. Even door de voordeur heenkijken dan kom je in een heerlijk restaurant!

16. Zeer genoten van een avond uiteten met twee personen bij 'De Kroontje'!
    De smaak-variaties in de gerechten gaan erg goed samen. Zeer lekker allemaal!
    Netjes opgediend, prettige porties en een snelle service.
    Zeker de moeite waard om hier heerlijk te dineren tijdens het verblijf op het eiland!

17. Natasja van Dwingelen

We waren op maandag avond de enige gast. Maar werden met alle egards behandeld, en hebben ons geen moment ongemakkelijk of opgejaagd gevoeld.
    Heerlijk eten, met liefde gekookt en een mooie oosterse touch bij sommige gerechten. Heerlijke groenten bereidingen, vooral de gebrande groenten met lamsham.
    Zeer vriendelijke en kundige bediening. Kortom, een aanrader!

18. William & Karin

Wat een heerlijke ervaring. De sfeer, inrichting en de service sprak ons echt aan. Het eten was goed en smaakvol. Voor ons was het een geslaagde avond en een echte aanrader.

19. René Miedema

Qua locatie voldoet het restaurant niet helemaal aan de verwachting die de kaart vooraf schept, echter wordt dit bij binnenkomst ruimschoots goed gemaakt. Zowel het interieur als de ontvangst is namelijk erg huiselijk en gezellig! Qua kaart is er de mogelijk om voor de meer standaard / bekende opties te gaan zoals pizza of spareribs of om voor de minder bekende opties te gaan. Wij hebben gekozen voor de laatste en zijn hier erg positief door verrast! Zo is als voorgerecht de salade van rode kool een waar kunststukje dat bovendien ook nog eens geweldig smaakt. Ook de soesjes van eendenlever smaakten erg goed. Als hoofdgerecht zijn de bavette en de langzaam gegaarde lamsnek een enorme aanrader! Qua dessert zag de verborgen appeltaart er geweldig (en verrassend) uit en smaakte geweldig. Ook de fudge was qua smaak een dikke aanrader. Kort samengevat zagen alle gerechten er verrassend mooi uit en waren deze qua smaak net zo goed als ze er uit zagen! Al met al een goede combinatie van huiselijke / gezellige sfeer met mooi en goed eten!

20. marielle

Originele en - goed van kwaliteit - gerechtjes. De proeverij gedachte van 4 - 5 kleine plates die de hele maaltijd vormen is in de praktijk bewerkelijk voor bediening en keuken, met name als het restaurant vol is. Je moet er wel een avond tafelen van maken, zonder kinderen, voor hen duurt het eten te lang. Overigens wel goede kindermenu's Als 'besteller' vond ik het moeilijk kiezen, want alles was even lekker en apart.

21. Voor de zoveelste maal heerlijk gegeten en zeker een aanrader. Zijn in alle jaren zeker culinair verwend bij restaurant de kroontjes.

22. Nelleke Gruis

Gezellig en rustig restaurant om lekker te eten. Je voelt je thuis en de gerechten zijn niet alledaags.

23. van de Water

Prima gastvrouw.
    Prima rode wijn uit Zuid Afrika.
    Eten vond ik matig.
    Vlees stug en droog.
    Is netjes opgelost door niet op de rekening te plaatsen maar hoort gewoon niet geserveerd te worden.
    2 X zelfde opmaak vind ik niet echt origineel onder andere met maiskolfjes.

24. Wir haben ein sehr leckeres Abendessen genossen und kommen sicher noch einmal wieder. Ein Highlight auf Texel, wir hatten nicht mit so leckerem Essen gerechnet!

25. Het was een geweldige ervaring voor ons. Het concept zit erg goed inelkaar. De gerechten zijn goed afgepast en genoeg. De gastvrouw is erg vriendelijk en goed in het uitleggen van de gerechten. De zaak was erg schoon en hondje mocht mee. Wij komen terug.

26. Atie Voerman

Wij hebben een B&B vlak bij de Kroontjes en sturen veel gasten naar de Kroontjes toe. Uiteraard omdat we er zelf ook graag komen. We vinden het nieuwe systeem van € 9, - per gerechtje geen verbetering. Afgelopen vrijdag heb ik daar met een vriendin gegeten en we vonden met name de prijs/kwaliteitsverhouding van de voorgerechten niet kloppen. Ik had zelf gerookte zalm en het was zo verschrikkelijk weinig. Ook de soepjes kosten € 9, - en dat vonden we echt te duur. De hoofdgerechten Stoofpotje Rund en Heilbot waren heerlijk en de portie waren oke, de roodbaarsfilet viel niet in de smaak maar dat kan ook aan de persoonlijke voorkeur c.q. smaak lichten. Enfin, € 105, - lichter met 3 gerechtjes, een flesje wijn en koffie en thee toe zijn wij niet tevreden de deur uit gelopen. Ik heb het aan de tafel niet gemeld omdat het best druk was en andere mensen hier wat mij betreft geen getuige van hoeven te zijn. Het is maar een persoonlijke mening. Ik zal mijn gasten nog wel naar de Kroontjes sturen, maar wel zeggen dat het verschrikkelijk prijzig is geworden.

27. Wij hadden gereserveerd n.a.v. reviews en dachten dat het 'gewoon' in de Dorpsstraat zit, maar dat is niet zo. Het is het deel van de Dorpsstraat dat buiten het centrum van De Koog ligt, ter hoogte van weg 17. Van buiten ziet het er niet bijzonder uit, van binnen is het sfeervol. We hebben heel lekker gegeten, zowel de kleine als de grote gerechten, en de bediening was top.
    Wij komen zeker terug.

28. Ineke bassant

Geschrokken door de " kermis" in de Dorpsstraat, waren wij op zoek naar een rustig restaurantje. En gevonden! Weiliswaar ook op de Dorpsstraat maar aan de andere kant van het dorp. Wat een verademing! Gezellige sfeer, heerlijk eten en heel aardige gastvrouw.

29. Hein van den Broek

Heerlijk gegeten en genoten van de lekkere gerechtjes. De gastvrijheid was top!

30. Leo Paternotte

Goede ontvangst, prima bediening gastvrij maar niet te amicaal en eten van een voortreffelijke kwaliteit met heerlijke wijnen. Een aanrader.

31. René van der Linden

Met 6 personen heerlijk gegeten in een gezellig en sfeervol restaurant. Fijne stoelen, mooie gerechtjes en gastvrij personeel. Wij hebben genoten en gaan zeker terug.

32. Ronald de Jong

Wat een heerlijk avondje uit. Supergastvrije bedining die ervoor zorgt dat je je helemaal thuis voelt. Het restaurant geeft je ok een beetje een huiskamergevoel. Eten is daarnaast werkelijk fantastisch. Prachtige smaakcombinaties en erg lekkere wijnen. Wij komen graag weer terug!

33. Eten zeer prima echter wijnkealiteit blijft daarbij achter.

34. Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Goede bediening. Het eten was elke keer weer een verrassing. Kleine gerechtjes. Zoals het gerecht met pekelvlees was heerlijk de pompoensoep een tractatie het rundestoofpotje heerlijk en het dessert van peer met caramelijs ook weer heerlijk.

35. Elk gerecht was subliem: de smaken van de diverse gerechtjes pasten wonderlijk goed bij elkaar. De presentatie van elk afzonderlijk gerecht: met speelse, maar zeer culinaire aandacht. De service en persoonlijke aandacht voor de gasten mag ook zeker positief benoemd worden. Wat ons betreft mag restaurant " Kroontjes" een gouden kroon krijgen.

36. Rob en Mariet de Haas

Heerlijk gegeten, gebruik gemaakt van de kleine gerechten. We hebben elk andere gerechten geproefd. Heerlijk van smaak, mooi opgediend. (Heb helaas niet van elk gerecht een mooie foto gemaakt) de gastvrouw is vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je welkom en thuis. Een aanrader voor een avondje genieten.

37. C Westdorp

We zijn vaker geweest, het was weer super goed, we komen beslist terug.

38. Net als vorig jaar weer heerlijk gegeten. Sfeer en bediening zijn dik in orde. Heerlijk glutenvrij gegeten! Ik vond de prijs wel iets aan de hoge kant. Maar we komen zeker weer terug.

39. We waren hier nu voor de tweede keer. De heerlijke ervaring van ons eerste bezoek werd herhaald: de gemoedelijke sfeer, het lekkere eten onder de vorm van kleine gerechtjes, de originele combinaties, de gezellige inrichting.
    Absolute aarader!

40. Heerlijk gegeten, goede bediening en erg leuk al die kleine gerechtjes met zorg klaargemaakt!

41. Faizan Naqvi

Hele leuke ervaring.

42. We hebben heerlijk gegeten bij 'De Kroontjes'. Soort huiskamer met heel veel prullaria/kneuterig gezellig, zeer vriendelijke bediening en veel keuze met gerechten/-tjes. We waren met een groep van 10 mensen en dan is het moeilijk oom voor een ieder iets te vinden....dat is in dit geval zeker gelukt. Aanrader, goed eten tegen een goede prijs!

43. Eric Goyvaerts

Heel leuk concept met veel keuzemogelijkheden.
    We hebben uitstekend gegeten en komen zeker terug.
    Ik zou 10 over de ganse lijn geven, maar niets is perfect, vandaar.

44. G. Witte

Een leuk concept, met 2-2-2 hadden wij echt genoeg gegeten.
    Heerlijk gegeten met goede wijn, zeker voor herhaling vatbaar.

45. G.van Ballegooy

Het eten niets op aan te merken, in een woord heerlijk. Wij hadden voor 3-3-3 gekozen. Dit na een dag flink fietsen en de ochtend alleen een ontbijt op. De bordjes waren ieder voor zich een plaatje.

Jammer dat je het keuken lawaai hoort. En dat de gasten de jas over de stoel mogen hangen. Dit past niet bij het dineren in dit restaurant.

Verder viel mij op dat er veel tijd aan een gast en mede gasten besteed werd. Nou ja dat eiste deze gast op. Eigen wijn? Eigen champagne? Kwam hij eerder brengen. Door 't restaurant: wijn over in een decandeerkaraf. Ruiken in de kan en glazen. Zelf een ander systeem in 't menu bedacht, werd over gepraat aan de bar. Dit viel mij op en vond dit op een gegeven moment storend. Ook dit past niet op een avond daar hoort een gast geen last van te hebben. Ons viel dit zo op. Jammer.

Maar voor de koks alle lof. Tip keukendeur dicht. Katoenen placemats en servet roomkleurig zou ook beter over komen. Vooral bij de leuke glaasjes die gebruikt worden voor de moscatel. Praten achter de bar klinkt bij de eerste twee tafels ook door. Op te vangen door een muziekje op de achtergrond.

Al met al zeker nog de moeite om voor de lekkere smaken terug te gaan.

46. Do van Houten

Keuze uit verschillende porties zodat het eten voor iedereen voldoende is en er niets verspild wordt. Gezellige ambiance en gemoedelijke sfeer. Wij hebben er van genoten.

47. Rene Smittenaar

Heerlijk gegeten. Prima verzorgd! We komen terug!

48. Fantastisch lekker gegeten! Prachtig opgediend. Wijn was heerlijk. Bij onze volgende vakantie op Texel gaan we hier zeker weer eten, want we willen alle andere gerechten ook graag proberen! Gastvrouw en gastheer erg vriendelijk. Kortom, heerlijke avond!

49. Rob Visser

We hebben heerlijk gegeten in een gezellige huiselijke sfeer. Aan iedere gang is veel aandacht besteed. De tijd tussen de gangen in was soms wel wat lang, maar heeft de ervaring niet erg beïnvloed. Prima locatie om de eerste kerstdag te dineren.

50. Robert Weerkamp

Heerlijk kerstdiner. Gerechten waren heerlijk bereid, zacht en zo dat je kon blijven genieten van iedere gerecht en hap. Zeer sfeervol ingericht.

51. Els en Jan Wapenaar

Als je een avond gezellig uit eten wilt in De Koog dan moet je bij De Kroontjes zijn. Allemaal kleine gerechtjes, die met smaak zijn klaar gemaakt. De bediening was heel menselijk en er was sprake van echt contact. Ook de koks kwamen langs om toelichting te geven op de gerechten. Wat wil je nog meer?

52. Marjolein van Asperen

Heerlijk gegeten en fijne avond gehad. Leuk concept!

53. Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten met ons 4-en. Vriendelijke bediening.
    De dubbele voor- en hoofdgerechtjes is een leuk concept.
    Desserts (ook dubbel) waren leuk uitgevoerd.
    Bij het kaasplankje mag wel wat brood of toast geserveerd worden.
    Wijnprijs idd stevig. Maar daar schiet men in heel Nederland mee door de bocht.

54. Het was een verrassend etentje, heerlijke gerechten en mooi opgediend. Rustige huiselijke sfeer.

55. Op menu niets aan te merken. Prijs / kwaliteit in orde. Wijnkaart kan veel beter, wijnen veel te duur gezien de kwaliteit. Een beetje kwaliteitswijn niet aanwezig.
    Bij het kaasplankje zou een stukje stokbrood mogen. Ook een goed glaasje port zou beter zijn als dat nu geschonken wordt. In plaats van
    € 3,- mag er dan gerust € 5,- gevraagd worden. Glas wijn staat ook voor € 4,- tot € 6,- op de kaart, wat te duur is gezien de kwaliteit ,
    Koffiekoppen zijn hopeloos, te zwaar en onmogelijk door te klein oortje.

56. Zo ontzettend lekker en gastvriendelijk! Zeker de moeite om daar een keer heen te gaan!

57. Leuke avond en lekker gegeten.

58. Heerlijk gegeten in een gezellige en ongedwongen sfeer. We komen graag terug.

59. Harry Visser

Gezellige sfeer en vriendelijke ontvangst. Het eten was perfect. We komen zeker een volgende keer terug.

60. Heel lekker gegeten. Behulpvaardig en vriendelijke bediening. Een aanrader.

61. Cora en Rob

Heerlijk gegeten en gedronken. Leuke aankleding en sfeer. Gekozen voor diner met 2 gerechtjes. Achteraf was het eigenlijk net te weinig (voor de gemiddelde man). Daarom als nagerecht gekozen voor de kaas (i.p.v. 2 nagerechten), waarvoor je € 3,- extra moet betalen. De kaas was het enige wat qua prijs/ kwaliteit tegen viel. Volgende keer komen we zeker weer, als we lekker willen eten, maar dan met drie gerechten per gang.

62. Ferry & Carole

Afgelopen vrijdag echt fantastisch gegeten bij de Kroontjes.
    Gezellige ambiance en heerlijke gerechten in een gemoedelijke en relaxte sfeer.
    Echt voor herhaling vatbaar !

63. Prima. We hebben, met name gezien de entourage, verrassend lekker gegeten. Vriendelijke bediening, een niet overvloedige keuze aan gerechten maar vooral met zorg en liefde bereid, dat is wat we geproefd hebben. Qua aankleding een beetje te oubollig maar de rest maakte dat ruimschoots goed.

64. Hans en Renske Merks

Zeer ontspannen sfeer en heerlijk eten. Gastvrij en vriendelijk, ook voor onze puppy.

65. Aad en Tineke

Onwijs lekker gegeten met ruime keus in gerechten. Heel persoonlijke en vriendelijke bediening. Een absolute aanrader!

66. Heerlijk gegeten! Vooral de koudgerookte zalm is een aanrader. Heel gezellig en ongedwongen sfeer.

67. Fam. De Vooght

Geweldige ervaring! Super lekker gegeten. Topkwaliteit!

68. We komen al jaren op Texel en wilden dat we de Kroontjes eerder hadden ontdekt. Wat een vriendelijke ontvangst, alles kan en mag, je bent echt gast. We kozen het diner met de 2 gerechtjes. Echtgenoot wilde graag 2x oesters vooraf en vroeg of dat kon, uiteraard was het antwoord ja. Ik ging voor 2 oesters en de bospaddestoelencroquetjes. Overheerlijk! Als hoofdgerechten koos de een kabeljauw en rode mul en als tweede de lamskoteletjes, de ander de kalfsoester met kalfsworstje en ook de lamskoteletjes. Ze kunnen er wat van in de keuken. Het was om te smullen, omdat wij niet zo van de zoete toet zijn gingen we voor kaas, 5 soorten o.a Morbief en een blauwe kaas, vergezeld door een stukje vijgenbrood. Nog een kopje koffie toe met iets lekkers en we gingen zeer voldaan naar huis. Een bib-gourmand waardig.

Volgend jaar weer, dat weten we zeker.

69. Prima gelegenheid om met kinderen een hapje te eten. Lekkere originele gerechten, vlotte en vriendelijke bediening. Een aanrader om aan te doen tijdens verblijf op texel.

70. Geweldige ervaring. Topklasse. Restaurant voor fijnproevers. Heel anders dan de standaardgerechten. Jammer dat we niet meer avonden hadden om daar te gaan eten.

71. Heerlijk gegeten bij dit sfeervolle restaurant. De verschillende gerechtjes waren allemaal van topkwaliteit en erg smakelijk.

72. Het eten en de bediening was top. Het is dat we te ver weg wonen anders kwamen we beslist vaker. Het is een aanrader voor mensen die lekker en gezellig willen eten.

73. Dianadegraaf

We hebben er met ons gezin heel lekker gegeten. Vriendelijke bediening, soort huiskamergevoel.

74. Je wordt goed ontvangen en men heeft oog voor detail. Aanbevelingen in de wijnkeuze worden op prijs gesteld en in ons geval viel die ook letterlijk in de smaak. Voor een schappelijke prijs kun je hier exquis eten en drinken. Het was ons eerste bezoek aan Texel en zeker niet het laatste, en dat geldt ook voor dit restaurant.

75. Wat een geweldig restaurant. Als je zo komt aanlopen zou je het aan de buitenkant niet zeggen. Toen we hier binnenkwamen leek het net of we in een gezellige huiskamer terechtgekomen waren. Zeer knus allemaal. De gastvrouw heeft passie voor haar vak. Helemaal top.
    Er is voldoende keuze uit de diverse gerechten. Gekozen voor een drie gangen diner. Wat een smaak sensatie. Daar ik van stevige smaken houd is dit restaurant voor mij helemaal top.

76. Ad Donkerlo

Heel goede ervaring! Prima verassende en smaakvolle gerechten! Uitstekende bediening, absolute aanrader.

77. Het eten was super lekker! En de service was ook super, de sfeer is super gezellig en je voelt je er op je gemak. Elke keer als we komen eten is de kwaliteit super, echt een aanrader!

78. Een aanrader. Het eten was prima de sfeer gezellig knus vriendelijke gastvrouw niets was te veel.

We komen zeker terug als wij weer op Texel zijn

79. Thea 9 punten

Wat een geweldig restaurant. Als je zo komt aanlopen zou je het aan de buitenkant niet zeggen. Maar eenmaal binnen helemaal goed. Mooi terras aan de achterkant waar we heerlijk hebben gegeten. Ook de mensen die er werken verdienen een compliment. Zo vriendelijk iedereen. Een echte aanrader als je niet alleen het toeristische menu wilt eten.

80. Toen we hier binnenkwamen leek het net of we in een gezellige huiskamer terechtgekomen waren. Zeer knus allemaal. We kregen een mooie tafel met plaats genoeg voor de hond. De gastvrouw was ook zeer aangenaam en vriendelijk, zij gaf heel veel uitleg over de menukaart en de wijnen.
    We hebben het voorgerecht van het huis genomen dat uit een toren bestond van allerlei lekkers, de kok komt uitleggen wat het allemaal is. Het ene hapje al iets lekkerder dan het andere, maar dat is kwestie van smaak.
    Als hoofdgerecht hadden we de asperges op klassieke wijze met beenham, een enorme grote portie en het kalfsvlees met asperges, heel lekker en mals vlees.
    We hebben geen nagerecht genomen omdat we niet meer konden.
    De wijnen die we gedronken hebben waren ook zeer lekker en de prijs die we op het einde betaalden viel zeer goed mee!
    Doe zo voort, we komen terug als we in Texel zijn.

81. Amparo Bosboom

Ontzettend vriendelijk. Het eten is erg goed. Fijn dat de kinderen konden spelen in een speelhoek.

83. Chris Berntsen-Thannhauser

We waren aan de vroege kant maar werden vriendelijk ontvangen. In alles is terug te zien dat hier met liefde voor het vak wordt gewerkt. Als ex kok moet ik zeggen dat het eten uitstekend is en dat ieder bord als een plaatje geserveerd wordt.
    Een echte aanrader voor mensen die graag in een rustige omgeving van het goede van Texel willen genieten.
    Wij komen hier zeker nog vaker terug.

84. Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van een gastvrije ontvangst bij de Kroontjes !

85. Met de ervaringen van prachtige restaurants in de randstad is het altijd even afwachten wat een eiland je brengt. Dit restaurant is een zalige ervaring in werkelijk alle opzichten en het eten is van A tot Z voortreffelijk ! Enorm bedankt voor de heerlijk avond !!!

86. Tijdens onze vakantie weer enkele keren bij "De Kroontjes" gegeten. Zoals we inmiddels gewend zijn, gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten met bijpassende wijnen. Volgende vakantie gaan we niet alleen naar Texel maar ook naar "De Kroontjes".

87. Gisteren heerlijk gegeten in "De Kroontjes" in de Koog op Texel. Er worden echte Texelse producten geserveerd. Erg gastvrij. Als je in De Koog op Texel verblijft echt een aanrader.

88. Frans Bosdijk

Prima restaurant, goed eten en een uitstekende kok die met zijn producten om ken gaan.
    Goede gastvrouw, neem de tijd voor je.

89. kerckaert

Het eten was lekker, we hebben genoten. Jammer het was nogal luidruchtig daar omdat er een groep van zo'n 20 man was, wij hebben het liever wat rustiger.

90. Fam Machielsen

Van buiten denk je "hmmm ik weet niet of dit wat is" , maar eenmaal door de deur is het een heel gezellig knus restaurant. Heerlijke gerechten (gamba pir pir, aanrader!) en zeer vriendelijke bediening! Super! Vanaf de roompot makkelijk te lopen....

91. Voor een relaxed avondje genieten is dit een echte aanrader. Van buiten verwacht je niet dat dit kleine paradijs achter die deuren zit. Na de gastvrije ontvangst zijn we van a tot z in de watten gelegd. Niets is te gek, schoonmama die graag vegetarisch eet? Maakt de kok een verrassings menu! Ons kleine meisje van 5 kon, terwijl wij van het voorgerecht genoten, al aan haar kindermenu beginnen en daarna heerlijk spelen zodat wij heerlijk op ons gemak konden eten. De gamba pil pil, overheerlijk! De Texelse entrecote was 'om te zuigen' zoals wij dat zeggen. De 'verrassingsgerechten' die buiten de kaart gaan zijn echt overheerlijk. De gastvrouw maakte voor iedereen tijd, en ze was zó lief voor onze dochter. Ze zorgden echt dat we niets te kort kwamen en écht een avond uit waren. Zeer zeker een aanrader!

92. Heel goed gegeten! Alles klopte! Een aanrader.

93. R. En L. Post

Het was goed vol. Gezellige sfeer, prettige bediening en vers, smaakvol eten. Gemoedelijke omgang en wat later ook ruimte voor een dart, biljart en de bar. Dit hindert het restaurant niet. Zeker de moeite waard om heen te gaan en vanuit De Koog ook makkelijk te belopen!

94. W. Bosma

Zondagavond was het erg rustig, maar 2 tafeltjes bezet. Cora deed haar best, was nog onervaren. Maar dat gaf ze ook grif toe. Het eten was prima. Zeewolf, noorse zalm. Zeker een reden om terug te komen als we weer in de Koog zouden zijn. Buitenkant ziet er niet uit, maar dat is bekend. Van binnen gezellig, wel allegaartje qua inrichting. Tafels staan wel ruim opgesteld. Gelukkig de dagen ervoor wel volgeboekt geweest. Dus als je in de Koog verblijft, de moeite waard.

95. Vanavond super lekker bij de Kroontjes wezen eten. Buitenzijde van het restaurant ziet er niet uit, maar binnen ziet het er wel zo mooi, intiem, huiselijk uit, De gastvrouw verwelkomt je en je voelt je direct welkom. Wij namen de "mix grill" en "wat de zee ons geeft". Beide heel erg lekker, met verse, niet te gare, groenten. Als dessert een texels kaasplankje met een oude port.
    Het is lang geleden dat we zo lekker heb gegeten. Als we weer naar Texel gaan weten we zeker dat we hier weer gaan eten.

96. Ook deze avond bij "de Kroontjes" was weer een sucses. Bij aankomst een lekker drankje met onze vrienden aan de bar, een verrassend amusje, Peking Fazant.. toen een verrassingsmenu laten aanrukken, en ook dit was een maaltje naar onze smaak. Afgesloten met afsluitingswijntje, want "De Kroontjes" gaan nu eerst lekker van hun vakantie genieten. Maar als ze weer open zijn, gaan we weer heen.
    Met vriendelijke en dankende groet,

Fred Bakker
    Sven Mayweg
    Brasserie de Zwaluw

97. Ik had dit restaurant gereserveerd als verrassing na het huwelijksaanzoek aan mijn vriendin; onze ouders waren stiekem overgekomen naar Texel om met ons te eten. Toen we binnenkwamen was het gelijk al duidelijk dat het personeel daar een extra stapje voor wilde zetten: de champagne werd direct klaargezet en feestelijk ingeschonken. Later op de avond kwam de gastvrouw ook nog eens met extra "vuurwerk" op ons toetje om het feestelijke element nog meer te benadrukken. De service was dus uitstekend. Ook het eten was erg lekker. Het is niet al te duur, maar het wordt met zorg klaargemaakt en het smaakt echt heel goed. Het is zeker geen verspilling van je geld om hier een avondje heerlijk te gaan eten. Het heeft onze speciale dag in ieder geval nog een stukje specialer gemaakt!

98. B. van Kimmenaede

Tijdens een weekendje op Texel, hebben wij bij de kroontjes gegeten. We hadden het van internet. Zelf zal je hier namelijk niet snel terecht komen. Van te voren hadden we gereserveerd. Als je aankomt weet je niet zo goed wat je van het restaurant moet verwachten, maar bij binnenkomst is het echt een sfeervol restaurant. Leuke bediening, persoonlijk, en netjes. Heerlijk rustig gezeten. Er waren meerdere tafeltjes bezet. Eten was prima! We hebben allebei heerlijk gegeten. Zeker de moeite waard!

99. Voorgerecht rundercarpaccio met Texelse kaas, tomatensoep, allebei zeer goed.
    Mixed grill lamsvlees, ook erg lekker.
    Bediening goed. Sfeervolle ambiance.
    Kortom, een aanrader.

Volgende pagina