Parkeerplaats achter Texaco gratis, parkeerplaats Nikadel betalen tot 19:00 uur, daarna gratis.

Vanaf de veerhaven bus lijn 28, uitstappen halte "Nikadel"

Bodega 59 is gevestigd in de bruisende dorpskern van badplaats De Koog.
Bij Bodega 59 kun je genieten van een drankje en
een lekker hapje in een relaxte ambiance.

Wij serveren buiten de Spaans/mediterraanse tapas ook heerlijke Texelse produkten zoals;
Texels lams -en rundvlees, Texelse kazen van Kaasboerderij Wezenspyk, Texelse likeuren en bier.

We hebben een gevarieerde wijnkaart met een tiental wijnen die per glas zijn te bestellen.
Voor onze kleine gasten hebben we buiten de tapasgerechten ook een aantal kindermenu's

Graag tot ziens op Texel in Bodega 59

1414401987 62
1419653394 60
1519430110 62

1. familie Sluis

zeer sympathieke mensen. Wordt leuk onthaalt eten prima. wij waren 5 jr getrouwd en onze tafel werdt helemaal versierd met een leuk felicitatiebordje en onze naam. het zijn de kleine attenties die het hem doen. Aanrader dus

2. In een volledig lege tent was het tafeltje waar we wilden gaan zitten ineens gereserveerd. Toen maar buiten gaan zitten en stoel aangeschoven voor mijn dochtertje. Toen de vraag of die stoel niet terug kon. Nee want waar moet mijn dochter dan zitten. Alles voor de omzet die er niet was en de omzet die er zat werd niet correct behandeld. Jammer, geeft geen goed gevoel. Het eten was verder lekker maar zo voel je je niet welkom. Conclusie dan ga je dus niet weer. Toen we weggingen was het gereserveerde tafeltje overigens nog steeds leeg.

3. Een tent met zeer veel mogelijkheden, maar die te lijden heeft van het gedrag van de gastvrouw: foute adviezen, geeft collega een onterechte kat waar klanten bij zijn en serveert niet besteld eten en kan daar niet mee omgaan. Dit beïnvloedt ook de beoordeling voor de sfeer. Mannelijke bediening zeer vriendelijk.

4. Ae van der Horst

We konden geen apart all-you-can-eat en a-la-carte bestellen. Hier komen we niet uit zei de rare dame van de bediening en gaf ons een rekening voor onze drankjes. De directeur besloot later anders, toen was de sfeer en avond verziekt. Tapas zelf weinig hoogstaand. Gaan hier NOOIT meer eten!

5. Van Beek - Zoeter

Heerlijk gegeten, super vriendelijke en snelle bediening. Eten smaakt prima, word vlot geserveerd en is netjes gaar/warm. Niet super veel keuze maar wel veel afwisselende gerechten bij de onbeperkte tapaskaart. Zeker een aanrader en we komen zeker nog een keer terug!!

6. Willy Jobben

Helaas wat een slechte service! We moesten lang op ons eten wachten, eerst werd er gezegd dat de keuken het te druk had, toen het eenmaal rustiger werd en wij opnieuw een half uur aan het wachten waren bleek onze bestelling nog in de zak van de serveerster te zitten. Toen we aangaven bij de gastvrouw dat we niet tevreden waren reageerde zij daar ook niet klant vriendelijk op, heel jammer!

7. Zeer slechte ervaring. Bedorven zure soep, verlepte salade, zure salade, taaie garnalen, vlees en kip ontzettend gepeperd zodat je alleen peper proeft. Slechte, onbeschofte bediening.

8. Metha Gosman

Hoe verschillend kunnen toch ervaringen zijn. Wij hebben een heerlijke avond gehad nadat we de adviezen van Dave ( een van de eigenaars) hebben opgevolgd en gekozen hebben voor de specialiteiten van het huis. De sfeer was vriendelijk, geduldig en gemoedelijk. Het eten meer dan voortreffelijk. De pata negra subliem. Een goed restaurant herken je aan het dessert; in ons geval betrof dat de crema catalana. Zoet/bitter, door het caramellaagje heen "slaan" met je lepel : zo hoort het. Goed gedaan Bodega 59!

9. Erg slecht! Wij hebben onze bon " tapas voor Hapas" hier ingeleverd. Mochten niet kiezen, kregen gewoon tapas hapjes. Heel weinig gekregen en allemaal niet lekker, aangebrand en nog koud ook. Nooit meer!!

10. van eijndhoven

Eigenares is zeer onvriendelijk, ga er niet met kinderen eten want ze kan er niet tegen. Het wachten op eten is zeer lang en als het dan de moeite waard is oké, maar de helft van het eten moet terug om dat het niet gaar is of nog rauw.

Voor ons nooit meer.

11. Waren hier wezen eten op een rustige avond, vriendelijke ontvangst en sfeer/uitstraling was goed, fijne muziek. Lekker gegeten (20,- p.p onbeperkt tapas), hoefde niet lang te wachten op ons eten en het personeel was erg gastvrij en niet verlegen om rustig een praatje met ons te maken. Bij het afrekenen nog wat tips mee gekregen voor andere eetgelegenheden in een ander dorpje op texel. Wij hebben hier prima en gezellig gegeten. Het enigste puntje van aandacht was dat sommige gerechten erg zout waren. Persoonlijk heb ik hier niet zo'n probleem mee, maar dit geldt vast niet voor menig ander.

12. peter van h

Wat een slechte zaak.

Reservering bleek te zijn doorgekomen. Jonge bediening die zijn best deed. Maar de eigenaresse die ze op een compleet asociale manier afsnauwde waar iedereen bij was. Twee gerechten niet te bestellen.

De meeste gasten waren in verwarring: Hoe werkt het hier? Meestal kun je menu's bestellen. Of je krijgt vooraf uitleg. Niks van dat alles.

Zelden zoiets meegemaakt

13. Prima en lekker gegeten. Was zelfs wat veel. Bediening prima denkt goed met je mee. Minpunt is het enorme beeldscherm, snap de toegevoegde waarde hiervan niet. Er was alleen maar comp. voetbal... en zag eigenaar/kok nogal eens aan de bar met smartphone in de weer...

14. Belachelijk slechte service. Overal te lezen dat er glutenvrij gegeten kan worden, komen we reserveren en vragen we het na kan het helemaal niet!! Er zat in de meeste tapas gluten. Oftewel alles is kant en klaar want anders kon de keuken hier wel wat op bedenken. De manier waarop we geholpen werden liet zwaar te wensen over. Personeel wat van de ballen noch verstand had. Geen goed woord over voor deze zaak!!

15. Til 100 punten

Super gegeten. We waren met zijn tweeën.. Heerlijk flesje wijn besteld. Er hing een ontspannen sfeer en de gastheer was heel attent. Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht was allemaal uitstekend. Ik kom zeker weer een keer terug..

16. Marieke Vonk

We hebben hier echt heerlijk gegeten. Streling voor je smaakpupillen! Wist niet dat tapas zo lekker kunnen zijn en heb toch al heel wat restaurants gehad. Hier hebben ze streekproducten en verkopen alleen kwaliteit. Ik raad het anderen daarom aan, vandaar dat ik de moeite heb genomen deze recentie te schrijven. Doe ik verder nooit ...maar nu ?, tja, dit was echt goed!

17. Dutchdanee

Kwaliteit van het eten is flut en zeer laag, allemaal voorverwerkt in fabriek en word bijna alleen nog opgewarmd terwijl het heel duur is, service en sfeer is er matig.

18. Restaurant ziet er leuk uit, maar het eten is vlut. We hadden nachos met gehakt besteld, deze waren bedekt onder een laag van kaas en sauzen en gehakt was bijna niet terug te vinden. Daarbij hadden we 2 maiskolven die overkookt waren, dus meelderig. Ook hadden we kippenvleugels, die we 2 keer terug hebben gestuurd, omdat ze rauw waren. Reactie van serveerster; rauw? Ja, rauw. Na de 2e keer waren we er klaar mee en hebben we om de rekening gevraagd. Hierbij kregen we een zwak excuus. Tapas hoort lekker te zijn, maar dat was het hier absoluut niet!

19. Fam.Saffrie

Wij hebben wederom mogen genieten van de gastvrijheid en enthousiasme van de eigenaren en het personeel van Bodega 59. Het eten is prima, service is top maar de sfeer is geweldig. De trip naar Texel is leuk, maar het eten bij Bodega 59 maakt het helemaal af.

Tot de zomer van 2014.

20. Fam. Veroost

Gezellig, sfeervol restaurant in het centrum. Vriendelijke bediening. Het 4 gangen menu is zeer aan te bevelen - goede porties en ruim voldoende. De toetjes zijn heerlijk!!

21. Evert en Carolien

Lekker eten, gezellig, vriendelijke bediening. Helaas bleken 3 gerechten niet leverbaar, de gamba's waren niet goed gaar en de gefrituurde groente was veel vette aubergine. Maar de kabeljauw was heerlijk, net als de Texelse oude kaas en de worst. En de toetjes zijn heerlijk!

22. Wij hebben er heden met de fam. gegeten. Wij als ouders hadden een menu van €22,50 pp. via een kadokaart van de Hema. Het menu was matig qua hoeveelheid, maar wel smaakvol.
    Onze kids hebben a la carte besteld. De patat was extreem zout. De porties voor hen waren voldoende.
    De grootste ergenis is de opdringerigheid van het personeel. Er wordt te snel opgeruimd. Als je glas leeg is staan ze direct bij je of deze weer gevuld moet worden.
    Voor de appelmoes moest apart €1,50 worden betaald.
    Het leek wel of te tafel deze avond 3x bezet moest worden.

Het is een mooi en sfeervol ingericht restaurant.

23. Het leek of de keuken het driekwart volle restaurant in de Kerstweek niet helemaal aankon. Wij moesten anderhalf uur wachten op 2 eenvoudige schotels. Ook bij andere tafels ging er nogal wat verkeerd. Het eten was goed, maar wel aan de dure kant als je een paar verschillende tapas wilt proeven.

24. D. Verswijveren

25. Heerlijk!

Vriendelijke bediening, en alles was super lekker, van de kruidenboter tot de calamaris, echt smullen!

26. Heb hier vorig jaar heerlijk gegeten, verse producten en ingrediënten. Lekkere wijnen. Leuke en attente bediening. Heerlijke zachte calamares. Echt een aanrader, kom hier zeker terug.

27. Deze zomer heerlijke Tapas gegeten in dit Restaurant. Jammer dat Texel zo ver weg is.

28. We gaan graag eten bij deze collega.

Danny en Evelien weten ons altijd te verrassen met leuke gerechtjes.

De oesters en Carels balletjes zijn zeker aan te bevelen.

29. Samen met vriendin heerlijk gegeten van de gebakken gamba's met zelfgemaakte aioli. Wij hadden deze keer "onbeperkt", en de laatste gamba was net zo lekker als de eerste.

Opmerkzame en vlotte, vriendelijke bediening, kortom, een heerlijk avondje uit eten.... :)