Torenrestaurant in De Cocksdorp

1320466329 62
1379203290 69
1457519238 64
1503203541 54

1. Vanmiddag hier gelunched. Wat een tegenvaller. Duurde ontzettend lang voor we de bestelling konden plaatsen, bij een duidelijk geïrriteerde werkneemster. Mensen die later binnen kwamen werden eerder geholpen.
    Toen we dit bespraken met de werkneemster werd de baas (die niet aanwezig was) en de onderbezetting de schuld gegeven?!
    En toen het eten kwam was het bord grotendeels gevuld met salade, waarvan de dressing onder de patat was gelopen en deze slap maakte.
    Kortom, gemiste kans voor een restaurant op zo'n locatie!

2. Vandaag geluncht in restaurant Faro 2, de strandvestiging van het torenrestaurant. Prettige bediening en heerlijke lunchgerechten. De prijzen zijn zeker gezien deze mooie locatie prima.

3. Andries

Op 17 juni hebben mijn vrouw en ik hier geluncht. Helaas is het geen feest geworden. Ik bestelde een plate hamburger XL en mijn vrouw een plate kibbeling. De hamburger XL was een klein hamburgertje van 80 gram. Samen met een paar vette frietjes en een beetje hooi (salade) zonder dressing was het een droevig tafereel. De leegte op het bord overheerste. Kost 14,50 net als de kibbeling; en dat is veel te veel voor het gebodene. De kibbeling van mijn vrouw was oud bakken en vet.
    De bediening hier op aangesproken. Die gaf de schuld aan de slager. Die maakte de hamburger zo klein en in de pan krimpt die ook nog heel veel. Voor de rest geen verklaring. Geen excuses, maar wel de volle mep rekenen.
    Ik heb de afgelopen jaren dit restaurant, overigens op een fantastische locatie, alleen maar achteruit zien gaan. Wat ongelooflijk jammer. Een kopje koffie of een frisje kun je nog wel halen maar voor lunch/dinner kun je beter ergens anders aansteken. Wat teleurstellend.

4. stijnman

Kreeg een heel klein beetje wijn en dat voor 4 euro, heb daar wat van gezegd hij nam hem mee naar binnen kwam terug met iets meer. Weet zeker dat hij was bijgevuld met water. Ongemotiveerd personeel, smerige wc. Jammer vroeger was het hier lekker en goed personeel.

5. Altijd een mooi uitzicht en lekkere gerechten die met liefde zijn bereid tegen betaalbare prijzen. Keurige bediening en zeker betaalbaar!

6. Vieze bromvlieg in koffie
    Kan gebeuren gewoon afrekenen. Niet zeuren

7. Oké, maar niet meer dan dat. Voorgerechtjes waren lekker, hoofdgerechten oké. Pork steak was vrij droog en mist toch wat smaak. Ribjes zijn oké, niet ontvliesd en missen wat pit. Lamsvlees was lekker. Bediening erg aardig.

Best kindvriendelijk mijn inziens.

8. Lang wachten, bediening is slecht en neemt je niet serieus. Niet kindervriendelijk, eten is prima maar niet speciaal. Erg koud als je dicht bij de deur zit... Geen goeie plek om even wat te gaan eten of drinken.

9. Reactie van de eigenaren ontvangen. Klacht is serieus genomen waarvoor enorm bedankt.

10. Erg leuke plek, altijd wat te zien buiten aan strandbezoekers. Indeling van het restaurant is apart, met een soort van dubbele glazen scheidingswand binnen (Voor als het stormt?). Prima eten en aardige bediening.

11. Eeuwe Drijfhout

Op 30 juli hier gegeten rond half 3, dit was een teleurstellende ervaring. Bij het opnemen van de bestelling, twee tomaten soep en een tosti, werd ons verteld dat de wachttijd ongeveer een half uurtje zou zijn. Dit vonden wij bijzonder, daar het restaurant voor een kwart gevuld was inclusief het terras. Na een half uur nog eens geïnformeerd en zie hier het was bijna klaar. De medewerker waren vriendelijk, maar wij hadden al bijna geen trek meer. Doe hier aub iets aan, het kan toch niet waar zijn dat zoiets simpels een half uur moet duren. Dit restaurant slaan wij de volgende keer over. Ook de sfeer vonden wij zeer treurig, de uitbouw had breder gemoeten.

12. Reeds vele jaren gaan wij met vakantie naar het mooie eiland Texel, en steevast brengen wij een bezoekje aan het torenrestaurant. Niet alleen voor het lekkere kopje koffie en het uitstekende eten, maar ook voor het unieke uitzicht. De vuurtoren, het strand en het prachtige natuurgebied "de slufter". Of je nu komt voor een patatje, een broodje of een uitgebreide plateservice of alleen maar iets drinken, alles is uitstekend verzorgd door de vriendelijke medewerkers.

13. Vanmiddag voortreffelijke salades gegeten. De Toren heeft in 2013 een metamorfose ondergaan, zowel qua keuken, als interieur en bediening. Van cafetaria naar restaurant! Met het schitterende uitzicht is het nu een absolute aanrader.

14. Annie Reinerink

Wij zijn door de eigenaresse en personeel van het Torenrestaurant zeer vriendelijk ontvangen en bediend.
    Alle telefonische afspraken werden volledig nagekomen. Het eten was overheerlijk en met de prijs konden wij het volledig eens zijn. De sfeer is ongedwongen en relaxt. Je kunt er na een strandwandeling heerlijk binnen lopen. Een prachtige zonsondergang en het uitzicht op zee gaven ons bezoek een extraatje. Mede door ons bezoek aan het Torenrestaurant, hebben wij, met 14 personen, een prachtig familieweekend gehad. Het Torenrestaurant is een echte aanrader en wij zullen er zeker nog eens terug komen!

15. teleurgesteld

Na een aantal jaren zijn we dan eindelijk weer op texel en zagen dat er het 1 en ander veranderd was in het restaurant boven en iets compleets nieuws herrezen was aan het strand bij de vuurtoren, leuk! We besloten om van het uitzicht te gaan genieten en gelijk te gaan eten. Nou het genieten bleef beperkt tot het uitzicht!! Het eten plus de aankleding ervan was ronduit slecht! Werk zelf in de horeca dus, voorzichtig met kritiek. Het was smakeloos, droog, en zag er treurig uit! Jammer....

16. Wederom plezierige attente ontvangst. Elke keer genoten van de smakelijke gerechten die met zorg en liefde bereid worden. Ronduit voortreffelijk. Interieur is vernieuwd, wat een rustige uitstraling heeft en heel passend is met de omgeving (uitzicht). Gratis Wi-Fi werkte perfect!

17. Een aanrader voor het ontbijt, maar ronduit beroerd voor het diner. Dat is een korte samenvatting. Ontbijt is prima. Geserveerd tussen 9:30 en 11:30. Je kunt kiezen uit een groot aantal gerechten die je voor een vaste prijs kunt krijgen. Pannenkoeken, uitsmijter, scrambled eggs, poffertjes, verschillende soorten brood, croissants, beenham, gebakken spek, yoghurt, cruesli. Noem maar op. Je kunt zoveer bestellen als je maar wilt. En dat voor 12,50 per persoon. Ik heb hier vaker ontbeten en kwam daar speciaal voor terug. Een aanrader. De porties zijn alleen wel heel erg groot, dus houd daar rekening mee. Dat zou best wat minder mogen.

Een snelle blik op de dinerkaart maakte mij wel nieuwsgierig. Daarom ook maar een keer gedineerd in het torenrestaurant. Maar dat was echt vreselijk....

Het huisgemaakte pasteitje van lamsragout was heel vlak van smaak. Inspiratieloos. Maar de gewokte ossenhaaspuntjes in sojasaus waren echt ver-schrik-ke-lijk: doorbakken en droog, sojasaus heb ik niet geproefd, het groentengarnituur werd koud geserveerd. Zelfs de frietjes waren droog en smakeloos. Wat een teleurstelling. Zeker na de goede ervaringen die ik had na het ontbijt. Op de vraag van de (onervaren) bediening "hoe heeft het gesmaakt?" heb ik maar een eerlijk antwoord gegeven: "ronduit beroerd". Dat was even schrikken voor de beginnende serveerster. Haar bazin loste het netjes op door de ossenhaaspuntjes niet op de rekening te zetten. Gelukkig smaakte de wijn uitstekend.

Nog twee andere tips:
    -haal die rare vuilnisbakjes van tafel, dat staat echt heel armoedig.
    -als je zegt dat je gratis wifi hebt, zorg er dan ook voor dat het werkt

18. Wederom heerlijk gegeten. De plek is fantastisch en het eten goed.

19. Fam. van Maanen

Heerlijk gegeten bij het Torenrestaurant, als je in de serre zit en je kijkt naar de zonsondergang is het misschien wel de mooiste locatie van heel Texel.
    Wat vreemd was, was dat we ons voorgerecht (2x Carpaccio, 2x Soep) al hadden voordat we onze drankjes hadden, verder werd het dienblad met drankjes gewoon op tafel gezet, en niet in de hand gehouden, hoofdgerecht kwam vrij vlot na het voorgerecht (5 minuten). Alleen de schol viel volgens mijn moeder een beetje tegen, de schol en spareribs waren heerlijk. Een aanrader, alleen al door de locatie.

20. Hier wordt niet met pasie gekookt en geserveerd.
    Smakeloos eten en dito bediening.
    En dit terwijl het fantastisch gelegen is en zo veel potentie biedt

21. Ger en ingrid wennekes

fam wennekes

wij hebben nu anderhalve week heerlijk genoten van het eten en het personeel is heel erg attent , ze herkende ons nog van vorig jaar ,en dat vonden wij heel leuk .
    Als je bedenkt dat er heel veel mensen komen ,dan is dat toch wel een goed teken lijkt ons , we hopen nog een paar dagen van hun gastvrijheid te mogen genieten . En we zouden graag volgend jaar terug komen vooral voor het lekkere eten ,erg gevarieerd en voldoende .

22. J. Huisman

Heerlijk gegeten afgelopen week.

Eten is erg lekker en leuk dat er verschillende bijgerechten geserveerd worden, zoals aardappelen en groente.

Verder erg vriendelijke bediening waarbij veel dingen mogelijk waren.

Ook voor de kinderen perfect door de ballenbak.

Volgend jaar komen wij hier zeker weer terug!

23. Een beetje verouderde uitstraling, maar wel vriendelijk personeel.

Lekker (simpel) gegeten.

24. Nou we hebben dinsdag gegeten, de sliptong was geweldig en de kok erg vriendelijk en herkende ons dat zie je lang niet overal... tot snel.

25. marcelle

Nog nooit zo slecht gegeten in een restaurant. Geen smaak aan welk stuk vlees dan ook.

26. Vanavond met 8 personen gegeten. Eten was erg slecht. De entrecote was doorbakken. Aan de kogelbiefstuk zat geen smaak aan de varkenshaas ook niet. En de spareribs waren niet gemarineerd, dus ook weinig smaak zelfs de wortelen smaakten nergens naar. Gaan hier nooit meer heen.

1,3
  27. Het restaurant ligt op een prima lokatie. Jammer dat het zo ouderwets en sleets overkomt. Een verfje en wat leuke accenten zouden niet misstaan!

Uitgebreide kaart. Helaas was niet alles verkrijgbaar. Toch lekker gegeten en attente bediening. De wat oudere ober hield alles goed in de gaten, ondanks dat het erg druk was en er volgens mij maar 2 medewerkers rondliepen.

28. Jammer van de vele klachten, terwijl wij juist uitstekende ervaringen hebben. Wij komen al 30 jaar op Texel en kiezen steeds weer andere eetgelegenheden. Dit stekje laten we niet meer met rust. Bij reservering voor een diner konden wij zelf aangeven waar wij die avond wilden zitten, prachtig uitzicht over de toren en de noordzee richting Vlieland. Daar wij wijnliefhebbers zijn, waren wij zeer verrast over de prijs/kwaliteit verhouding, Hardey's wijn heeft een goede naam. In mei zijn wij wederom op Texel en bij mooi weer echt weer het terras op, om dat het terras verrassend is. Het Texelse bier Skumkoppe is een vermaard bier en als de prijs navenant is kom ik er voor terug en laat het centrum van cocksdorp v.w.b de Horeca absoluut links liggen. Wij schrokken van de skumkoppe in een italiaans restaurant waar zonder blozen Euro 3.60 werd gevraagd.

29. Geen jaar gaat voorbij of we komen 3 tot 4 maal naar Texel. Een bezoek aan dit resurant hoort er steeds bij. Wij hebben de ervaring dat de veelvuldige personeelswissel de oorzaak is van de uiteenlopende beoordelingen. Spijtig voor zo'n toplokatie.

30. Tijdens ons verblijf op Texel hebben we hier gelunched. Je zou zeggen toplocatie zo bij het strand, mooi uitzicht dan zal het wel goed zijn... Maar tegendeel is waar. Het was echt heel slecht, van de bediening kon geen glimlachje af, binnen ziet het er verouderd uit en het eten; ik had een salade en het was net of ik een halve krop sla op m'n bord had met 4 stukjes tomaat en een paar stukjes kip en een ei. Nou niet echt goed dus, en m'n partner had een sate die was ook niet echt lekker, de frietjes waren wel lekker maar daar kan je niet veel aan verpesten.

31. Heerlijk gegeten, prima en vriendelijke bediening.

We gaan hier zeker nog eens eten op deze mooie lokatie.

32. Géke en Henk

Vandaag hier gegeten, onze eerste kennis making met Texel en een B&B pal onder de vuurtoren bij Frans en Els..

We hebben hier heerlijk gegeten (en wij zijn echt wel wat gewend) De bediening is vriendelijk en het uitzicht geweldig.

We hadden schnitzel met champignons en gebakken uien, en kleine gekruide aardappeltjes, patat, salade, rabarber, broccoli en vooraf kregen we warm brood met kruiden boter.

Met een heerlijk Texels biertje en rustige muziek was het een geslaagde eerste dag op Texel...

33. Gisteren hier gegeten. Het was zo´n tegenvaller.... Weet niet goed wat er misgaat, maar wat ik heb ervaren is het volgende: vond het er niet fris en schoon uitzien, ook de toiletten niet. Nu is het natuurlijk wel een restaurant op een toplocatie waar zand en dergelijke makkelijk binnen worden gelopen, maar aan de tafels en je sanitair moet toch wel wat te doen zijn. Het personeel vond ons schijnbaar niet zo interessant ofzo, kwamen alles erg ongeiinteresseerd vragen en keken me amper aan. Ook leek het niet goed te klikken tussen het personeel, iedereen deed maar wat, leek niet georganiseerd. Tóch eten besteld, het voorgerecht was heerlijk, tomatensoep en garnalencocktail. Na heel lang wachten en meerdere keren een aangebrande lucht te hebben geroken kwamen onze hoofdgerechten. Wat een blamage, mijn tropische kipschnitzel bleek een supermarktgevalletje te zijn met geel-oranje paneer, vruchtjes uit blik en een plakje kaas erop. De gemarineerde zalmschijfjes waren 2 dunne plakjes zalm die geen marinade hadden gezien. Witlof met ham en kaas erbij, witlof bijna rauw. Prachtige wortel op het bord, kraakte nog tussen je tanden, geef hem dan maar rauw. En dan overheerlijke rode kool uit pot.

De salade was wel lekker en de friet ook. Wij gaan hier niet terug..... De sfeer heeft hoge punten vanwege het uitzicht.

34. P 5 punten

Gisteren geweest, vreselijk druk en toch snel alles op tafel. Goed eten en fijne bediening! Tot de volgende keer!

35. We hebben op een stormachtige zondagmiddag erg lekker gegeten bij dit restaurant. De bediening was goed, het eten voortreffelijk en voor humor was ruimte. Prijs/kwaliteit verhouding was prima en het uitzicht geweldig.

Kortom: een aanrader en wij komen zeker nog eens terug!

36. Bediening doet erg hun best om de gasten het naar de zin te maken. Eten smaakte heerlijk en totaal niet duur. Geweldig uitzicht! Zeker een aanrader.

37. Jammer dat de fraaie locatie van dit restaurant gepaard gaat met een magere kwaliteit keuken en bediening.
    Hygiëne belabberd, bekenden worden eerder geholpen, bediening deels zeer onervaren.
    Ondanks het geringe aantal gasten toch gestressed personeel. Pannenkoeken niet gaar, lichtpuntje: heerlijke tomatensoep.
    We zullen hier niet terug komen: thuis zijn alle componenten (keuken, bediening, hygiëne, enz.) veel beter.

38. R.Schuiling

Heerlijk gelunchd.

Vriendelijk personeel.
    En we waren onze drinkbak van de hond vergeten.
    Daar kwamen we achter toen we thuis (Brabant) kwamen.
    Personeel heeft de bak kosteloos terug naar ons opgestuurd.

39. tafels werden niet schoongenaakt. de mannelijke bediening niet fatsoenlijk

40. Keuken is niet in staat om gerechten gelijktijdig klaar te krijgen! Bediening ronduid onbeschoft. Hier komen wij niet weer.