Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Cocksdorp verdeeld zijn.

1. Jos Knoben

2. Wij goed en smakelijk eten op was niks op aan merken De erwtensoep was ook goed en een keer gratis via het t,Eibernest bonnen 👍

3. Perfecte gastvrouw, uitstekende kok, geweldige bediening. Kortom fantastische maaltijd.

4. De recensies beloofde veel. Ons viel het wat tegen erg rumoerig. De bediening was erg gehaast. Het eten was wel prima maar ik had er meer van verwacht. De prijs op Texel is hoger dan bij ons in de streek.
    Een min puntje is dat men het ijs met de vingers in een glas doet nadat men de tafels schoongemaakt had met een natte doek.

5. Lekker gegeten, maar voor een karaf kraanwater wordt 2 euro gerekend. Doet alle positieve dingen teniet. Ontzettend jammer!

6. Wat een top restaurant. Heerlijk gegeten. Super gastvrouw!
    Bij een bezoek aan Texel komen wij zeker terug.

7. We hebben vanavond gegeten bij ‘t Bikkelement.
    Op de site stond gestoofde paling.
    Op de menukaart niet.
    Op de site stond een menu van de chef voor €20, -
    Was er ook niet.
    Toen maar kabeljauw gegeten.
    Was zeer flauw, patat was niet gaar.
    Enige kommentaar was excuus.

8. Mark tiggelaar

Super lekker gegeten kan der prima zitten en de gerechten zijn wel echt wel een aanrader sowieso de biefstuk👌

9. Erik te kamp

Vanuit brabant dagje Texel en elke keer eten bij het Bikkelement, spareribs staan dan op het menu, en zo ook vandaag. Wederom weer heerlijk gegeten al was het niet druk maar de service was top. Tot volgend jaar!

10. Antonius

Gerichte service en bediening. Maaltijd van prima kwaliteit sliptong en vleestrio. Ondanks volle bak geen lange wachttijden en vlees en vis goed gegaard en gebakken.

11. Herma Boeijink

Prima pizza!

12. Stuivenberg

Echt leuk eetcafé met een goede kwaliteit.

13. Kaap Noord is te vinden in het noorden van Texel nabij de vuurtoren. Dit paviljoen ligt op één van de mooiste plekjes van het eiland met een wijds uitzicht over zee en in de verte Vlieland. Het eten is goed, verwacht geen haute-cuisine, maar prima strand-food. De kaart biedt veel variatie in vlees, vis, pasta en enkele vegetarische gerechten.
    De bediening in dit paviljoen kan echter nog wel een lesje "gastvrijheid" gebruiken.
    De jongen die ons hielp was erg opdringerig. We hadden nog maar amper een stoel onder onze kont geschoven en er werd al gevraagd wat we wilde drinken…
    Toen we zeiden even in de kaart te willen kijken bleef hij heel wispelturig aan de tafel staan. Bij de tafel naast ons werden er zelfs al borden en glazen van tafel gehaald terwijl nog niet iedereen van het gezelschap uitgegeten was.
    Sorry. Maar dat is echt een NO-GO. (Dit was dezelfde jongeman overigens)

er zijn op het eiland veel paviljoens waar je wel als gast behandeld wordt, en niet als een nummer… Echt zonde, want de ligging van het paviljoen is echt geweldig!

6,1
  14. Heerlijk gegeten voor een leuk prijsje!

15. Hier van de week gegeten. Het is het geld niet waard. Smerige glazen, geen Nederlands sprekende bediening en het eten ronduit slecht. Voor mij nooit meer!

16. Jos Nollen

17. Ontzettend slecht restaurant. Pizzas niet te eten. Je tanden zouden er van af breken. Schandalig om zoiets op tafel te zetten. Mijn man nam lasange. Deze werd koud geserveerd. En onze dochter spagettie, wat zo uit een pak van de supermarkt kon komen. Ongeloofelijk nog nooit zo slecht gegeten. Ik begrijp nu wel dat er niet gevraagd wordt, heeft het u gesmaakt? Toen we de zaak uitliepen zag je overal nog halve borden staan. Deze zaak mag van mij sluiten! Vreselijk!!!!

18. Een heerlijke week gehad op de Sluftervallei. Als afsluiting van de week gaan eten in de vernieuwde brasserie.
    Werkelijk heel leuk van binnen en fris verbouwd.
    Maar het uitgangspunt is toch dat mensen er lekker willen eten.
    Nou niets van dat al.
    Er is keuze uit maar 5 hoofdgerechten en mijn vrouw koos voor de saté van kippedij en ik nam het vispannetje van het dagmenu. Saté was 18 euro en de vis was 18.50 euro.
    Saté: 1 ijzeren pen met 5 stukken kippedijvlees, een handje kroepoek en wat atjar op het bord.
    Vispannetje: echt een klein pannetje met wat vis en saus erin.
    Garnituur erbij: een klein beetje patat, wat courgette en een paar gebakken stukjes appèl.
    En dat voor die prijs!
    Wijntje er bij: rosé een half glaasje voor 3.75 euro.
    Kortom leuk verbouwd echt waar, maar het eten is echt niet in verhouding tot de prijs.
    De verbouwing zal er tenslotte toch uit moeten komen.

2,8
  19. Met 6 personen wezen eten, iedereen ging vol en meer dan tevreden weg! Het eten is erg, heel erg! Goed op smaak en erg ruime porties. Zeker een must als je lekker wilt eten op Texel! Enige "min"punt kan zijn dat het een eetcafe is, barman die opeens begint te zingen, beetje bruincafe achtig. Voor ons geen punt maar verwacht geen chique restaurant.

20. Super lekker eten. Goede service.

21. L. Willemsen

22. Karin en René

23. Vorige week dinsdagavond hier heerlijk gegeten. Er werd keurig rekening gehouden met onze tijdsspanne. Geweldige gastvrouw en een super kok. Maar het eten, voortreffelijk. Echt eerlijke verse produkten van Texel. Hoogtepunt waren de garnalen. Vers van Texel en daar gepeld. Dat proef je echt, dat ze niet op en neer naar Marokko zijn geweest. De kokkels / soort van soepje. Vangst vd dag en een steak, kaasplankje, allemaal top. Als je echt lekker wil eten op Texel moet je hier zijn. En ja, het is wat duurder dan menige buur, maar prijs kwaliteit is top. Ps reserveren is handig, want zelfs op deze druilige late oktoberavond zat het vol.

24. Vandaag 8 oktober erg lekker gegeten. De service was geweldig en het eten was super. En erg gezellig om te eten.
    Wij bevelen dit restaurant erg aan. Een 10 is meer dan verdiend.

25. Erik Gunther

Het is dat er geen lagere waardering beschikbaar is. We hebben hier gegeten ter ere van het 50 jarig huwelijk van mijn opa en oma. Het restaurant ziet er leuk uit, echter houd het daar dan ook op.

De bediening was zeer matig, maar dat is ook te begrijpen gezien er maar 1 persoon in de bediening stond. Het voorgerecht begon met 2 gerechten die niet waren doorgekomen. In plaats van een excuus werd er gelijk gezegd dat het onze eigen schuld was. De hooftgerechten waren verbrand, koud en of rauw. Tevens zijn de prijzen op de kaart schokkend duur. 17.50 voor een shoarma pizza is gewoon weg debiel.

Zeer zeker af te raden.

1,7
  26. Echt waar, ik hebben mij hele leven (56) nog nooit in zo'n slecht restaurant gegeten. Het begint al bij binnenkomst "gaat u maar ergens zitten hoor" werd er geschreeuw. Niet echt een hartelijke ontvangst. Kwartier op de menu kaart zitten wachten (het was echt niet druk) afijn naar een uur wachten eindelijk het eten. Mijn vriendin had vegetarische lasagne. Een dikke laag klef deeg met vieze kaassaus. De groente moest met het vergroot glas worden opgezocht. Zie miste iets: smaak. Ik had een soort van mixed grill. Vlees was niet lekker gekruid. Kip en varken zeer taai. En dan de bijgerechten. Een schaaltje groente die droop van de olijfolie. Vieze patatten die dropen van het vet. We hebben de helft niet opgegeten. Afruimen doen ze ook al niet aan. Vragen of het heeft gesmaakt ook niet. We zagen ook andere tafels waar de helft van het eten bleef staan. Toch raar dat we dan altijd netjes blijven.
    En dan de prijs, zeer fors. Dit restaurant zou onmiddellijk gesloten moeten worden.

1,1
  27. Monique Spijker

Cappucino en koffie besteld. Was meer dan 15 min voor nodig en toen ik vroeg of t nu snel kon komen ivm parkeertijd werd nog rustig de tijd genomen. Geen pinmogelijkheid. Verveelde gezichten bediening en 2,60 voor kopje zwarte koffie en 2,90 voor cappucino was erg duur ook nog. Buur vroeg om stukje brood bij maaltijdsalade. Werd moeilijk over gedaan. Ik kom er nooit meer en ben klaar met deze tent

28. Heel slecht, prijs-kwaliteit klopt helemaal niet. Spareribs opgewarmd vanuit de supermarkt. De bediening is vriendelijk maar dwingt tegelijkertijd ook iets af, inrichting rommelig maar toch ook wel leuk.
    3,00 Voor een frisdrank is toch best prijzig voor een dorpsrestaurant. Bij een hoofdgerecht van + 25,00 euro een gepofte aardappel serveren en friet en mayo als supplement (bij betalen!) aanbieden is toch ook veel te gek.
    Echt zo'n zaak waar je binnenstapt en er dan achterkomt dat je gewoon opgelicht wordt.

2,1
  29. Vanmiddag hier gelunched. Wat een tegenvaller. Duurde ontzettend lang voor we de bestelling konden plaatsen, bij een duidelijk geïrriteerde werkneemster. Mensen die later binnen kwamen werden eerder geholpen.
    Toen we dit bespraken met de werkneemster werd de baas (die niet aanwezig was) en de onderbezetting de schuld gegeven?!
    En toen het eten kwam was het bord grotendeels gevuld met salade, waarvan de dressing onder de patat was gelopen en deze slap maakte.
    Kortom, gemiste kans voor een restaurant op zo'n locatie!

2,3
  30. Vandaag geluncht in restaurant Faro 2, de strandvestiging van het torenrestaurant. Prettige bediening en heerlijke lunchgerechten. De prijzen zijn zeker gezien deze mooie locatie prima.