Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Cocksdorp verdeeld zijn.

1. We zijn eind mei een weekje op Texel geweest en we hebben hier heerlijk gegeten. We hadden beide schnitzel de ene met zigeunersaus en met champignons, er zaten heerlijke aardappeltjes en groente salade en stoofpeertjes bij. Ze boden ook nog extra groente of aardappeltjes / frietjes aan, maar we hadden meer dan genoeg. En de prijs is ook keurig.

Echt een aanrader, wij hebben er van genoten!

2. Dit weekend met de kids op texel geweest en op aanraden van het gastenboek in onze bungalow gegeten bij la morena, bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen door een bedieningmedewerkster, toen kregen wij de kaart en werd uitgelegd wat er deze avond buiten de kaart geserveerd werd. Wij kozen voor de aspergesoep met texelse asperges die erg lekker was, als hoofdgerecht hebben wij voor het texels lamsvlees gekozen wat overheerlijk was. De kinderen hebben gekozen voor een pizza wat zeker in de smaak viel, wat ons aansprak was de uitgebreide garnering wat bij het hoofdgerecht geserveerd werd; salade, div verse groentes, aardappel in folie en gebakken aardappeltjes. Alles heel smakelijk bereid, een leuke avond gehad met veel attentie voor onze tafel. Ook de kinderen hebben zich vermaakt met kleurplaten die ze kregen, we komen zeker terug in dit restaurant als wij weer op texel komen.

3. Tessa

We hebben er lekker gegeten, uitzicht ook mooi op het strand. We moesten alleen heel erg lang wachten (maar het was ook wel heel erg druk). Onze hond mocht ook mee naar binnen.

4. vreeland

Pizza gehaald. Veel te duur (quattro statzione voor 14,25) en echt heel slecht. Veel te dikke laag (Hollandse) kaas, en te gepeperd. Had Luigina besteld met champignons, kreeg een Margerita met 3 plakjes supermarkt achterham. Geen aanrader!!!

5. grad roorda

Al jaren af en toe eten hier. Tupilo moet het niet van de sfeer hebben. Zeer netjes en behoorlijk saai. Tupilo moet het van het heerlijke eten hebben. Toen ik kwam een goede boerenkwaliteit, niets mis mee, met een heerlijk peertje vaak. Een gezellige vrolijke zaak met ouderwets goed eten. De plannen voor culinair waren toen al in de maak. Jaar in Jaar uit heb ik waargenomen hoe Tupilo culinair groeide. Afgelopen jaar had ik steeds spijt dat ik in Utrecht niet kon kiezen voor Tupilo waarin van Amuse tot eindgerecht neus en smaakpapillen een hemels ervaring ondergingen. Niets ten kwade van de andere Texelse horeca maar Tupilo steekt er met kop en schouders bovenuit.

6. Reeds vele jaren gaan wij met vakantie naar het mooie eiland Texel, en steevast brengen wij een bezoekje aan het torenrestaurant. Niet alleen voor het lekkere kopje koffie en het uitstekende eten, maar ook voor het unieke uitzicht. De vuurtoren, het strand en het prachtige natuurgebied "de slufter". Of je nu komt voor een patatje, een broodje of een uitgebreide plateservice of alleen maar iets drinken, alles is uitstekend verzorgd door de vriendelijke medewerkers.

7. De Cocksdorp

Leker op en de bank gezeten in de woonkamer van John op huisnummer 97, het zeehondenkroketje was uitermate goed, echte aanrader.

Groeten uit Cocksdorp

8. Het is een schande dat deze pizzeria nog open is. Het is ook een schande dat deze tent zichzelf een pizzeria noemt. Bij binnenkomst waren er drie tafels bezet, waarvan aan twee de mensen aan het eten waren. Bij bekijken van de menukaart was het even slikken, want de prijzen waren aan de heel hoge kant.
    De ober wist niet wat een pinot grigio was. Hij adviseerde de huiswijn van het vat, want die was ook wit en droog.
    Na bestelling zeker drie kwartier moeten wachten tot het eten kwam. Geen brood van het huis aangeboden. Dat konden we tegen betaling uiteraard wel hebben. De drie kwartier gebruikt om onder meer op internet de ervaringen van anderen te bekijken. Dat was schrikken, want ze waren vrijwel allemaal negatief.
    Dat was schrikken, want de penne pasta van mijn vrouw was op een klein bord gestapeld, zodat het erg vol uitzag. Hetzelfde voor de spaghetti die ik had besteld. De penne pasta was veel te lang gekookt en had totaal geen smaak. De spaghetti idem dito. De kant en klare spaghetti uit de supermarkt smaakt daar hemels bij.
    Ik heb de eigenaar verteld dat het eten heel slecht was. Hij bood zijn excuses aan. Hem geconfronteerd met de slechte beoordelingen op internet verontschuldigde hij zich: "ja dat weet ik, maar niemand zegt het me." We hebben de borden meer vol dan leeg laten staan. We hebben 44 euro gepind en zijn weggegaan. Nooit meer naar deze 'pizzeria'.

9. Zaterdag 1 maart met vrienden gedineerd bij Topido. Van ontvangst tot vertrek perfect. Prettige bediening, originele gerechten (met ingrediënten die voornamelijk van het eiland afkomstig zijn), een achtergrond muziek die én achtergrond is en muziek (en geen muzak) en last but not least: dit allemaal voor een prijs die alleszins betaalbaar is. Kortom: een echte aanrader!

10. erik Ebing

Na op Eet.nu te hebben gekeken zijn we hier gaan eten. Waarom zij een zodanig hoge score hebben is mij geheel onduidelijk. Wij hebben vooraf soep gegeten, deze leek uit een pakje te komen en was echt niet te eten. Alsof deze er al een week stond.

Als hoofdgerecht hadden we sliptong, tournedos en lasagne. De vis stonk en was heel zout. De tournedos was van binnen echt koud. Alsof deze uit de diepvries kwam. We hebben het eten terug gestuurd en we kregen nieuwe sliptong en de tournedos was doormidden gesneden en duidelijk in de frituur gegooid. Er lag opeens allemaal hard vet op het bord wat je met gewone boter niet lukt (weet ik uit ervaring aangezien ik kok ben).
    De gebakken aardappelen waren gekookte aardappelen die zwaar gekruid waren zodat ze er mooi uitzagen maar voor geen meter smaakten. Ook krijg je er groente bij. Deze zijn gewoon vies. Veel te ver door gekookt en slap, smakeloos.

We werden door een wat oudere vrouw geholpen en deze leek vooral geen zin te hebben om mensen te helpen en keek voornamelijk heel chagrijnig. Het leek niet druk maar het duurde zeker een kwartier voordat wij werden geholpen.

Nadat we ons eten hadden terug gestuurd gaf ze alleen aan dat smaken verschillen. Alsof mensen een bevroren tournedos bestellen. Nadat we ons eten terug hadden kwam ze vragen of "alles nu wel goed was". Nee!! ik wil medium gebakken tournedos, niet een gefrituurde lap vlees. Dan koop ik wel een schnitzel. Mevrouw geeft vervolgens aan dat ze het heel jammer vind dat ik zo reageer...?? Ik betaal voor mijn eten en wil dan ook een beetje kwaliteit, en niet een lelijk kijkende vrouw die doet alsof het mooiste stukje van een rund frituren normaal is.

Het interieur is oud en en ontstijgt niet het niveau van een oude strandtent. Normaal gesproken geen probleem maar daar moet de prijs dan ook naar zijn.

Wat mij voornamelijk stoort is dat ik slecht eten krijg, dan onvriendelijk wordt geholpen en het probleem daarna niet wordt opgelost en dat mevrouw doet alsof het aan mij ligt dat ik niet tevreden ben.

Zelfs het biertje was slecht getapt (half dood), fritesaus bij de patat was vergeten en kwam toen we bijna klaar waren. Dit is een plek waar toeristen weer lekker worden uitgemolken. Ik ga hier echt nooit meer heen.

11. Slappe koffie en de tosti was ook waardeloos. Voor 1 koffie, kleine sinas en 2 vreselijke tosti's 11,80 betaald. Zonde van mijn tijd en geld.

1,9
  12. Vanmiddag voortreffelijke salades gegeten. De Toren heeft in 2013 een metamorfose ondergaan, zowel qua keuken, als interieur en bediening. Van cafetaria naar restaurant! Met het schitterende uitzicht is het nu een absolute aanrader.

13. Al met al matig en zeker niet goedkoop, geen aanrader.

14. Goed gegeten en een prima sfeer.

15. Fam. Jeukens

Naar aanleiding van onderstaande recensies besloten hier te gaan eten. Geen spijt, vriendelijke mensen, heerlijk eten, voldoende ook, men bood uit zichzelf extra friet aan. Was niet nodig maar werd zeker gewaardeerd. Een gezellig praatje en prima prijs voor het geheel. Aanrader dus!

16. Samen met de kinderen dachten we een pannekoek te gaan eten voor ons bezoek aan de vuurtoren. Bij binnenkomst werden we op bijna mechanische wijze "begroet" door een medewerker in een verder lege zaak. NB het was een zaterdagmiddag in de herfstvakantie. Qua bediening was er op zich niets aan te merken: alle bekende vragen werden gesteld. Alleen ging dit op een dusdanige futloze wijze dat we niet anders konden dan in een soort slappe lach te schieten. Zo bizar haden we het nog nooit meegemaakt. De kwaliteit van de pannekoek bracht helaas geen verlichting: spek en uien waren zonder mededogen boven op de pannekoek gekwakt en de ui was zelfs nog rauw.

Voor de pannekoeken hoef je hier niet te komen, maar wie oog heeft voor surreële situaties kan hier zijn hart ophalen. De rest van de middag hebben we grinnikend doorgebracht.

17. Afgelopen weekeinde 3 dagen verbleven in B&B de Smederij in Cocksdorp (aanrader!).

2 avond vertoeft in De Rog. Waanzinnig lekker eten, gemiddelde prijs, zeer goede service en zeer gezellige ambiance. Reserveren is een must. Als ik terug ga naar het eiland zal ik daar elke keer weer eten.

18. Heerlijk eten bij mensen met passie voor service! Heerlijke tomatensoep en uiensoep gehad, daarna overheerlijke sate en een werkelijk voortreffelijke runderbavette.
    Je voelt je hier echt welkom en je wordt hier nog echt als gast behandeld.
    Kortom, hier gaan we zeker nog een keer eten als we weer op Texel zijn.

19. Deze zomer (augustus 2013) waren wij met ons gezinnetje na een heerlijk dagje strand en kite-surfen op zoek naar het restaurant waar wij met ons trouwen (2000) een pizza hadden gegeten. In tegenstelling tot die dag was het in augustus prima weer. Maar toen wij bij La Morena aankwamen was het geen pizzeria meer maar een restaurant met een uitgebreide kaart. Het zag er voor een “pizzeria” erg chique en zeer gezellig uit. De tafel was strak gedekt. Toch naar binnen. Nou, daar hebben we absoluut geen spijt van gehad. Naast de overheerlijke pizza’s (die ze ook hadden), hebben de kinderen genoten van een kindermenu met sparerib, zelfs de kinder dame blanche op speciaal verzoek (tja, die chocoladesaus) was mogelijk en lekker (volgens de kinderen). De prijs was niet hoger dan wat we deze vakantie gewend waren. Kortom superlekker en supergezellig. Als we weer op Texel zijn gaan we weer bij La Morena lekker genieten.

20. We hebben hier vaker gegeten maar dit jaar viel het tegen. We moesten wat lang op onze gerechten wachten en mijn stoofpotje was niet echt warm meer. Ook de toebehoren voor 4 personen was veel te weinig. Er werd regelmatig langs de tafel gelopen maar niets gevraagd. Jammer.

6,1
  21. Heerlijk gegeten in dit restaurant. De bediening was goed en netjes. Niet lang hoeven wachten op het eten. En dat was goed klaargemaakt. Ook de toebehoren waren ruim voldoende. Van de vier restaurants waar we gegeten hebben vond ik deze de beste.

22. Annemieke en Arend

We hebben hier voor de tweede keer gegeten. Het eten was beide keren uitstekend van kwaliteit en hoeveelheid. De bediening is zeer attent en vlot. De serre is voor ons de gezelligste plek in dit restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar!

23. Annie Reinerink

Wij zijn door de eigenaresse en personeel van het Torenrestaurant zeer vriendelijk ontvangen en bediend.
    Alle telefonische afspraken werden volledig nagekomen. Het eten was overheerlijk en met de prijs konden wij het volledig eens zijn. De sfeer is ongedwongen en relaxt. Je kunt er na een strandwandeling heerlijk binnen lopen. Een prachtige zonsondergang en het uitzicht op zee gaven ons bezoek een extraatje. Mede door ons bezoek aan het Torenrestaurant, hebben wij, met 14 personen, een prachtig familieweekend gehad. Het Torenrestaurant is een echte aanrader en wij zullen er zeker nog eens terug komen!

24. Heerlijke plek, service altijd super en goed eten voor iedereen wat wils! Wij komen hier heel graag!

25. Frank & Suzanne

26. teleurgesteld

Na een aantal jaren zijn we dan eindelijk weer op texel en zagen dat er het 1 en ander veranderd was in het restaurant boven en iets compleets nieuws herrezen was aan het strand bij de vuurtoren, leuk! We besloten om van het uitzicht te gaan genieten en gelijk te gaan eten. Nou het genieten bleef beperkt tot het uitzicht!! Het eten plus de aankleding ervan was ronduit slecht! Werk zelf in de horeca dus, voorzichtig met kritiek. Het was smakeloos, droog, en zag er treurig uit! Jammer....

27. Eén nadeel, als je de heerlijke proeverij van Tonijn, zalm op toast en Texels lam hebt gegeten moet je terugkomen voor de sliptongetjes. Het is simpelweg te lekker!

Ook nu er een nieuwe gastheer is blijft het een geweldig gezellig, goed en niet te duur adres in De Cocksdorp

28. Wederom plezierige attente ontvangst. Elke keer genoten van de smakelijke gerechten die met zorg en liefde bereid worden. Ronduit voortreffelijk. Interieur is vernieuwd, wat een rustige uitstraling heeft en heel passend is met de omgeving (uitzicht). Gratis Wi-Fi werkte perfect!

29. In de vakantie hier met de kinderen wezen eten, was erg druk maar we konden aan de bar even wachten. Tafel vanuit de regen binnen gezet zodat wij er voor ons ook een plekje was.

De slibtong was erg lekker evenals de bijgerechten, ook service was prima. Verbeterpunt zou mayonaise in een bakje zijn,ipv goedkope knijpzakjes, desondanks zouden wij hier zeker terug komen!! Prima zaak!

30. Afgelopen week een heerlijk 7 gangen verrasingsmenu besteld bij Rene. Dit was voor ons niet de eerste keer dat we bij Topido zijn wezen eten en ook zeker niet de laatste keer. Wederom werden wij verrast door de creatieve gerechten en opmaak van de borden, ook het wijnadvies van Karin is elke keer een perfecte aanvulling bij de gerechten.

Wij komen nu ongeveer 7 jaar op Texel, en zijn al bij vele restaurant's wezen eten, maar er zijn weinig restaurants die aan de kwaliteit en smaak van Topido kunnen tippen!

Vooral een verrassings menu is zeer aan te raden!