Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Cocksdorp verdeeld zijn.

1. Nederlands De Cocksdorp

Vorige week dinsdagavond hier heerlijk gegeten. Er werd keurig rekening gehouden met onze tijdsspanne. Geweldige gastvrouw en een super kok. Maar het eten, voortreffelijk. Echt eerlijke verse produkten van Texel. Hoogtepunt waren de garnalen. Vers van Texel en daar gepeld. Dat proef je echt, dat ze niet op en neer naar Marokko zijn geweest. De kokkels / soort van soepje. Vangst vd dag en een steak, kaasplankje, allemaal top. Als je echt lekker wil eten op Texel moet je hier zijn. En ja, het is wat duurder dan menige buur, maar prijs kwaliteit is top. Ps reserveren is handig, want zelfs op deze druilige late oktoberavond zat het vol.

Vandaag 8 oktober erg lekker gegeten. De service was geweldig en het eten was super. En erg gezellig om te eten.
    Wij bevelen dit restaurant erg aan. Een 10 is meer dan verdiend.

Erik Gunther

Het is dat er geen lagere waardering beschikbaar is. We hebben hier gegeten ter ere van het 50 jarig huwelijk van mijn opa en oma. Het restaurant ziet er leuk uit, echter houd het daar dan ook op.

De bediening was zeer matig, maar dat is ook te begrijpen gezien er maar 1 persoon in de bediening stond. Het voorgerecht begon met 2 gerechten die niet waren doorgekomen. In plaats van een excuus werd er gelijk gezegd dat het onze eigen schuld was. De hooftgerechten waren verbrand, koud en of rauw. Tevens zijn de prijzen op de kaart schokkend duur. 17.50 voor een shoarma pizza is gewoon weg debiel.

Zeer zeker af te raden.

1,7

Echt waar, ik hebben mij hele leven (56) nog nooit in zo'n slecht restaurant gegeten. Het begint al bij binnenkomst "gaat u maar ergens zitten hoor" werd er geschreeuw. Niet echt een hartelijke ontvangst. Kwartier op de menu kaart zitten wachten (het was echt niet druk) afijn naar een uur wachten eindelijk het eten. Mijn vriendin had vegetarische lasagne. Een dikke laag klef deeg met vieze kaassaus. De groente moest met het vergroot glas worden opgezocht. Zie miste iets: smaak. Ik had een soort van mixed grill. Vlees was niet lekker gekruid. Kip en varken zeer taai. En dan de bijgerechten. Een schaaltje groente die droop van de olijfolie. Vieze patatten die dropen van het vet. We hebben de helft niet opgegeten. Afruimen doen ze ook al niet aan. Vragen of het heeft gesmaakt ook niet. We zagen ook andere tafels waar de helft van het eten bleef staan. Toch raar dat we dan altijd netjes blijven.
    En dan de prijs, zeer fors. Dit restaurant zou onmiddellijk gesloten moeten worden.

1,1
  5. Nederlands De Cocksdorp

Monique Spijker

Cappucino en koffie besteld. Was meer dan 15 min voor nodig en toen ik vroeg of t nu snel kon komen ivm parkeertijd werd nog rustig de tijd genomen. Geen pinmogelijkheid. Verveelde gezichten bediening en 2,60 voor kopje zwarte koffie en 2,90 voor cappucino was erg duur ook nog. Buur vroeg om stukje brood bij maaltijdsalade. Werd moeilijk over gedaan. Ik kom er nooit meer en ben klaar met deze tent

6. Nederlands De Cocksdorp

Heel slecht, prijs-kwaliteit klopt helemaal niet. Spareribs opgewarmd vanuit de supermarkt. De bediening is vriendelijk maar dwingt tegelijkertijd ook iets af, inrichting rommelig maar toch ook wel leuk.
    3,00 Voor een frisdrank is toch best prijzig voor een dorpsrestaurant. Bij een hoofdgerecht van + 25,00 euro een gepofte aardappel serveren en friet en mayo als supplement (bij betalen!) aanbieden is toch ook veel te gek.
    Echt zo'n zaak waar je binnenstapt en er dan achterkomt dat je gewoon opgelicht wordt.

2,1

Vanmiddag hier gelunched. Wat een tegenvaller. Duurde ontzettend lang voor we de bestelling konden plaatsen, bij een duidelijk geïrriteerde werkneemster. Mensen die later binnen kwamen werden eerder geholpen.
    Toen we dit bespraken met de werkneemster werd de baas (die niet aanwezig was) en de onderbezetting de schuld gegeven?!
    En toen het eten kwam was het bord grotendeels gevuld met salade, waarvan de dressing onder de patat was gelopen en deze slap maakte.
    Kortom, gemiste kans voor een restaurant op zo'n locatie!

Vandaag geluncht in restaurant Faro 2, de strandvestiging van het torenrestaurant. Prettige bediening en heerlijke lunchgerechten. De prijzen zijn zeker gezien deze mooie locatie prima.

9. Nederlands De Cocksdorp

Heerlijk gegeten, zeer goede kwaliteit vlees en bereiding. Heel vriendelijke bediening. Een aanrader.

Leuke ijsboerderij. Heerlijk ijs, vers! Niet extreem duur, nee, gewoon normale prijzen. Erg leuk om met kinderen te zitten. Leuke speeltoestellen ook.

Annemieke en Arend

Heerlijk gegeten met 4 volwassenen, een peuter van 2 jaar en een baby van 7 maanden. Veel ruimte voor de kinderwagen en geweldige service van het personeel. We komen zeker terug!

Onze dochter en haar vriendin hadden zin in pizza. Vorig jaar zaten we aan de overkant en zagen hoe druk het bij Bella Vista was. Daar gaan we heen zeiden we. Hadden we dat maar niet gedaan: donkere zaak met smoezelige tafelkleden. Vies hoestende, hevig transpirerende man en de rest van de bediening tilde de zaak zeker niet naar een hoger niveau. Lang gewacht op het eten. Zo komt de zaak dus vol. Gruwelijk! Pizza's zonder meegebakken ingrediënten. Vaste zalm en smaakloze bijgerechten. Forse prijs! Waarom blijven we toch altijd netjes en antwoorden "ja hoor" als er gevraagd wordt of het smaakt. Hier is maar één woord voor: waardeloos!

Gatverdamme wat een vies eten!
    Net alsof mijn pizza al een keer voorgekoud was.
    Ik heb 1 uur gewacht in een stinkhol en mijn eten was nog koud dus waarvoor heb ik gewacht.
    De kaas van de pizza smaakte naar gloor ik weet niet waar hun, hun kaas vandaan halen. Maar dit was mijn recensie nu nog wachten totdat me pizza er uit komt.

Heerlijk gegeten, niks op aan te merken. Portie was voldoende. Hond mocht mee. goede sfeer, gezellig personeel.

Andries

Op 17 juni hebben mijn vrouw en ik hier geluncht. Helaas is het geen feest geworden. Ik bestelde een plate hamburger XL en mijn vrouw een plate kibbeling. De hamburger XL was een klein hamburgertje van 80 gram. Samen met een paar vette frietjes en een beetje hooi (salade) zonder dressing was het een droevig tafereel. De leegte op het bord overheerste. Kost 14,50 net als de kibbeling; en dat is veel te veel voor het gebodene. De kibbeling van mijn vrouw was oud bakken en vet.
    De bediening hier op aangesproken. Die gaf de schuld aan de slager. Die maakte de hamburger zo klein en in de pan krimpt die ook nog heel veel. Voor de rest geen verklaring. Geen excuses, maar wel de volle mep rekenen.
    Ik heb de afgelopen jaren dit restaurant, overigens op een fantastische locatie, alleen maar achteruit zien gaan. Wat ongelooflijk jammer. Een kopje koffie of een frisje kun je nog wel halen maar voor lunch/dinner kun je beter ergens anders aansteken. Wat teleurstellend.

stijnman

Kreeg een heel klein beetje wijn en dat voor 4 euro, heb daar wat van gezegd hij nam hem mee naar binnen kwam terug met iets meer. Weet zeker dat hij was bijgevuld met water. Ongemotiveerd personeel, smerige wc. Jammer vroeger was het hier lekker en goed personeel.

17. Nederlands De Cocksdorp

Prima restaurant. Overstijgt ruim de gebruikelijke touristengelegenheden. Bijzondere en lekkere lokale gerechten, goede bediening en ongedwongen sfeer.

Lekker gegeten, super heerlijk!

Absoluut een gezellig ingericht restaurant met vriendelijke bediening. Je voelt je echt welkom. Eten was lekker met diverse bijgerechten zoals verschillende salades, compote, warme groenten en frites. Dit alles voor een nette prijs. Een aanrader!

20. Nederlands De Cocksdorp

Dit restaurant ligt (te onopvallend) in het bekende terrassenrijtje midden in De Cocksdorp.
    We had er eerder wel eens op terras wat gedronken, maar nog nooit gegeten.
    Tot afgelopen week, wat een ontdekking!
    De sfeer en bediening is er prettig neutraal.
    Het eten was een hele grote verassing. Elke hap is een smaak sensatie tot en met de garnering aan toe.
    Veel streekprodukten die met passie en op een verassende wijze zijn bereid.
    Dit restaurant steekt met kop en schouders boven het Texelse gemiddelde uit.
    En dat alles gewoon voor een normale betaalbare gemiddelde prijs.
    Een regelrechte aanrader.

Heerlijk gegeten bij De Rog. In dit gezellige eetcafe staat veel lekkers op de kaart. Het vegetarische taartje was heerlijk evenals de uiensoep. Ook de huiswijn was prima. Vriendelijke bediening. Als we weer in Texel komen , gaan wij zeker terug!

3 pizza's afgehaald. Alle drie niet te eten. Vet en vies, bijna alles weggegooid en was nog duur ook.

Altijd een mooi uitzicht en lekkere gerechten die met liefde zijn bereid tegen betaalbare prijzen. Keurige bediening en zeker betaalbaar!

Heel gezellig strandpaviljoen waar je na een strandwandeling lekker neerstrijkt.

M. Leeman

Geweldige bediening, lekker eten. Kortom; zeer de moeite waard!

Nuriye Turkkol

Een heel gezellig eetcafé waar je wordt bediend met een glimlach en je eet als in een 5 sterren restaurant.

Meerdere malen bij Kaap Noord gegeten en gedronken. Zo ook afgelopen donderdag. Op het terras bestelde ik een glas Chardonnay. Tot mijn verbazing werd dit in een waterglaasje geserveerd. Ik sprak mijn verbazing hierover uit. De ober zei dat het buitenglazen waren. Bij het 2e glas sprak ik de ober hierop wederom aan en zei dat ik het niet lekker vond drinken. Chardonnay hoor je uit een fatsoenlijk glas te drinken, zo warm je de wijn op. Tja zei hij dit zijn buitenglazen en als je met een glas met steeltje van binnen naar buiten gaat schenken wij het meteen om.
    Tja, niet klantvriendelijk. Niet fijn, kijk nu toch wel anders naar Kaap Noord.

28. Nederlands De Cocksdorp

Erg lekker gegeten.
    De bediening is redelijk, maar beter dan het geweest is.
    Dus als je lekker wilt eten en houdt van een nostalgische ambiance is dit een aanrader.

Wij komen regelmatig op Texel en wanneer wij daar zijn gaan we vaak eten bij Eetcafe de Rog. Mijn favoriete gerecht is de piri piri. Je krijgt altijd meer dan genoeg, de porties zijn ruim en erg lekker, de bediening zeer vriendelijk en hulpvaardig.

Wij komen hier elke keer met veel plezier. Ik weet en merk keer op keer dat iedereen in dit eetcafe er alles aan doet om er een leuke gezellige avond van te maken. Een aanrader dus!!

Eten was goed maar veel te duur. Organisatie hopeloos, erg lang moeten wachten, na 2 uur net voorgerecht op, vervolgens weer 3 kwartier gewacht op hoofdgerecht. Hierdoor absoluut geen aanrader!