Velen weten de weg naar het knusse De Rog te vinden. In het midden van de Kikkertstraat, de hoofdstraat van De Cocksdorp, ligt het onopvallende Eetcafé de Rog. 's Zomers een gezellig terras aan de dorpsstraat en achter een terras op een prachtig natuurgebied waarop beiden volop gegeten en gedronken wordt. In het hoogseizoen is er vaak iets te doen, zoals bijvoorbeeld de Durpermarkt, live muziek en themafeestjes. Bekijk eens onze agenda.

Ben je eenmaal binnen, dan wordt je gastvrij en gemoedelijk ontvangen. Heerlijk eten aan tafel of aan de bar, het kan en mag allemaal. Elke dag serveren we diverse specials, variaties zijn er vooraf bij de soep, in de vegatarische gerechten en de ene dag vis, en de andere dag vlees. Dat allemaal buiten onze normale kaart om waar ook genoeg te kiezen valt. Anders helpen we u hier graag bij, zo ook bij onze uitgebreide wijnkaart.
En natuurlijk hebben we seizoensgebonden gerechten als asperges met ham of zalm. Die laatste roken we overigens zelf en ook onze overheerlijke snert is niet te missen, maar dan wel alleen in de winter. Een goede reden om ook dan eens langs te komen.

altMaar, voorkom teleurstelling en reserveer wel op tijd. Want het komt toch nog vaak voor dat we helaas mensen naar huis moeten sturen met een lege maag. Zeker in de weekenden!

Genoeg over ons, u moet het zelf maar ervaren. Bent u in de buurt, kom gerust eens langs...

Team Eetcafé de Rog

1375220623 92
1520980326 87
1557420252 87
1571996223 86

1. Lekker eten en leuke bediening. Niet te snel achter elkaar alles opgediend, echt top!

2. Gezellig eetcafé, goede bediening en sfeer. Eten was goed, genoeg keus.

3. Dit weekend twee keer gegeten bij De Rog, allebei de avonden waren we verrast door de ongedwongen, prettige sfeer, waaraan ook de fijne bediening een belangrijke bijdrage levert, maar vooral door het heerlijke eten dat geserveerd werd en dat alles voor een zeer schappelijke prijs. Een aanrader!

4. Bruno streep

Echt een super tentje veel geweest toen ik op texel werkte.
    Altijd gezellig eten was echt super, denk vaak terug aan deze mooie tijd.

5. Thecla van Oijen

Gezellig restaurant, heel vriendelijke en snelle bediening, heerlijk en verzorgd eten

6. Bertens

Afgelopen week lekker gegeten bij de rog.
    De lamsvleestrio is een aanrader, ook de ossenhaaspuntjes met mie was erg lekker.
    Leuke bediening!

Een "leerpuntje" de crème brûlée had duidelijk te lang in de over gestaan en was te ver gestold.

7. Wij zijn hebben hier vaker gegeten toen de oude eigenaar er nog in zat, recent hebben wij hier vol verwachting gegeten. Wat een teleurstelling, het personeel (een oudere dame) kan totaal niet met kinderen omgaan, en deed zelfs erg belerend en lelijk tegen onze dochter (6). Zij liet de deur open staan, en er kwam een oudere dame aan onze tafel vragen of ze wel geleerd had als ze iets open deed ze het ook weer dicht deed want zo deden we dat daar niet hè? Onze kinderen hebben heel de avond lief getekend aan tafel. Kan me voorstellen dat als ze heel de avond druk zijn, ze er wat van kunnen zeggen, in dit geval compleet niet nodig geweest. Nooit meer de rog voor ons. Jammer.

8. Ilona Geijtenbeek

Voor fijnproevers die van een ongedwongen sfeer houden.

9. Al meerdere malen bij de Rog geweest en het is iedere keer weer een feestje om terug te komen.
    Gerechten zien er goed en smaakvol uit en dat is ook precies wat wij zo waarderen.
    Gastvrije medewerkers, die altijd even een praatje maken en vooral de continuïteit van de gerechten is hier top.
    Wij komen graag weer.

Getty Wester

10. Lekkere informele sfeer. Een goed eetcafé om ongedwongen relaxed een biertje te drinken en een hapje te eten.

11. Lekkere Thaise maaltijd.

12. De recensies beloofde veel. Ons viel het wat tegen erg rumoerig. De bediening was erg gehaast. Het eten was wel prima maar ik had er meer van verwacht. De prijs op Texel is hoger dan bij ons in de streek.
    Een min puntje is dat men het ijs met de vingers in een glas doet nadat men de tafels schoongemaakt had met een natte doek.

13. Stuivenberg

Echt leuk eetcafé met een goede kwaliteit.

14. Heerlijk gegeten voor een leuk prijsje!

15. Met 6 personen wezen eten, iedereen ging vol en meer dan tevreden weg! Het eten is erg, heel erg! Goed op smaak en erg ruime porties. Zeker een must als je lekker wilt eten op Texel! Enige "min"punt kan zijn dat het een eetcafe is, barman die opeens begint te zingen, beetje bruincafe achtig. Voor ons geen punt maar verwacht geen chique restaurant.

16. Super lekker eten. Goede service.

17. L. Willemsen

18. Heerlijk gegeten, niks op aan te merken. Portie was voldoende. Hond mocht mee. goede sfeer, gezellig personeel.

19. Absoluut een gezellig ingericht restaurant met vriendelijke bediening. Je voelt je echt welkom. Eten was lekker met diverse bijgerechten zoals verschillende salades, compote, warme groenten en frites. Dit alles voor een nette prijs. Een aanrader!

20. Heerlijk gegeten bij De Rog. In dit gezellige eetcafe staat veel lekkers op de kaart. Het vegetarische taartje was heerlijk evenals de uiensoep. Ook de huiswijn was prima. Vriendelijke bediening. Als we weer in Texel komen , gaan wij zeker terug!

21. Nuriye Turkkol

Een heel gezellig eetcafé waar je wordt bediend met een glimlach en je eet als in een 5 sterren restaurant.

22. Wij komen regelmatig op Texel en wanneer wij daar zijn gaan we vaak eten bij Eetcafe de Rog. Mijn favoriete gerecht is de piri piri. Je krijgt altijd meer dan genoeg, de porties zijn ruim en erg lekker, de bediening zeer vriendelijk en hulpvaardig.

Wij komen hier elke keer met veel plezier. Ik weet en merk keer op keer dat iedereen in dit eetcafe er alles aan doet om er een leuke gezellige avond van te maken. Een aanrader dus!!

23. Familie. Joosten

De prijzen zijn veel te hoog in vergelijking met de entourage. Uitstraling van een oud eetcafé. Je krijgt véél te weinig met als excuus dat je na kunt bestellen. Ik kreeg 100gr. kip in mijn piri piri, het was belachelijk weinig. Ja het was wel lekker, echter de friettent was verse en oude friet door elkaar. Of de kok heeft een slechte dag gehad of de vorige recensies zijn niet op waarheid berust. Jammer.

24. Prijs/kwaliteit staat niet in verhouding, kip piripiri is echt weinig hier zit net 100 gram kip in, de garnalen idem erg weinig voor een behoorlijke prijs.
    We hadden ook een maaltijdsalade met zalm en groene asperges, ook hier moest je de zalm zoeken tussen de sla, blauw gekookte ei en andere ingrediënten. Zelf de trio van lam genomen, ik vond ook dit weer erg karig, bij navraag over de geringe porties kregen we te horen dat je altijd bij kunt bestellen, helaas geld dit alleen voor de garnituren zoals drie keer opgebakken patat, groenteprut enzo, maar dat was niet wat er bedoeld werd. Jammer, maar de volgende keer weer elders waar ze het wel snappen.
    Bediening was wel een complimentje waard, leuke meid.

25. Lang getwijfeld een beoordeling te schrijven, maar er van uitgaande dat uit mijn ervaring wellicht verbetering komt, hier toch onze bevinding.
    Wij bestelden 2 gerechten, asperges en saté. De malse asperges dreven in een sauspap waardoor het eten gewoon koud was bij het serveren. Wellicht warme borden gebruiken in het vervolg. Ach 4 dunne asperges voor € 22,50 het is niet anders.
    Dan de saté! Alle stukjes vlees rondom verbrand, Waren duidelijk al uren tevoren gebakken en bij de bestelling op een wellicht niet al te schone bakplaat opgepiept. Gortdroog! Saus apart gevraagd, kregen we ook! Bovenop wat strooisel met zelfs enkele echte pinda's. Maar binnenin... volledig verbrande pindasaus, het was gewoon zwart!
    De ober er bijgehaald, het werd ons echt te gortig. Een bijzonder aardige man, hij deelde ons mee dat dit niet mocht en dit direct aan de kok zou doorgeven, deed hij overigens ook bij een andere tafel. De respons moeten we nog krijgen. Overigens konden we uiteraard wel nieuwe saus krijgen. Hiervoor vriendelijk bedankt en de rekening gevraagd. Wat bereikte men! Wij namen geen toetje en koffie na, scheelt toch snel zo'n € 20 omzet.
    Jammer.

2,1
  26. remco 19 punten

We hebben er heerlijk gegeten ondanks dat het helemaal vol zat.
    Bediening van de man en vrouw verliep vlotjes en gezellig.
    Geen onnodige poespas, maar gewoon normaal.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

27. Heerlijk gegeten. Persoonlijke aandacht, ook voor de kids. Aanrader!

28. Het eten is heerlijk. Flexibel en vriendelijk personeel. Jammer dat de menukaart erg stinkt.

29. Alweer het 3e jaar dat we hier terug komen! Altijd lekker eten! Ook fijn dat je patat kan afhalen! Elk jaar is het weer gezellig als we hier met zijn 8e of 10e komen eten!

30. Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening. Zeker kindvriendelijk. Leuke verrassende gerechten. Wij komen zeker terug!

31. Zaterdag 29 november voor de tweede keer gegeten in de ROG. Deze keer samen met mijn ouders. Wederom was het eten en de ambiance helemaal top.

Eén vorige recensie
  32. Het was een super avond. Heerlijk gegeten. Een aanrader voor de eiland bezoekers.

33. Winterman

Buik nog vol van het heerlijke eten! Wat een heerlijke sfeer snelle service, brengen van gerechten, vragen of het smaakt, drinken bij bestellen zonder het gevoel te krijgen dat je snel weg moet voor de volgende.
    Crème brulee ook zalig! Mensen op Texel ook heel vriendelijk, Wij zijn hier dit weekend en ik denk dat we hier nog wel een keer terugkomen!

34. Ik heb heerlijk gegeten bij de Rog. Het personeel was erg aardig.

Ik zou hier zeker nog een keertje willen eten! :)

35. Egwin Robaard

Eetcafe de Rog op Texel is een echte aanrader. Vrolijk, vriendelijk en correct personeel, waar vind je het nog. Ik begin hiermee omdat er best restaurants zullen zijn die dezelfde kwaliteit aan gerechten op tafel toveren, maar de kwaliteit van het personeel is bij de Rog zeer ver bovengemiddeld.

Dan de gerechten. We zijn twee keer met ons vieren wezen eten en hebben de varkenshaassate, de Noorse tong, de hamburger en de gegrilde entrocote gehad en het was allemaal even lekker!

Kortom, alleen maar pluspunten!

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, dan zou ik de bijgerechten, zoals frietjes, salade en dergelijke, aanpassen aan de hoeveelheid mensen. We hebben beide keren groente en frietjes moeten bijbestellen (de bijbestellingen worden netjes geleverd, zonder bijbetaling).

Perfect "Eetcafe de Rog", ga zo door...

36. Laurence Alflen

Gisteren prima gegeten, alle gerechten waren goed klaargemaakt, en ook de bediening was zeer vriendelijk!

37. Fam. Vd Sligte/Zagema

Gezellig eetcafé, met 6 man personeel op 6 tafeltjes die allemaal door elkaar lopen. Brood besteld, maar bij het hoofdgerecht ze dit aangegeven, maar was bij ze niet doorgekomen? Vervolgens met 6 personen 1 schaaltje patat en direct bijbesteld, maar deze moeten we nog steeds hebben. In een tijdsbestek van 1,5 uur zijn ze nooit geweest of we nog iets te drinken wilden. We zijn absoluut niet tevreden!!

38. Geweldig restaurant! Eten is zalig en het personeel super vriendelijk!

39. Top!! Heerlijk gegeten, varkenshaas saté een aanrader en de crème brulee ook. Goede service, erg vriendelijk. Gezellige sfeer.

41. Gastvrij eetcafé waar we graag nog eens terugkomen. Bediening is top! Sfeer gezellig!

42. Was erg druk (meestal een goed teken) en werden vriendelijk ontvangen met eerlijke informatie over de mogelijke wachttijd en de optie om eventueel aan de bar te kunnen eten. Mooie kaart, prima prijs/kwaliteit verhouding en vriendelijk personeel. Ook keurig dat er bedrijfskleding (een schort) werd gedragen. Zou hier zeker nog een keer naar teruggaan.

43. Fam. de Haas

Uitstekend restaurant met professionele bediening en heel lekker eten. Ook de ambiance is leuk.

44. Goed gegeten en een prima sfeer.

45. Afgelopen weekeinde 3 dagen verbleven in B&B de Smederij in Cocksdorp (aanrader!).

2 avond vertoeft in De Rog. Waanzinnig lekker eten, gemiddelde prijs, zeer goede service en zeer gezellige ambiance. Reserveren is een must. Als ik terug ga naar het eiland zal ik daar elke keer weer eten.

46. Heerlijk eten bij mensen met passie voor service! Heerlijke tomatensoep en uiensoep gehad, daarna overheerlijke sate en een werkelijk voortreffelijke runderbavette.
    Je voelt je hier echt welkom en je wordt hier nog echt als gast behandeld.
    Kortom, hier gaan we zeker nog een keer eten als we weer op Texel zijn.

47. Eén nadeel, als je de heerlijke proeverij van Tonijn, zalm op toast en Texels lam hebt gegeten moet je terugkomen voor de sliptongetjes. Het is simpelweg te lekker!

Ook nu er een nieuwe gastheer is blijft het een geweldig gezellig, goed en niet te duur adres in De Cocksdorp

48. In de vakantie hier met de kinderen wezen eten, was erg druk maar we konden aan de bar even wachten. Tafel vanuit de regen binnen gezet zodat wij er voor ons ook een plekje was.

De slibtong was erg lekker evenals de bijgerechten, ook service was prima. Verbeterpunt zou mayonaise in een bakje zijn,ipv goedkope knijpzakjes, desondanks zouden wij hier zeker terug komen!! Prima zaak!

49. John

50. marijke

Inderdaad bijzonder lekker eten, maar we moesten wel lang wachten tussen de bedrijven door en we vonden het nogal druk en rumoerig. Je moet er van houden... Voor het eten wil ik wel terugkomen.

51. Hier gister gegeten, het is echt wat je van een eetcafé hoopt: het ziet er uit als een café en je kunt er heerlijk eten. Leuke bediening, heel gastvrij. Menukaart voor ieder budget. Ik was er alleen en voelde me meteen op mijn gemak.

52. S. van der Velde

Wij hebben heerlijk gegeten bij Eetcafé de Rog. We hadden een arrangement met een etentje hier en hebben gelijk voor die dag erna weer gereserveerd! De sfeer die er hangt is super, maar vooral het eten! Echt kwaliteit en super gastvrij!

53. Theo

54. Luna 78 punten

Deze week twee keer 's avonds bij de Rog gegeten.
    Prettige, huislijke, oerhollandse sfeer met zeer vriendelijke persoonlijke bediening.
    Lekker en voldoende gegeten voor niet teveel geld.
    Voor iedereen een aanrader.

55. Je zou bijna denken een 10 dat kan niet. Daarom zeggen wij ook ga het zelf ervaren, maar de Rog is fantastisch. En komen geregeld op Texel en sinds afgelopen weekend pas de Rog ontdekt. En nu staat die bovenaan aan ons lijstje. Wij komen zeker terug.

56. Gisteren als afsluiter weer bij dit leuke eetcafe gegeten. Een fantastische sfeer gekoppeld aan een goede keuken geeft dit restaurant/eetcafe een bijzonder cachet. Leuk personeel waarbij je je direct thuis voelt. Het voelt als een warm bad en voeg daarbij de ongedwongen sfeer aan de bar en in het eetgedeelte zelf en dat maakt het wel heel bijzonder adres.
    Een echte aanrader dus.

57. Vorig weekend tijdens een heerlijk weekendje Texel hier ontzettend lekker gegeten!!
    Het is een soort eetcafe, maar menig restaurant kan hier wat van leren, echt heerlijke gerechten, mooi opgemaakt op het bord.
    Vriendelijk personeel,uitgebreide kaart, goede prijzen en gezellige sfeer.
    In de Texelse krant stond een stukje over een prijs die dit restaurant kon verdienen, als het aan ons ligt is ie voor jullie hoor!
    Als we de volgende keer naar Texel komen, gaan we zeker weer heerlijk eten bij jullie.
    Echt een aanrader!

58. In week 35 twee keer in de Rog gegeten.
    Geweldig. Lekker gegeten. Gezellig druk. Ondanks drukte topkwaliteit uit de keuken en voldoende tijd om aandacht aan de gasten te besteden.
    Zeker voor herhaling vatbaar als we weer op het eiland komen.

59. Elk jaar komen we op Texel, en elk jaar gaan we naar De Rog. De eigen Piet is vriendelijk, het eten echt geweldig en de prijs goed. Maakt niet uit of je een simpele salade, lamsvlees, sate of tong, echt alles is net even beter en echt lekker.. Wat een adres, tot volgende jaar!

60. Wilco en Wendy

Na een paar teleurstellende ervaringen in De Koog toch maar wat advies gevraagd. Op aanraden van de piloot van onze rondvlucht bij de Rog terecht gekomen. Wat een gemoedelijke tent! En heerlijk gegeten, de ribeye was erg goed. Onze zoon van 2,5 at zelfs bijna zijn hele pannekoek op. En daarna nog een lekker ijsje van Labora. Echt een aanrader dus.

61. Ronald en Marion

Op aanraden van een kennis hebben wij hier heerlijk gegeten, ook de sfeer was gewoon goed en gezellig.

62. Fantastisch restaurant. Klein café met heel goed eten. Hele goede en vriendelijke service en heel vriendelijk voor kleine kinderen. Echt een lekkere avond gehad.

63. Eten was super, wat kunnen we aanraden? Alles. Bediening was ook geweldig. Een aanrader!

64. My wife and I come from Malta and spent a short holiday in Tessel in June 2010. Our hotel was in Cocksdorp and had some difficulty in finding a good place to eat in the evening, until we discovered this restaurant. The late opening hours were very convenient for us, the staff extremely friendly and ready to help and the food....simply glorious and very reasonably priced. We also loved the informal atmosphere of the place. I would love to revisit and sample more of their menu. Keep it up.

65. Nienke 157 punten

Na wat rondvragen bij de mensen uit het dorp kwamen we bij De Rog terecht (we zochten een leuke tent om lekker maar niet te duur te eten)

Wat een verrassing zeg, zomaar een klein kroegje wat je bijna ongezien voorbij zou lopen, met zulk lekker eten en zulke gezellige bediening! De sfeer was erg leuk en we hebben nog nooit zulke lekkere saté gegeten. Alleen daarom zou ik er al naar terug gaan als ik weer op Texel ben. Gelukkig gaan we volgend jaar weer en dan zitten we er zeker weer te smullen!

66. Els 39 punten

Wij vinden de bediening in de Rog uiterst vriendelijk. En kunnen het goed vinden met het bedienend personeel. Prijs technisch vinden wij het ook prima. We komen erg vaak eten bij de Rog, en dat is altijd weer erg lekker en reuze gezellig. Van ons krijgen ze een dikke 10!