ma lunch vanaf 11:30 diner tot 20:30
do lunch vanaf 11:30 diner tot 20:30
vr lunch vanaf 11:30 diner tot 20:30
za lunch vanaf 11:30 diner tot 20:30
zo lunch vanaf 11:30 diner tot 20:30

Café-Restaurant 'De Slufter' gelegen aan het gelijknamige natuurgebied bestaat al sinds ongeveer 1936. Huidige eigenaar is Henk van der Star, die het bedrijf overnam van Kees van der Werff in 1977.

In die jaren is het restaurant uitgegroeid tot een restaurant waar je lekker kunt genieten van een kopje koffie na de wandeling of 's avonds lekker kunt eten. De menukaart is met zorg samengesteld en biedt naast een ruime sortering heerlijke pannenkoeken ook diverse vleesgerechten en visgerechten, zoals echt Texels lamsvlees, tournedos, slibtong en kabeljauw.

Ook voor de kleintjes is Café-restaurant 'De Slufter' een prima plek om te komen, aangezien het restaurant voorzien is van een leuk speeltuintje. Er is ook volop parkeergelegenheid en in het pand is een invalidentoilet aanwezig.

• Rookruimte

1419894924 80
1470200726 93
1513319984 87

1. Annemieke en Arend

Heerlijk gegeten met 4 volwassenen, een peuter van 2 jaar en een baby van 7 maanden. Veel ruimte voor de kinderwagen en geweldige service van het personeel. We komen zeker terug!

2. M. Leeman

Geweldige bediening, lekker eten. Kortom; zeer de moeite waard!

3. Het eten was heel erg lekker, alleen jammer dat er zo weinig patat en gebakken aardappels bij zaten voor 5 personen. Wij moesten wel een beetje lang wachten op het eten maar dat komt misschien omdat het best druk was. Toen ik de volgende ochtend op de bon keek bleken er 4 ijssorbets te zijn bijgeschreven die wij echter niet besteld hadden. De volgende ochtend zijn wij teruggegaan en wij zijn door de eigenaar heel vriendelijk geholpen en kregen ook gelijk het geld terug van de sorbets. Aanrader is om even de trap op te gaan tegen de duinen en genieten van het prachtige uitzicht.

4. Familie Weiss

Je kunt er prima eten... Maar dan wel alleen de plate service... Patat met hamburger, panekoek, uitsmijter etc..
    Maar vergeet de wat culinaire gerechten... Te duur en niet echt top!
    Had de spareribs... Viel erg tegen...
    Niet vers en uit een verpakking. Opgewarmd... En erg droog! Jammer... Heb het ook aangegeven.
    Je kunt in diverse dorpen er om heen veel beter en lekkerder culinair eten!
    Voor snack is het een prima zaak.
    Vriendelijk personeel.

5. Heerlijk gegeten met ons gezin!! Leuk terras!

6. Weer heerlijk gegeten in de Slufter. Elke keer als we op Texel komen gaan we hier heen te eten. Mooie locatie, speeltuintje voor de kinderen.
    Goede bediening. Mooie locatie bij de sluftervallei.

7. John 656 punten

Heerlijk gegeten. Uitstekende service. We zijn nu een week op Texel en werkelijk, hier voor het eerst lekker gegeten. De prijs / kwaliteit voldoet helemaal niet aan die van een standaard toeristen trekpleister. De prijzen zijn gewoon redelijk. Hier heb je in ieder geval niet het gevoel dat je als toerist wordt uitgemolken. Juist niet! Hier kwamen we al eerder en zullen hier zeker terug komen.

8. Op 8 september heerlijk gegeten. Tijdens vorig bezoek aan Texel hier ook gegeten. Toen was het top, zou dat nu weer zo zijn. Jaaa, diverse groenten, smakelijk vlees en vriendelijke bediening. Je voelt je welkom en na een kopje koffie en juttertje van het huis ga je zeer tevreden weg. Kortom geweldig eten voor een prima prijs..

10. Restaurant geheel vernieuwd, prachtig. Keuken als vanouds lekker. Succes jullie daar met z'n allen.

11. We zijn eind mei een weekje op Texel geweest en we hebben hier heerlijk gegeten. We hadden beide schnitzel de ene met zigeunersaus en met champignons, er zaten heerlijke aardappeltjes en groente salade en stoofpeertjes bij. Ze boden ook nog extra groente of aardappeltjes / frietjes aan, maar we hadden meer dan genoeg. En de prijs is ook keurig.

Echt een aanrader, wij hebben er van genoten!

12. erik Ebing

Na op Eet.nu te hebben gekeken zijn we hier gaan eten. Waarom zij een zodanig hoge score hebben is mij geheel onduidelijk. Wij hebben vooraf soep gegeten, deze leek uit een pakje te komen en was echt niet te eten. Alsof deze er al een week stond.

Als hoofdgerecht hadden we sliptong, tournedos en lasagne. De vis stonk en was heel zout. De tournedos was van binnen echt koud. Alsof deze uit de diepvries kwam. We hebben het eten terug gestuurd en we kregen nieuwe sliptong en de tournedos was doormidden gesneden en duidelijk in de frituur gegooid. Er lag opeens allemaal hard vet op het bord wat je met gewone boter niet lukt (weet ik uit ervaring aangezien ik kok ben).
    De gebakken aardappelen waren gekookte aardappelen die zwaar gekruid waren zodat ze er mooi uitzagen maar voor geen meter smaakten. Ook krijg je er groente bij. Deze zijn gewoon vies. Veel te ver door gekookt en slap, smakeloos.

We werden door een wat oudere vrouw geholpen en deze leek vooral geen zin te hebben om mensen te helpen en keek voornamelijk heel chagrijnig. Het leek niet druk maar het duurde zeker een kwartier voordat wij werden geholpen.

Nadat we ons eten hadden terug gestuurd gaf ze alleen aan dat smaken verschillen. Alsof mensen een bevroren tournedos bestellen. Nadat we ons eten terug hadden kwam ze vragen of "alles nu wel goed was". Nee!! ik wil medium gebakken tournedos, niet een gefrituurde lap vlees. Dan koop ik wel een schnitzel. Mevrouw geeft vervolgens aan dat ze het heel jammer vind dat ik zo reageer...?? Ik betaal voor mijn eten en wil dan ook een beetje kwaliteit, en niet een lelijk kijkende vrouw die doet alsof het mooiste stukje van een rund frituren normaal is.

Het interieur is oud en en ontstijgt niet het niveau van een oude strandtent. Normaal gesproken geen probleem maar daar moet de prijs dan ook naar zijn.

Wat mij voornamelijk stoort is dat ik slecht eten krijg, dan onvriendelijk wordt geholpen en het probleem daarna niet wordt opgelost en dat mevrouw doet alsof het aan mij ligt dat ik niet tevreden ben.

Zelfs het biertje was slecht getapt (half dood), fritesaus bij de patat was vergeten en kwam toen we bijna klaar waren. Dit is een plek waar toeristen weer lekker worden uitgemolken. Ik ga hier echt nooit meer heen.

13. Fam. Jeukens

Naar aanleiding van onderstaande recensies besloten hier te gaan eten. Geen spijt, vriendelijke mensen, heerlijk eten, voldoende ook, men bood uit zichzelf extra friet aan. Was niet nodig maar werd zeker gewaardeerd. Een gezellig praatje en prima prijs voor het geheel. Aanrader dus!

14. Annemieke en Arend

We hebben hier voor de tweede keer gegeten. Het eten was beide keren uitstekend van kwaliteit en hoeveelheid. De bediening is zeer attent en vlot. De serre is voor ons de gezelligste plek in dit restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar!

15. Kom nu voor het achste keer op het park de Slufter en in het Restaurant de Slufter. De eerste dag als we er gaan eten, eet ik een lamsbiefstukje (een aanrader). De tweede dag eet ik dan iets van vis. (meestal zalm) Het is allemaal even heerlijk. Kijk er altijd erg naar uit om er te komen. Het is voor mij "thuis"komen. Iedereen is even vriendelijk en aardig. De sfeer is goed en het eten prima. Ga zo door Henk met je collega's en tot volgend jaar weer. Graag de tafel in de serre om de hoek. Groeten aan iedereen.

16. Met zijn tweeën uit eten geweest op een vrijdagavond, we moesten eventjes wachten tot onze gereserveerde tafel vrij was, maar om dat te compenseren kregen we uitgebreid advies over wat er allemaal te zien was op Texel (het was immers ons eerste bezoek).
    Eenmaal aan tafel alle tijd gekregen om het menu te bekijken, er werd wel goed opgelet of we al zo ver waren, en toen de ober doorhad dat ik ander vlees bestelde dan wat ik in gedachten had legde hij precies uit welk vlees het was, en wat ik misschien beter kon nemen, super!
    Het voorgerecht was er heel snel, en smaakte goed. We hadden soep van de week besteld, deze was helaas op maar de alternatieve tomatensoep smaakte erg goed!
    Na het voorgerecht werd gevraagd of wij al het hoofdgerecht wilden of liever even wilden wachten, erg netjes.
    Het hoofdgerecht was er ook heel snel, we hadden vleestrio en biefstuk van de haas, allebei heel erg lekker en perfect gaar.
    Helaas was ook het toetje wat ik wilde er niet, maar er werden me ruimschoots alternatieven aangeboden.
    De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed, en er is alle aandacht voor de klant, ook de adviezen die we kregen hebben we opgevolgd met als resultaat een fantastisch weekendje Texel.
    Zeker een aanrader!

17. We gaan er elke zomer heen op vakantie. Me moeder, me vader, me broertje, me broer en ik. Ikzelf ben nog jong 12 jaar. Ik vind het eten er altijd heerlijk. Ze kennen ons al goed, dus vaak krijgen we nog een juttertje(ik niet hoor, me ouders) Onze hond kwam er ook vaak, en vond het er heerlijk XD. IK vind het er goedd, en niet slecht ofso.

18. Ook dit jaar weer regelmatig in het restaurant de Slufter gegeten. Heerlijk weer. En je krijgt veel voor je geld. En na afloop altijd een Texels Juttertje. Ook het personeel is vriendelijk voor de bezoekers, en doen echt hun best. Een aanrader als men het eiland Texel bezoekt. Lekker koffie of thee op het terras drinken, of heerlijk lunchen, en 'savonds na een fijne strand-, wandel of fietsdag je laten verwennen bij het restaurant de Slufter. Tot volgend jaar weer en bedankt!

19. Prima stekkie vlakbij de immer verassende slufter.

Met lekker eten goeie biertjes sorbetjes en het bekende gratis juttertje na afloop.

20. Wij komen hier al 30 jaar lang ca 8 maal per jaar dineren. Dus dik tevreden. Ook onze gasten genieten hier. Groeten aan allen daar en tot ziens (over 6 dagen).

21. Geen jaar gaat voorbij of we komen 3 tot 4 maal naar Texel. Een bezoek aan dit resurant hoort er steeds bij.

Wij kijken er steeds naar uit. De vaste medewerkers waaronder o.a. Henk en Eric zijn steeds vriendelijk en bezorgzaam. Het eten is lekker en de hoeveelheden zijn voldoende voor die prijs. Losse medewerkers durven al eens een andere indruk meegeven. Toch een aanrader, zeker buiten het hoogseizoen.

22. Fam. Blank

Afgelopen zaterdag tijdens een weekendje Texel wezen eten.

Het was erg druk, maar het eten werd snel geserveerd en was lekker. Een gezellig familierestaurant.

Tot ziens!

23. Samen met een chefkok uit Brabant een bezoekje gebracht aan dit gezellige etablissement. Ik was al enthousiast, maar mijn collega was ook in zijn nopjes, met name over de prijs/kwaliteit verhouding. Zijn opmerking ;"dat ze dit kunnen brengen voor deze prijs". Verder een gezellige mix van gasten en Texelaars, leuke spontane bediening op een unieke locatie. Wat mij betreft een aanrader!

24. diny van voorn

We zijn afgelopen vakantie een paar keer naar dit restaurant geweest. Lekker eten, goede, snelle en vriendelijke service voor een normale prijs. Als we weer naar dit fantastische eiland gaan komen we zeker weer terug!

25. Alie Woelderink

Wij hebben genoten van het heerlijke eten in rest de slufter, we hebben er minstens 4 keer gegeten in de 2 weken dat we op Texel waren en we hebben er vaak op het terras gezeten, de bediening is er erg vriendelijk en gastvrij, niets anders dan lof voor dit restaurant,, als we weer op Texel komen, gaan we er zeker weer naar toe.

Een dikke pluim voor iedereen en tot ziens.

Vriendelijke groeten van Dickie en Alie Woelderink.

26. Zeer slecht. We bestelden cappucino met een tosti. Cappucino kwam gelijk en was goed. Toen we ( echt een half uur! ) dus na een half uur vroegen waar de tosti bleef kregen we een nors antwoord dat het altijd 10 minuten duurde. Toen we zeiden dat we al een half uur hadden gewacht kregen we geen antwoord en keken ze ons kwaad aan. We zeiden dat we de cappucino wilden afrekenen maar dat ging niet, de tosti kwam over één minuut. Dat duurde nog eens 10 minuten en toen was hij nog koud ook. Zeer slecht dus. We hebben geen fooi gegeven en ons zien ze er nooit meer terug!

27. Naar aanleiding van de positieve reacties hierboven zijn we bij de Slufter gaan eten. Nu weten we dat de beoordelingen meer zeggen over de bezoekers zelf dan over het restaurant.

Het restaurant steekt absoluut niet "met kop en schouders" boven andere uit. Integendeel. Het is een middelmatige tent met een hoop "standaardgarnituurtjes" die al uren klaarstaan.

Restaurant de Slufter is een veredelde snackbar, goed voor een 3 of 4.

28. jolanda

29. Dit weekend gelogeerd bij Landal en omdat in Den Burg alles vol was gegeten bij De Slufter. Wat een verrassing. Misschien niet eerlijk, maar we hadden een toeristische maaltijd verwacht. Absoluut niet! Het eten is met zorg bereid en de bediening is aardig. Uiteraard veel kinderen waardoor het erg druk is, maar ook voor hun is er een leuke maaltijd.

Logeer je bij Landal, niet verder zoeken en hier gewoon lekker gaan eten. (kan je ook genieten van het heerlijke Texels bier)

30. Wij komen al geregeld op het eiland Texel. We logeren in de Slufter en gaan veel eten in het restaurant de Slufter. Heerlijk eten, goed drinken en je krijgt veel voor je geld. De bediening is vriendelijk en gastvrij. Bij het kopje koffie een heerlijk juttertje erbij. Voor niks. Texel heeft vele restaurants, maar dit restaurant steekt met kop en schouders boven alles uit. Een aanrader voor de gasten van Texel en voor de Texelaars ook natuurlijk.

31. louisette eyckmans

Wij komen reeds verschillende jaren op Texel en gaan steeds weer naar hetzelfde restaurant nl. De Slufter.

Het eten is er voortreffelijk, niet duur en héél véél! Het is er gezellig zitten en de bediening is vlot en vriendelijk.

Henk, Eric en de rest van de ploeg verdienen een pluim voor hun werk! Of zeggen ze dat op Texel anders? Wij komen nl. Uit België en vinden het supertof in dit restaurant te kunnen eten!

Wij hopen nog héél véél op Texel te mogen komen en zeker ook in restaurant De Slufter!

32. erik romanesco

voor een weekend met mijn zoon op texel... En weer gezellig eten bij henk en zijn collega erik... Geweldig om hier weer te zijn... Dit is texel zoals ik het ken.... Gastvrij gezellig en heerlijlk eten!

33. erik romanesco

kom hier al sinds de tijd dat het nog van kees van der werff was... en da's lang geleden, lijkt met het jaar beter te worden, ook onze brabantse vrienden waren dik tevreden!!

34. Bertien Dijkstra-de Moor

Wij komen al bijna 30 jaar in dit cafe-restaurant en hebben ervaren dat de kwaliteit hier nooit minder wordt. Het eten is erg lekker, het is niet duur en de bediening is buitengewoon plezierig! De eerste avond dat wij op Texel zijn, is een bezoek aan dit restaurant "vaste prik". Groeten en tot spoedig maar weer!

35. Fred Borgmann

Wij komen zeer regelmatig in dit restaurant. Zoals in de lijst staat is de prijs kwaliteit / kwantiteit uitstekend te noemen. Hopen nog vaak hier te mogen/ kunnen eten.

36. erik romanesco

Na heerlijk te hebben uitgewaaid in natuurgebied de Slufter, is het hier voortreffelijk toeven( google geeft op de kaart niet precies de goede locatie aan is aan de Zanddijk)