Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in De Bult verdeeld zijn.

Marijke Devos

Veel te duur voor veel te weinig eten. Wat moet je bijvoorbeeld met een glaasje komkommersap? Wordt geserveerd alsof het kaviaar is. Vis was lekker, maar amper wat erbij. Veel betalen en dan nog de friet extra laten betalen. Geen aanrader. Bediening was goed.

Jeroen Kiewiet

Helaas is ons diner hier ons niet zo goed bevallen. We hadden hier een 3-gangen diner (via vakantieveilingen).

De amuse was erg smaakvol.

Het voorgerecht was op zich goed, maar niet heel bijzonder, en vooral jammer ook dat duidelijk te proeven was dat deze niet vers was bereid, maar al even (op ons) stond te wachten.

Het hoofdgerecht was goed, maar de porties waren erg ongelijk in omvang en in alle gevallen gewoon te klein (ook de garnituur)! Ook was men vergeten ons tussendoor van "brood" te voorzien, wat op zich wel wat slordig was.

Het dessert was goed, maar werd verkeerdom geprestenteerd, zodat de "opmaak" niet tot zijn recht kwam.

Ook vonden wij de "Spijskamer" absoluut niet sfeervol. Erg ongezellig en ik had zelf bijna het idee op een begrafenis te zitten. Jammer!

Ook de bediening liet naar onze smaak nogal te wensen over. We hadden de indruk dat we met allemaal studenten van de hotelschool of zo te maken hadden.

Daarnaast was de prijs voor het aperitief en de wijn gewoon te hoog (in relatie tot de kwaliteit).

4. Nederlands De Bult

Voorafgaand aan een overnachting eerst beneden heerlijk gegeten in het restaurant gedeelte. Sfeervol ingericht. We hadden het Valentijns keuzemenu. Mijn vriend en ik hadden ieder wat anders, maar alles was even goed en ruim voldoende. De bediening was super vriendelijk. Salade goed vers, kortom, prima voor elkaar. De volgende ochtend hadden we ontbijt op bed besteld en dit was ook ruim voldoende. We hebben het advies gegeven dat het wel iets minder broodjes mochten zijn, want na ieder 3 broodjes op te hebben zaten wij toch wel vol! Op de hotelkamer stond zelfs een welkomstkaartje, aan alles was gedacht. Nu is het natuurlijk ook laagseizoen en kan ik me voorstellen dat dit als het druk is niet altijd gaat lukken. Maar alles bij elkaar zeker een aanrader! Mooie bosrijke omgeving ook.

Nieuwe onbekende speler op de grens van Friesland, Drenthe en Overijsel. Smaakvol, passie en ambience. Mensen, gaat dat zien! Lekker, lekker!

Uitermate vriendelijk personeel. We hebben heerlijk gegeten. De gerechten waren zeer smaakvol, goed bereid en gekruid. Vooral het vegetarische hoofdgerecht was zeer bijzonder. Vaak staat er hetzelfde op de kaart voor vegetariërs, maar dit keer was het gerecht echt speciaal. Bovendien was de wijn heerlijk en de achtergrondmuziek erg aangenaam. Echt een aanrader!

Heel vriendelijk ontvangen bij aankomst. We hebben 1 avond het 4 gangen verassingsmenu en 1 keer het 3 gangen gegeten, beide zeer goed van smaak met lekkere verse produkten. De uitleg bij iedere gang was prima, service gewoon goed. Kortom een goed hotel met zeer goed eten. We zullen hier zeker nog eens terugkomen. Overigens is de gehele omgeving meer dan 1 bezoekje waard.

Er zijn niet heel veel eetgelegenheden in deze omgeving, dat hebben we gemerkt in de prijs/kwaliteit verhouding. Het eten was bij vlagen heerlijk maar soms te zout. De hoeveelheid was wel goed. De service was ok, je zag dat er effort in was gestoken, maar het kwam niet helemaal lekker uit de verf. Het was rustig in het restaurant, maar toch had de host last van stress, wat wij weer merkten. Al met al, matig voor het bedrag dat betaald werd.

Erg goed gegeten (4 gangen verrassingsmenu), voldoende uitleg.

Zeer zorgvuldig gekozen smaakcombinaties.

Al met al zeer de moeite waard en zeker voor herhaling vatbaar, mogelijk in combinatie met een overnachting.

Service bij de ontvangst en bij de bediening heel hartelijk en behulpzaam. We verheugden ons zeer op de Bouillabaisse, staat niet vaak op een kaart. Maar dat bleek een eenvoudige visbouillon met een stukje coquille en een gamba te zijn. Wel prima op smaak, hoewel de kleine stukjes paprika in de bouillon naar onze smaak niet goed pasten. Hoofdgerecht was prima, ook het vegetarische. Entourage was wat kil en gehorig. Al met al betaalden we een behoorlijke prijs voor net te weinig kwaliteit (naar ons gevoel).

Een aanrader!

Interieur: netjes maar niet te; bij voorbeeld geen tafelkleding, wel tegelijk strak en landelijk. Vleugel in de eetkamer!

Service: zeer vriendelijk. Alles wordt uitgelegt (als nodig) wat het makkelijker maakt voor mensen die niet zo vaak formeel dineren. Met wijnarrangement hoor je ook verhaaltjes van de wijnen en wat ze zo speciaal maken. Geen officiële sommelier maar dat was ook niet nodig. Wijnen zijn wel speciaal gekozen om het eten te complimenteren.

Het eten: zo veel mogelijk nederlandse producten. Puur en niet te gecompliceerd met een landelijk tintje. Opmaak van borden daarintegen was zeer geraffineerd bijna á la 'sterrenrestaurant' in Giethoorn. Zeer goede combinatie van smaken.

Andere opmerkingen: “Menu surprise” (drie- of viergangen) heeft gerechten die (nog) niet op de kaart staan.

Echt super leuke en mooie plek om even bij te kletsen en tot rust te komen! Onder het genot van lekker smaakvol eten en altijd zeer beleefde en nette bediening! Ik kom hier regelmatig!
    Bedankt voor de gastvrijheid!

Groetjes Rosan

13. Nederlands De Bult

Martje

3-Gangen-diner bij onze hotelovernachting geboekt voor € 20 p.p., geen geld!

Het eten was wel lekker; niet bijzonder, maar ook zeker niet slecht. De sardines en de entrecote hadden ze wel wat mogen aankleden, met een lekker sausje of iets dergelijks; de hoeveelheid groente was wat aan de magere kant. Verder wel goed bereid en lekker van smaak! Toetjes waren heerlijk.

Uitgebreide en duidelijke wijnkaart en de wijnen die wij hebben geproefd, waren erg lekker. Zelfs dessertwijn is per glas bestelbaar, fijn!

Bediening was aardig en correct. Soms wat onhandig en niet attent genoeg (zeker niet voor 5 man bediening op 8 tafels), maar we hadden het idee dat een aantal mensen nog in opleiding waren.

Al met al een fijne avond gehad. Oh, en de stoelen zitten echt heerlijk!

janneke

Bij onze overnachting het menu van de chef gekozen.

We hebben ervan genoten, de attente bediening maar ook van het heerlijke eten! Kortom een aanrader.

15. Nederlands De Bult

Goed gegeten, gezellige sfeer, vriendelijke en gastvrije bediening, top!