Pieter Poot in De Blesse

Proef, ruik en ervaar Pieter Poot

Makkelijk te bereiken, ruime eigen gratis parkeerplaats voor 90 auto`s.

Bushalte voor het restaurant lijn 28

di lunch vanaf 16:00
wo lunch vanaf 16:00
do lunch vanaf 16:00
vr lunch vanaf 16:00
za lunch vanaf 16:00
zo lunch vanaf 16:00

Het restaurant in het zuiden van Friesland met een prachtig terras wat uitzicht op de weide bied. Mogelijkheid om gezellig rond de haard te eten of te drinken. In het restaurant heeft u zicht op de open keuken.
Voor de kinderen is er een royale fun base waarbij alle spellen gratis zijn te gebruiken.
Groepen vanaf 10 personen kunnen gebruik maken van verschillende leuke arrangement.

• Buffet: € 19,00

zo lunch vanaf 16:00

1297202500 71
1316961994 78
1448691954 88

1. Waren bang dat het een beetje een vreetschuur zou zijn (veel gezinnen), maar dat viel reuze mee.
    Heerlijk gegeten voor een bijzonder schappelijke prijs (kwaliteit-prijs -> goede verhouding!).
    De jongeman die ons bediende was ontzettend vriendelijk, gaf goede adviezen, wist waarover hij sprak! Had duidelijk plezier in zijn werk :)

2. Dit is een helemaal TOP restaurant. Sfeervol, vriendelijk, correct, met passie bereide maaltijd, voor de juiste prijs, kortom een absolute aanrader!

3. We hebben heerlijk gegeten.
    We hadden 1 persoon die vegetarisch eet, misschien kan hier de menukaart wat uitgebreid worden.

4. Fam. Roggen

Wij kwamen zaterdag binnen om iets te eten en eigenlijk waren ze nog niet open, maar wij werden toch super vriendelijk geholpen en hebben heerlijke mosterdsoep een uitsmijter en broodje gezond gegeten. Erg flexibel zijn ze hier dus ook!

5. Bea Brouwer

Wat hebben we enorm genoten van de blacklicht golf en het super heerlijke eten in jullie sfeervolle restaurant. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen. Bedankt.

6. Siegersma

Het was super goeie bediening en het eten was erg lekker.

7. Mooie omgeving.

Mooie uitspanning

8. M.Veenstra

Het eten en drinken was prima. Gezellige lokatie en goede bediening.

Gereserveerd voor 15 personen, helaas moest er door ziekte 2 personen verstek laten gaan.
    Dit hadden wij zsm doorgegeven, maar we moesten toch voor 15 personen betalen, wat wij zeer betreuren!

9. Het eten is prima net als de bediening, alleen het ontbreken van de groente zal ons doen besluiten om hier niet zo snel weer heen te gaan.

10. Roelof en Nanda van Rosmalen

ABSOLUTE AANRADER!
    Een hernieuwde kennismaking op zaterdag 03 december 2016 met Pieter Poot.
    Vriendelijke en gastvrije ontvangst in dit sfeervolle restaurant. Ons gezelschap heeft zich uitstekend vermaakt met blacklight golf. Daarna een drankje en kon er gekozen worden uit een divers en aantrekkelijk menu met voor ieder wat wils.
    Zeer geslaagde avond met een vriendelijke en zeer attente bediening, eten was uitstekend en is zeker voor herhaling vatbaar, doen we dus ook.

11. Wij komen altijd graag terug. Goede en vriendelijke bediening, aanrader!

12. Thea Schol

Helaas was Pieter Poot gesloten (vakantie). De beheerder belde netjes bijtijds op!

13. Opmerkelijke ervaring!

We hebben een recensie geplaatst over onze ervaringen van zondag 27 december 2015 inzake een High Tea
    bij restaurant Pieter Poot. Ook hebben we onze wetenswaardigheden, op en aanmerkingen per e-mail aan de heer Donny Lawerman, eigenaar van voornoemd restaurant, laten weten.

Dezelfde avond nog hebben wij per e-mail een reactie van de heer Lawerman ontvangen. De volgende dag
    per e-mail en later telefonisch een nadere toelichting met een uitnodiging voor een gesprek.
    We zijn hier uiteraard op in gegaan en hebben 29 december 2015 in restaurant Pieter Poot een prettig en constructief gesprek gehad, waar heel duidelijk is geworden wat er ongelukkiger wijze verkeerd is gegaan.
    De heer Lawerman heeft ons ter compensatie een opmerkelijk voorstel gedaan, waar wij heel graag gebruik
    van willen maken.

Wij willen opmerken dat dit een schitterend voorbeeld is hoe je met kritiek kunt omgaan en gezamenlijk een
    oplossing weet te bewerkstelligen. Een voorbeeld voor menig andere restauranthouders. Nogmaals Donny Lawerman bedankt en tot ziens in je sfeervolle restaurant.

14. Roelof en Nanda van Rosmalen

Zondag 27 december 2015 gereserverd om 16.00 uur voor een High Tea 2 voor 11 personen. Een persoon was ziek, dus met 10 personen gekomen.

Geen welkom of ontvangst of hulp voor de garderobe. In het overigens zeer sfeervolle restaurant zelf gevraagd waar de plaatsen voor ons waren gereserveerd. Een enigzins rommelig begin, waarbij niet goed is
    uitgelegd wat we konden verwachten.

Twee etagère(s) met koekjes, petit four, bokkebootjes en cakejes enz. werden op de lange tafel gezet, welke we zelf steeds door moesten schuiven naar diegene die wat wou pakken, eigenlijk een etagère te weinig. Een lekker soepje, weliswaar met iets te veel peper vooraf. Te weinig uitleg over de aangeboden producten, het leek wel een verrassingsmenu, zoekplaatje wat zijn de vegetarische producten. Te veel tijd tussen de gangen, sloot zonder nadere toelichting niet goed aan.

Al met al er werd niet geboden wat er op de internet menu kaart stond. Opmerking bediening "Dit assorti kan steeds anders zijn." Menu was niet volledig en compleet, sommige zaken (o.a. bonbon assortie, spekkoek, brownies, mini broodjes met warme grilham) ontbraken. Koffie was lauw en niet meer lekker. Al met al over het geheel zeer teleurstellend en volgens ons ver onder de maat.

Weliswaar gereserveerd voor 11 personen, we waren met 10 personen, 1 was afwezig door ziekte, maar bij het afrekenen moest wel voor 11 personen worden betaald. Het zij zo, weliswaar met de opmerking dat het de vorige keren wel aan onze verwachtingen heeft voldaan. Dit was een zeer matige High Tea en niet voor een herhaling vatbaar.

15. Jeroen Kiewiet

16. lisette

Top avond gehad! Ontzettend lekker gegeten (mix grill, rundvlees agnus aanrader). Heel gastvrij, goede bediening, we kwamen echt niks te kort. We waren met z'n vieren en alle 4 een 3-gangenmenu met heerlijke gerechten gehad voor maar 29,50. Complimenten aan de bediening en de chefkok!

18. Ontzettend lekker gegeten!! Lamskoteleten gehad, echt top! Tsja de chocolade chocolade chocolade is dan niet compleet van chocolade maar wel ontzettend lekker! Omdat het wat rustiger was is de chef een tijdje bij ons komen zitten om nog even wat extra uit te leggen over het eten. Vriendin klaagde een beetje over het te weinig chocolade waarop het personeel al het soort chocolade wat ze konden vinden op een schaal hebben gelegd en aan haar gegeven!! Super leuk!!!

19. Eten viel wat tegen. Een ieder van ons had wel iets dat niet aan de verwachting voldeed. De palingkroket vooraf was niet meer dan twee holle halve bitterballen. Bij het nagerecht "chocolade chocolade chocolade" verwacht je dus iets met veel chocolade, maar niets was minder waar, het bestond voornamelijk uit aardbeienijs met slagroom en wat chocolademousse.

20. Donny Lawerman

21. Voor ons een toprestaurant. Weer heerlijk gegeten tijdens paaszondag met veel creatieve gerechten en erg vriendelijke gastvrijheid in een gezellige ambiance. Dit restaurant blijft voor ons een echte aanrader.

22. Afgelopen week gegeten. Ik had gereserveerd. Lang wachten tot we een tafel aangewezen kregen, meer dan 45 minuten moeten wachten op het eten, weinig patat en groente, er werd alleen aan mijn man gevraagd of hij nog iets wilde drinken en we zaten op een soort halfhoge barkrukken. Vervelend. Bij de andere mensen aan de tafels werd vriendelijk gevraagd of er nog frites bij moesten komen. Hadden wij ook graag gewild! Bij de irish coffee geen suiker, en pas later werd er 2 koekjes gegeven. Oké, het was druk, maar neem dan geen grote gezelschappen aan. Ik vond het teleurstellend, en ook heel karig allemaal.

23. Net wezen eten en gaan we zeker vaker doen echt erg goed gegeten

24. sasja

25. henk en trea

Echt heerlijk gegeten, gezellige sfeer, eten werd in goed tempo bereid en opgediend. Geen gehaast, lekker ontspannen eten. Bediening was zeer vriendelijk en attent. Open keuken is leuk, geen geheimen en contact met de kok is mogelijk ( voor compliment bijvoorbeeld). Wij hadden beiden een drie gangenmenu, meer dan genoeg en heerlijk.

26. Geweldig eten, goede service, betaalbaar en eerlijk!

Echt een aantal keren super gegeten!
    Ga zo door koks

27. Afgelopen zaterdag een Goet&Foud feest gehaf in een van de super mooie zalen met bar! Georganiseerde feest met DJ-drive inn met een Heren vs. de Dames quiz! en Karaoke!!!
    wat een feest!

We begonnen de avond met een lekker diner, de zaak zat ram vol! het eten, ik had een carpaccio van Angus beef was top, mooie portie, goede smaak en als hoofdgerecht een spies van Angus beef met pepersaus, lekkere garnituren erbij maakten het helemaal af. Mooi vlot, snelle en gastvrije service.

Wat een wereld tent! We komen snel weer :)

Gr.

28. Annette

Na een lange wandeling vanaf Wolvega kwamen we bij het restaurant aan. Heerlijk gegeten. Toen wilden we met een taxi terug. We zouden anderhalf uur moeten wachten en toen werden we door de eigenaar zelf naar ons hotel gebracht. Super'!

29. Heerlijk op het terras gegeten.

30. Jacob 1241 punten

Voor de brand nogal onaangename ervaring met een koud/warm lopend buffet. Dat was waardeloos.

Ik heb er ook prima bruiloften meegemaakt, eerlijk is eerlijk.

En als je er als losse klant komt, in het restaurant, dan is het eten prima in orde.

Alleen jammer dat de vriendelijkheid het liet afweten toen er geen aanvulling kwam bij dat buffet.. slechte zaak.

Een compleet nieuwe zaak nu, nadat de toko helemaal was afgebrand. Ik hoop dat de standaard van het eten bij de familie Laverman weer hoog komt......

31. Uit eten bij Pieter Poot.. we hebben een geweldige avond gehad, ten eerste vriendelijk ontvangen bij binnenkomst.

En kregen een leuke tafel toegewezen, dichtbij de open haard..

Een fijne huiselijke sfeer...( zelf een wijn liefhebber), ze hadden dan ook een ruim wijn assortiment, het wine by the glass systeem. De bediening gaf je ook advies in welke wijn bij welk gerecht geschikt was.
    Verder was de service goed.

We hebben heerlijk gegeten! Voldoende keus van de menukaart. Waaronder ook vegetarisch. Alle gerechten werden geserveerd met voldoende bijgerechten. ( verse, groenten en rauwkost en heerlijke gebakken aardappeltjes..) . Prima voor elkaar en zeker niet duur.! Volgende keer uit eten? Zeker weten bij Pieter Poot..

32. Zeer goed gegeten, veel, vers en leuk.

33. Met een gezelschap zijn we hier geweest om een gezellige avond te hebben, gezellig was het wel. Vraag is of dat aan het etablissement lag. Het eten was niet echt geweldig (buffet), bediening iets te snel met afruimen. Verder een mooie zaak die netjes herbouwd is.

34. Na de brand al een aantal keren wezen eten, wat een top restaurant zeg! Mijn kinderen hebben zich de hele avond vermaakt in de werkelijk schitterende speelruimte die ze speciaal hebben ontworpen, complimenten!
    En dan het eten.., ronduit fantastisch, biologisch vlees, zeer smaak vol en super mals! En de bijgerechten waren tevens super, heerlijke stoofpeertjes, gemengde salade, aardappelgratin en perfect gebakken aardappeltjes! Echt een aanrader deze tent! Leuke open keuken, dus leuk contact met de koks! Kom zeker weten binnenkort weer!

35. Met collega's gegeten bij Pieter Poot.

Mooie locatie en een gezellige inrichting.

We waren met 18 personen en hadden een buffet wat niet erg goed was.

Het lam was ronduit vies en het overige vlees was redelijk.

De vrouwelijke bediening was zo snel met alles afruimen dat de ene helft die uitgegeten was aan een lege tafel zat en de andere helft nog met volle borden zat. Drankjes werden wel vlot geserveerd.

Een erg gezellige avond gehad maar niet dankzij het heerlijke eten...

36. Vandaag is dit bekende partycentrum volledig door brand verwoest, waarbij de schade geraamd wordt op ca. 2 miljoen EU. Vreselijk.

In een eerste reactie vertelde de eigenaar (zoon van de hieronder geciteerde heer Lawerman) dat hij graag op dezelfde plek wil herbouwen. Zijn hond is in de vlammen omgekomen.

37. Start People

Ondanks een zéér kritisch gezelschap, kijken wij terug op een heel geslaagde avond.Geweldig eten,eerlijk en puur vlees!Deze tent is prima!..