De Biltsche Hoek in De Bilt

ma 07:00 - 21:00
di 07:00 - 21:00

ma 07:00 - 21:00
di 07:00 - 21:00

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1320613550 51
1402198678 52
1420328706 46
1501913834 52
1520043862 53
1619759018 59
1656019074 55

1. Willy Grilk

We hebben er gisteren gegeten. Ik moet glutenvrij eten en dat was het absoluut. Maar de bediening was meer dan slecht: ik gaf tot twee keer een keuze aan: kon niet, waarschijnlijk vanwege de kruiden. Dat was niet duidelijk. De ober kwam terug zonder kaart met de mededeling dat ik kon kiezen tussen een tournedos, sliptong en zalm. Toen mijn maaltijd geserveerd werd, kreeg ik de vraag of ik nog aardappeltjes wilde. De ober maakte gebruik van de lege stoel aan tafel om er op te leunen toen hij vroeg of alles naar wens was. We hebben geen antwoord gegeven. Het eten was absoluut lekker, maar de bediening meer dan miserabel. Heb je een glutenallergie: niet hier eten, weinig keus en ik voelde me niet als gast behandeld.

2. Barbara Bouwens

Ik en mijn vriend zijn 18 maart bij de biltshe hoek gaan eten voor mijn verjaardag het was heerlijk jammer dat er geen groente meer wordt serveerd.
    Gr van Barbara.

3. Wederom voor mijn werk… beetje moe dus in het restaurant van het hotel gegeten.
    Gevraagd om extra groente en die belofte is ingewilligd. Verschillende soorten warme groenten en een relatief grote schaal salade bij mijn schnitzel gekregen. Fijn!
    Prijs kwaliteit in vergelijking met de rest van de wereld is prima.

4. A. Joosten

Lunch gebruikt.
    Ganzenborstsalade. Moest microscoop gebruiken om de gans terug te vinden.
    Verder grote harde zure stukken komkommer en andere droge salade.
    Nagerecht besteld, voor de ene persoon werd een glas chocomousse neergesmeten, geen lepel erbij, werd 10min. later neergesmeten.
    Mijn koffie met bananensoes moet nog komen.
    Kortom. Zeer slecht. Ook de bediening beneden pijl.

2,4
  5. F.R.Boukamp

Wij kwamen al eerder in de Biltsche Hoek, nu na lange tijd weer. Het eten was zonder meer super en de bediening was oké. Veel minder goed was het lawaai om ons heen. Van de tafel vlak naast ons, slechts gescheiden door een plantje, konden we elk woord horen. We nemen ons voor een volgende keer bij het vooraf reserveren om een tafel meer naar achteren te vragen. Als die er niet meer is komen we dan niet.

6. Prima zondagmiddag brunch, maar enkel als je geen allergieën hebt. Ze proberen er rekening mee te houden, maar van kruisbesmetting hebben ze nog nooit gehoord…

7. Barbara

ik en mijn vriend zijn 3 juli bij de biltshe hoek gaan eten was heerlijk alleen jammer dat er geen verse groente meer wordt serveerd bij het warme eten Gr van Barbara Bouwens

8. Gisteren, sinds lange tijd, weer even op het terras gezeten. Helaas wat een achteruitgang, onverzorgd, natte kussens, geen schone/droge tafel en heel veel lawaai. Wij vonden het geen v.d.Valk waardig restaurant. Zullen dit ook niet aanbevelen

9. Uitstekende gerechten, zeer goede bediening in een prachtige omgeving, waar wij altijd al vele jaren met plezier naar terugkeren.

10. Hier verzameld en gegeten met een groep na een uitvaart. Alles vooraf besproken en buffet gereserveerd in aparte zaal. Dus dan zou je denken: men weet waar het om gaat en je wordt goed en ook een beetje persoonlijk ontvangen. Een welkomstwoordje, even vertellen hoe het werkt, een condoleance. Maar niets van dat alles, zoek het maar uit. Niemand die je even opvangt en vertelt waar je naartoe moet. Ook geen enkele toelichting op het buffet (wat is er allemaal te eten) en geen 'opening' (dames en heren, het buffet is geopend). Trage en ongeïnteresseerde bediening door ongemotiveerd personeel. Eten was ook vrij smakeloos. Dat viel ons toch behoorlijk tegen van Van der Valk.

11. Hanna de bruin

Mooie lokatie. Bij binnenkomst niet echt duidelijk waar je moet zijn voor een lunch.
    Eten kwam uit de koelkast: een sandwich zonder gerooserd brood maar zompig witbrood. Bacon leek op iets oneetbaars.
    Tip: verse goede producten dit was prijzig en gewoon vies…
    Bediening maar 1 persoon voor de gehele ruimte. Deze was wel goed en netjes na 10 min wel 2 anderen die gingen meehelpen.
    Voor een koffie wel te doen. Maar voor lunch even verder rijden.

2,8
  12. AL Schmidt

Afgelopen zondag avond 5aug met gezelschap buiten op het terras gegeten.
    Weinig mensen dus we verwachten correcte bediening, mooi niet na meerdere malen gevraagd te hebben komt de bediening op gang.
    Klantvriendelijkheid mag beter, de kaart bied geen warme voorgerechten muv soep, hoofdmaaltijd redelijk verzorgd, maar het ontbreekt aan groente palet, wat komkommer in een schaaltje, en rode bietjes voor 4 personen, gewoon onder de maat, geen sla, na afrekening incl drank 176 euro.
    Bedankt hier komen wij nooit meer!

4,9
  13. Deception

18-20 september 'heerlijk herfstarrangement' in de enige 'suite' die Van der Valk De Bilt rijk is. 532 euro voor 2 personen, drie nachten. Fors bedrag, maar veel ziekenhuisbezoek dus je doet wat je kunt.

Klachten: kluis deed het niet, tv deed het niet, verbouwing hotel dus penetrante lijmstank die vast niet gezond is en rollen tapijt waar je overheen moest klimmen met je bagage. Oppassen dat de lijm niet aan je schoenzolen bleef plakken. 's Ochtends gewekt door lawaai van de klussers. Tot zover door ons geaccepteerd maar toen kwam het eten.

Gevraagd of we het diner in 2 etappes konden nemen i.v.m. naar bed brengen van kind na ziekenhuisbezoek. Was oké zei vriendelijke dame. Maar bij het vervolg van de maaltijd hoop gezeur van andere medewerker. Eerst excuses, toen haalde deze ober de manager om toch nog zijn gelijk te halen. De eetlust verging ons. Daarna weer excuses. De koffie kwam niet. En in ons gesprek werden we constant gestoord door dit onbenullige gedoe. Ik heb mondeling geklaagd: aardige reactie 'ik geef het zeker door'. Maar vervolgens geen actie. Schriftelijk geklaagd bij het hotel. Geen reactie. Daarna recensie Tripadvisor: meteen gebeld. Eerlijk gezegd stoor ik me eraan dat het hotelmanagement blijkbaar pas in actie komt als de goede naam geschaad dreigt te worden. Dat geeft je als klant niet het gevoel waarom Van der Valk juist bekend stond: warm, familie.

Nu 2.5 maand later nog geen bevredigende oplossing. We zouden eind november gebeld worden. Nog niets gehoord. Inmiddels heb ik juridisch advies ingewonnen en ga ik het bedrijf officieel in gebreke stellen en de boekingssom terugvorderen. Jammer. We kwamen tien jaar lang, kennen veel personeelsleden. Het eten was nooit super; maar de bejegening doorgaans wel en dat vinden wij heel belangrijk.

Slaat Van der Valk De Bilt inderdaad een andere richting in zoals sommige bezoekers van deze site opmerken? Het zou kunnen. Er verandert heel veel in de hotelwereld. Prijs wordt steeds bepalender. Misschien wil hotel Van der Valk weer motel van der Valk worden zoals ooit? Waar je terecht kunt voor een anoniem, goedkoop nachtje zonder service? Misschien dan de suite maar niet meer aanbieden? Geen verkeerde verwachtingen wekken?

3,4
  14. Hettie Verberne-Cozijnsen

Vrijdag, 18 maart 2016 heerlijk gegeten bij Van der Valk. Goed eten en goede service!

15. Al 50 jaar komen we bij Van der Valk (Biltsche Hoek) in de Bilt. Ook gisteravond om even een vorkje te prikken. Het is nog vroeg en rustig. We bestellen beiden Tournedos Provencaal en zien op de menukaart dat er beperkt bijlagen zijn, maar dat je om extra mag vragen. Dat doen we ook. We willen graag sla er bij. De tournedos is meer rare dan medium wat werd gevraagd. De frites en gebakken aardappelen hebben, denken we, al een tijd onder een warmhouder gestaan. De sla is beperkt tot een in stukken gesneden tomaat, wat schijfjes komkommer en wat blaadjes sla. Verder is er niets aan toe gevoegd. Jammer, bij de meeste Valkjes wordt wel wat meer eer in het werk gelegd. Het nagerecht warme kersen met ijs en de Valk sorbet zijn naar behoren. Maar daar kan je ook weinig aan verpesten. Het wordt niet druk in de tijd dat wij er zijn. Dat is te merken. We hebben wel 6 verschillende personen aan tafel die wat brengen, vragen of het smaakt en ook vragen of we nog wat willen drinken terwijl onze glazen nog half gevuld zijn. Bij het afrekenen ontdek ik dat het bakje sla extra wordt berekend (€1,75). Gezien de prijsstelling van de tournedos mag je verwachten, ook gezien het feit dat men je er opmerkzaam op maak dat je extra bijlagen mag vragen, dat zoiets gewoon erbij hoort. Het kan toch niet zo zijn dat men gasten gaat uitmelken voor bijlagen die gewoon op tafel gezet moeten worden. Meestal zijn we enthousiast bij Van der Valk, doch gezien het bovenstaande komen we niet verder dan de vermelde punten beoordeling.

16. mw. Santman

Gevraagd naar garnalenkroketten. Bediening komt met garnalencocktail. 1 persoon wilde dan wel de cocktail, ander nam een salade.

Bediening duurt veel te lang, de chef die erbij kwam luistert gewoon niet, deze had de bestelling garnalenkroketten opgenomen! Vervolgens de rekening: schrik niet de prijs voor een garnalencocktail (Hollandse garnalen) is 15,75 euro!!!

Na een telefoontje over de ontevredenheid wordt gereageerd "goed dat wij dit weten, we zullen dit intern bespreken". Wat doet Van der Valk met een ontevreden klant? Niets. In zo'n geval dient men voor een oplossing te kiezen, bijvoorbeeld naam van de beller noteren, om iets aan te bieden bij een volgend bezoek?? "Dan bieden wij u een glaasje wijn of een kopje koffie aan", echter dit slaat alles.

1,8
  17. Wim 15 punten

Dit was voor ons toch echt de laatste keer. Afgelopen jaar 6 maal geweest met 3 - 5 personen. We nemen altijd de entrecote. De ene keer was het net kauwgom, de andere keer waren stukjes zo klein dat je met drie happen klaar was. Vanavond was er nauwelijks bediening, en de entrecotes waren weer aan de kleine kant. Net als de andere drie keer een kop koffie aangeboden gekregen ter compensatie, maar de avond was toch weer deels bedorven door irritaties. Jammer dat men bij de Biltsche hoek niet instaat is om gasten een onvergetelijke avond te bezorgen. Aan de lokatie en het personeel ligt het in ieder geval niet.

18. Fam. Floor

Het eten was lekker, vooral de cordon bleu.

19. We hebben allemaal genoten van een heerlijke paasbrunch en leuk dat de paashaas ook even kwam kijken, de kinderen vonden dat wel heel erg leuk.

20. Paasbrunch. Sfeerloos, slechte bediening. Steeds zelf moeten vragen om wat te drinken, geen uitleg bij de amuse en soep wat het is. Heb wel eens een wat beter buffet gezien, was niet slecht maar ook niet bijzonder. De paashaas was niet echt leuk met de kinderen vonden wij. Wij hadden een wat ouder kind (12 jaar). Was schijnbaar te oud want ons sloeg ze over. Toetjes waren prima! Kortom niet voor herhaling vatbaar.

21. rik 195 punten

Prettige verrassing. File-eten, weer eens >300 kiilometer en dit lag op de route. Het restaurant is recent opgeknapt blijkbaar en ziet er nu prima uit. Goed en aangenaam zitten in een mooie atmosfeer. Logisch dat het er goed bezet is.
    Prima holzsteiner schnitzel geserveerd met alle garnituren dier erbij horen. Goed gebakken en vers. Bovendien met vriendelijke en atente bediening. Biertje erbij, wat wil je nog meer? Zeker voor deze prijs: 14,75 voor deze klassieker, waar vind je dat nog? Wij komen terug!

22. M.J. Voorhorst

Op 30 november 2014 de 90ste verjaardag van onze moeder voor de laatste keer met de volledige familie gevierd met een etentje in de Biltse Hoek. Wat een fiasco. De biefstuk was op het buitenste na helemaal rauw en koud, niet te eten dus. Van alle tafels het vlees weer terug gehaald en na een poosje wachten kwam er opgewarmd vlees terug uit waarschijnlijk de magnetron, want de borden waren heet. Inmiddels waren de frieten, gebakken aardappels en groente koud geworden, dus die ook maar weer opnieuw besteld maar dan krijg je niet hetgeen wat je besteld. Ik vind het schandalig, dat ze daar de verjaardag van mijn moeder zo hebben verpest, dus als er wat te vieren is, ga dan niet naar de Biltse Hoek om een fiasco te vermijden.

1,5
  23. Mw. W.C.J. Laarman

Voor het vieren van mijn 65ste verjaardag heb ik een persoonlijke, zeer vroege reservering gemaakt waar ik prettig werd ontvangen, dus met een goed gevoel naar de brunch op 24-08-2014 voor 11 volwassenen en 2 kindjes van 1 en 4 jaar. Om 11.10 arriveer ik als gastvrouw en loop naar de zaal. Een vriendelijke mevrouw zegt dat ze nog even stofzuigen en dat wij vanaf 11.15 welkom zijn. De volgende gasten arriveren waaronder mijn moeder van 92 jaar en gasten uit Zeeland.
    Het is dan inmiddels 11.20 en ik ga weer naar de zaal. Er wordt gesnauwd: u wordt gehaald. Op de gang staat naast een open deur 1 tafeltje met 4 stoelen. Het is 11.35 als er wordt gezegd: u MAG naar binnen. Ik zie de gereserveerde kinderstoel niet en vraag hierom waarop wordt gezegd: dat weten we, die komt eraan.
    Op tafel staan jus d'orange glazen en wij vragen om andere glazen voor de kinderen. Vervolgens komen er portglaasjes. Nee, graag gewone glazen. Dan komt er een glas met een stukje eruit. Bij de "welkomstcocktail" wordt alleen gevraagd of wij met of zonder alcohol willen. Geen verdere uitleg over jus, melk en koffie/thee, noch de vraag of wij iets anders willen. Ik vraag om de wijnkaart, de bestelde wijn is er niet dus maar een andere wijn. Geen vraag of er nog andere wensen zijn en weer op zoek naar de bediening voor andere drankjes.
    Lege bordjes worden niet weggehaald en die zetten we zelf maar op een ander tafeltje. Naast ons gezelschap waren er 4 andere gasten en dat was de hele bezetting. Op de vraag van gasten bij het dessertbuffet waarmee worden de "lollies" gemaakt werd gezegd: dat is stikfstof waar ze ook wratten mee weghalen!
    Op 27-08-2014 heb ik van dit alles verslag gedaan op de site van de Biltsche Hoek, gericht aan het management. Zij zijn verantwoordelijk voor goed gastvrouw/gastheerschap. De beleefdheid ten opzichte van zijn gasten ontbreekt ten ene male bij de Biltsche Hoek. Tot op heden heb ik van hen geen enkele reactie ontvangen, vandaar deze recensie om andere gasten te behoeden voor een desillusie.

24. Bediening die niet luistert, bestel biefstuk met pepersaus medium rare... Krijg tournedos tegen well done aan... Zo jammer. Verder carpaccio met weinig smaak. Kortom, niet echt je geld waard om hier te gaan eten.

6,1
  25. Wij eten er minstens eens per maand. De service is er prettig en snel. Het eten was goed tot uitstekend vooral voor de prijs.

Het slapen was prettig fijne kamer lekker rustig en een heerlijk bad. Ontbijd was lekker uitgebreid misschien te, vooral voor de buik. Alles meegenomen een prettige ervaring. Een aanrader voor een ieder.

26. Wij gaan er nooit meer heen. We zaten met 8 man aan tafel. Het stokbroodje in de uiensoep was keihard en niet te eten. Bij 3 mensen was het vlees droog en taai, bij 1 compleet rauw, na een klacht bij de ober werd het vlees terug in de pan gedaan !! En bleef er een soort van oneetbare zwarte steen over. Na klachten en aandringen heeft men dit van de rekening gehaald. Vele mensen in de bediening, maar weinig kennis, regelmatig werden bestellingen van onze tafel verwisseld met die van de buren. Weinig vragen over het menu konden direct beantwoord worden.

€ 4,50 voor een flesje wit bier en € 1,25 voor een klein bakje mayonaise, vond ik schandalig. De plakjes eendenborst waren op 1 hand te tellen, de rekening echter niet op 2! We hebben regelmatig frietjes bijbesteld want de porties waren erg klein. De rekening stond totaal niet in verhouding met hetgeen we gegeten hebben.

Slechte ervaring, ik raad iedereen af hier naar toe te gaan.

1,2
  27. sonja kraimaat

Wij zijn bij jullie op 5mei wezen brunchen (per uitnodiging van een 45 jarig huwelijks feest) maar wat was dit slecht. Toen onze tafel eindelijk aan de beurt was (12.30u was het), was het meeste al op. Ja u leest het goed. Het vlees fricandeau was op en van de plakjes eendenborst waren er nog een stuk of vier, wij waren met 14 personen hoe deel je dat. En toen het ijs kwam moest je vlug zijn want dat was ook al bijna op, dus jammer voor de rest van onze groep ook geen ijs dus.
    PS. het feest was van de familie Lauffer.

Met vriendelijke groet,
    Sonja kraimaat

1,9
  28. Mw. Lodder

29. Gisterenavond met 14 man gegeten bij dit restaurant. Vantevoren was een 3-gangenmenu afgesproken waarin het hoofdgerecht bestond uit een braadstuk van het Ebericovarken. Op wat Rosevalaardappelen en peultjes lag een gortdroge en keiharde cotelet. De enige smaak die het ding had was die van de saus (van Maggie?) die in ruime hoeveelheid op het bord lag. Wat een aanfluiting. Zo'n mooi stuk vlees zo verpesten...

4,7
  30. Beun 245 punten

Ik was gast in een groep maar ik kan niet anders zeggen: echt super!! Alles klopte gewoon! Goed eten, leuk personeel, schone en ruime gehandicaptentoilet. Goede service. Alles blonk. Gewoon een supertent dus!

31. sonja 1693 punten

Hier nu 2 keer gegeten voor diner en een aantal keer voor de lunch. Het personeel is over het algemeen vriendelijk wat bijdraagt aan een leuke middag/avond. Dineren zullen we hier niet snel weer doen, het valt vaak toch een beetje tegen als je de prijzen bekijkt. De gerechten/ingredienten zijn dan wel oke, de manier van bereiden is het vaak net niet. Smakeloze groenten en vlees dat roze hoort te zijn is te doorbakken.
    De lunch is wel prima. We hebben geregeld wensen om het menu net een beetje aan te passen en hierin zijn ze wel flexibel. Prima maaltijden waarbij geen hoofdprijs wordt afgerekend. Het toetje de coupe cafe glase is een aanrader. Niet erg calorie arm, maar wel bijzonder lekker.
    De inrichting is wel gezellig: warme uitstraling, helaas zie je die in de moderne van der valk restaurants steeds minder.

32. We zijn heel goed ontvangen.

Het eten was lekker en niet te duur.

Ook zijn we blijven slapen, je kon hier ook zwemmen.

Zeker een aanrader.

33. Idd is vd valk vd valk niet meer.

De Biltsche Hoek stond ooit goed bekend....

Laatst gegeten, taaie biefstuk, verlepte groente, slappe gebakken aardappels, schnitzel met keiharde korst.

Tja en dan vergaat je de moed om er iets van te zeggen.

Misschien moeten we dat toch meer gaan doen als consumenten.

2,2
  34. In dit van der Valk restaurant de lunch gebruikt.

Het was een lopend buffet. Omdat we aan de late kant waren werd er bijna niets meer aangevuld.

Een typisch van der Valk restaurant. De soep was weliswaar goed gevuld (heb ik wel eens anders meegemaakt) maar wel weer te zout.

De lunchgerechten waren een bijeen geraapt allegaartje van smaken. Dan liever een uitsmijter of omelet.

35. Wel door 10 verschillende obers bediend. Van der Valk is van der Valk niet meer. Iemand heeft bedacht dat ze mee moesten in de vaart der volkeren. Dus weinig eten en voor alle extra's moet flink betaald worden. Kortom voorlopig de laatste keer voor het diner naar de Biltse hoek. De volgende keer weer naar een restaurant dat genoeg eten serveert. Zonde want de bereiding is wel goed.

2,5