1. Gisterenavond met z'n tweeën hier gegeten. Vriendelijk verwelkoming door vrouwelijk personeel. Het duurde allemaal heel lang. Niet erg, de bijna door Nederlanders vergeten kunst van de conversatie kan dan opbloeien. Maar lang wachten en converseren op een hard stoeltje is niet prettig. Of we vooraf wat brood wilden. Met het oog op de komende antipasti een goed idee, en in een Frans-mediteraans restaurant krijg je dan als vanzelf visioenen van heerlijk zelfgemaakt brood. De werkelijkheid: Voor 3.50 4 kleine broodjes met een potje keiharde, koude knoflookboter uit de ijskast en een potje tapenade waarvan de bovenkant was ingedroogd. Ik heb nog nooit eerder taai brood genuttigd, gisteren wel. Wist niet dat het bestond.

Op de antipasti die volgden heb ik niets aan te merken, die waren goed, al liet hun komst lang op zich wachten i.v.m. het brood dat er al een hele tijd stond. En dan, na weer lang wachten, de hoofdgerechten. Voor mij vier soorten gebakken vis. Het smaakte niet slecht, wel saai. Ik krijg de indruk dat het eerst gebakken wordt en daarna, bij een bestelling wordt opgewarmd. Mijn vrouw kreeg een kip die van de buitenkant glibberig en vet was. Stukken uit de binnenkant van de kip snijden was bijna onmogelijk. Mes was hiervoor ook niet geschikt. Normaal zijn we assertief genoeg om dan om een beter mes te vragen maar we waren door het lange wachten op harde stoeltjes (o, dat schreef ik al) en het tegenvallende voedsel bijna apathisch geworden. We wilden vooral hier weg.

Prijs/kwaliteitsverhouding klopt niet. Behoorlijk aan de prijs voor dit soort eten. Nogmaals, vriendelijke bediening door vrolijke meiden. Die kunnen er ook niets aan doen.