Herberg De Witte Gans in Dalfsen

1300208398 80
1353197168 77
1519733302 84

1. Ger Molderinkl

Prima restaurant. Wijnkeuze vermeld in de menukaart is niet ruim.

2. Samen met twee vriendinnen hier heerlijk gegeten. Hele vriendelijke bediening, de sfeer is er heerlijk en de prijs / kwaliteit is ook goed. Wij raden het iedereen aan om hier naartoe te gaan als je culinair wil genieten.

3. Eten bij De Witte Gans is altijd een fijne beleving. Niet goedkoop, maar een goede kwaliteit en prima bediening.

4. We hebben vandaag hier het 6 gangen verrassingsmenu gegeten. Een verrassing was het zeker. heerlijk gegeten, we komen zeker terug.

5. Net ontzettend lekker gegeten, in tijden niet meer zo culinair.
    Voor 37,5 euro krijg je een luxe 3 gangendiner!

6. van der Vloed

Gezellige ambiance (8), vriendelijke bediening (8), en het eten was heerlijk! (8,5)

7. Eten van goed niveau, alleen bijzonder, dat voor aardappelbijgerecht (patat) apart wordt berekend. Zaterdagavond vol en daardoor rumoerig. Bediening bijna niet te verstaan. Tijd tussen gerechten zeer lang, waarbij ook de borden blijven staan.
    Wij hadden graag ter afsluiting nog een kop koffie gehad, maar zijn na drie kwartier zonder enige aandacht maar weg gegaan. Al met al goed eten, maar in zijn geheel onder de maat.

8. I found this restaurant via the Michelin guide. In 25 years, this is one of the few poor experiences I have had using it.

We went out to celebrate my son's university diploma. Since our 9 year old was not having an appetizer, I asked if he could get his steak as soon as possible -- even before our appetizers were served.

Forty-five minutes later -- long after the appetizers -- I asked about the steak. The reply was: "I leave these things to the authority of the chef, and he decided that it would be better to serve all the main dishes together."

Even if, for some reason, it was not possible to serve the one meal earlier, at an absolute minimum he should have let us know. We would have skipped the appetizers in order to let our tired and hungry kid get his meal earlier.

The reply to my complaint was arrogant, as if I should be impressed by a restaurant that "leaves these matters to the chef."

Regarding the food, it was good. Nothing special for a Michelin Guide restaurant, but good.

9. Ilona Bokhove

10. De asperges zijn er weer. Dus op Koningsdag gegoogeld waar in de buurt die te eten zijn. Kwamen we in "the middle of nowhere" terecht bij de Witte Gans. Nog nooit van gehoord en maar 25 km van huis. Ik kan niet anders zeggen dan voortreffelijk. De aspergesoep heerlijk romig, de asperges zelf uitstekend. De koffie na een verrassing. De bediening super! Absoluut een aanrader.

11. J. & H. Baij

Tijdens de restaurantweek 2014 hier gegeten. We hadden hier al vaker gegeten, ook wel met vrienden. Het was voortreffelijk, ze slagen er altijd weer in om iets aparts te bedenken. De sfeer is er gemoedelijk, maar je bent er echt "uit". We komen zeker terug.

12. Fam. Pronk

Heerlijk gegeten. De rust die het restaurant en het personeel uitstralen is een verademing.
    Je zit er zeer ontspannen. Goede locatie om met z'n tweetjes of met een groep te vertoeven.
    Zijn er nu 5 keer geweest. Maar er komen vast nog meer keren bij.

13. Wij hebben er op een zaterdagavond gegeten, begin maart, met 9 mensen. De uitstraling en de sfeer zijn uitstekend! Wel kan er veel verbeterd worden m.b.t. horeca etiquette; zo was er niemand die ons bij binnenkomst welkom heette (en we kwamen niet eens allemaal tegelijk aan), je hangt je jas dan maar aan de kapstok en gaat wachten totdat iemand je eindelijk spot.
    Vervolgens duurde alles vrij lang (ontvangst menukaart, drankjes bijschenken, volgende gerecht enz.). Rechts uithalen en gerechten rechts inzetten was onbekend bij de bediening. Het personeel was zeer vriendelijk maar iemand zou ze wat horecakneepjes moeten bijbrengen. Het eten was uitstekend!

14. Vanmiddag een meer dan uitstekende bospaddenstoelensoep gegeten. De paddestoelen waren vers gebakken waardoor de smaak beter uitkomt. Heeeeeerlijk!

15. Beste Medewerkers van De Witte Gans, voor het 2e jaar op rij ons kerstdiner bij U genoten op 1e kerstdag. Na onze ervaring van vorig jaar waren we vol verwachting ,en jullie hebben ons niet teleur gesteld het was wederom en zeer prettige ervaring. Het diner smaakte ons weer prima, en de bediening was ook weer erg net en vriendelijk. Ook dit jaar werden de gasten verrast met een leuke attentie .Rest mij nog om U onze complimenten, en felicitaties te maken met het behalen van de Michelin Bib Gourmand. Kortom dit restaurant is een bezoek meer dan waard. J.Spaargaren , M.Kant, D.Zomer en J.Versfeld.

16. Vanavond heerlijk vertoeft bij de Witte Gans. Het eten en de sfeer waren fantastisch. Mijn complimenten.

Succes verder toegewenst.

17. Interieur is stijlvolle mix van oud en nieuw, personeel kundig en vriendelijk, mag iets minder stijfjes. Oosterse boullion met siu mai: krachtig en scherp. Mooi opgemaakt bord met heerlijke asperges uit Raalte, zalm met honingzoetje (?) en romige saus. Prima huiswijn Portillo (sauvignon blanc).

18. Zondag 7 april was ik met twee vrienden en een hond onderweg en besloten we bij Herberg de witte gans te gaan lunchen. Wat een TOPtent! We hebben heerlijk op het terras een plekje gezocht en werden al snel bediend door een zeer vriendelijke en nette jonge heer. Deze had onderweg al een bakje water voor de hond meegenomen: dit getuigt toch van oplettendheid! We hebben alle drie heerlijk gegeten. Mijn sandwich gemarineerde zalm met wasabimayonaise was ronduit Hemels! Ook de inrichting binnen was zo aantrekkelijk dat ik niet kan wachten hier eens te dineren. Alles was al perfect, de sfeer, het eten, de bediening enz. maar voor mij wordt het een dikke 10 door de kleine dingen: 1 van ons had koffie, de andere twee fris. Toch lagen er drie overheerlijke koekjes op het koffieschaaltje. Erg attent. Meedenken met klant (en hond) en de uitstraling van de bediening maakten het helemaal af. Ga zo door en ik kom zeker een keer dineren!

19. Een heerlijke avond gehad met lekker eten, goede sfeer en goede bediening. Zeker voor herhaling vatbaar. Wij hadden de gans 4-gangenmenu. Alles smaakvol en met zorg bereid.

20. Ik heb hier al meerdere malen gegeten en ik vind het een verwennerij. Wel wat duur maar het eten tovert iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht. Laat de kok je verrassen dan krijg je iedere keer een ander heerlijk menu. Die heerlijke olijkers die ze serveren kan je ook kopen in een leuke weckpot. Heerlijk. Bedenk me net, hmmm moeten maar weer eens gaan!

21. Pallieter en Danny Duijkers

Afgelopen september zijn we per toeval terecht gekomen in De Witte Gans. We waren een weekendje weg en besloten volkomen onverwacht dat we uit eten wilden. Gelukkig hadden ze hier nog een plekje vrij.

We hebben ons laten verrassen met een 5 gangen verrassingsmenu en een wijnarrangement.

Eerst werden we hartelijk welkom geheten door de spontane bediening en vervolgens kregen we een heerlijke welkomstcocktail. Het verrassingsmenu was een zeer aangenaam menu. Wat hebben we heerlijk gegeten en gedronken. Na de derde gang zaten we al behoorlijk vol en dachten eigenlijk dat we wel al bijna alle gangen gehad hadden. Niets bleek minder waar!

Om een lang verhaal kort te maken, we hebben echt heerlijk gegeten, gedronken en vreselijk gelachen met het personeel!

Mensen van de Witte Gans, bedankt voor de heerlijke avond! We wonen niet echt in de buurt maar we komen zeker nog eens een keer terug om ons weer heerlijk te laten verwennen door jullie!

Absoluut een topper!

22. Vorige week hier gegeten met 9 personen - een 4-gangen menu. Locatie is érg mooi en sfeervol. Een aanrader!

Het eten was prima. Alleen bij het hoofdgerecht was het vlees (rundvlees uit de streek - medium gebakken) behoorlijk taai. Dit was bij ons alle 9 het geval. Dat is natuurlijk wel erg jammer als je uit eten bent. Ons is niet gevraagd hoe het hoofdgerecht smaakte.

Rest was wel goed, vooral het toetje en de koffie - bediening speelde gelijk en leuk in op extra wensen van ons.

23. Robert van Arnhem

Vrijdag 17 juni 2011 met zijn tweeën heerlijk gegeten. Prosecco, viergangen verrassingsmenu, wijn, water en koffie voor € 120,-. Goede kwaliteit/prijs verhouding. De gangen volgden elkaar in mooi tempo op, geen sprake van lang wachten, terwijl het restaurant behoorlijk vol was. De bediening was correct / zakelijk. Waarschijnlijk door onervarenheid van 2 dames van het bedienend personeel was er geen ongedwongen contact tussen hen en ons. Enig minpuntje: de tocht/trek die vermoedelijk via de open keuken met openstaande deur het restaurant in trok.

24. proever0250

Doordeweeks geweest, er was niets te doen, we vonden het knap ongezellig en saai. Als je uit eten gaat wil je ook nog wat sfeer en meer mensen om je heen hebben. De kwaliteit van het eten vonden we matig, geen aanrader. De bediening was ook wat slaperig.

25. De Witte Gans, heerlijk om een avondje uit te gaan eten en dat je van te voren weet dat alles okay is. Goede keuken, prima bediening en een fijne bijpassende wijn. Mensen met verstand van culinaire zaken. Het kaasplankje is okay van smaak maar mag wat meer volume hebben.

Tot de volgende keer.

26. Herman en Nine Versluis

Een uitstekend restaurant!

En een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding!

Wij hebben genoten van een heel goed bereid 5-gangen menu met daarbij behorende wijnen. In één woord voortreffelijk.

De bediening is bekwaam en vriendelijk.

Wat ons betreft sterwaardig!

Wij komen graag terug om ons wederom te laten verrassen!

27. T van de Vleuten

Een aanrader voor iedere fijnproever!

Verfijnde creaties die in de perfecte ambiance worden voorgezet door medewerkers die weten hoe gasten te behandelen(vriendelijkheid en service).

Landelijk gelegen op een mooie locatie met goede parkeermogelijkheden.

28. Tijdens het diner hebben we ons letterlijk afgevraagd, of het restaurant misschien een ster zou hebben. Had ons niet verbaasd. De wat te koude amuse werd meer dan gecompenseerd door het drie gangen Ganzenmenu dat werd opgediend. Zowel bediening als smaak: fantastisch.

29. laurens yteke

Wij eten al jaren lang enkele keren per jaar bij de Witte Gans. In het verleden gingen wij ook eten bij andere restaurants maar sinds wij dit restaurant hebben leren kennen en we uit eten willen komen we enkel hier nog.

Echt een top restaurant met super leuke bediening, vooral als je een minder drukke avond uitzoekt en in het gedeelte bij de openhaard een tafel reserveert kom je helemaal aan je trekken. Wij eten nooit van de kaart maar laten ons altijd verrassen door het Ganzenmenu. Alles waarvan je denkt dat je het niet lekker zult vinden weten ze bij dit restaurant om te toveren in een lekkernij.

Echt top!

30. 1 keer heerlijk gegeten, 1 keer een ontzettende tegenvaller.
    Gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu, maar helaas, het was simpelweg niet lekker.
    De volgende dag hebben we gebeld, om te vertellen dat we niet tevreden waren en dat we dat zo jammer vonden, omdat we eerder goed gegeten hadden.
    Maar wat schetst mijn verbazing: er werd niets gedaan met onze opmerkingen, er werd slechts gezegd dat er ook mensen waren geweest die het wel lekker vonden.

Voor mij reden om er niet meer terug te gaan.

31. Nienke 157 punten

Erg lekker en luxe eten waarbij je als de rekening komt niet meteen van je stoel valt van de schrik.

Mooie omgeving, het ritje er naartoe is al erg leuk!

32. Jeroen Brouwer

Tot mijn verbazing is een paar jaar geleden deze zaak verwijderd uit de Lekker 500 gids, terwijl ik toen ervan uit ging, dat men een Michelinster zou krijgen.

Het een en het ander komt mij onbegrijpelijk voor. Want zo is het: je eet hier in een alleraardigste ambiance heel goed en voor een relatief zeer zachte prijs..

Dus, heeren professionele kritikasters: besteed nog eens aandacht aan die lieve ganzen (waar vind je dat: een kleine dierentuin bij een restaurant) en geef de restaurateurs de bonus die hun toekomt.

33. B.F. Booij-Eggink

Met de Kerst daar heerlijk gegeten. Wil het dit jaar weer proberen te boeken. Heel goed. BF.Eggink.

34. Ans ten Hool

We hebben hier nu twee keer gegeten en beide keren was het super! Leuke, vlotte bediening en het eten echt heerlijk (vooral de tonijn; echt smullen!)

35. een heel goed restaurant! Alles was perfect, de locatie,de bediening,het eten verrukkelijk!! een echte aanrader voor smulpapen.