Cornelis in Dalen

do vanaf 10:00
vr vanaf 10:00
za vanaf 10:00
zo vanaf 10:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1195955478 88
1202560020 88
1209164562 88
1262000899 88
1275209984 88
1288419068 84
1420509912 82

1. Tijdens de zomeravonden zelf heerlijk gegeten ook al was het menu beperkt, de zalm we perfect alleen de varkenshaasjes iets langer in de pan gemogen.
    Uiterst vriendelijke en correct personeel in de bediening.
    Kortom een goed maaltijd voor een redelijke prijs.

2. Floyd 12 punten

Wederom hier goed gegeten na anderhalf jaar er niet te zijn geweest. Komen zeker een keer terug.

3. we hebben met de familie meegedaan aan het buffet
    wat zeer goed voor elkaar was .zeer uitgebreid en voor de kinderen ook wat ze maar wilden werd geregeld

kortom heel goed en zeker voor herhaling vatbaar

4. Super lekker gegeten met 4 personen.

5. Afgelopen zaterdag avond hier gegeten. Vooraf alleen een broodplankje genomen. De kruidenboter was erg lekker! De broodjes goed warm. Als hoofdgerecht had ik de zalm en mijn partner de spareribs. De zalm was perfect! Heerlijke amandels eroverheen en een beetje limoen om de smaak te verfijnen. De spareribs waren minder goed omdat deze nogal vast aan het bot zat. Hierdoor was het vlees minder mals. Buiten de borden kregen we nog diverse soorten groentes, rauwkost en aardappels. Als dessert beide de Dane blanche. Ook deze was verrukkelijk! Als ik in de buurt ben kom ik zeker terug!

6. Heerlijk menu gegeten, kerrie soep, hoofdgerecht met veel groenten, 2 soorten aardappelen, toetje ook erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar, lekker op het terras gezeten.

7. Heerlijk gegeten hier, een echte aanrader. Vriendelijke bediening erg welkom gevoel, en het eten was super.

8. Wat een geweldige en heerlijke afsluiting van de vakantie zomer 2016!

Een echte aanrader!!

9. Eerste kerstdag hier heerlijk gegeten! Goed eten, super vlotte bediening. Een aanrader!

10. Het bestaat dus nog echt in Nederland; een fantastisch vriendelijk restaurant. Ten eerste goed tot prima gerechten en de aanvullingen zijn uitstekend. En een extra pluspunt; is er een van de aanvulling op? Dan krijg je onmiddellijk een extra bakje, zowel van de frites en gebakken aardappelen en van de vele soorten groenten. Ten tweede: Niet een half uur wachten en extra betalen, nee meteen en ze vragen het regelmatig. De drank is niet dat lullige 20cl flesje.of waterige tapbier. Prima. Het glas wijn is niet een bodempje maar een flink vol glas met goede huiswijn.

Een uitstekend gastvrij restaurant (als je het leuke maar erg drukke Huttenheugte voor een keertje niet wil). Soep heerlijk, hoofdgerecht (vis) om je vingers... de aanvullingen om te smullen en het toetje met ijs met schuim, zelden zo goed nagerecht gehad. Het is dat het ver van ons huis is (150km) maar anders...

Het bestaat dus nog in Nederland, dat in tegenstelling tot de huidige cultuur van duur en weing op je bord in heel veel restaurants (Sint zei al dat kan alleen in Drenthe). Je moet ze zoeken die zo gastvrij zijn en luisteren naar de gast. Daags ervoor aten wij even over de grens en daar is dat standaard. In Nederland kijk je te vaak naar een bedje van en gevuld met, zodat de Febo voor de maag vulling moet zorgen. Jan Boerefluitjes zou kunnen hebben gezegd. Ga gerust in Dalen naar restaurant Cornelis. Heel goed... want daar is niks mis.

11. Heerlijk eten, uitstekende bediening.

12. Vd Vossen

Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant met goede service! Vooral de diverse bijgerechten waren een positieve plus!

13. Zijn net (7 maart 2015) heerlijk wezen eten bij Cornelis. Eten was erg lekker en je wordt goed bediend. Heerlijke saté met friet en de zelfgemaakte schoempies waren erg lekker. Zeker een aanrader om te gaan eten (dichtbij de huttenheugte).

14. Fam van der voort

Met de kinderen een paar dagen in een centerpark huisje, Dalen zag er zo gezellig uit met alle kerstlichtjes, en de recensies van het eten hier op het park vonden we niet zo positief... Dus op naar restaurant Cornelis! Gezellig druk, heel vriendelijke bediening, eten gewoon goed! Ook kindermenu was prima. Op verzoek chocolade ijs en de dame blanch mocht ook zonder kersen ( gerechtje werd zelfs voor iets minder op de rekening gezet daardoor zag ik). Het enige minpuntje was een baby die het vreselijk op een huilen zette aan het tafeltje naast ons.. Aanrader wat ons betreft.

15. Jeroen 14 punten

Komen hier zeer frequent omdat het er lekker smaakt en altijd gezellig is en daar gaat het ons om. Hebben weer heerlijk geborreld en gegeten. Attent personeel! We hadden vooraf bij de borrel het Drentse plankje wat echt een aanrader is (vinden wij tenminste). Verschillende soorten worst, ham, kaas, brie, broodje en lekkere nagelhout. Voor mijn vrouw die verschillende diëten heeft had de kok ook weer iets lekkers gemaakt. Ze komen ook netjes vragen of je nog extra groenten, frietjes ed wilt hebben. Komen snel terug!

16. Met een verblijf in de huttenheugte op zoek gegaan naar een goed restaurant. Afgegaan op de recensies hier en een bezoek gebracht aan Cornelis. De vriendelijke (vermoedelijk de eigenaar) gastheer wees ons de tafel en verzorgde onze drankjes.. So far so good. We bestelden allebei een carpaccio vooraf. Al weer even vriendelijk werden deze bij ons gebracht en met het zien van het voorgerecht sloeg de schrik mij meteen om het hart. De bleek ogende en in perfect ronde schijfjes aanwezige ossehaas leek in de verte niet eens op dit vermaarde Italiaanse voorgerecht. Ook de in olie verdronken sla welke gedeponeerd was op de fabriekscarpaccio blonk uit in ranzigheid. Vet, flauw en ook nog eens zonder de "vergeten" pijnboompitten heb ik dit gerecht maar snel aan de kant gezet. Op het koude toast, waarop ik bijna bevroren boter uit een kleinverpakking moest smeren heb ik nog een poging gedaan het weg te krijgen maar mijn mond besliste toch anders. Uiteraard dit aangegeven en de uitbater zou het doorgeven aan de chefkok en heeft de beide voorgerechten van de rekening gehaald. "Keurig"! Dan het hoofdgerecht. Een daler toren (4 stukken vlees) en kaas in bladerdeeg. Deze werden geserveerd met: broccoli welke op zeker 20 minuten gekookt heeft, spitskool, niet heel raar, mierzoete rabarber (het toch enigszins licht zuur / fris kon ik er niet meer uit proeven), sla welke wederom verdronken was in slasaus, aardappeltjes waarvan ik het sterke vermoeden heb dat ze zeker al 3 of 4 keer opgebakt waren en friet ( ook veel te donker). Dan mijn vlees.. stukje bief welke rosé moest zijn maar bruin van binnen was maar dit was niet omdat deze well done was.. Need i say more?? Kip was gort droog, spareribbs die welke zo oud waren dat ze waarschijnlijk vorige eeuw zijn ingevroren, varkenshaas viel me nog mee. De kaas in bladerdeeg van mijn vrouw was redelijk.

Beste uitbater.. Ik heb u maar verteld dat het hoofdgerecht aardig smaakte anders had u misschien alles nog kwijtgescholden en dat hoefde voor ons echt niet. Maar ik hoop dat uw chefkok niet uw vrouw of naaste familie is want dan zou ik hem of haar morgen nog ontslaan. Dit is onacceptabel, in elk restaurant, in elke prijsklasse. Waar de lovende recensies vandaan komen is ons volslagen onduidelijk.

17. Michel Bruins

18. Jeroen

Na een dagje Center Parcs met onze kinderen op de terugweg bij Cornelis beland. Een zeer vriendelijke en kindvriendelijke bediening. Zowel de voor- als de hoofd en nagerechten zijn perfect bereid en prima van smaak. Een echte aanrader dus!

19. Willem Hein

Wij hebben zaterdag 24 maart 's middags heerlijk op het terras gezeten bij Cornelis. De goede en vriendelijke bediening nodigt uit tot meer als alleen een drankje.
    Wij hebben ook een twaalfuurtje Cornelis besteld en een broodje Cornelis,de opmaak is een lust voor het oog en de smaak een weldaad voor de maag.De prijs is voor deze lunch een lachertje,want voor dit bedrag kun je alleen terecht in een cafataria.De sfeer is er erg vriendelijk en zeer joviaal.Wij komen dan ook beslist weer terug en hebben besloten om ook onze huwelijkdag daar te vieren.
    Hartelijk dank voor de goede service en het lekkere eten.

20. henriette doldersum

Zeer smakelijk eten met lekkere groentes!
    Zeer vriendelijk personeel, die goed voor hun gasten zorgt.

21. Zaterdagavond heerlijk, met ons drieën gegeten bij "Cornelis"". Bediening is alert en zeer vriendelijk. Wij zijn al meerdere malen hier wezen eten, en koffie drinken, dit beviel zo goed, vandaar ook besloten om nog eens terug te komen.
    De biefstuk zowel als de varkenshaasjes waren goed bereid. Van alle bijgerechten was genoeg, want als er iets op is wordt vriendelijk gevraagd of het genoeg was of er iets bij gewenst is.... wordt ook a la minute aangevuld.(zonder extra kosten) Zo hoort het ook!
    De nagerechten waren ook heerlijk, en de verrassing van de kok een topper, meer dan genoeg!
    Het restaurant gedeelte ziet er schoon en gezellig uit, en ook zomers is het goed toeven op het terras!
    Kortom, wij zijn zeer tevreden klanten, niks op aan te merken! Wij komen graag nog eens terug al moeten we er meer dan een uur voor in de auto zitten. Het centrum van Dalen heeft ook 's avonds iets gezelligs, je voelt je echt uit! En thuis!

22. Op een zonnige septemberavond heerlijk gegeten op het terras. Het gezellige dorp Dalen zorgt ook voor de goede sfeer. Een aanrader!

Groenten wijken af van de standaarden. Koolrabi en rabarber waren uitstekend van smaak.

23. In 1 woord SUPER!

Gisteren heerlijk met ons 5en hier gegeten. Van kruidenboter tot gebakken aardappels en van biefstuk tot varkenshaas alles smaakte heerlijk!

Kan iedereen dit restaurant met super bediening aanraden!

24. hans en alida

Je kunt hier heerlijk eten in een ontspannen sfeer met een prettige bediening.

Het eten is echt top!

Erg goed van smaak en eindelijk eens een restaurant waar de bijgerechten ook zeer goed van smaak zijn.

Niet groenten zomaar uit het water, maar leuke combinaties en echt heerlijk op smaak. De gebakken aardappeltjes waren ook voortreffelijk!

Echt een aanrader!

25. angelique

Hier kun je super eten.

En het is er erg gezellig.

Super.

26. Eelco 13 punten

Goede bediening, goed zittend en keurig uitziend interieur. Jammer dat het eten zo verschrikkelijk slecht was. Kippensoep was een gaarkeukensoepje aangelengd met water, slappe vermicelli en de typische zoute bouillonsmaak. Kipsaté leek gestoomt en was eigenlijk nog niet gaar, zeker niet iets gegrild en verzopen in de satésaus. Broccoli daarentegen was heerlijk beetgaar en ook de gebakken aardappeltjes waren prima op smaak! Met een kok met de juiste opleiding in de keuken die verse producten gebruikt, zou dit echt een prima restaurant zijn!

27. Wat een leuke tent zeg, lekker eten voor nette prijs.

En vooral eindelijk met een extra schaaltje aardappeltjes/patat.

Wat in andere restaurants bijna taboe is.

Ik kom hier zeker weer.

28. Geweldig, kan niet anders zeggen!

29. Geweldig restaurant, bediening was top vanavond!

Eten smaakte ook helemaal top,

Ze kwamen meerdere malen vragen of alles naar wens was.

Geweldig lekker uit eten geweest.

Een aanrader dit.

30. fam schilder

Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij restaurant Cornelis.
    Lekker op het terras gezeten, er komt genoeg publiek langs waardoor je een gezellige sfeer krijgt.

Bediening was super, meerdere malen werd er aan ons gevraagd of wij voldoende hadden, dikke pluim!
    ( dit maakt alles weer goed, er was namelijk geen stroganoffsaus)

Toprestaurant en niet duur!

31. Heerlijk gegeten. Hele aardige meiden in de bediening! Nemen de tijd voor je en dringen zich niet op! PLUIM!!!

32. Diverse keren goed! gegeten, Na de laatste verbouwing is ook de uitstraling als restaurant sterk verbeterd en daarmee aangepast aan de goede keuken! Wij komen hier zeker terug