Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Cruquius verdeeld zijn.

1. De eerste keer dat ik hier gegeten heb, was spontaan met 3 personen. In verband met mijn zwangerschap durfde ik geen rundvleesburger te bestellen, omdat het in veel restaurants blijkt een opgave te zijn deze smakelijk doorbakken te krijgen. Achteraf gezien had ik dat makkelijk kunnen doen, hoewel de kipburger ook absoluut geen straf was. De hele sfeer, de vriendelijkheid van het personeel en de hoogstaande kwaliteit van het eten vond ik verbluffend!

Toen mijn man en ik vervolgens een plek zochten om met de familie uit eten te gaan na het sluiten van ons geregistreerd partnerschap, twijfelden wij ook geen moment en besloten hier te reserveren voor 20 personen. Dit was geen probleem, we kregen vooraf een aangepast menu (dit doen zij bij een reservering bij groepen groter dan 15 personen) waar wij nog naar keuze aanpassingen in konden maken (zo hebben wij het voorgerecht en de prijzen eraf laten halen, en wat gerechten gewisseld). Dit resulteerde in een fantastische avond voor ons allemaal, het eten, de bediening en de sfeer was weer geweldig! Voor kinderen en volwassenen een feest om hier te mogen eten!

2. Ine Prinsenberg

3. Heerlijk gegeten en de bediening is super aardig.

Gewoon heen gaan, zeker een aanrader.

4. Als stront behandeld...

Vanmiddag hier binnengelopen na een lekkere boswandeling. We bestellen 4 drankjes en 4 pannekoeken. Nadat we de drankjes hebben ontvangen duurt het een tijd. Een hele lange tijd. Na ongeveer 35 minuten vragen we de serveerster waar onze pannekoeken blijven en of ze anders wellicht een drankje kan doen om het wachten enigzins te verzachten. Dit moet ze overleggen. Ze komt terug en zegt alleen dat het eten er aan komt, maar dat er een grote groep zit en dat onze bestelling erachteraan is gegaan en gaat weer. Vervolgens wachten we verder maar valt ons op dat er mensen na ons zijn binnengekomen die al wel zitten te eten. Ik besluit dat ik er wel klaar mee ben omdat ik graag bij het bestellen had geweten dat er een grote groep zit en de wachttijd daardoor langer is. Dan had ik het bij een drankje gelaten. Ik besluit de drankjes af te rekenen. Dit geef ik de serveerster te kennen en loop naar de kassa aan de bar. Daar geeft de eigenaar aan dat hij het onfatsoenlijk vind dat we niet 30 minuten op een pannekoek kunnen wachten omdat het druk is. Of ik niet kan zien dat hij een vol restaurant heeft met ook nog eens een serre helemaal vol met een feestje. Nou 30 minuten was het niet, dik 45 minuten, maar ik besluit die hele discussie te vermijden. Ik wil afrekenen. punt. Vervolgens bijt de man ons geïrriteerd toe dat we dan maar bij een fastfood restaurant hadden moeten gaan eten en niet bij hem. Hier raak ik ook echt geïrriteerd: ik vertel de man dat ie mij niet meer terug gaat zien en dat hij z'n personeel wellicht handiger in kan zetten en dat ik wel een volle serre zie maar geen vol restaurant (m.a.w: als je veel stoelen wil verkopen, prima! Maar regel je tent dan, of kijk niet op een paar drankjes.) daarop ontploft de man. Scheld mij toe dat hij al 11 jaar deze tent runt en dat ik nu moet oprotten en nooit meer moet terugkomen! Ik vraag of ik mag afrekenen want ik ben er helemaal klaar mee. Nadat ik betaald heb zeg ik (uit gewoonte) "tot ziens" waarop de man mij ten overstaan van een vol restaurant zegt: "Nee niet tot ziens. Oprotten en nooit meer terugkomen!!!" Nou dat was ook ons idee!

5. Esther Maas Hill

6. Tobias

7. Astrid van de Ven

We hebben zaterdagavond 11 mei voor moederdag gegeten met vier personen. We zijn welkom geheten, hebben besteld en het eten kwam mooi op tijd. Het eten was heerlijk! Echt heel goed, maar ik vond het wel aan de prijs.
    Het dessert wordt erg leuk geserveerd op een plank, daar kun je dan je dessert van kiezen. Heel origineel! Wel vond ik het toetje Victoria, als ik me niet vergis ietsje teveel, het is berelekker, maar ik kon het niet op, mijn tip is, ietsje minder en dan wat goedkoper?
    Verder superlekker en top gegeten, ook de ober was erg vriendelijk!

8. Fatmir Fazliu

9. Wat een drama. Meel pannenkoeken. Wit brood besteld bruin gekregen. Hamburger doorbakken gevraagd, tot 2 x terug gestuurd maar de burger bleef brandweer rood.
    Kok en eigenaar zeiden dit is doorbakken.
    TERRASOVERKAPPING STEENKOUD EN GEEN VERWARMING.
    NOOIT MEER.

1,8
  10. Henk de Vries

11. M. Ten Hoeve

Het was een verrassende ervaring. Het eten was uitstekend en de sfeer prima. De bediening was heel attent en vriendelijk. Kortom een ervaring die absoluut voor herhaling in aanmerking komt. Prima!!

12. Mark breekveldt

Vanavond bij jullie gegeten 👍
    Bediening was super net als het eten,
    Hier kunnen een hoop horeca gelegenheden nog een voorbeeld aan nemen.
    Kom zeker terug.

13. Sascha

Hier gegeten voor ons 11-jarig jubileum. Vooraf beide een carpaccio. Deze was wat teleurstellend. Ik miste de pesto of truffelmayonaise welke hier normaal op hoort. I.p.v. parmezaanse kaas kreeg je een stuk krokante kaas welke qua combi niet lekker was. Hoofd had mijn partner de entrecote en ik een mixed grill. Beide waren we het er over eens dat het hoofdgerecht heerlijk was. Het vlees was heerlijk mals en goed bereid. Geen negatief commentaar hierover. Na hebben we gekozen voor een freakshake. Weer eens wat anders dan ijs! Heerlijk maar erg zoet. Maar dat Kun je ook niet anders verwachten als je ze ziet. Plaatjes!

Het restaurant zelf is groot opgezet met een leuke touch. Enigszins sfeerloos wanneer je houd van klein maar fijn. Een aanrader dus!

14. Ria

15. Ria

Goed eten.
    Bediening is vriendelijk.
    Inrichting is niet echt gezellig te noemen.

16. Felix meyknecht

Ik heb hier sinds december 2017 twee keer gegeten (lunch en diner), en beide keren vond ik het eten top. Ik lees vele matige reakties, maar denk dat die uit de aanloopfase van dit restaurant zijn.
    En ja, het is geen knus binnenstads-restaurantje voor een romantisch diner met zijn twee, maar als je komt voor een lekker stuk vlees of een lekkere hamburger is dit top.
    De bearnaise saus die ik twee keer nam kan alleen maar "home made" zijn: zo krijg je het uit een potje niet. De rook-smaak aan de steak is heerlijk.
    Gelukkig geen doorbakken en te gaar, maar heerlijk rood en sappig. Precies zoals het moet!
    De zondagavond dat ik er was was de tent afgeladen, dus een beetje lawaaiig, maar toch was de bediening vlot genoeg (OK, wij kwamen om 19:15 binnen: de meete mensen begonnen al aan hun nagerecht, dus de grote drukte in de keuekn was al voorbij)
    eigenlijk ken ik dit, qua smaak en kwaliteit, alleen uit de US of Frankrijk. Voor mij een terugkomertje, want ook de prijs vind ik voor het gebodene prima.
    Voor vegetariers is het overigens een stuk minder: de eerste keer hadden we vegetariers in de groep en voor hen was de keus klein, en daarbinnen ook nog de helft "op"…).
    Maar ja, het is dan ook "Bief en Burgers"…

17. Kollerietjes

Heel druk dus reserveren is wel verstandig. Het personeel is zeer behulpzaam, vriendelijk en de service is snel. Qua burgers ben je op het juiste adres. De burger van de maand was nu een sateh burger met gefrituurde uitjes en pindasaus geserveerd met frites. De patty was op houtskool gegrilled en zeer smakelijk. Het broodje had de juiste stevigheid en de bodem kon de vleessappen aan zonder sompig te worden (een must voor een goede burger, vind ik). De verhouding van sateh, atjar en gefituurde uitjes was perfect. Satehsaus heeft meestal de overhand qua smaak, bij Bief en Burgers niet. De smaken van vlees, saus, atjar en brood kwamen perfect overeen. Ik heb zelden meer genoten van een burger dan bij Bief en Burgers in Cruquius.

18. Gisteren ronduit slecht behandeld hier. Na bestellen van pannenkoeken en drankjes wilden we graag ook wat kraanwater op tafel bij eten.

Dit werd tot twee keer toe geweigerd met een vaag verhaal over hardlopers die vaak kraanwater op tafel wilden hebben en verder weinig bestelden. Wij waren geen hardlopers maar normale gasten die al eten en drankjes hadden besteld !!!

Bij alle andere restaurants waar wij komen is het normaal dat bij de maaltijd een kan of glazen met kraanwater kunnen worden besteld. Hier is dat dus niet mogelijk, alleen een dure fles Spa kan besteld worden !

Dus komen we niet meer !

19. Rib-Eye, dun en bijna taai, pepersaus geen smaak en te dun. Kartonnen bakjes zijn vreselijk met mayo, kan echt niet. Broodplankje idem dito, met een uitgezakte kadet, klef en onsmakelijk. Een lepeltje erbij als mes? Te duur voor wat je krijgt. Jammer want de lokatie is mooi. Doe er wat aan zou ik zeggen.

1,7
  20. Extreem slechte ervaring.
    Bediening kan het niet aan en het was niet eens druk.
    Kok ging pauzeren terwijl wij al meer dan een half uur zaten te wachten.
    Op een pannenkoek?!?
    Heel kleine kopjes koffie en nog vies ook.
    Veel vliegen!
    Vaste? Klanten lopen gewoon zelf achter de bar en pakken kofiie die weten zeker dat het lang duurt?
    Meerdere klanten zijn weg gegaan voordat het eten kwam en betaalden alleen de drankjes.
    Dit hebben wij ook maar gedaan.
    Geen excuus van de kassier wel een grote mond.
    We durven niet meer…

21. Wij zijn al jaren regelmatige eters bij het Pannenkoekenpaviljoen en waren erg enthousiast toen Bief en Burgers er kwam. We komen er toch zeker eens in de week of eens per twee weken.

Het pand is wat luxer opgezet dan de "schuur" van het pannenkoekenpaviljoen, waardoor het ook minder lawaaierig is. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een eerste bezoeker toch anders voelt dan een gemiddeld restaurant. De stoelen zijn erg comfortabel, ook voor de wat stevigere gast.

De bediening is altijd erg vriendelijk en speciale wensen of allergieën kunnen goed besproken worden.

Ik ben zelf een ERG kritische eter. Maar ik ben erg enthousiast over de smaken en kwaliteit van de producten van Bief en Burgers. De Tomkakai soep is waanzinnig lekker. Het halve kippetje is ook één van mijn favorieten. En de burgers hebben een heerlijke bite. Geen vol met rommel (e-nummers) gestopte diepvries burgers, zoals je die bij veel restaurants krijgt. Maar goede kwaliteit vlees.

De eerste tijd moest frites apart bij de maaltijd besteld worden, maar nu zit het bij de gerechten inbegrepen; een goede keus.

De toetjes zijn HEMELS! << Aanrader!

22. Mendy Bakker

Ronduit onbeschoft personeel ! Nooit meer !
    Er werd door een volwassene muntjes uitgedeeld bij een speelautomaat, bewegende tractor (waar normaal €0,50 in moet). Onze 4 jarige zoon stond daarbij en kreeg ook zo'n muntje. Helemaal blij wachtte hij op zn beurt. Toen hij eindelijk aan de beurt was, kwam er een serveerster aangestormd aan onze tafel.
    Dat wij wel even moesten weten dat er €0,50 (serieus om €0,50 !) op de rekening zou worden bijgeschreven omdat ons kind vals geld in het apparaat had gegooid. Nog geprobeerd uit te leggen dat wij ons (en het kind al helemaal niet !) van geen kwaad bewust waren, dat het was uitgedeeld en wij dachten dat het vanuit het paviljoen kwam. Maar dat maakte niet uit. "Het wordt berekend !" brieste ze en weg was ze. We hebben het bij ons eerste drankje gelaten en ja we MOESTEN de €0,50 betalen.

Mevrouwtje met een goeie service had u dat ruim terug gehad, in de fooi na afloop van een betaald diner van 5 personen, dat wij nu niet bij u hebben afgenomen !
    #slimmeactie #onbeschoft #klantonvriendelijk #serieusom€0,50 #nooitmeer

23. In het begin een goede plek om met een klein budget lekker te eten. Nu een zooitje.

Steeds andere bediening. Niet goed geïnformeerd. Communicatie met keuken werkt slecht. Lange wachttijden en daarna nog het verkeerde serveren ook. Jammer genoeg nu twee keer moeten meemaken. Het was nu de laatste keer.

5,9
  24. Weinig sfeer net als het eten ook weinig
    Kwaliteit is acceptabel niet heel goed

25. Gister wezen eten samen met mijn 2 kinderen. We kregen een tafeltje in het hoekje van het restaurant. Dit vonden we fijn omdat het meestal druk word later in de avond. Gister viel het echter mee. Het eten was van goede kwaliteit. De kinderen vonden het erg lekker. De dame die onze bestelling opnam was erg vriendelijk. Eveneens als de vrolijke jongen die ons eten bracht. Ik was alleen niet te spreken over de dame achter de kassa. Toen ik wou afrekenen hing de mevrouw letterlijk over de bar met haar armen en vroeg ze niet eens of het ons gesmaakt heeft. Ook keek ze alsof ze er echt totaal geen zin in heeft. Toch jammer aangezien de rest van de avond perfect was!

26. Weinig, niet gaar, binnen een uur weer buiten.

27. vera gans

Kwaliteit goed, hele slechte bediening, 11 personen waaronder 5 kinderen. Het duurde een uur voordat het eten kwam en de dames hadden het heel druk met elkaar.

28. Wij zijn niet gecharmeerd van deze veredelde McDonald's. Ook hier wordt het restaurant gerund door kinderen. Hele welwillende kinderen, maar het ontbreekt hier aan begeleiding. De eigenaars willen waarschijnlijk snel geld verdienen. De hamburgers waren erg rood vanbinnen, maar dat hoorde zo volgens het meisje dat ons bediende. Wij gaan hier zeker niet meer terug.

29. Foroogh Rezazadeh

30. Heerlijk gegeten. Prima tournedos, heerlijke burgers en fantastisch toetje. Vlotte alerte bediening. Een aanwinst in omgeving Hoofddorp! Door de grote ruimte weinig sfeer, ik zou iets aanpassen bij de open haard. Valt nu niet op.