Bief & Burgers in Cruquius

do lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 22:30
za lunch vanaf 12:00 diner tot 22:30
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:30

Met een passie voor het bedenken van vernieuwende concepten en een grote voorliefde voor een goed stuk mals vlees, is het idee van Bief & Burgers ontstaan.

Op een toplocatie midden in de Haarlemmermeer hebben we een prachtig pand laten bouwen met onder andere roldeuren over de gehele lengte voor een optimaal binnen/buiten gevoel en een deels overdekt terras waar u kunt genieten van onze borrels & bites. U kunt natuurlijk ook gezellig rond onze spectaculaire openhaard eten.

Wij gebruiken voor bijna al ons rundvlees het Ierse ras “Shannon”. Deze koeien lopen bijna het hele jaar door heerlijk vrij buiten. Verder worden bijna al onze gerechten bereid op de “Josper Grill”, dit is een combinatie van een oven en grill wat een unieke rooksmaak geeft aan al onze gerechten.

Daarnaast beschikken we over een grote eigen parkeerplaats voor de deur.

Vanwege de uitstekende locatie, direct gelegen aan de N201, is Bief & Burgers uitermate geschikt voor zakenlunches en diners. De bushalte Spieringweg, ligt op 100 meter van ons restaurant.

di lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00

1480781919 56
1502052769 58
1511051975 59

1. Kollerietjes

Heel druk dus reserveren is wel verstandig. Het personeel is zeer behulpzaam, vriendelijk en de service is snel. Qua burgers ben je op het juiste adres. De burger van de maand was nu een sateh burger met gefrituurde uitjes en pindasaus geserveerd met frites. De patty was op houtskool gegrilled en zeer smakelijk. Het broodje had de juiste stevigheid en de bodem kon de vleessappen aan zonder sompig te worden (een must voor een goede burger, vind ik). De verhouding van sateh, atjar en gefituurde uitjes was perfect. Satehsaus heeft meestal de overhand qua smaak, bij Bief en Burgers niet. De smaken van vlees, saus, atjar en brood kwamen perfect overeen. Ik heb zelden meer genoten van een burger dan bij Bief en Burgers in Cruquius.

2. Rib-Eye, dun en bijna taai, pepersaus geen smaak en te dun. Kartonnen bakjes zijn vreselijk met mayo, kan echt niet. Broodplankje idem dito, met een uitgezakte kadet, klef en onsmakelijk. Een lepeltje erbij als mes? Te duur voor wat je krijgt. Jammer want de lokatie is mooi. Doe er wat aan zou ik zeggen.

1,7
  3. Wij zijn al jaren regelmatige eters bij het Pannenkoekenpaviljoen en waren erg enthousiast toen Bief en Burgers er kwam. We komen er toch zeker eens in de week of eens per twee weken.

Het pand is wat luxer opgezet dan de "schuur" van het pannenkoekenpaviljoen, waardoor het ook minder lawaaierig is. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een eerste bezoeker toch anders voelt dan een gemiddeld restaurant. De stoelen zijn erg comfortabel, ook voor de wat stevigere gast.

De bediening is altijd erg vriendelijk en speciale wensen of allergieën kunnen goed besproken worden.

Ik ben zelf een ERG kritische eter. Maar ik ben erg enthousiast over de smaken en kwaliteit van de producten van Bief en Burgers. De Tomkakai soep is waanzinnig lekker. Het halve kippetje is ook één van mijn favorieten. En de burgers hebben een heerlijke bite. Geen vol met rommel (e-nummers) gestopte diepvries burgers, zoals je die bij veel restaurants krijgt. Maar goede kwaliteit vlees.

De eerste tijd moest frites apart bij de maaltijd besteld worden, maar nu zit het bij de gerechten inbegrepen; een goede keus.

De toetjes zijn HEMELS! << Aanrader!

4. Weinig sfeer net als het eten ook weinig
    Kwaliteit is acceptabel niet heel goed

5. Weinig, niet gaar, binnen een uur weer buiten.

6. vera gans

Kwaliteit goed, hele slechte bediening, 11 personen waaronder 5 kinderen. Het duurde een uur voordat het eten kwam en de dames hadden het heel druk met elkaar.

7. Wij zijn niet gecharmeerd van deze veredelde McDonald's. Ook hier wordt het restaurant gerund door kinderen. Hele welwillende kinderen, maar het ontbreekt hier aan begeleiding. De eigenaars willen waarschijnlijk snel geld verdienen. De hamburgers waren erg rood vanbinnen, maar dat hoorde zo volgens het meisje dat ons bediende. Wij gaan hier zeker niet meer terug.

8. Foroogh Rezazadeh

9. Heerlijk gegeten. Prima tournedos, heerlijke burgers en fantastisch toetje. Vlotte alerte bediening. Een aanwinst in omgeving Hoofddorp! Door de grote ruimte weinig sfeer, ik zou iets aanpassen bij de open haard. Valt nu niet op.

10. Peter Fontijn

Prachtige ligging. Eten was heerlijk en bediening was top alles keurig op tijd geen lang wachten kortom een aanwinst voor deze regio !

11. Nathalie ruggenberg

Lekker gegeten, maar de sfeer is ver te zoeken. Maar het eten en de bediening was super en dat is het belangrijkste.

12. Een dag later proef ik nog steeds de vreselijke kunstmatige rooksmaak van de burger. Ik kon niet bestellen wat ik wilde omdat de groep van 13 te groot was hoewel de hele tent vol zat. Slechte service en het vlees van de bacon cheesburger was enorm zout en droog. Het desert (chocolade dream) was fantastisch!
    Overall erg matig, voor mij de laatste keer

13. Van Nieuwburg

Wat een slechte ervaring. Gereserveerd om 17 uur voor een tafel om 17.45 uur. Kon gewoon reserveren, kreeg een melding dat er mail onderweg was maar niet ontvangen. Het ontvangst was zoals het nu precies niet hoort te zijn. We beseffen ons dat we laat waren met reserveren maar de gastvrouw was zeer aanvallend, hoe wij het in ons hoofd halen want na 16 uur kijken ze niet meer in de mail. Onze suggestie dat het dan handig is dat mee te geven op het reserveringsformulier werd meesmuilend gereageerd.
    Kan het eten niet beoordelen en dat zal ook niet meer gebeuren want hier zien ze ons niet meer.
    Hoe anders in het volgende restaurant waar we netjes, beleefd werden ontvangen terwijl we niet hadden gereserveerd.

14. Vandaag gegeten bij Bief & Burgers. De sfeer is erg gezellig en het pand ziet er geweldig uit. De bediening is erg vriendelijk en vooral de mevrouw achter de bar die de cocktails maakt! Het eten ziet er super uit, en nog belangrijker het smaakt ook top! Erg leuk avondje uit gehad!

15. Wcht een tegenvaller!

We rijden regelmatig langs dit restaurant en waren vandaag met oma en opa hier eten. Reservering op de zelfde dag via internet gedaan maar helaas geen bevestiging gehad. Misschien beter om te bellen.

We hadden echt meer verwacht-achteraf heden op internet beter moeten lezen, er wordt over de zelfde dingen geklaagd.
    Burger voor onze zoon "Well done" besteld maar kwam helaas niet doorgebakken. We hebben burgers zonder uien besteld maar ze zaten er wel op. De tonijnburger wordt rauw geserveerd-helaas staat het niet in de kaart dus was in principe een koude burger die (vooral voor zwangere) niet te eten was. We kregen mayonaise inplaats van de bestelde ketchup boor de patat. De bediening is vriendelijk maar onervaren wat de kwaliteit van de service mindert. Zo hebben wij de advies bekomen om toekomstig bij een snackbar in de buurt te gaan eten.(?!)
    We hebben de klachten ook verder aan de bediening doorgegeven maar er wordt niet op reageerd.

Resumé: wij zullen zo snel niet meer terug gegaan en ook dit restaurant bij onze vrienden niet aanbevelen.

16. Afgelopen week samen met de kids en opa en oma gegeten bij Bief & Burgers. Heel lekker eten en gezellige sfeer! Bediening was heel vriendelijk. Het concept van de dessertplank heel leuk en origineel. Zeker een aanrader en wij komen snel weer een keer terug!

17. Heel mooi restaurant. Bediening is heel aardig en behulpzaam, eten kwam snel en was top. Echt een aanrader.

18. Wij zijn veelvuldige bezoekers van het pannenkoeken paviljoen en waren heel nieuwsgierig naar Bief & Burgers... We werden helaas teleurgesteld door de kwaliteit van de cocktails en het eten. Ook de sfeer was een tegenvaller... helaas! De service was best okay met een groot compliment voor het nieuwe meisje (18 jaar) die zich heel professioneel opstelde.

We willen het nog wel een keer een kans geven om te kijken of Beef & Burgers zich heeft verbeterd

19. Eten is matig, eten was niet gemaakt met de ingrediënten die op de menukaart stonden aangegeven waardoor het smaakpalet nogal smakeloos was. Was teleurgesteld en heb wel voor het eerst in mijn leven mijn ervaring gedeeld met bediening. Hoop dat men hier iets aan en mee kan voor de toekomst voor andere klanten.

20. Wat een aanwinst is Bief&Burgers, fantastisch!!
    Heerlijk gegeten, ze hebben heel veel verschillende hamburgers en super lekker vlees. Zeer vriendelijk personeel. Handig locatie met veel parkeerplaatsen, daarnaast een gezellig groot terras.
    De prijs/kwaliteit verhouding vonden we erg goed.
    Echt een aanrader!

21. Voor de tweede keer gegeten, met z'n drieën een plank met verschillende hoofdgerechten erop. Superlekker! Deze keer ook een toetje genomen, erg leuk gepresenteerd.

22. Onder de indruk van het pand. Zo rij je maanden langs en schiet het niet op en nu staat er een nieuw restaurant. Er is veel aandacht besteed aan de inrichting en de sfeer/stijl vind ik trendy. Gelukkig komt dit in de prijzen niet terug want die vielen me erg mee.

Bief&Burgers dus veel vlees en burgers maar gelukkig ook vegetarisch en vis op de kaart. Tussen de bediening zichtbaar nog meiden die het vak aan het leren zijn maar dat maken ze ruimschoots goed met hun brede glimlach en hun uitleg. Ik voelde me welkom. Bij bestellen moet je wel ff letten op het feit dat je patat en dergelijke apart erbij moet bestellen maar de porties die je krijg zijn groot. Dus 1 patat voor met zijn tweeën is voldoende.

Ik had de kaassoep vooraf en de tonijnburger. Beide heerlijk (soep echt een aanrader). Mijn partner de Tomkakai soep (ook heerlijk) en een proeverij van 3 burgers - 3 kleine burgers - zag er leuk uit en was ook heel lekker. Toetje waren we niet van plan maar hiervoor geen kaart maar serveerster met grote plank waarop alle keuze staat. Zeg dan maar eens nee hihi - volgens mij heette het chocolate dream - nou overheerlijk.

23. Nu 3x geweest en vind de kaart verrassend en de gerechten heerlijk. Mooie zaak met frisse inrichting. Absoluut een aanrader!!

24. Mooi nieuw restaurant! Vooral de entree en de toiletten. Vooraf de tonijn! Dat is zeker een aanrader heerlijk. Spareribs zijn al los gesneden geserveerd wat ik heel handig vind! En dat die desserts daar kan je gewoon niet uit kiezen! vriendelijk personeel goede prijs kwaliteit verhouding. Komen zeker terug top!

25. Wat een slecht restaurant! Burgers en broodjes zo droog als karton, het was echt niet lekker. Burgers zijn ook klein, zonder garnituur. Bestelde patat en drankjes vergeten. Bediening vindt het belangrijker om te kletsen en te giechelen, het lijkt wel of er een schoolklas is ingehuurd om te bedienen.
    Restaurant is mooi en nieuw, frisse inrichting. De akoestiek is verschrikkelijk, wat een lawaai. Volgende keer weer naar het bekende fastfood restaurant, veel goedkoper en vele malen beter!

26. Samen met mijn partner gister voor het eerst gegeten .Ik had gekozen voor een hamburger met kaas en bacon mijn vrouw een tournedos friet of salade moet je apart bestellen maar is zeker voldoende .De hamburger was lekker en mooi rose gebakken zoals een hamburger moet zijn ,dat hij op houtskool gebakken is proef je ook en dat is zeker een pluspunt. Leuk restaurant voor herhaling vatbaar. Zeker een aanwinst voor de Haarlemmermeer.

27. Hier misschien wel de eerste eerlijke recensie zonder extreme cijfers zoals een 1 of een 10.
    Is best een prettig restaurant om eens een hapje te eten. Sfeer/inrichting vonden wij niet echt geweldig, maar dat is een kwestie van smaak. Eten was gewoon goed. Hamburgers zijn lekker, zien er leuk uit, maar niet erg groot (normaal formaat). Hoeveelheid frites was ruim voldoende (te veel).
    Bediening erg vriendelijk en behulpzaam, toetjes erg leuk en lekker en lekkere wijn.

28. Morris de Boer

Van het weekend hier gereserveerd want we hoorden al dat het erg druk was. Een mooie plek bij het raam gekregen en erg vriendelijk te woord gestaan. Het drinken kwam vlot terwijl het restaurant zo goed als vol zat. Aardige jonge bediening, goed geadviseerd over het stuk vlees. Ik had de entrecote en die was heel mals. Mijn vrouw had de gemengde salade en die was heel enthousiast, heel verrassend met gele bier erin.

Kortom, zeker voor herhaling vatbaar en lekker uitgebreid te eten.

29. Afgelopen weekend hier gegeten. Echt heerlijk gegeten! Leuke menukaart, veel keus en heerlijke wijn.
    Vriendelijk personeel en n prachtig restaurant. Kortom, we komen snel nog een keer!

30. Heerlijk en heel sfeervol.

31. We gingen er heen voor de burgers. We hadden er zoveel zin in. Maar de burgers waren erg rauw. Er waren een paar mensen bij ons die geen tomaat of augurk op de burgers wilde, aangegeven, maar het zat er toch op. Als je er patat of salade bij wilt moet je daar apart voor betalen.

We hebben ook een dessert genomen. Wat op een erg leuke manier gepresenteerd wordt. Maar toen we de rekening kregen schrokken we best wel. De desserts waren rond de 8 euro. Wat niet gezegd was bij het presenteren.

Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

32. Wat een slecht restaurant! Lang uitgekeken om er eens te eten, helaas werd dit een domper. Alle burgers waren bijna rauw van binnen om over de rest maar te zwijgen. Bediening is jong en onervaren. En de prijs slaat nergens op.

Kortom nooit meer eten hier.

33. Vrijdag gegeten bij Bief & Burgers, de Thai burger en de Stilton burger waren lekker, de bacon burgers waren kurkdroog. Bediening bestaande louter uit jongeren, onervaren, onhandig en slordig. Onze gereserveerde tafel was niet schoon bij aankomst, we hebben moeten vragen om drankjes en menukaarten. Wij kregen met 4 personen 1 beschreven menukaart, wederom verzocht om nog 3 kaarten. Tweede ronde drankjes waren vergeten, diverse keren naar gevraagd. Restaurant is erg lawaaiig en heel warm (27 graden). Geen gerechten en desserts voor kinderen op de kaart.
    Beklaag gedaan bij Bief & Burgers, kregen als reactie dat we in het vervolg beter bij het kindvriendelijke Pannenkoeken Paviljoen kunnen gaan eten. Bief & Burgers hebben een andere doelgroep voor ogen. Vreemd genoeg zijn er wel kinderstoelen aanwezig in het restaurant, voor welke doelgroep zijn deze (kinder)stoelen? Hoezo zijn gezinnen niet de doelgroep van dit hamburgerrestaurant?
    Voor ons geen Bief & Burgers meer!

1,7
  34. Na goede ervaringen bij Pannenkoekenrestaurant nieuwsgierig naar dit nieuwe restaurant. Donderdagmiddag gebeld om voor vandaag te reserveren. Werd meegedeeld dat dit kon vanaf 7 personen, maar ook niet nodig was. Bij aankomst vanavond 'u bent waarschijnlijk doorverbonden met Pannenkoekenrestaurant', wij doen wel aan reserveringen en binnen is het vol, Enfin, we konden alleen buiten zitten, nou vooruit dan maar. Een excuus, of een rondje drankjes was een passende oplossing geweest, maar de baas toonde helaas weinig inlevingsvermogen.Tomatensoepje (helaas wat ongebonden) en Nacho (prima) vooraf. Hoofdmaaltijd: alle vier een andere burger, 2 portie frites en een salade.
    2 portie friet bleek uiteindelijk een zuinig bakje friet, de salade byzonder kaal. De burgers voor ons alle vier veel te rose, maar bij navraag bleek dit 'bij hun zo geserveerd te worden'. Eindoordeel: leuk voor een keer, maar verre van value voor money, bijna 10 euro voor uiteindelijk gewoon een hamburger zonder iets erbij.
    We hadden het gezellig, maar hadden er eeriljk gezegd wat meer van verwacht.

35. Wat een fantastisch restaurant!
    Wij hebben maanden uitgekeken naar de opening en het was het wachten meer dan waard.. Afgelopen zaterdag hebben wij hier gegeten. Ondanks dat het heel druk was, was het personeel ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het eten duurde ook niet lang. Vooraf hebben wij een broodplankje met aioli gedeeld (huisgemaakt!!) en als hoofdgerecht hadden wij een mexicaanse hambuger en een tournedos. De hamburger was rijk belegd en ontzettend lekker, precies goed gebakken. De tournedos was heerlijk mals. Een echte aanrader. Ten slotte kwam de serveerster langs met een plank waarop alle desserts te zien waren. Wat een ontzettend leuke manier van presenteren. De desserts waren net zo lekker als ze er uit zagen.
    Kortom: wij hebben er een nieuw favoriet restaurant bij!!

36. De kok moet zijn tournedos eens nawegen, zijn ze echt 200 gram? En waarom een breekbrood voor 5 personen, terwijl ze met z'n zessen bent?

37. Wat een teleurstelling. Met goede moed ondanks de al vele bagger verhalen toch gaan eten bij dit "restaurant". De bediening keek arrogant, gaat in discussie met ons als klant kortom service belabberd. Dan het eten, aan een broodplankje kan je niet veel verpesten dus dat scheelt. Toen de hamburger. Allebei dezelfde besteld omdat die het lekkerste klonk. Probleem direct ontstaan mijn vriend z'n hamburger was op het randje van gaar maar toch maar vol goede moed opgegeten. Conclusie niet heel bijzonder maar vult opzich wel. Mijn hamburger.. een groot drama. Ik weet zelf heus wel wat rosé gebakken is , met een biefstukje is dat namelijk heerlijk. Maar met een hamburger van gewoon gehakt is rood van binnen en dan ook echt rood gewoon niet goed. Ik deze dus netjes terug gegeven in de hoop dat ik dan een nieuwe zou krijgen die wel goed was. Natuurlijk wel dezelfde .. dat lijkt mij logisch toch? Nou bij dit raurant niet. Een compleet andere gekregen kortom nogmaals waardeloos. Vertrokken richting de mac donalds want die hebben meer smaak eraan zitten en behandelen je vriendelijker !

38. Fantastisch eten. Het vlees is perfect. Champignonsaus smaakt echt naar champignons. Sla is vers en zeer smaakvol.
    Dit restaurant is zeer aan te bevelen.

39. Let op hondenbezitters: honden niet welkom staat niet goed aangegeven bij de ingang. Ook is de viervoeter niet welkom op het terras. Scheelt je een gênante afgang weer door het restaurant. Eigenaar zet effe een groot bord neer dat de hond niet welkom is.
    Mij zien ze na deze gênante afgang niet meer terug.