• Lid sinds 17 februari 2011

Aangenaam

Haarlem

OPIUM Restaurant

Amsterdam

Yuri heeft nog geen foto toegevoegd

1. Yuri's profielfoto
    Yuri heeft een recensie geschreven voor OPIUM Restaurant

Eind oktober hebben we hier de nieuwe kaart mogen proeven. Ik was er nog nooit geweest en heb me dan ook volledig laten verassen. Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat het niet mijn laatste keer zal zijn. Het eten was subliem. In totaal 10 kleine gerechten verdeeld over voor-, tussen-, hoofd- en nagerechten. Mijn vriendin is net terug van een half jaar reizen door Azie en de Aziatische gerechten deden de herinneringen aan de reis weer opleven. Dat is misschien dan toch wel het beste compliment wat ik op dit moment kan geven over de kwaliteit van het eten.

Daarnaast was de wijn ook van zeer hoge kwaliteit. Begonnen met wit om later over te gaan op rood. Beiden grandioos, en een leeg glas was er zelden te vinden. De bediening zorgde hier namelijk wel voor. En dat mag ook gezegd worden, de bediening was perfect. Bij ieder gerecht een duidelijk verhaal, bij aanvullende vragen altijd een helder antwoord met een glimlach. Een toegevoegde waarde voor een toch al geslaagde avond.

De algemene sfeer zou echter nog iets verbeterd kunnen worden. Weliswaar is het uitzicht geweldig over de sloterplas, maar de prominente DJ opstelling voelde niet helemaal op zijn plaats. Als het langzaam van een restaurant naar een bar transformeerd aan het einde van de avond begrijp ik hem wel, maar nu dus niet helemaal. Verder moet ik ook zeggen dat me dit verder niet echt heeft gestoord.

Opium bedankt en zeker tot snel.

2. Yuri's profielfoto
    Yuri heeft een recensie geschreven voor Aangenaam
    Internationaal Haarlem

Op aanraden van meerdere vrienden ben ik maar eens gaan kijken. En ik moet zeggen dat het een aangename ervaring was.

Het eten was goed, maar niet uitstekend. De biologische wijn vonden we beiden (man 30, vrouw 32) wel minder dan zijn niet biologische familie. De prijs / kwaliteit verhouding is echter meer dan prima. Voor €30 - €35 per persoon heb je een lekker diner met nagerecht en een flesje wijn.

Een zeer groot pluspunt is de bediening (Robin in ons geval). Zeer relaxed en in voor een geintje en een praatje. De meerdere uitdagende minispelletjes en puzzels die verspreid door de zaak liggen zijn ook zeker de moeite waard om te proberen. Bijna zo verslavend dat je alleen daarom terug wil komen om ze allemaal te lossen.

Alles bij elkaar is het zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen. Je zal zeker niet teleurgesteld worden.

Veel plezier.

Groet,