• Lid sinds 20 maart 2018

Rustoord

Esbeek

Yongjun Men heeft nog geen foto toegevoegd

1. Yongjun Men's profielfoto
    Yongjun Men vindt de recensie door adriaan voor Rustoord leuk

adriaan

Tafelen in stijl van de jaren 50. Na een mooie fietstocht door het Brabantse groen arriveerden we bij de 6 fakkels die de ingang markeren. Na een lange oprijlaan door het groen kwamen we achter het gebouw in een tuin vol mooie sculpturen, van klassiek via abstract naar hedendaagse kunst en ook hier brandende fakkels. Binnen werden we door de receptioniste opgevangen (het is ook een kunstgalerie) die onze jassen weg hing en ons begeleide naar de lounge ruimte. Deze was in de bibliotheek waar ook een gezellig kletterend houtvuur brandde. Onze tafel was opgemaakt in deze ruimte waar slechts 1 eettafel aanwezig is (huiskamergevoel). We keken onze ogen uit, de inrichting is erg druk met veel kunst maar ook mooie boeketten met veel verse bloemen, de romantiek druipt ervan af. Als aperitief was er een Sauvignon blanc en de amuse bestond uit een kuipje met Hollandse garnalen in een romige saus. We kregen de wijnkaart en dit was er een uit de jaren 50 (oeps), 95% franse, goede tot exclusieve wijnen. Ik ging voor het arrangement. We konden aan tafel waar een Pinot gris van het huis Engel (Alsace) die ongekoeld werd geschonken (wat geen bezwaar was). Gebakken zeewolf op een bedje sla met kappertjes en een mosterd vinaigrette werd uitgeserveerd en het smaakte prima. De rode wijn was uit Macon, een fruitige pinot noir en hierbij een flink stuk kalfshaas met truffelsaus (die voor mij het woord “rund” een extra dimensie heeft gegeven, excellent) en als garnering 2 roosjes bloemkool en broccoli, 2 toefjes aardappelpuree, een doperwtjes puree en een stukje uitgebakken spek. Hierbij nog een schaaltje frietjes met zelfgemaakte mayonaise. Tijd voor een glaasje Muscat de Baumes de Venise, mooi fruitig en slechts licht gekoeld. Een goed gevuld bord met aardbeiensaus, driehoekje aardbeienmousse, chocoladebavarois, bolletje perenijs, slagroom wat zwarte bessen en mint blaadjes. Mooie smakelijke bereidingen op traditionele wijze. Als afsluiter de espresso met friandises. Het geheel was vriendelijk geprijsd en we hebben nog een tour gemaakt langs de indrukwekkende suites op de 1e en 2e etage.

2. Yongjun Men's profielfoto
    Yongjun Men heeft een recensie geschreven voor Rustoord

Zeker meer dan 5 sterren, zowel hotel als service. De combinatie van oude traditionele Villa met moderne kunst is zeer uniek in Europa. Ik vroeg mijn vriendin ter huwelijk in dit hotel. Ze hielpen me alles heel goed te regelen, en gaven haar een grote verrassing en romantisch voorstel, die we nooit zullen vergeten voor ons hele leven! Bedankt Nancy! Bedankt, alle mensen van House Rustoord. Ik adviseer dit hotel voor alle mensen die van kunst houden, of die graag een leuke ervaring van slapen in de galerie willen ervaren, of zelfs gewoon voor een ontspannen.
    Weekend.