Activiteiten van willy

• Frans
    • Belgisch
    Verlengde Arnhemseweg 146 Ede
  2. willy's profielfoto
    willy heeft Dennenoord toegevoegd als favoriet restaurant
    • Lunchroom
    Vasserweg 37 Nutter
  3. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Dennenoord

Met het "Claridge" in Londen is dit, voor mij, het tot nu toe beste adres om van een High Tea te genieten. Het is lang niet zo chique, het is wel gezelliger.

Hier krijgt men de scones geserveerd met de traditionele, echte clotted cream en zelfgemaakte jam, op een goed gevulde etagère met andere heerlijkheden. Onder andere goed belegde sandwiches, gevulde broodrolletjes, quiche, bavarois gebakjes, wortel/fruitcake, chocoladetruffels enz.. Zowel zoet als hartig, het smaakt allemaal even lekker en vers.

Men kan onbeperkt kiezen uit 40 theesoorten. Wij kozen de citroenthee en de witte thee met ananas en peer. Op tafel verschenen bij ons eerst 2 theepotjes. Thee getrokken van losse blaadjes, dus niet van een plonszakje..

De bediening is vriendelijk, attent en adequaat, de gereserveerde tafel stond binnen netjes klaar. Jammer genoeg kon er vanwege de regen niet buiten gezeten worden in die prachtige omgeving. Ondanks dat het vol zat werd iedereen vlot geholpen. Ook als men voor de 2e keer een andere theesoort verkoos.

Het was voor ons meer dan voldoende. Dat wat overbleef werd netjes verpakt en kregen wij mee naar huis. Tevens was men bereid (vanwege mijn beperking) mijn gekochte thee in het bijbehorende winkeltje op te halen.

Omdat wij daar van iedere minuut en van iedere kruimel hebben genoten zijn wij zeer zeker van plan binnenkort terug te keren.

4. willy's profielfoto
    De Muggenwaard 7 Lathum
  8. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Oude Post
    Internationaal Renkum

Nooit geweten dat men een rundersukade zo lekker mals en rosé kan opdienen. Begeleid met courgette, auberginekaviaar en paddestoelcreme. Het lychee-ijs met kokos en rozenolie is het waard om voor terug te komen. (Normaliter houd ik niet van lychee, maar dit...).
    Puntjes van kritiek: In het opgediende menu zaten wel héél veel oliën. Basilicum, peterselie, rozen-en olijfolie. En we hebben een uur gewacht voor het eerste gerecht op tafel stond.

9. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Kromhout

Prettige ervaring. Goede uitleg. Mooie gerechtjes. Vooral de macaron van biet gevuld met roomkaas was een heerlijke mondervaring: Het zoete, iets aardse van de biet met het mollige van de roomkaas. Verrukkelijk !

10. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor 't Olde Schop

Hulde, hulde, hulde. Dankzij Floris, zijn staf en personeel is mijn 65e verjaardag een onvergetelijke gebeurtenis geworden. Het was subliem; Eerst op het terras en tegen de avond (toen het afkoelde) stonden de tafels gedekt in het restaurantgedeelte. Zowel buiten als binnen kwam een onafzienbare stoet heerlijkheden voorbij. Van zoet tot hartig, voor ieder wat wils. Het mooiste compliment kreeg ik van één van mijn gasten : "Dit is geen gewoon etentje of verjaardag meer, dit is een gebeurtenis".
    Bedankt dat jullie dit mogelijk gemaakt hebben.

11. willy's profielfoto
    willy schreef:

Mijn punten zijn niet bijgehouden/bijgeschreven.
    Bij Meijer's hebben zeker 2 mensen na Koster nog een recensie geschreven.
    Dat gaat ook op voor mijn andere favoriete restaurants.
    Ik sta nu al onterecht maanden op 734 punten.
    Heb hier al eerder melding van gemaakt,maar nooit een reactie ontvangen.
    Jammer,maar zo gaat het plezier weg om een recensie te schrijven.

Groet ,Willy

12. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Het Verlangen

16-2 Uitgenodigd voor een tapasmenu.
    Mooi restaurant, prettige bediening,lekkere hapjes.
    Uitschieters in gunstige zin :
    Voldoende vers brood met dip.
    Krokante Inktvisringen ( dus geen rubberbandjes )
    Thaise rijst met Cashewnoten: Heerlijke geur,verrukkelijke
    smaak.
    Gepofte tomaatjes uit de oven. Lekker zoet. (stond niet op
    de kaart.)
    Luikse wafel met rood fruit en een verrassend krokantje van
    amandelschaafsel.

Opbouwende kritiek:
    4 schijfjes meloen en 3 plakjes ham wordt moeilijk,als je met 6 personen bent.
    Een onderdeel van het dessert vond niemand lekker en een ander was niet zoals wij het onder die naam kennen.

13. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Planken Wambuis

Gisteren weer eens na jaren een tafeltje bij de Planken Wambuis besproken.
    Wij hebben een genoeglijke avond gehad met een heerlijk diner en een attente,vriendelijke service.

Drankjes kwamen vlot door.
    Er werd bruin brood met roomboter en zeezout op tafel gezet.
    Daarna kwamen de amuses:Een glaasje met Griekse yoghurt, gerookte kipfilet en een batonnetje komkommer.

Als voorgerecht had ik een tzaziki met gerookte zalm : Een brunoise van komkommer en aardappel met een heel subtiele smaak van knoflook.
    Daarbij een flinke portie gerookte zalm in roosjes op het bord met wat plukjes sla.
    Tafelgenoot had carpaccio ,niet met Parmezaan maar met Reypenaer kaas.
    Daarna kwam voor hem mooi getrancheerde plakken reefilet met een garnituur van kruidenmousseline, cantharellen, groene asperges,en een meer dan verrukkelijke Banylsaus .
    Het ree had de perfecte cuisson.
    (Kreeg een beetje van mijn partner en ik weet nu al wat ik bij een volgend bezoek neem.)
    Dat was ook het geval bij mijn kalfsduo: Rosé gebakken kalfslende en zacht gegaarde kalfsrib ( heerlijk ,botermals draadjesvlees) met zomergroenten.
    Dit alles besproeid met een makkelijke Merlot.
    Ondanks dat ik gekozen had voor een kleinere portie kon ik de bijgeleverde groene pasta niet meer op.
    Daarna nog wel een cappuccino : geserveerd met een gratis schaaltje bonbons en kaneelkoekjes .
    Tafelgenoot wilde een Dame Blanche ,die niet op de kaart stond : Maar die toch speciaal voor hem werd klaargemaakt.
    Zowel bedienend personeel als de kok kwamen vragen of alles naar wens was geweest.
    Wij konden dat ronduit beamen.

14. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Automatiek Beursken

De tijd dat wij zelfs 's nachts naar Velp reden voor een heerlijk portie saté ligt ver achter ons.
    Het varkensvlees is veranderd in kip (droog),het gewicht is gehalveerd en de saus is ook achteruitgegaan in smaak.

15. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor De Vlietlanden

Tijdens onze vakantie hier 2 keer gegeten.
    En de laatste keer was zo waardeloos,dat ik amper punten kan geven.
    Maar laat ik de 2 bezoeken,zo objectief mogelijk, samenvatten
    Het begint altijd goed : Na het bestellen van een drankje verschijnt er breekbrood met room/kruidenboter.
    Daarna een amuse: De eerste keer een verrukkelijke soepje van gele paprika.Jammer genoeg vonden wij de tonijnmousse dat bij het soepje geserveerd werd flauw en droog.
    Voorgerecht een wat waterige garnalencocktail.
    Hoofdgerecht : Russische Roulette ( ossenhaaspuntjes opgediend in een pannetje met sugarsnaps,dunne haricots en champignons) Er was niets mis mee;maar het had voor mij wat hoger op smaak gemogen.
    Echtgenoot had botermalse gerookte paling,(kreeg een stukje en inderdaad :verrukkelijk) en sliptongetjes.
    Daarna nam hij een Irish coffee en ik een capuccino.
    Bediening was die avond vriendelijk en alert.

Wij wilden wel voor later in de week een tafel bespreken voor 8 à 9 personen ,mits er rekening gehouden kon worden met bepaalde dingen :
    1)Een van de gasten heeft een paddenstoelallergie .
    2)Zou er voor iemand,die geen friet/gebakken aardappelen blieft eventueel gekookte aardappeltjes of puree besteld kunnen worden ?
    3)Zou het mogelijk zijn om voor een andere gast stokbrood met kruidenboter als voorgerecht te krijgen,want met dat wat er op deze kaart staat doen wij hem geen plezier.
    Er werden driftig aantekeningen gemaakt en alles kon.
    Er was nog een andere kaart en daar kon eventueel ook gebruik van gemaakt worden voor gasten die niets van hun gading op de gangbare dinerkaart konden vinden (kinderen)
    TOP !!
    Ons volgende bezoek aan het restaurant werd allesbehalve een succes.
    Ik bestelde de tapas ,die buiten op een groot bord werden aanbevolen.
    Dat kon niet,die werden alleen in de zomer geserveerd,
    Hallo,het was 13 september en de zomer loopt tot de 21e.
    Op mijn vraag hoe het dan zat met de andere kaart voor zaterdag,wist zij nergens van.Ze zou het navragen.
    Na het breekbrood kwam de amuse: een courgettesoepje (heel lekker) met wat gerookte zalm en rucola,dat al weggehaald werd terwijl ik nog niet klaar was. Netjes gevraagd of zij het terug wilde zetten.
    Gevraagd of zij het een en ander al nagevraagd had.
    Ze liep weg voordat ik uitgesproken was,gaf geen antwoord maar kwam terug met keuzemenu's, waarop ik zei dat er afgesproken was dat dat juist NIET de bedoeling was.
    Ik haar in de keuken tegen de kok zeggen:
    "Geef de rest ook gelijk maar door,dan zijn die lui,tenminste vlug opgekrast !" En ze kwam de keuken uit met onze voorgerechten en eindelijk de kaart die ik bedoelde.
    Maar toen hoefde het voor mij eigenlijk al niet meer.
    Mijn tomatensoep was lauw. Heb het laten staan.
    Bij het afnemen vroeg ze niet of het gesmaakt had.
    Daarna kreeg ik de gamba's en toen plofte ik bijna.
    Voor de prijs van 23,95 kreeg ik, zeggen en schrijven 3 gamba's ( wel de echte ) 8 haricots verts en 2 schijfjes wortel in een plas chilisaus.Van knoflook en peper heb ik niets geproefd.Een bakje sla en wat gebakken aardappeltjes.
    Voor een mini bakje mayonaise vragen ze 2 euro.

Nee,geen aanrader.
    Of je moet gecharmeerd zijn van gebrek aan manieren het prettig vinden om niet serieus genomen te worden en erop kicken om geschoffeerd te worden.

16. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Grand Café Ontspannerij

Tijdens onze vakantie hebben wij hier 3 keer gegeten en 3 keer pizza of frites plus andere snacks gehaald.
    En alle keren waren wij meer dan tevreden.
    Want het is een établissement dat op alle onderdelen scoort :
    Het eten is ontzettend goed.
    De prijzen zijn super redelijk.
    De service is geweldig : Of je nu met zijn tweetjes komt of met een heel gezelschap;Met alles en iedereen wordt rekening gehouden.
    Ook onze gasten,waren alle 6,vol lof over het gebodene en
    de vriendelijke,vlotte bediening .
    De oudste dochter was verrukt van haar voorgerecht: de salade met verse vijgen,de jongste over haar hoofdgerecht ,de gebakken kipfilet.
    De schoonzonen prezen de manier waarop deWestfriese biefstuk en de varkenshaas waren klaargemaakt en de ruime portie carpacchio vooraf.
    Manlief,ging zoals altijd voor de sliptong.
    Ik kreeg na het kippenpasteitje mijn stoofpotje niet meer op.
    En iedereen vond de gebakken,kruidige aardappeltjes een traktatie.
    Ons zien ze hier zeker terug !

17. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Grand Café Rutgers

Eindelijk een restaurateur, kok die iets doet aan verbeterpuntjes.

Aangenaam verrast waren wij ; bij het zien dat het vooraf-hapje van het huis terug is.

Lekkere tapenade van zongedroogde tomaatjes, waarin de basilicum duidelijk te proeven was. Met wat knapperig vers stokbrood.

Partner koos van de kaart : Tomatensoep, sliptongetjes en een advocaatcoupe.

Ik probeerde het weekmenu van 14,95 dat bestond uit een romige tomatensoep, Gambaspiesjes en ook een coupe vanilleijs met advocaat.

Bij de gambaspiesjes ( 3stuks à 5 gamba's) en sliptongetjes kregen wij gebakken aardappeltjes, patat frites, een bakje sla en verse, sperzieboontjes/ worteltjes die precies goed beetgaar waren.

Alles was voortreffelijk!

Het enige verschil was dat partner's soep en ijs geserveerd werden in een ander servies en dat zijn porties iets ruimer waren.
    Maar ik was meer dan voldaan.

Met 3 glazen wijn en wat frisdrank waren wij 60,30 euro kwijt.

Daarom kan ik niets anders dan een 10 voor prijs/kwaliteit geven.

18. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor IJs & Zo

willy

Niet zo maar een ijssalon maar een gelegenheid waar je U tegen zegt.

De locatie,( practisch op het strand van de Lathumse plas), de gevarieerde Live-optredens in de zomer.

De vitrines zien er iedere dag anders uit en het ijs is hier VERS met hoofdletters.

Zo lekker: Of er een engeltje over je tong fietst.

Het maakt niet uit : Een gewoon hoorntje of een coupe, men doet het met evenveel liefde.

Zelfs een aangekleed kopje koffie of een broodje is hier een creatie.

Voor een prijs die mij doet grijnzen van oor tot oor.

Het ligt buiten de gangbare route, maar liefhebbers rijden er graag voor om.

De salon zelf is niet groot, maar buiten is een ruim terras.

Ik heb wel eens gehoord dat de wachttijden, vanwege de drukte lang is: Maar het is ons gelukkig nog niet overkomen.

19. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Wester
    Nederlands Earnewâld

willy

Service is goed. Mits er geen bus vol toeristen in een andere zaal zit. Want dan duurt het een hele tijd voordat er weer iemand in het restaurant verschijnt.

Wat je krijgt is nooit een uitschieter in culinair opzicht maar toch nooit slecht.

Aardappeltjes zijn lekker, ruime porties. En een schijf watermeloen, wat aalbesjes of ander fruit op het bord maakte het bord en mij altijd wat vrolijker.

20. willy's profielfoto
    willy heeft een recensie geschreven voor Westersail

willy

Wij hebben hier altijd prima gegeten en zijn altijd netjes behandeld.

Toen er onderhand een cirkelzaag nodig was om de schnitzel te snijden en wij daar iets van zeiden, kregen wij zonder discussie een ander.

Ze zijn inderdaad onbuigzaam wat de openingstijden betreft, al ben je maar 5 minuten te vroeg : Je wordt niet geholpen.

Maar probeer daar de appeltaart eens. De eigenaresse maakt hem zelf en dat proef je.

Meer updates