• Lid sinds 3 januari 2011

Osteria

Sint-Oedenrode

De Negenmannen

Boxtel

W.Brienen heeft nog geen foto toegevoegd

1. W.Brienen's profielfoto
    W.Brienen heeft een recensie geschreven voor De Negenmannen

We komen hier al jaren regelmatig en graag.

Na een prima verzorgde brunch op onze trouwdag (onze familie heeft het er soms nog over) wisten we al, dit wordt een blijvertje.

Mooie gerechten, smaakvolle combinaties, prima wijnsugesties, spannende verrassingsmenu's. Altijd staat de kwaliteit voorop en kun je met een gerust hart een heerlijke avond hebben.

Natuurlijk heeft kwaliteit ook zijn prijs, maar in dit geval hebben we het er graag voor over. Echt een aanrader voor de fijnproevers en de durvers, niet voor de mensen die veel friet met een schnitzel en appelmoes willen...

2. W.Brienen's profielfoto
    W.Brienen heeft een recensie geschreven voor Osteria

Hier met vier personen gegeten en voor het 4-gangen verrassingsmenu gekozen. Mooie locatie, goede sfeer en correcte bediening.

De 1e en 2e gang waren perfect. Mooie Italiaanse inslag en prima op smaak.

Het hoofdgerecht was jammer genoeg deze keer een misser. Het Italiaanse aspect ontbrak volledig en de combinatie vlees (te gaar), puree (te vlak) en jus (te zout) pakte niet goed uit. Smaken verschillen natuurlijk, maar als alle vier de eters aan tafel dit constateren....

Dit gemeld en vanuit de keuken kwam ook alle medewerking om dit op te lossen. Compliment voor het meedenken en de service!

Met de laatste gang werd veel goedgemaakt, prima nagerecht en er werd extra aandacht besteed om e.e.a. recht te zetten.

Ondanks de uitglijder verdient dit restaurant in de toekomst zeker nog een herkansing van ons.

3. W.Brienen's profielfoto
    W.Brienen heeft een recensie geschreven voor 't Lieve Leven

2/1/2011 gegeten bij Het Lieve Leven. Eigenlijk per toeval bij dit restaurant uitgekomen omdat veel restaurants in de omgeving vakantiesluiting hadden.

Mooie strakke inrichting met prima zitgelegenheid en stijlvolle entree met bar. Bediening vriendelijk en correct.

Na een prettige kennismaking met de eigenaresse voor een voor- en hoofdgerecht van de kaart gekozen, doordat we geen erge trek hadden. Alhoewel het 3- of 4 gangenmenu qua prijs ook erg aantrekkelijk was.

De voorgerechten:

-Krab op een salade van Rosevalaardappel met licht gerookte Empereur zalm en een ravigôtesaus.

-Carpaccio van M.R. IJ rund van Piet van de Berg met uitgebakken spekjes, pijnboompitjes en Tête de Moinekaas met een dressing van Provençaalse kruiden.

Heerlijk, goede porties en afgemaakt met een bijbehorende wijn.

De hoofdgerechten:

-Hertenfilet, getrancheerd en begeleid door een sausje van bospaddestoelen.

-Lamgzaam gegaarde sucade en rosé gebakken sucadebiefstuk van MRIJ-rund, van Piet van den Berg, met een rode wijnsaus en merg.

Ook hier uitstekende kwaliteit, ruim voldoende en goed uitgekozen garnituur. De apart bijgeserveerde aardappelpartjes waren ons inziens dan ook niet nodig geweest, maar voor de echt grote eters een welkome aanvulling denk ik.

Heerlijke gerechten, goede bediening, mooie locatie, echt een aanrader voor de eter met verfijnde smaak.