• Lid sinds 17 september 2014

Viviane Sterckx Eft heeft nog geen foto toegevoegd

1. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft heeft een recensie geschreven voor Rilette
    Mediterraans Maastricht

Wij hebben 6 jaar in Maastricht gewoond in hartje centrum en daar heel wat eetcafé's/restaurantjes uitgeprobeerd. Maar geen enkele was zo waardeloos als Rilette! We hebben heel lang moeten wachten. Meermaals gevraagd om de bestelling op te nemen, zonder reactie. Pasta scheen okay te zijn, niet meer dan dat. Mijn biefstukje was verkoold en wat moest doorgaan voor een peperroomsaus was een waterachtig kommetje... soep? Het liefst van al had ik mijn bord terug gegeven maar ik had honger omdat de tijd tussen het voorgerecht (fletse carpaccio) meer dan een uur bedroeg.
    Prijs/kwaliteit is niet in verhouding.
    Bediening kon vriendelijker. Het leek alsof ze onderbezet waren en er daardoor een spanning heerste. Dat wil je niet ervaren als je een avondje met collegas uit eten gaat om lekker stoom af te blazen.
    De wijn en de crème brulee waren wel lekker...

2,4
  2. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door Ralph voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

Eten was wel goed, maar de timing was waardeloos.

Doordat het een slechte timing had zal het lang duren eer dat ik er terug kom.

6,1
  3. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door marc voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

Bediening verschrikkelijk, herhaalde malen moeten vragen (bijna smeken) wanneer we iets konden bestellen. Eten van laag nivo en te weinig (zijn normale eters).

Wij komen hier nooit meer.

4,1
  4. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door Marrion voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

What food? We had to wait for more than an hour only to see people getting their food. (they arrived later in the restaurant). Service was not great either, nobody told us the wait would be this long. So we paid for a glass of wine that stood empty for over 45minutes and left.

5. Mediterraans Maastricht

Taco en Denise van der lem

Het restaurant was door iemand van Hotel de Pauwenhof aangeraden. Nou dat had ze beter niet kunnen doen. De entourage en uitstraling stelde niet veel voor. Het uitzicht op een bejaardencentrum en vlak langs een weg (voor gemotoriseerde voertuigen) maakte het er niet beter op. Jammer van zulks uitzicht, want verder is Maastricht een erg mooie stad. De bediening was matig. Lang wachten op het eten en vragen waren niet welkom. Het eten was ook al niet veel soeps (letterlijk en figuurlijk). Zelfs de carpaccio stelde niet veel voor en bleek smakeloos. Ook nog behoorlijk prijzig wat er mede voor zorgt dat de fooi laag bleef. Helaas een restaurant wat ik niet snel zal aanraden. Wel redelijk druk met voornamelijk locals, dus misschien heeft het toch wel iets, al zou ik niet weten wat.

3,3
  6. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door Ria Söntjens voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

Nou, Rilette was een ramp.

De bediening was uitermate onvriendelijk. We hadden om 20:00 uur gereserveerd en om 20:25 hadden we nog geen tafel. Na 4 serveersters te hebben gevraagd, die niets wisten, werden we verwezen naar de mannelijke bediening. Die vroeg om geduld en liet ons gewoon staan. Wel vroeg een van de serveersters of we iets wilden drinken, maar staande in de drukte hebben we dat maar niet gedaan. Uiteindelijk zijn we maar onverrichter zake vertrokken. Dit was dus de eerste en de laatste keer dat we in Rilette gereserveerd hebben. Jammer, het zag er gezellig en lekker uit, maar het leek wel of ze ons liever zagen gaan dan komen.

7. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door Bart voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

Wat een lekker avondje uit had moeten worden, liep uiteindelijk uit op een deceptie.
    Gegrilde sardientje uit de oven, overdone en zonder kop en staart. Gegrild wil ik ze, met 'huid en haar'.
    Afwijking van het menu met toestemming van het personeel werd vervolgens toch doorgerekend.
    Eens en nooit meer, want voor deze prijs kun je elders echt genieten.

3,9
  8. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door Anja Peeters voor Rilette leuk

Anja Peeters

Dachten onszelf te trakteren op een lekker etentje, maar het viel tegen. De Sardine schotel was niet lekker en onhandig eten, omdat de sardines boven op mosselen en veel te veel aardappels lagen. De saus waar dit alles in dreef had geen smaak. Jammer. Om de pijn te verzachten, nam ik toen de merengue als nagerecht. Het duurde erg lang voordat het kwam, maar dat viel nog veel harder tegen. Het was een stuk ijstaart dat veel te lang in de vriezer is bewaard. Spijt is wat ik naderhand had. Daarvoor betaal je te veel.

9. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door Luckyluc voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

Helaas een zware tegenvaller.

Gekozen voor een 3-gangen menu van EUR 29,95, wat op zich een nette prijs is. Voorgerecht "vitello tonnato" was erg matig. Kalfsvlees van standaard kwaliteit en de tonijn in de "tonnato" saus was volledig weggepureerd, wat jammer van de structuur is. Ook het hoofdgerecht, entrecote, voldeed niet aan de verwachting. Het vlees was door en door gegaard en de randen waren zelfs hard. De frietjes en salade waren oké, maar die konden de totaalbeleving niet goedmaken. Het nagerecht, ijs met ananas was lekker maar niet speciaal.

De bediening was onprofessioneel en kwam ongeïnteresseerd over.

Kortom, voor dit geld heeft Maastricht veel betere restaurants te bieden waar prijs/kwaliteit veel beter in balans is.

10. Viviane Sterckx Eft's profielfoto
    Viviane Sterckx Eft vindt de recensie door carry voor Rilette leuk
    Mediterraans Maastricht

Opgefokte sfeer, er werd nog net niet 'gerend' door de zaak (door het personeel). Heel lang moeten wachten om iets te mogen drinken; na 1u kregen we een voorgerecht, stelde niets voor. Eten lauw, op mekaar geprakt. Ik had 3 mensen uitgenodigd ,maar vond het beschamend. Nooit meer.