Van Der Valk

Kalimera

Utrecht

Bij Mario's

Utrecht

UtrechtseBert heeft nog geen foto toegevoegd

1. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor DE DRIE WIJZEN

Afgelopen vakantie verbleven wij in het heerlijke Zeeuwsvlaanderen. Vroeger kwamen we daar al toen de Kids nog heel klein waren en heel af en toe zakken we graag nog eens af naar dit gedeelte van de Zeeuwse Eilanden. Normaal genieten we enorm van de Zeeuwse gastvrijheid maar dit keer hebben we een behoorlijk nare nasmaak in onze mond gekregen van een horecaonderneming zonder ook maar een hap gegeten te hebben. Tijdens de avondmarkt in het pittoreske Sluis besloten we om een heerlijke maaltijd te nuttigen bij restaurant de drie wijze. Waarschijnlijk kan de eigenaar van dit restaurant zich niet verplaatsen in de problemen die zijn of haar gasten heeft na een ingrijpende maagoperatie. Mijn vroyw gaf dit aan bij de serveerster en vroeg of ze een ( toch wel prijzig ) voorgerecht kon krijgen. Dit was absoluut uitgesloten daar dit tegen het principe van de baas was. We wilden niet de vervelenste gasten zijn en besloten dan maar om 2 hoofdgerechten voor mijzelf en onze dochter te bestellen met de duidelijke mededeling dat mijn vrouw dan wel met ons mee zou eten. Komt er vervolgens een meisje voor 2 personen dekken, toen knapte er echt iets bij mijn vrouw. Ze wilde direct de rekening hebben daar ze geen seconde langer hier wilde blijven. Voor we vetrokken hebben we nog wel ons ongenoegen kenbaar gemaakt.

Omdat ik het hier niet bij wilde laten heb ik toch nog even de moeite genomen om een klacht bij de baas neer te leggen middels een nette e-mail. Helaas is deze uitbater of uitbaatster (Ik kreeg een naamloze email) sterk in het voor leugenaar uitmaken van een ontevreden gast waarbij hij of zij zich ook niet schaamde om er aan toe te voegen dat Nederlanders nou eenmaal probleem makers zijn. Een domme reactie die ik niet kan plaatsen in deze context. Maar zegt wel genoeg over hoe deze uitbater (ster) denkt over zijn of haar gasten.
    Uiteindelijk een klein advies voor iedereen; Kom je ooit in het verder wel gezellige Sluis bedenk je dan 2 maal voor je tijdens het diner in dit restaurant wilt gaan eten want de baas ziet gasten met afwijkende dieet eisen liever gaan dan komen.
    Eet smakelijk.

2. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Barca II
    Afhaal en bezorg Nieuwegein

Via groepsdeal hier terecht gekomen. Geloof me; eens maar nooit meer. Had de pizza Vulcana besteld en als vooraf een Ministrone soepje. De soep was overheerlijk maar was naar mijn mening gewoon een heldere groentesoep met heerlijke beetgare groenten. Daar verder niets verkeerds over. Maar nu de pizza. Deze had volgens de menukaart asperges, en laat dit nu één van mijn favoriete voorjaars/zomer groenten zijn dus ik keek er erg naar uit. In de eerste instantie zag hij er redelijk uit, er lagen 4 asperges op dus dit beloofde wat. Maar wat zag ik nu; het waren asperges uit blik of pot. Kom op zeg, midden in het asperge seizoen en dan uit blik. Sorry dat kan echt niet. Toen kwam de volgende klap; de "kok" was gretig met de kappertjes bezig geweest waardoor de pizza in het midden doordrenkt was met het nat en dus de smaak ervan. Dit gaf een vreemde parfumachtige smaak iets wat de pizza helemaal naar beneden haalde. Gelukkig was het dessert (tiramisu) wel om mijn vingers bij af te likken dat maakte het allemaal nog een beetje goed. Verder vind ik €5,00 voor brood met (te vette) kruidenboter ook erg aan de prijs. Vooral omdat de gastvrouw ons niets over de prijs zei toen ze het aanbood. Één ster dus voor het eten omdat de soep en het dessert wel redelijk waren. En 4 sterren voor de bediening.

2,8

Bewaren in lijst Sluiten
  5. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor De Kantarelle
    Internationaal Bussum

Via Groupon hier terecht gekomen. Ik was eerst een beetje sceptisch voor ik naar binnen stapte, maar ik ben daar volledig op terug gekomen.
    Wat is dit een ontzettend gezellige tent, en dan bedoel ik de inrichting en helemaal de bediening.
    Een vrolijke oudere dame komt je bij binnenkomst tegemoet en wijst je een tafeltje aan maar laat duidelijk merken dat als je ergens anders wilt zitten dat ook geen probleem is.
    De inrichting oogt een beetje oubollig maar dat past echt bij het eten, wees nou eerlijk steengril en fondue hoort niet in een trendy zaak.
    De eerder genoemde dame holde letterlijk haar benen onder haar kont vandaan om het ons volledig naar de zin te maken. We hadden het steengril menu en kregen daar onbeperkt vlees, brood, sausjes, tja eigenlijk alles bij.
    We hoefden nergens om te vragen want ze kwam regelmatig kijken of iets aangevuld moest worden en dat gebeurde dan ook meteen.
    Al met al een heerlijke zaak die ik echt aan kan raden.
    O, ja de zaak is dus niet gesloten maar verhuist naar nummer 49 in dezelfde straat.

6. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Bij Mario's

Restaurant zit al ruim een jaar bijna om de hoek op winkelcentrum "de Plantage" in het Utrechtse wijk Ondiep.
    Was er wel al dikwijls langs gelopen maar nog nooit binnen geweest.
    Had via Groupon een kortingsbon aangeschaft om te dineren met twee personen. Zijn er met z'n drieën heen gegaan wat dus betekende dat we voor 1 persoon af moesten rekenen.

We werden heel vriendelijk ontvangen door de vrouw van de eigenaar, die ons uitlegde wat we van de menukaart mochten uitzoeken voor onze Grouponvoucher. Dat was eigenlijk vrijwel alles op 2 dingen met vis na.

Als voorgerecht nam mijn vrouw de Karpatio (carpaccio op zijn Grieks), mijn dochter nam de Griekse gehaktballetjes (keftedes) en ikzelf verheugde me al op de mosselen in pittige tomatensaus.

Het duurde even voor we onze voorgerechten kregen omdat de chef zijn uiterste best deed om alles tegelijk uit te laten serveren. Ondertussen smaakte de Corona mij opperbest en genoten wij van het uitzicht op de Amsterdamsestraatweg.
    Het wachten werd beloond met drie overheerlijke voorgerechten waar duidelijk aandacht aan was besteed.
    Vooral de keftedes was een grote verrassing, dit waren geen gehaktballetjes maar meer gehaktballen, zo groot als een gemiddelde hamburger die duidelijk op het vuur gebakken waren.

De volgende gang kon door komen; Ikzelf had de bifteki, mijn vrouw de eenvoudige maar zeer professioneel bereide Giros en mijn dochter had de biefstuk met knoflook en uien uitgekozen.
    Alle drie de hoofdgerechten waren om je vingers bij op te eten, iets wat we ook bijna deden.

Over het nagerecht kan ik weinig woorden vuilmaken, twee maal een dame blanche voor de dames en voor mij de al om bekende baklava. Een heerlijke afsluiting van een fantastisch Grieks diner.

Tijdens het afrekenen kwam de chef himself zich nog verontschuldigen vanwege het lange wachten voor het voorgerecht. Iets wat we na het serveren ervan al snel vergeten waren.

Al met al een gezellige tent met heel vriendelijk personeel die echt aandacht besteed aan de gasten.
    Een minpuntje was de soms iets te harde muziek, verder een aanrader voor de liefhebber van Grieks eten.

We komen zeker terug.

7. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Yakimono

Had kortingsbonnen via Groupon aangeschaft en zijn er gisteravond met vier personen gaan eten.

Sfeer is heel gemoedelijk, ondanks de drukte.

We hoefden bij de wok niet lang te wachten, de koks werkte in rap tempo door zodat je snel de gekozen maaltijd kon nuttigen.

Alle ingrediënten waren vers en van goede kwaliteit.

Het bedienend personeel haalde vrij snel de vuile borden weg en ook de drankjes werden snel uitgeleverd.

Alleen hadden we de indruk dat de prijs van de drankjes een beetje opgeschroefd waren i.v.m. onze Groupon bonnen.

Op de tafels was nergens een kaart te vinden met de prijs van de drank. Ik vind 2,70 voor een Ice Heineken (25 cl.) en 3,50 voor een karafje (halve liter) water wel wat aan de hoge kant. Het was ook niet duidelijk of dit mineraal of kraan water was.

Kortom kwaliteit was top maar prijs ligt erg aan de hoge kant.

8. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Van Der Valk
    Internationaal Vianen ut

Om kort te zijn: eens maar nooit meer.

Wat een rommeltje zeg; hebben ruim een uur moeten wachten op een tweede drankje terwijl dit bij de prijs inbegrepen zit.

Het leek er op dat het bedienend personeel meer aandacht had voor de vaste klanten. Zo was er een klant die het ene na het andere pilsje achterover sloeg terwijl wij al een uur droog stonden. Zelfs na een klacht bij de bar ging er nog een kwartier overheen voor er iemand kwam.

En dan krijg je ook nog eens een heel verkeerd drankje voor geschoteld. Als ik om wit bier vraag bedoel ik wel met alcohol, en niet een alcohol vrije variant.

Op het eten was verder niets aan te merken, dat doet niet echt onder bij Houten.

9. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Kalimera

We zijn hier gisteravond voor de eerste maal met zijn tweetjes geweest.

Ik moet zeggen dat ik niets dan hulde heb over dit restaurant.

Het eten was top en er was duidelijk voor ieder wat wils.

De bediening was erg vlot en vriendelijk.

De uitleg was duidelijk, en niet opdringerig. Dit werd trouwens bij ons gedaan door een oudere Griekse man die naar ons idee de vader van de eigenaar was.

De huis band maakte alles helemaal compleet, deze speelde afwisselend Griekse volksmuziek maar ook Engelse hits.

Wat vooral ook erg grappig overkwam was het Happy Birthday wat gezongen werd voor twee jarige gasten.

Er was ook duidelijk te zien dat de bar verstand van zaken heeft, naast ons zaten twee jonge jongens die een cocktail bestelde (Sex on the Beach) en deze zag er helemaal perfect uit.

Al met al een fantastisch restaurant waar je heerlijk kunt eten en drinken en waar een gezellige ongedwongen sfeer hangt.

10. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Snackbar Nikos

Vrij regelmatig bestellen wij hier onze giros/patat. We hebben weleens een "uitstapje"gemaakt naar een ander maar komen uiteindelijk toch hier weer terug.

Eigenlijk weinig toe te voegen.

11. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert schreef:

Wij komen vrij regelmatig in het Life Cooking restaurant van Hotel van der Valk in Houten. Graag had ik daar een recentie over willen schrijven. Maar helaas komt dit restaurant niet voor op deze site. Ik hoop dat dit in de toekomst nog toe gevoegd gaat worden.

12. UtrechtseBert's profielfoto
    UtrechtseBert heeft een recensie geschreven voor Senso Wok & Grill

Ik kwam hier voor de tweede maal, eerste maal was met mijn gezin en toen waren we voor 100% tevreden.
    De tweede maal was ik hier met een grote groep collega's en toen waren we met zijn allen niet echt tevreden. Het eten en drinken was allemaal in orde. Het was alleen zo ontiegelijk druk dat het gewoon niet gezellig meer was. De wachttijden bij de wok waren zo lang dat sommigen van ons uiteindelijk alleen van het buffet gegeten hebben.

Omdat we met het personeel afgesproken hadden dat ieder zijn eigen drankjes zou betalen werd besloten dat ieder bij zou houden wat hij gedronken had. Dit deden ze door bij iedereen een briefje neer te leggen waar de drankjes op af werden geturfd. Al vrij snel werden we door het personeel ervan beschuldigd dat we niet alles hadden opgeschreven en werden toen gedwongen om alles eerder af te gaan rekenen.

Er kwam uiteindelijk niets te kort maar een excuus kwam er niet.

Ik heb hier een behoorlijk nare nasmaak aan over gehouden en heb dan ook besloten hier niet nogmaals te gaan eten.

Een misser voor het "beste" Wok-restaurant van Nederland.