Activiteiten van Ubbo

1. Ubbo's profielfoto
    Ubbo heeft een recensie geschreven voor Meddens

Meddens, gevestigd in een prachtig pand. Goede inrichting, meedere etages. De entourage beloofd veel. De bediening is over het algemeen vrij jong, vriendelijk en vlot. Duidelijk een gelegenheid in een wat hogere prijsklasse. En dat klopt.

Lunchkaart is redelijk beperkt, maar dat is waarschijnlijk een bewuste keuze. Ik neem de garnalenkroketten op landbrood, mijn vriendin geitenkaas, ook op landbrood. Dat is trouwens, naast toast de enige mogelijkheid.

De geitenkaas, met walnoten en salade, welke niet universeel is, maar bij het gerecht hoort, is hoe hij hoort te zijn. De garnalen kroketten helaas niet. Ze missen smaak rn smaken vooral naar paneermeel. Dat is niet zo raar, want ze zijn leeggelopen of verkeerd gevuld, want op 1 garnaal na kom ik in de 6 “borrelhap” kroketjes geen garnaal tegen.
    Maar misschien is mijn referentiekader verkeerd: Walvis Terschelling, garnalenkroketten van Niels Verhage. Net als zijn bospaddenstoelen krolletjes, zeer smakelijk. Misschien levert hij ook in Hilversum? Maar dan moet de kok toch even opletten... En de bediening ook. Want leeg gelopen kroketjes, die verkoop je niet, zeker niet voor die prijs, want die moet je dan wel waarmaken.

2. Ubbo's profielfoto
    Ubbo heeft een recensie geschreven voor Ome Ko
    Eetcafé Muiden

Ome Ko, café van schreeuwers, zuiplappen en geforceerde gezelligheid. Tenminste... misschien was het dat. Mijn recente ervaringen zijn anders.

Samen met mijn zeilvriend, die mij heeft uitgenodigd naar Ome Ko. “Daar kan je lekker eten”. Mmm... mijn verwachtingen zijn matig. We nemen alletwee de zeetong.
    Ik vraag eerst voor de zekerheid of het echt zeetong betreft en dat wordt bevestigd.

Even later zitten we een achter een prachtige zeetong, die werkelijk helemaal perfect is bereid! Echt, beter kan niet!
    Ook de bijgerechten zijn prima en we maken de kok onze complimenten.

Drie weken later. Andere zeilvriend. “We gaan zeeton eten bij Ome Ko”. Zo gezegd, zo gedaan. En al weer een geweldige ervaring. Trouwens, ook de bediening is prima! Vriendelijk en oplettend.

Maar om niet over een nacht ijs te gaan, ga ik samen met mijn meisje lunchen. Bruin broodje gerookte zalm, met ui, kappertjes, sla en kreeftenmayonaise. Het broodje is warm, zeer ruim belegd en de kreeftenmayonsaise smaakt echt naar kreeft. Als ik de kok daar positief op aanspreekt, vertelt hij mij dat ze die, anders dan bij de frites, zelf maken. En dat is te proeven!

O, ja... Als zoals nu, in het voor- en najaar het terras weg is, is daar wel eens waar beperkt ruimte om gratis te parkeren.

Anders is er voldoende parkeergelegenheid om de hoek (wel betaald). Moet je een klein stukje lipen, maar dat is in Muiden niet vervelend.