• Lid sinds 29 augustus 2011

Mascaron

Pêt Thai

3. Pêt Thai

Maastricht

Tomas Weijters heeft nog geen foto toegevoegd

1. Tomas Weijters's profielfoto
    Tomas Weijters heeft een recensie geschreven voor Witloof
    Internationaal Maastricht

Aanrader. Gezellige Belgische sfeer, met bijbehorend accent van bediening. Eten was uitstekend.

2. Tomas Weijters's profielfoto
    Tomas Weijters heeft een recensie geschreven voor Pêt Thai

Al drie keer heerlijk gegeten. Administratief wel wat rommelig (reservering kwijtgeraakt), maar dat mocht de pret niet drukken.

3. Tomas Weijters's profielfoto
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  4. Tomas Weijters's profielfoto
    Tomas Weijters heeft een recensie geschreven voor Mascaron

Ik ben gisteravond samen met mijn vriendin gaan eten bij Mascaron Social Club, en ik moet zeggen dat ik heerlijk gegeten heb. Dat wil zeggen: ik heb heerlijk gegeten bij een nabijgelegen restaurant nadat we de zaak halverwege de maaltijd uit pure ellende hebben verlaten! Ik hou niet van ongenuanceerde kritiek, en smijt ook niet graag met modder, maar ik kan er helaas niets anders van maken.

Na gereserveerd te hebben kwamen wij gisterenavond om zeven uur het restaurant binnen. Sfeervol ingericht, en gezellig. Dat zag er goed uit! Op aanrader van de sympathieke bedienster bestelden wij een flesje wijn, en die smaakte inderdaad prima. Aan alle randvoorwaarden was voldaan, nu alleen het eten nog.

En daar ging het mis. We kregen het eerste tapasgerecht pas na drie kwartier wachten – om acht uur. Dit vonden we erg lang duren, zeker voor wat het was (knoflookstokbrood met tapenade), maar vooruit, dat kan gebeuren. Toen we op de volgende twee gerechten (courgettesalade en een selectie van ham- en vleessoorten) alweer een half uur tot drie kwartier (per gang) moesten wachten, was ons geduld toch wel op. Helemaal omdat het hier ging om gerechten die je eigenlijk gewoon uit de koeling kan pakken!

Wij wilden onze avond niet laten verpesten, en we weten hoe vervelend klagende mensen zijn. Toch stonden onze gezichten op onweer toen we om half tien (twee en een half uur na besteld te hebben!) nog steeds geen hoofdgerecht hadden. De bedienster merkte dit wel op, en kwam even langs om te vertellen dat ze het hoofdgerecht met spoed aan het bereiden waren. Vooruit. Toen het hoofdgerecht eindelijk op onze tafel stond was het bijna tien uur.

Ik weet niet wat er gisteravond aan de hand was, maar wij waren niet de enigen die van een koude kermis thuis kwamen. Onze ‘buren’ kregen ook ruimschoots de tijd om het telefoonboek te lezen tussen iedere gang. De zaak was ongeveeer halfvol, dus drukte kan geen factor geweest zijn. Was er een kok ziek? Vloog de keuken in brand? Geen idee, maar wees dan zo sportief om je gasten te informeren.

Misschien was het omdat we er zo lang op hebben moeten wachten, maar ik kan over het hoofdgerecht heel kort zijn: het smaakte nergens naar en was veel te weinig. Ik ben naar de bar gelopen, heb afgerekend en we zijn er vóór het nagerecht de zaak verlaten – we wilden nog voor middernacht thuis zijn.

Nogmaals, de bediening was uitstekend, en die twee kunnen ook geen prettige avond gehad hebben. Het zal ze in ieder geval geen fooi hebben opgeleverd. Ondanks hun beste bedoelingen kan ik stellen dat ik in jaren niet zo’n onbevredigend avondje uit eten meegemaakt heb.

2,8