Nieuwe recensie
  1. Huiskamerrestaurant Sittard

Dit is nog een test.

7 vorige recensies
  2. Huiskamerrestaurant Sittard

Dit is een test recensie.

3. Nederlands Sittard

Dankzij een recensie werden we gewezen op de nieuwe vegan opties voor gasten en daarom besloten we dat de eerste werkwoensdag van 2020 een goede dag was om de oude traditie van lunchen in een lokaal restaurant weer op te pakken.

Woensdagmorgen is er via hun website gereserveerd voor 10 personen. Daarvoor zaten velen van ons voor te smullen door de menukaart online te bekijken. Toen we aankwamen stond er een tafel voor ons klaar, maar al snel kwamen de meesten van ons erachter dat de gerechten waar we ons op verheugd hadden niet op het groepsmenu waar je van moet bestellen als je met 10 gasten komt stonden. De reserveerder was daar wel op gewezen, maar had het niet aan de rest van ons verteld.

Gelukkig stonden er nog steeds lekkere gerechten op het groepsmenu. Ik ben voor het broodje Biefstuk Deluxe gegaan en deze was lekker. De Crunchy Chicken wraps die sommige collegas hadden zagen er ook lekker uit. Ik vond zelf dat de lunch net niet vulde en een kleine rondvraag leerde me dat ik niet alleen was. Een klein bijgerechtje zoals wat frietjes of een salade had dat probleem opgelost.

Het restaurant zelf was erg gezellig en ondanks dat ik de Spicy Veggieburger waar ik me op verheugd had niet heb kunnen proberen zijn we niet teleurgesteld weggegaan. Waarschijnlijk is dit niet de enige keer dat we langskomen voor een werklunch dit jaar!

4 vorige recensies
  4. Op 2de kerstdag hier gegeten met mijn familie. Het was erg lekker en gezellig.

5. Op eerste kerstdag hier samen met mijn vader en familie genoten van een 4-gangen menu. Alles was heel erg lekker en de bediening was erg vriendelijk.

Een aanrader.

6. Omdat we sinds kort even bij mijn moeder wonen tot we in ons nieuwe koophuis kunnen heb ik al een paar keer kunnen genieten van de heerlijke friet van deze friture. Vergeleken met andere fritures in de buurt maakt deze gewoon lekkerdere frietjes en ook de snacks zijn uitstekend. Het is wel wat krap als je op een drukke avond je bestelling komt ophalen, maar dat neem je graag voor lief.

7. Tom-Eric

8. Tom-Eric

9. Tom-Eric

10. Hier gisteren gegeten met mijn vriendin nadat we willekeurig een terrasje hadden gekozen om te genieten van het lekkere weer. Ik ging voor de pikante scampi's en Aphrodite schotel en mijn vriendin voor de gegrilde octopus en gegrilde zwaardvis (deze staat volgens mij niet op de kaart maar hadden ze in plaats van Tsipoura). Het eten was heerlijk en er was teveel om het allemaal op te krijgen. De bediening was vriendelijk en kwam regelmatig checken of alles in orde was. Prijs was ook ok. Wat mij betreft een aanrader.

11. Tom-Eric

12. Tom-Eric

13. Huiskamerrestaurant Sittard

Test voor foto's

De nieuwste recensie
  14. Hier onlangs gegeten met het Eet.nu bedrijfsfeest. We waren met een groep van 18 personen en hadden een lange tafel waar we met z'n allen aan konden zitten.

De verschillende hapjes die voor ons waren bereid, inclusief vegan en vegetarische varianten, waren lekker, maar door een inschattingsfout van mijn collega hadden we geen voorgerechten besteld en hierdoor was er aan het einde van de maaltijd nog wel plaats voor meer. Als je met een kleinere groep gaat kan je natuurlijk altijd een gerechtje extra bestellen, maar omdat wij met een grote groep waren en niet zo veel tijd hadden was dit helaas geen optie.

Het is supergezellig binnen en ik kom hier graag nog een keer.

15. Hier op kerstavond gegeten met mijn familie. Mijn zus had de reservering gemaakt en in het restaurant kwamen we erachter dat ze per ongeluk voor 26 december in plaats van 24 december gereserveerd had. We waren even bang dat we die avond met lege magen naar bed moesten, maar het restaurant had gelukkig nog plaats en we konden daardoor op deze drukke avond toch nog genieten van hun Mexicaanse buffet.

Een aantal jaar geleden heb ik ook in dit restaurant gegeten en het buffet is qua keuze ongeveer even groot. Er staan een aantal gerechten die vooral heel pittig zijn maar niet zoveel smaak hebben, zoals de cactus soep, maar de rest van de gerechten zijn goed te doen. Het is leuk dat je je eigen taco's of tortilla's kan samenstellen, alhoewel ik dat deze avond vergeten was tot het moment dat ik eigenlijk al te vol zat. Voor een vegetariër is de keuze een beetje beperkt. Voor mij is dat geen probleem, maar als je een vegetariër in je gezelschap hebt kan je misschien beter naar een buffet gaan met wat meer opties.

Eén vorige recensie
  16. Internationaal Kerkrade

Mijn vader had voor 2de kerstdag een arrangement geboekt in Abdij Rolduc waarbij we in het hotel bleven overnachten en 's avonds konden genieten van een speciaal kerstdiner in De Kanunnik. Na een wandeling in het bos dat achter de abdij ligt en een bezoekje aan de sfeervolle hotelbar waar we genoten hebben van abdij-biertjes was het tijd voor het diner.

Samen met een boel andere gasten werden we om 18u30 de grote zaal in geleid. Vlak na het plaatsnemen aan onze tafel kregen we samen met de andere tafels een aperitief en daarna hebben we zeker 25 minuten gewacht voordat we zelf maar een ober hebben gevraagd of we ook wat te drinken mochten bestellen. Eventjes was ik bang dat de service de rest van de avond niet zo goed zou zijn, maar gelukkig was dit het enige moment dat we ons aan de bediening hebben gestoord; de rest van de avond kwamen ze regelmatig langs om te vragen of we meer wilden drinken.

Na het aperitief volgde het voorgerecht; huisgemarineerde pastrami met ingelegde buidelzwammen en veenbessencrème. Ik vond dit gerecht een beetje flauw en genoot meer van de broodjes en boter die regelmatig gebracht werden.

De gebakken schartong gevuld met kaviaar, tomatenrisotto en witte wijnsaus die hierna volgde vond ik een stuk beter. Ik houd niet van vis en bij de geur van tonijn begin ik vaak te kokhalzen, maar dit vond ik best lekker. Helaas had ik moeite om de kaviaar te vinden of te proeven, maar de tomatenrisotto was wel heel lekker.

Als hoofdgerecht kregen we Beef Wellington met witlof. Mijn witlof heb ik geruild voor wat ree die mijn vriendin had (ze eet geen rundvlees, maar is ook geen fan van wild wat als alternatief was bereid) gekregen, maar de Beef Wellington was heel lekker. Ook de ree van mijn vriendin vond ik erg lekker.

Het toetje, een Amaretto-chocoladetaartje met chocolademousse en stracciatello ijs was een smaakvolle afsluiter van het diner. Met een volle buik en voldaan zijn we terug naar onze kamers gelopen om te genieten van een goede nachtrust.

17. We hebben hier nu al meerdere malen eten besteld voor op kantoor en het heeft nog nooit tegengevallen. Grote porties, goede kwaliteit en een redelijke prijs. Een aanrader omdat de meeste bezorgrestaurants in de buurt focussen op fastfood.

18. Internationaal Maastricht

Na een bezoek aan de grotten van Maastricht en de ENCI groeve had mijn vader honger. Hij is vegetarisch en terwijl we vertrokken zag ik dat een paar honderd meter verderop een vegetarisch restaurant lag; Bijzonder.

We waren even bang dat het restaurant geen airco zou hebben omdat de deur open stond, maar gelukkig was dat niet het geval en was er nog plaats in de hoek onder de airco. Na een korte uitleg kozen we ervoor om voor het verassingsmenu te gaan. Mijn zus ging voor de vleesoptie terwijl de rest allemaal voor vegetarisch ging.

Het begon goed met crackers met een heerlikke hummus dip opgevolgd door een frisse gazpacho. Hierna kwam een salade met tempeh en nootjes die lekker was en een lasagna van zoete aardappel. Wat mij betreft het hoogtepunt van het dinner.

Mijn zus kreeg als hoofdgerecht gehaktbrood met ui. Ik heb een hapje mogen proeven en het was heel lekker. De rest kreeg een gevulde tomaat met een knoflook puree. Ik vond vooral de mint een goede toevoeging hier omdat het gerecht zelf een beetje saai was.

Bij het toetje kwamen we erachter dat ze ECHT geen suiker gebruiken. Bij de chocolade cake was dat niet zo erg, maar de carrot cake en het bananenbrood waren niet zo heel lekker. Jammer, het toetje zou een mooie afsluiter moeten zijn maar door het perse gezond proberen te houden vond ik het een beetje een flater.

De bediening was prima. Kwam ons meerdere keren vragen of alles naar wens was en heeft diverse speciale verassingssapjes gemaakt voor mijn zus. Het restaurant heeft een relaxte sfeer waardoor je ook makkelijk naar binnen stapt in korte broek en sandalen en je toch op je gemak voelt.

De prijs is vergelijkbaar met andere restaurants die in dezelfde niche zitten. Iets duurder dan gemiddeld, maar als je met een vegatariër of veganist ergens wilt eten is dit wel beter dan een gemiddeld restaurant.

19. Tom-Eric

20. Tom-Eric

21. Broodjes Sittard

22. Tom-Eric

23. Internationaal Geleen

Hier gisteren samen met collega's besteld. Ik was positief verrast door de goede smaak van het vlees en de grote hoeveelheid.

24. Vandaag op kantoor besteld bij dit restaurant. Ze stonden op gesloten op Thuisbezorgd, maar nadat een collega belde hebben ze het speciaal even opengezet zodat we konden bestellen en online betalen.

De broodjes die we besteld hebben waren lekker en het is fijn dat ze wat specialere broodjes hebben om uit te proberen. Ik kan niet wachten tot volgende week zodat we weer kunnen bestellen bij dit restaurant!

25. Tom-Eric

26. Hier afgelopen dinsdag eten besteld samen met enkele collega's. Ik ben gegaan voor de Pad Krapou (extra pittig) met Mu Ping erbij.

De Krapau vond ik qua smaak een beetje flauw, maar ik ben de echte Thaise versie gewend waarbij je ogen beginnen te tranen zodra het gemaakt wordt, en ik snap dat dat in Nederland niet zo geschikt is.

De Mu Ping was helaas een beetje zuur en absoluut niet zoet. Ik ben een grote fan van deze snack, maar dit was de eerste keer dat ik er teleurgesteld in was.

Mijn collega's hebben het eten opgehaald, dus over de sfeer en de service kan ik helaas niks zeggen. De prijs is gemiddeld, maar voor dezelfde prijs kan je bij andere Thaise restaurants beter eten.

27. Tom-Eric

33. Afhaal en bezorg Sittard

34. Lunchroom Sittard

35. Internationaal Haarlem

Tom-Eric

36. Hier onlangs besteld met een groep mensen en het is niet tegengevallen. De menukaart bevat een goede variatie van gerechten waarbij aangegeven kan worden wat voor soort bijgerecht/groente je wilt. Het eten is lekker en het is een stuk gezonder dan wat je normaal gewend bent van een bezorgrestaurant.

37. Hier onlangs geluncht na een bezoek aan de kerstgrotten. Lekkere gerechten en vriendelijke bediening voor een prima prijs in hartje Valkenburg! Mijn (Thaise) vriendin vond het ook allemaal lekker, en die is normaal niet zo onder de indruk van Thaise restaurants in Nederland.

Aanrader!

38. We waren erg laat met reserveren, maar gelukkig was hier nog plaats en hebben we hier op 2de kerstdag kunnen eten.

De bediening was super vriendelijk en heeft ons de hele avond goed geholpen. Omdat het kerstmis was kon je niet van de kaart bestellen, maar aangeven wat je niet wou eten (vis, vlees, groente, etc.) en werd hier rekening mee gehouden. Mijn vader had gezegd dat hij geen garnalen kon eten, maar dit was waarschijnlijk niet helemaal doorgekomen waardoor we in zijn hoofdgerecht toch garnalen zaten. Gelukkig werd dit snel vervangen door een compleet ander visgerecht. Prima opgelost!

Het eten was heel lekker. Er stonden allemaal verschillende gerechtjes op warmhoudplaten zodat iedereen zelf kon kiezen wat ze wilden. Het was allemaal top!

Bij het vertrek kreeg iedere gast een ingepakt cadeautje mee omdat het kerst was. Heel leuk en onverwachts. Ook kreeg mijn zus 2 volle handen bonbons mee en werden alle overgebleven restjes netjes ingepakt zodat we er thuis nog een keer van kunnen genieten.

Wat mij betreft een aanrader.

39. Da Nando is een restaurant wat we eens in de zoveel jaren weer bezoeken. Het ligt een klein beetje uit het centrum waardoor het er nooit echt heel druk is, dus je kan rustig van je avond genieten. Helaas lijkt het dat het personeel ook erg rustig is. Iedereen is heel vriendelijk, maar het duurde erg lang voordat ons eten klaar was en als je tijdens het wachten je glas leeg had gedronken moest je een redelijke tijd wachten tot er iemand langskwam om te vragen of je nog wat wou drinken.

Het eten is ok. Het blinkt niet uit, maar het is ook niet slecht. Bij ons laatste bezoek was ik gegaan voor de penne met 4 kazen, maar helaas was het allemaal een beetje flauw. Sommige van mijn tafelgenoten vonden hun gerecht wel erg lekker, dus misschien ligt het aan mijn keuze. Wel heel fijn is het brood met kruidenboter en de olijfjes die klaar stonden op tafel toen we binnenkwamen.

Waar het restaurant wel in uitblinkt is de sfeer. Het is een gezellig en knus restaurant wat heel geschikt is wanneer je op zoek bent naar een wat intiemere setting, zeker omdat het er ook wat rustiger is. Ook niet onbelangrijk is de prijs; we hadden allemaal een prijs in onze gedachten, maar ons bezoek was een paar tientjes goedkoper dan onze laagste gok. We waren per persoon 22€ kwijt voor onze maaltijd en drankjes.

Ik zal hier vast in de toekomst weer terugkomen en ik zal blijven hopen dat Da Nando me dan wel positief verrast, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.

Eén vorige recensie
  40. Tom-Eric

41. Tom-Eric

Gisterenavond hier met vrienden gegeten. Bij binnenkomst was het meteen duidelijk dat het een populair restaurant is - we hadden gereserveerd en hadden de laatste vrije tafel in het restaurant. Helaas zaten we daardoor wel een beetje opgepropt.

Gelukkig maakt de vriendelijke service en het heerlijke eten alles goed. Er staan een heleboel heerlijke gerechten op de kaart die variëren in pittigheid. Ik ging voor de Pad Krapau, één van mijn lievelingsgerechten. Gelukkig werd me geadviseerd om een graadje minder pittig te nemen, want er wordt hier niks verwesterd. Een glas melk was nodig om mijn mond achteraf te blussen, maar het was heerlijk.

De prijs viel heel erg mee en omdat het redelijk goedkoop is en zo lekker zie ik ons nog heel vaak terugkomen.

42. Huiskamerrestaurant Sittard

Kunnen we weer recenseren?

De nieuwste recensie
  43. Ik was gisteren op zoek naar een betaalbaar restaurant voor een familie-etentje en kwam bij dit restaurant uit. Het restaurant ligt in een rustige straat in het winkelcentrum, dus als ik niet op Eet.nu had gekeken had ik hem waarschijnlijk nooit gevonden!

De entree is wel speciaal. Je loopt een sfeervol gangetje door waarna je bij het gebouw zelf aankomt. Het restaurant zelf is verspreid over 3 verdiepingen, maar door het kleine vloeroppervlak voelt het knus aan.

Samen met mijn tafelgenoten ging ik voor onbeperkte spareribs. Dit is inclusief onbeperkt friet en salade. Mijn vader is geen fan van spareribs, maar gelukkig staan er genoeg alternatieven op de kaart zodat ook hij wat lekkers voor z'n neus kreeg.

Bij onbeperkte spareribs krijg je eerst een hele portie spareribs van één smaak en daarna kan je kiezen uit andere smaken. Normaal wordt er dan een halve portie gebracht, maar als je echt honger hebt kan je ook direct een tweede volle portie bijbestellen.

Helaas kon ik niet alle smaken uitproberen voordat ik vol zat, maar mijn favorieten waren de hot en saté ribs. De teriyaki vond ik een beetje flauw. De spareribs smaken goed, maar persoonlijk hoop ik altijd op vlees dat zo mala is dat het van het bot afvalt. Dat was hier helaas niet zo.

Twee van mijn tafelgenoten zaten na één portie al vol en de bediening kwam zelf vragen of hij dat op de rekening zou zetten als een enkele portie die 4€ goedkoper is. Heel klantvriendelijk!

Uiteindelijk nog afgesloten met koffie en Ben&Jerry's ijs. Ik ben positief verrast door dit restaurant en zal de volgende keer dat ik zin heb in ribs zeker terugkomen!

44. Tom-Eric

45. Zojuist heerlijk gegeten bij dit restaurant.

Ik was toevallig in Eindhoven en dit restaurant ligt in de buurt van de plek waar ik moet zijn. Ik hou van Thais eten en zag de positieve recensies hier, dus de keus was snel gemaakt.

De Thaise tuktuk die buiten staat is slechts het begin, het restaurant is erg Thais ingericht met bijpassende muziek.

De bediening was vriendelijk en redelijk snel. Ik bestelde de Moe Krapauw en hoefde niet lang te wachten tot ik hiervan kon genieten. Het was lekker pittig en erg smaakvol!

Uiteindelijk 25€ afgerekend voor een hoofdgerecht, drank en cappuccino. Niet te duur, maar ook niet goedkoop.

Als ik weer in de buurt ben zal ik waarschijnlijk vaker gaan eten hier om de rest van de gerechten te kunnen proeven.

46. Tom-Eric

47. Tom-Eric

48. Tom-Eric

49. Tom-Eric

50. Toen ik vandaag aan mijn collega's vroeg waar we gingen lunchen werd mij heel enthousiast verteld over The Duchess, een nieuw restaurant op de plek van een oude favoriet. De naam en de vormgeving visitekaartje wekten bij mij direct een mede-enthousiasme op, dus de keus was snel gemaakt.

Bij binnenkomst werden we meteen begroet door de kok die al snel doorhad dat we van Eet.nu afkwamen. Hij was erg enthousiast over zijn gerechten en de ingrediënten die hij gebruikte en legde op een hele leuke manier uit wat we allemaal konden bestellen.

Ik ging samen met enkele collega's voor de pulled-pork, een gerecht waar ik sinds korte tijd een liefde voor heb die gedeeld wordt met steaks en spareribs. Deze variant was de beste die ik tot nu toe heb gehad. De kok had naast de normale BBQ saus ook een pittige variant gemaakt met Madame Jeannette's. Ik ben de saus van een nabij gelegen restaurant gewend en verwachtte eigenlijk dezelfde smaak, dit was echter niet het geval. Deze saus begon met een zoete smaak, waarna even later de pittigheid er heerlijk in knalt. Heerlijk!

Normaal hebben we geen tijd voor toetjes, maar na onze hoofdgerechten kwam de kok langs om te vragen hoe alles was en of we zin hadden in een dessert. Nadat hij een paar van zijn desserts opnoemden was het overgrote deel van de tafel voor toetjes. Omdat we niet precies wisten wat we wilden hebben we van alles wat besteld en met elkaar gedeeld. Ook kregen we truffels om te proberen. Alle toetjes waren fantastisch, maar de sticky caramel toffee cake was absoluut mijn favoriet. Heerlijk!

Het restaurant doet nog niet aan diners, maar wel aan ontbijt. Dankzij deze ervaring zit ik er serieus aan te twijfelen om een keer vroeg op te staan om hier op bezoek te gaan. Wij zullen zeker vaker terug komen bij dit restaurant, en ik kijk niet raar op als het binnen korte tijd onze favoriet van Sittard wordt.