Activiteiten van Tom-Eric

1. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

We hadden zelf al bedacht dat, omdat we een online gids zijn, we het beste elke maand een nieuwe lijst kunnen maken. Het is ook leuk om dan verschuivingen in de lijst te kunnen zien zoals nu bijvoorbeeld bij de Lekker Top 100 ook het geval is.

2. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Ik heb de sheet geüpdatet met je suggestie (minimaal 3 recensies in laatste 12 maanden), en om eerlijk te zijn denk ik dat het wel een leuk lijstje wordt zo. Het is niet te vergelijken met een Lekker Top 100, Bib Gourmand, Gault & Millau of Michelinsterren lijst, maar het komt denk ik wel goed overeen met wat de gemiddelde bezoeker van onze website het vaakste naar op zoek is.

3. Tom-Eric's profielfoto

Met die criteria is dit het resultaat: Arnaud's Top 100

Filters aanpassen is op zich wel een goed idee, maar we willen niet een OF-clausule introduceren. Gelukkig kan je in plaats van 2 prijsniveau's los selecteren als filter ook een filter toevoegen voor prijsniveau-2-en-hoger om hetzelfde resultaat te krijgen en moeten we het alleen qua interface aanpassen.

Een filter voor aantal recensies is een stuk makkelijker te maken, ik ga kijken of we dat volgende week voor elkaar krijgen.

Gerard heeft zojuist een een update live gezet waarmee de cafetaria top 100 van de homepage verdwenen is trouwens.

4. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Hebben we vaker over nagedacht en naar gekeken, maar ik zou het zelf jammer vinden als je als website iets wat dynamisch is en elke dag kan veranderen statisch maakt door het elk jaar vast te zetten. Een dynamische lijst zou wel heel leuk zijn, maar je moet dan wel goed nadenken over de criteria van die lijst, omdat je misschien niet een snackbar erin wilt die toevallig veel recensies heeft (of misschien juist wel?).

Je kan naar de lijst van restaurants in Nederland gesorteerd op waardering kijken om een idee te krijgen van de restaurants die je tegen zou komen om na te denken over de juiste criteria.

Als je aan paar suggesties hebt voor criteria wil ik best een "proef" lijstje maken in een Google Spreadsheet om te kijken of het een leuk lijstje is voor de website. Als we daar dan iets uit krijgen wat er waardevol uitziet wil ik er best een soort van "Eet.nu Top 100" van maken en jou er credit voor geven!

5. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

Ik denk dat die er wel af kan inderdaad. Ik zal er morgen naar kijken!

6. Tom-Eric's profielfoto
    Huiskamerrestaurant Sittard

Ziet Moreno dit in zijn ActivityPub profiel?

7. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft een recensie geschreven voor Herfstblad

Nog een keer een test.

8. Tom-Eric's profielfoto

Dit is weer een test.

9. Tom-Eric's profielfoto

Hallo. Dit is een test.

10. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Nieuwe Eet.nu features

We zijn begonnen met het werken aan een ActivityPub integratie. Een open protocol dat gebruikt kan worden om "sociale netwerken" aan elkaar te koppelen.

Sinds de overname van Twitter door Elon Musk is dit in sneltreinvaart aan het groeien, met ondersteuning van bedrijven zoals Tumblr, WordPress en zelfs Meta/Instagram. De meest populaire app die hier nu gebruik van maakt is Mastodon een open-source alternatief voor Twitter dat op dit moment meer dan 12 miljoen gebruikers heeft.

Ons initiële doel is om het mogelijk maken om Eet.nu gebruikers en restaurants te kunnen volgen vanaf andere ActivityPub-powered sociale netwerken. De eerste code daarvoor is deze week live gegaan en we zijn nu bezig met het vinden van bugs en deze te fixen. Ik voorzie dat initieel dit vooral een side-project blijft, maar als het aanslaat besteed ik er graag meer tijd aan.

11. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric vindt Danny's Eeterij & Tapas leuk

Tom-Eric

12. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Sortering actieve leden werkt niet op dag/week/maand

Ai, vervelend bugje, maar gelukkig was het 1 regel aanpassen om te fixen. Het werkt nu weer zoals het hoort!

13. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: APP voor de telefoon?

Toen we onze iPhone app hadden heeft het ons tienduizenden, wellicht zelfs honderdduizenden euros per jaar gekost om te ontwikkelen en onderhouden. Dit was tijdens de gouden periode van apps, waarin iedereen zo'n beetje elke app die gelanceerd werd probeerde, dus we hoopten dat het de investering waard zou zijn. We zijn gefeatured door Apple en stonden regelmatig in de top 250 van populaire apps in Nederland en consistent in de top 25 van populairste food apps. Mooie pluimen voor in onze hoed, en we waren er ook zeker trots op!

Maar waar het uiteindelijk op neer kwam was dat we per dag 100 bezoekers via de app kregen en tienduizenden via de mobiele website. Wat het ook deed was ons compleet lamleggen qua development. Elke feature die we toe wilden voegen aan de community, of het reserveersysteem, of de restaurantprofielen, moest drie keer gemaakt worden. Eén keer voor de website, één keer voor de API die de app gebruikte, en één keer voor de app. Het was voor een klein team zoals die van ons niet bij te houden en de investering werd het ook nooit waard.

Toentertijd waren er ook al mogelijkheden om een gedeelte van je applicatie gewoon als webapplicatie aan te bieden, en daar hebben we toen ook serieus naar gekeken, maar uiteindelijk was het niet de kwaliteit die wij wilden aanbieden.

Tegenwoordig zijn mobiele telefoons wel wat sneller, wat betekent dat het wellicht nu wel een optie is, maar het zou nog steeds een grote investering zijn voor ons om er aan te beginnen en ik ben nog steeds bang om teleurgesteld te worden in het resultaat.

Ik wil er dit jaar wel opnieuw naar kijken, ik weet dat er een aantal technologieën zijn die wij nu gebruiken die hier functionaliteiten voor hebben (Turbo Native), maar ik denk dat als we er aan zouden beginnen het iets is wat enkele maanden tot jaren aan development tijd nodig heeft, en dat is tijd die we dan niet aan andere dingen kunnen besteden, dus het is ook niet zonder risico.

14. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Blog onderwerpen gezocht!

Helaas, onze vaste blog schrijver (Chris) heeft het erg druk de laatste tijd en het is ook moeilijk om op een vast schema inspiratie te blijven houden om dingen te schrijven die niet aanvoelen als lege inhoud om maar gewoon iets te publiceren.

Hopelijk lukt het ons dit jaar om wat aandacht aan de blog kunnen geven, maar we zijn maar een klein team en onze aandacht gaat de laatste paar maanden vooral naar een aantal nieuwe features en producten waar we enthousiast over zijn.

We staan trouwens altijd open voor gastbloggers, dus als je zelf wat dingen wilt schrijven of mensen kent die willen schrijven, dan horen we het graag.

15. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Noodles Challenge - Buldak Topokki

Nee hoor Cindy, het gaat jullie om het posten van de link naar een webshop, dat is ook waarom jullie allebei vanaf dezelfde computer een bericht plaatsen. En daarom dus ook jullie link weer weg!

16. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Noodles Challenge - Buldak Topokki

Ik heb de link naar de webshop uit jullie berichten gehaald, aangezien het duidelijk een poging was om die te spammen. Maar voor mensen die geïnteresseerd zijn in de noodles, hier is een link naar die noodles op Albert Heijn: https://www.ah.nl/producten/product/wi503859/samyang-buldak-hot-chicken-ramen

17. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Profiel | Twitter link/logo

Het is gedaan!

18. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Profiel | Twitter link/logo

Hallo Arnaud,

Je doet niks fout. De twitter connectie doet in principe niks toevoegen behalve de mogelijkheid om via Twitter in te loggen (hetzelfde geldt voor Facebook).

In het verleden was het toevoegen van een link naar Twitter onderdeel van de gegevens die je bij je profiel kan opgeven, maar ergens in een redesign van de site in de afgelopen paar jaren is die optie verdwenen en niemand had het opgemerkt tot nu toe. Ik kan je eerlijk gezegd niet vertellen waarom die optie verdwenen is, maar we zullen kijken of we ze binnenkort weer kunnen toevoegen (en dan misschien nieuwere opties zoals Instagram / Mastodon toevoegen).

Als je wilt kan ik je Twitter profiel wel even handmatig toevoegen in de database, dan wordt hij zichtbaar.

19. Tom-Eric's profielfoto
    Tom-Eric heeft gereageerd op het topic: Updates over eetgelegenheden

We hebben het er even over gehad, maar er zijn naar onze mening nu te weinig restaurants met een groene ster om er iets mee te doen. Als het er wat meer worden willen we ze wel graag toevoegen, want we vinden het wel een leuk concept.

20. Tom-Eric's profielfoto

Test...