• Lid sinds 24 februari 2013

1. -

La Riva

Veghel

Toine heeft nog geen foto toegevoegd

1. Toine's profielfoto
    Toine heeft een recensie geschreven voor La Riva
    Italiaans Veghel

La Riva, en met name de eigenaar, is mij ontzettend tegen gevallen. Eenieder die in Veghel een vorkje wilde gaan prikken gaf ik het advies om daar eens binnen te lopen hoewel de kritieken die ik de laatste tijd hoorde duidelijk wat minder waren dan ik gewend was. Wij leiden een Hulphond op. Deze hond moet zich overal kunnen gedragen en moet gewend zijn aan elke omgeving. Hij gaat mee in de bus, trein, theater, slagerij enz. Want dat zal later, als hij een baasje heeft wat van hem afhankelijk is, ook het geval zijn. Helaas zal de deur van La Riva in Veghel voor dit baasje en zijn gasten gesloten blijven want de eigenaar wil het absoluut niet hebben. Honden brengen ziektes mee en "als ze hoesten zouden andere mensen ziek kunnen worden"waren zijn letterlijke woorden. Ik heb heb toch nog getracht uit te leggen dat een dergelijke hond (en dat geldt natuurlijk ook voor blindengeleidehonden) doorgaans wél toegelaten worden in elke gelegenheid. Hij hield voet bij stuk en ons gezelschap diende het etablisement te verlaten ondanks het feit dat we daar al klant zijn (geweest) sinds de oprichting. Dus, blinde en mindervalide medemensen uit Veghel en omgeving, in Italiaan La Riva in Veghel bent u met uw hond niet gewenst. Bij de overburen was het geen probleem, honden mogen daar niet binnen, maar hulphonden wél.