• Lid sinds 8 augustus 2020

La Nouvelle Auberge

Tilburg
  2. La Nouvelle Auberge

Tilburg

Tja heeft nog geen foto toegevoegd

1. Tja's profielfoto
    Tja heeft een recensie geschreven voor La Nouvelle Auberge

Vanavond weer eens gegeten bij Auberge du Bonheur, mede vanwege de mooie locatie en het ruime terras.

Eten/drinken
    Ik ben vegetariër en de keuze was voor mij zodoende beperkt, dat wist ik uiteraard al en ik had daar dus ook geen hoge verwachtingen van. Het gros van de horeca ondernemers bevinden zich in de marge tussen conservatief en niet in beweging te krijgen, uiteraard gedreven door de vaak net zo onverschillige clientèle.

Maar goed, het ´zomermenu´ had twee gangen voor de vegetariër, namelijk ´zomer truffel´ (paddenstoelen | lof soorten | sherry azijn | radijs | crème fraîche), deze was bijzonder rijk van smaak, o.a. door het eekhoorntjesbrood! De amuse was overigens ook erg lekker maar ik weet niet meer exact wat het was, maar het combineerde uitstekend met het bloedhete weer.

Na de paddenstoelen tijd voor de 2de gang, de vegetarische rendang (van de terraskaart), deze was ook prima, kruidig en licht pittig, goede kwaliteit seroendeng, met een setje bruine pita´s erbij.

Als dessert voor de Dame Blanche gekozen, de Escoffier versie, ook hiervan heb ik genoten. Het geheel onder begeleiding van een fles Tokaji Furmint, een Hongaarse witte wijn die ik kende van de vroegere Tokaji Pinot Gris, deze viel zeker niet tegen en ging goed samen met het geheel.

Sfeer
    Tot mijn verbazing was het een rookvrij terras, dat moet de uitbater uiteraard zelf weten, maar het is op zijn minst fatsoenlijk om dit op de website te melden omdat dit - gelukkig maar - nog lang geen usance betreft. Deze informatie lijkt me zowel van belang voor de roker als de anti-/niet- roker. Als roker vond ik het in ieder geval een bijzonder onaangename ervaring. Het terras is voldoende ruim ingericht, en het geheel ziet er goed verzorgd en sfeervol uit.

Als aperitief had ik een witte port besteld, helaas niet gekregen. En bij de vegetarische rendang zou friet geserveerd worden, niet dat ik daar interesse in had, maar het werd toch vergeten. Als iets vergeten wordt uit te serveren dan is dat eenvoudigweg een onvoldoende bij een dergelijk restaurant, de bediening is echter vriendelijk en geef ik dus alsnog een voldoende.

Prijs/kwaliteit
    Gemiddeld, er zijn betere restaurants voor dezelfde rekening.

2. Tja's profielfoto
    Tja vindt La Nouvelle Auberge niet leuk