Liman Valkenburg

TORO

Zutphen

Sprok

Bemmel

thomas alexander heeft nog geen foto toegevoegd

1. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Liman Valkenburg

We hebben deze plek onlangs ontdekt door onze verhuizing en zijn er inmiddels drie keer wezen eten. De bediening en sfeer zijn leuk je waant je echt even in het buitenland. Gewoon authentiek gastvrij en een gezellige inrichting. Je moet hier niet gaan zitten als je van strak en modern houdt maar als je van authentiek en gastvrij houdt zeker gaan. In de zomer heerlijk aan het water. De gerechten zijn goed en je krijgt veeeel. Beetje te veel maar we konden het overige mee naar huis nemen dus de dag erna nog heerlijk twee visjes opgewarmd. Prijs / kwaliteit is goed, bediening ook, locatie ook, genoeg parkeerplek, aan het water, kan er echt niets op aanmerken.

2. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor TORO

Leuk restaurant. De bediening vond ik erg goed. Het eten was wisselend. De tapas die wij als voorgerechtjes hadden waren prima, niet echt bijzonder. Het hoofdgerecht, 3 soorten vis op een bedje van zeevruchten was erg geslaagd. De twee bijgerechten ook erg goed. Het dessert viel weer wat tegen, taart die erg droog was maar wel op smaak. Tafelgenoot vond de taart niet te doen. Ik las hieronder negatieve recensies over kraanwater dus heb net nog even de bon goed gelezen (het is nu een dag later). Inderdaad voor een karaf water is 1.50 In rekening gebracht. Bij de fles wijn zat een karaf water die was gratis. De tweede karaf waar wij om vroegen dus niet. Beetje verwarrend. Wijnkaart mag wat uitgebreid worden met exclusievere wijnen wat mij betreft. De Rioja die wij bestelden viel erg goed in de smaak en de bediening was zeer netjes. Bij de afrekening 15 euro fooi gegeven omdat ik de bediening goed vond. Als ik de bon beter gechecked had had ik minder gegeven.

3. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Sprok
    Nederlands Bemmel

De sfeer is super, genoeg plek in schaduw en/of zon op Sprok beach. Daar gaat deze recensie dan ook over:
    De bediening is alert en vriendelijk. Het eten is wat minder, smaken zijn aan de flauwe kant en de prijs kwaliteit is niet in balans, een vol bord met sla wat door moet voor een geitenkaas salade vond ik tegenvallen. Ook de knoflookdip bij de salade begreep ik niet helemaal. Al met al een prima score maar volgende keer hou ik het bij wat borrelhapjes en een drankje. De drankenkaart mag uitgebreider.

5,5
  4. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Hendrixen Grandcafé

Mooie zaak met prettige stoelen en tafels om aan te zitten. Het assortiment bier is heel erg goed. Het aanbod aan soorten wijn daarentegen wat minder. Daar is duidelijk een keuze in gemaakt (stadsbrouwerij) dus daar stoorde ik me niet aan. De bediening verliep vlot, uitstekende timing. De gerechten vond ik qua prijs-kwaliteit niet helemaal in balans. De dagvangst (Schelvis) was wat inspiratieloos. Dat viel mij ook op bij de overige gerechten. Ik miste smaaksensatie, combinatie van ingrediënten en creativiteit van de chef. Het eten was gemiddeld, de prijzen iets boven gemiddeld. De te kiezen gerechten zijn vrij standaard. Op prijs kwaliteit scoren ze voor mij daarom wat minder, voor de rest super.

5. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Popocatepetl

Je kunt er leuk zitten en het personeel doet zijn best maar het eten is niet de moeite waard. Het smaakt echt nergens naar. We hebben vier kleine gerechten besteld, van vlees tot vis en groente. Alles flauw en smakeloos. Tot de hoofdgerechten zijn we dus niet over gegaan. Netjes afgerekend en snel naar huis om nog wat te eten.

2,2
  6. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Knusss
    Indonesisch Arnhem

Schone zaak, goede bediening. Had nog niet vaak Indonesisch gegeten dus was benieuwd. De gerechten gaan van niet pittig tot zeer pittig, aangegeven met 0 tot 3 sterren. Ik ging voor een pittig gerecht met 2 sterren, behoorlijk pittige verwachtingen dus. Jammer dat het geheel niet pittig was, volgende keer maar potje sambal bij bestellen. Het gerecht van mijn tafelgenoot was lauw/koud. Even gecheckt en inderdaad bijna koud, terwijl mijn gerecht prima op temperatuur was. Eten was wel lekker en de kok kwam nog even vragen of alles naar wens was. Dat was het dus niet helemaal, maar we hadden geen zin er over te zeuren. Prijs/kwaliteit scoor ik derhalve onvoldoende.

7. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Frites Atelier

Het 'atelier' bevind zich op een tochtige hoek in de winkelstraat. Met de deur constant open, waaide de kou flink naar binnen en is het naarstig zoeken naar een warm plekje. Ik had gewoon medelijden met het personeel dat daar in winterjas stond. Ondanks dat was het personeel vrolijk en enthousiast. De frietopties werden doorgenomen en aangeprezen. Ik ging voor een 'normale' friet met 2 sauzen. Overal kou-kleumende mensen en op het 'terras' niemand te bekennen terwijl het er toch best gezellig uit ziet. De friet was snel klaar en werd geserveerd in een pretentieus bakje met goudfolie opdruk, had voor mij niet gehoeven. Het belooft allemaal nogal wat, maar ondanks de marketing en semi chique gefriemel probeerde ik zo neutraal mogelijk het eten te beoordelen. De friet vond ik te doorbakken. Ik kon geen onderscheid maken tussen friet en schil. Ook vond ik het te zout. De sauzen daarentegen waren mega lekker. De bediening van de sauscontainers liet te wensen over, ik zag meerdere mensen die er moeite mee hadden. Het bakje was half leeg en ik merkte dat ik de friet steeds moeilijker weg kreeg. De friet moest het het enkel nog hebben van de sauzen. Voor mij echt een eenmalige ervaring. Het was zeker niet slecht, maar eerlijk, er zijn genoeg frietzaken in Arnhem waar je het beter krijgt.

8. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Sushi Koi

Bij Sushi Koi loopt het erg soepel. Van de ontvangst tot afrekenen telkens goede timing en alert personeel. De sushi heb ik beter gehad op andere locaties in Arnhem. Heb ze allemaal gehad behalve Sushi Koi die stond nog op mijn lijstje. Sfeer moet je van houden. Rumoerig en hoop all-you-can-eat gasten. Prima tent overall, maar zelf ga ik liever naar andere locaties in Arnhem.

9. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Arnhems Proeflokaal

Gezellige tent. Deed een beetje gedateerd/volks aan. Vriendelijke bediening. Ik vond het eten goed maar niet bijzonder. De keuze in gerechten viel een beetje tegen. Opmaak van de borden was verzorgd.

10. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor MeeM
    Internationaal Arnhem

Leuke tent, per toeval ontdekt. Redelijk hip qua inrichting maar een zeer gemêleerd publiek (kakkers, zwangere vrouw, verliefd stel, gezin met 3 kinderen, cliché hipsters) gisteravond. Bijna alle tafels waren gereserveerd. We liepen er vrij vroeg langs (17.00) dus er was nog een tafeltje nadat we eerst wat drankjes hadden genuttigd. Geen hippe uitgebreide bierkaart, wat ik prettig vond (geen ipa's, houtgerijpte bieren etc.) dus makkelijk kiezen. Als je van vlees houdt is de menukeuze goed. Vega weinig keus. Ik ging voor de kalfsburger. Heerlijk! Mooie smaakcombi van verschillende groente, burger en brood. Verse, zeer goede friet erbij. Afgesloten met een espresso en een bourbon. Goede bediening. Leuke sfeer. Gastvrij. Prijs kwaliteit in balans.

11. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor De Roode Leeuw

Gisteren door schoonfamilie uitgenodigd om in dit restaurant plaats te nemen met ruim dertig personen verdeeld over twee lange tafels. De chileense huiswijn was ruim voldoende. Zo ook de drie gangen en de bediening. De gangen werden adequaat en punctueel uitgeserveerd.
    Er was voldoende keuze aan bijgerechten en dessert hapjes. Voor ieder wat wils.

12. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor De Smidse
    Nederlands Arnhem

Prettige gelegenheid waar we afgelopen zaterdag fijn gedineerd hebben. Voldoende privacy aan tafel, de bediening en de gerechten lieten wat langer op zich wachten maar persoonlijk ervaar ik het altijd als prettig wanneer er wat meer tijd tussen de gangen zit, het geeft je de gelegenheid om er eens lekker ongestoord en onthaast voor te gaan zitten. Onze gerechten waren heerlijk en werden mooi gepresenteerd. De huiswijn (Merlot-Malbec) viel goed in de smaak en de eindafrekening ook. Enkele serveersters waren volgens ons in opleiding maar deden het hartstikke correct. We vonden de aandoenlijkheid daarvan zelfs een meerwaarde in de totaalbeleving.

13. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor New York Pizza

Voor twaalf gasten pizza besteld. Ruim van tevoren gebeld en het tijdstip van bezorging doorgegeven. Keuze uit Italian of New York style bodem. Koerier was exact op tijd. Pizza's waren verrukkelijk. Iedereen blij!

14. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Iveau
    Broodjes Arnhem

Inmiddels twee keer gedineerd bij Iveau. De meiden in de bediening zijn echt top. Timing is gewoon perfect en ook advies bij verschillende wijnen die we geproefd hebben was goed.

De eerste keer de vega burger besteld. Deze vond ik lekker, niet super. Mijn tafelgenote had zwaardvis, idem. De tweede keer voor de lamsburger gegaan. Deze was fantastisch; mals en smaakvol.

Prijs-kwaliteit vind ik meer dan goed. De bediening is gewoon erg goed, een aspect dat ik erg belangrijk vind. De inrichting vind ik ook fijn. Lekker achter in de tuin, bij de open haard of vooraan bij de bar of buiten, keuze alom.

15. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Warung Subur
    Kleine eetwaren Arnhem

Reeds tweemaal vegetarische Roti met ei afgehaald. De extra sambal die erbij zit is een erg lekkere smaakmaker. Prijs-kwaliteit super. Inrichting is wat sfeerloos maar voor afhaal geen probleem.

16. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor KEEK | Lunchroom

Super om te lunchen of een krantje te lezen. Leuke bediening, lekker vers broodje en heerlijke fruit-groentesap gedronken vandaag (o.a. bleekselderij, gember). Daarna nog een espresso, ook erg goed en een banaan-carameltaart, welke simpelweg subliem was.

17. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor IJssalon Buongiorno

Heerlijk ijs, koffie gebak en meer. Fijn terras met zon erop. Bediening goed en snel. Beste ijs van Arnhem.

18. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Rico
    Kleine eetwaren Arnhem

Bediening is vriendelijk en goed. Lekker broodje gegeten gezellige sfeer en prijs kwaliteit is prima. Kon er alleen niet pinnen. Geen probleem, pinautomaat zit op 20 meter lopen.

19. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Iveau
    Broodjes Arnhem

Afgelopen weekend ben ik hier wezen lunchen. Iveau stond al een tijdje op mijn to-do list. De bediening was vriendelijk en de timing aan tafel was telkens gewoon perfect. Lekker gelunched, ik dronk een biertje (Vedett ipa) en mijn tafelgenote een witte wijn die bij ons beide erg goed in de smaak viel. Binnenkort ga ik hier dineren. Genoeg keuze, overzichtelijke kaart.

20. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Le Grand Royal
    Internationaal Arnhem

Le grand royal... deze benaming suggereert nogal het een en ander maar helaas kan het dit mijns inziens niet waarmaken. Ik heb er tweemaal gegeten en me tweemaal ontzettend gestoord aan de bediening. De eerste maal sprak de bediening me aan in het Italiaans, stelde me vragen in het Italiaans en vertrok weer in het Italiaans. Aangezien ik geen woord italiaans spreek en ik hem antwoorde in het Nederlands vond ik dit bijzonder vervelend. Een arrogante blik na en mijn eetlust was ver heen. Ik geef het graag een tweede kans vandaar dat ik er nogmaals gedineerd heb, dit keer met chagrijnig Nederlandse bediening. Het eten was lekker maar de borden werden snel en liefdeloos voor ons neergekwakt. Om een lang verhaal kort te maken dit is een tent waar ik geen voet meer binnen zet.

21. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Sin Chen
    Chinees-Indisch Zeddam

Het eten is ok, de bediening wat minder. Bij binnenkomst werd ons een glaasje prosecco aangeboden. Bij de vraag van een tafelgenoot: wat is prosecco precies? Was het antwoord van de serveerder 'Geen idee, een soort van drankje, zoiets als champagne zo te zien.' Met moeite kon ik mijn lach bedwingen maar na een aantal slechte grappen van de serveerder werd het een beetje een genante vertoning naar mijn idee. Prijs/kwaliteit niks op aan te merken en ruime keuze aan het buffet. Vis op de bakplaat is mijn aanrader.

6,7
  22. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Wagamama

Vind het eten erg lekker, het concept ook wel leuk. Het is er druk, rumoerig en je zit met veel mensen aan lange tafels. Desondanks is het personeel snel en alert. Super. Niet duur. De sfeer zou van mij wat warmer mogen.

23. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Milano
    Pizzeria Arnhem

Vind het personeel altijd super aardig bij afhaal en de pizza's zijn snel klaar. Wat ik jammer vind is ondanks dat de pizza's vers zijn deze net wat langer in de oven mogen en wat meer gekruid mogen worden naar mijn smaak maar wellicht is dat iets om voortaan zelf even aan te geven.

6,3
  24. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Dolfijn

Gewoon goede snackbar met de mogelijkheid om er aan een tafeltje te zitten. Goed georganiseerd en schoon, rustig en vriendelijk personeel. Tot laat open, fijn als je na tienen nog honger of dorst hebt.

25. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Wau
    Aziatisch Amsterdam

We vonden de gerechten niet heel vers, het had een opgewarmde smaak. Verder prima.

26. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Donerix

Doner is goed en ik vind de mannen achter de kassa vriendelijk. Als het niet druk is kun je lekker gaan zitten en brengen ze je bestelling aan tafel. Lekker blikje Dr. Pepper erbij en mijn bestelling is compleet.

27. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Chico's Place

Qua entree en sfeer vind ik het veel weg hebben van NY pizza. Soms staat er een vriendelijke dame achter de kassa, en andere keren een ietwat opdringerig en gestresste man. Maar goed het is gewoon even snel een hapje junkfood dus de verwachting ligt niet al te hoog. Heb er een paar keer falafel besteld en het is ok allemaal. Niks bijzonders. Jammer vond ik wel dat je bij de bestelling geen blikje zoals voorheen, maar een bekertje drinken krijgt en ook de keuze van de drankjes bij een menubestelling is achteruit gegaan.

5,9
  28. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Damascus
    Midden-Oosters Arnhem

Damascus stond al een tijdje op mijn to-do list. Qua inrichting spreekt het me niet zo aan dus ik besloot mijn bestelling af te halen.

Eerste indruk: goed. Vriendelijke ontvangst en vriendelijk personeel. Ik besloot rustig buiten aan een tafeltje op mijn bestelling te wachten en kreeg daarbij een lekker kopje thee aangeboden. De bestelling liet iets te lang op zich wachten dus ik besloot binnen even te kijken hoe het er mee stond. Al met al zo'n 40 minuten op twee broodjes falafel en twee mixed salads moeten wachten, te lang.

De falafel was helaas koud geworden, het personeel was langzaam en onervaren. Thuis aangekomen vond ik de mixed salad wat inspiratieloos en qua prijs niet helemaal in verhouding.

De potentie is er maar het viel tegen.

5,5
  29. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Snackbar Carlos

Pizza Carlos, 'the worst corner' zoals er zo mooi op de ramen staat. Na het stappen, een uur of 03.00 is het tijd voor Carlos. Kom hier nu 16 jaar en ja dat is gezellig ouwehoeren daar in de kleine pizzeria. Pizza margarita en pepperoni horen tot de vaste bestelling. De Bratwurst met mosterd is ook goed te doen! De beste pizza's van Arnhem (als je dronken bent). Pizza's mogen soms net wat langer in de oven...

30. thomas alexander's profielfoto
    thomas alexander heeft een recensie geschreven voor Caspar
    Nederlands Arnhem

Kom hier regelmatig voor een drankje, lunch of hapje.

Eten en sfeer zijn super, niets op aan te merken. Bediening is goed, prijs kwaliteit ook.

Alleen de bierkaart, niet te doen. Nooit up to date. Het is me overkomen dat de serveerster 6 keer naar de kelder moest omdat mijn bestelde biertje van de bierkaart niet op voorraad was, terwijl ze toch zeker wist dat ze hem hadden. Ondertussen 25 minuten verder en lichtelijk geïrriteerd weer gegaan.

Nu lach ik erom als ik de bierkaart bekijk, altijd afwachten wat er voorradig is. Personeel weet het mooi te brengen maar heeft niet altijd verstand van (drank)zaken.

Verder ben ik positief en zal het ook zo beoordelen.

Meer updates