• Lid sinds 15 juni 2009
  • Leeftijd: 74

Ruim 30 jaar bezoek ik overal in Nederland zakenrelaties en daardoor heb ik best wel een behoorlijke dosis kennis van de horeca opgedaan.

Hoewel ik niet altijd ontkom aan afspraken in Van Der Valk 's en Mercure 's, spreek ik toch liever af in leuke middenklasse eetzaken. Ook privé kokkerellen we (te) vaak niet zelf.

Een gewoon goede hap, plezierige en vlotte bediening in een schone zaak tegen een gemiddelde prijs zijn zowat alle eisen die ik stel. Normaal toch? Nou... da 's niet helemaal vanzelfsprekend.

Basalt

Den Oever

Cafetaria Hoogland

Hoogland

Nieuw Dynasty

Steenwijk

Theo de Ridder heeft nog geen foto toegevoegd

1. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor McDonald's

De cuciale vraag is: "Hoe moet je een Mc Donalds beoordelen? "

De keten noemt hun vestigingen altijd restaurants en da 's te hoog gegrepen voor een veredelde hamburger/ frites zaak want bij een echt restaurant heb ik toch een andere beeldvorming. Een frites-kot is het ook niet dus is de in de autobranche bedachte term MPV zo gek nog niet in dit verband.

De franchiser wil MPV (Meer Poen Verdienen) en de Hamburger Academy heeft hem daarvoor opgeleid.

Welnu; in Sneek lukt dat volgens mij ook wel aardig, maar een topper is deze zaak niet helemaal. Het maritieme sfeertje is er; de zaak is redelijk schoon, maar niet meer dan dat en het jonge personeel verdient letterlijk en figuurlijk niet de hoofdprijs. Enkele personen op de werkvloer die het (willen) snappen zouden al een flinke duw in de goede richting kunnen geven.

2. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder schreef:

Restaurant De Albatros kreeg zeer onlangs extreem slechte recensies in de Leeuwarder Courant met als kop: "Onthutsend slecht" en in de koffietest van het A.D. was het al even droevig gesteld.

Ik durf er niet meer te eten maar het is jammer dat dit vrij bekende Sneeker restaurant niet in 't rijtje staat. Ben benieuwd natuurlijk wat "onze" deskundigen ervan vinden...

3. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Mangerie

Toe maar: het regent tienen bij de recensies.
    29 keer een tien en 3 keer een negen. 't Is natuurlijk maar net hoe hoog je de lat legt.

Op mij maakt dit snackpaleis een sleetse indruk waar bedrijfsblindheid behoorlijk toegeslagen is en waar aan het interieur al "eeuwen" niets veranderd is.
    Kom op; het is een goedlopende tent en daar mag best wat in geinvesteerd worden!

Het personeel is zeker niet onvriendelijk maar wel heel erg gefocusd op de vaste klanten.

4. Theo de Ridder's profielfoto

Arnhemseweg 725 Beekbergen
  8. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft Klein Java toegevoegd als favoriet restaurant

Klein Java

Als u van LEKKER indonesisch eten houdt !
    • Internationaal
    • Aziatisch
    • Indonesisch
    Wijde Noorderhorne 18 Sneek
  9. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder is Jildau gaan volgen.
  10. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een bericht geschreven voor leeuwtje
  11. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder is leeuwtje gaan volgen.
  12. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Hoogland

Word ik ouder en daardoor milder?
    Het zou kunnen, maar bij deze zaak is geen enkel argument te bedenken waarom je hun niet enkel tienen zou geven.

We bestelden een nasibal en kregen een eigengemaakte ronde bal op een bordje met garnering, metalen bestek, een (pinda) sauskommetje. En die bal? Wauw...

Een andere klant had een flinke bestelling voor 4 personen. Hij kreeg zijn etenswaren mee in een gebakdoos! Niks geen hemdtasjes hier.

Overal waar je kijkt: smaakvol tot-en-met en brandschoon.

Eigenlijk zou iedere snackbar-ondernemer hier eens moeten kijken hoe dit vak in optima forma wordt uitgeoefend.

13. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Blauwe Tent

"Goede wijn behoeft geen krans" is een gezegde dat bijna geheel van toepassing is op de Blauwe Tent.
    "Bijna" want wijn en andere alcoholische dranken werden en worden hier niet geschonken.

Het is een tent, nou ja, houten opstal aan doorgaande weg en met een indrukwekkende, repectabele traditie; nl. het bieden van uitstekende etenswaren voor een nette prijs aan de hongerige reiziger.

Vriendelijke prijzen, vriendelijke mensen, no-nonsense sfeer, goede producten.
    Tsja...heel veel klanten van deze drukbezochte, eenvoudige zaak snappen wat ik bedoel en anderen zullen me nooit helemaal begrijpen.

Hier voel ik me thuis en als ik er weer even lekker zit dan realiseer ik me dat hier geen enkele luxe ballentent tegenop kan.
    Dat is dan wel een heel persoonlijke mening want b.v. 's avonds kies ik weer voor een andere ambience.

14. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Nieuw Dynasty
    Chinees-Indisch Steenwijk

Voor bootjesvolk (zoals wij) is de ligging bij de fraaie vernieuwde binnenhaven ideaal en de schippers en bemanning zullen hier niet teleurgesteld worden.

Een prettige, schone zaak waar het eten dik in orde is.
    Dat willen we toch?

Wij hebben een jaar of 8/ 9 geleden tweemaal de catering op een andere lokatie voor zo 'n 40 personen door dit restaurant laten verzorgen en ook daarover waren wij en onze gasten zeer te spreken.

15. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor 't Witte Huis

Op de site www.eet.nu wordt steeds meer gelet en dat verplicht je om zorgvuldig om te gaan met je recensie. Niet zomaar wat roepen maar goed opletten en dan pas jouw mening weergeven.

Welnu; het is alweer een klein jaar geleden dat ik deze bekende zaak voor het laatst bezocht en inmiddels blijkt het interieur van de zaak grondig aangepakt te zijn. Dat was nodig. Het motiveert klanten om er een bezoek te brengen en het motiveert het personeel om er lekker tegenaan te gaan.

Fijn dat op deze plek volgens onderstaande bezoekers het weer zo goed toeven is. Ik ben nieuwsgierig!

16. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Pieter Poot

Vandaag is dit bekende partycentrum volledig door brand verwoest, waarbij de schade geraamd wordt op ca. 2 miljoen EU. Vreselijk.

In een eerste reactie vertelde de eigenaar (zoon van de hieronder geciteerde heer Lawerman) dat hij graag op dezelfde plek wil herbouwen. Zijn hond is in de vlammen omgekomen.

17. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Snackbar De Tille

Jaha: Menno Jansma; die is door mij in 't vak terecht gekomen toen ik eigenaar was van de Smikkelshop in de Leeuwarder wijk Aldlan.

Fatsoenlijke prijzen vragen voor uitstekende kwaliteit was toen als ons credo en we kochten de beste producten. "Helaas" voor mij begon Menno veel te vroeg voor zichzelf maar hij heeft het helemaal waargemaakt in de snackbranche.

De sfeer hier kenmerkt de één als rommelig en de ander als ongedwongen maar als je geheid voor kwaliteit gaat dan is deze snackbar een ommetje meer dan waard.

18. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor De Zingende Wielen

"De Zingende Wielen": als je zou beweren dat het een liedje van Henk Wijngaard was dan zou niemand dat verbazen. Het is echter de naam van een cafe-restaurant nabij Den Oever met een ruime parkeerplaats waar inderdaad de truckers hun 4 (en meer) wielers kwijt kunnen.

Daarmee is de toon van deze resensie gezet. Het voldoet prima voor degene die On The Road is. Verwacht geen culinaire hoogstandjes en franje.

Je hebt hier een goede hap voor een redelijke prijs die je inneemt tijdens het lezen van de krant of een tijdschrift uit de leesportefuille. Eten, pissen, opschieten en tot een volgende keer maar weer. Zoiets. Niet meteen de plek om jouw vriendin ten huwelijk te vragen en al helemaal niet om de daarmee verband houdende festiviteiten hier te houden.

19. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor 't Witte Huis

Een cafe-restaurant dat in wijde omgeving bekend is. Na de laatste verbouwing van pakweg 30 jaar geleden is er vrijwel niets veranderd. Als je daarvan houdt prima maar het geeft mij op deze plek ietwat het gevoel van desinteresse voor goed ondernemerschap.

Het is geografisch bekeken een prima plek voor zakenlieden om een afspraak te hebben en het voedsel is ook niet verkeerd maar er mist iets. Sfeer? Gezelligheid? Betrokkenheid? Moeilijk om het precies te benoemen.

20. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Venezia Da Nino

Een ongezellige pijpenla waar je als toerist waarschijnlijk meteen rechtsomkeer zal gaan. Da 's dan wel ietwat ten onrechte want de kwaliteit is zeker niet verkeerd.

Een vrij ernstige vorm van bedrijfsblindheid zorgt ervoor dat de boel er sleets, onverzorgd, rommelig en net-niet schoon uitziet. Hoe zou dat zijn achter dat gat tussen de keuken en het openbare gedeelte?

Dit bedrijf bezorgt ook, alleen nemen ze het met de levertijd niet zo nauw. De belofte om over 20 minuten te zullen bezorgen zegt nagenoeg niets: houd maar rekening met 40 tot 60 minuten; zo is onze ervaring. Als je nog eens belt om te vragen waar het eten blijft dan wordt je uitgescholden.

21. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor 't Koepelbos

Hoe een zaak kan groeien zie je hier mooi in beeld. Gestart als eenvoudige snacktent op een parkeerplaats tot een volwaardig en pas weer uitgebreid restaurant (je).

Hier heerst een leuke ongedwongen sfeer waar je snel je maag met een goede kwaliteit eten kunt vullen. Helemaal goed voor mensen die beroepsmatig "on the road" zijn maar ook de zondagrijders houden hier halt. Aanrader dus.

22. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Het Broodhuys

Jarenlang bezoeken wij deze prettige zaak. De naam suggereert dat het chique broodjeszaak is, maar dat klopt nauwelijks. Het zal de basis wel vormen (nooit zo op gelet eigenlijk), maar de soepen bijvoorbeeld zijn ook uitstekend.

Een grote, sfeervolle zaak op een toplokatie die druk beklant is en dat begrijp ik volkomen.

Het vriendelijke personeel bestaat voor een flink deel uit werkstudenten, maar kennelijk door een goede (op-)leiding leidt dat zeker niet tot onprofessioneel of ongeïnteresseerd gedrag.

23. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Klein Java
    Internationaal Sneek

Enkel tienen! Elke keer heb ik er weer zo 'n een hekel aan als die cijfers op deze site gegeven worden.

Als redelijk actieve en oplettende recensent met zo 'n 35 / 40 beoordelingen ben ik juist achterdochtig bij zo 'n hoge score.

Ik ben om. Java is echt geweldig. Je voelt en (vooral) proeft de kennis, zorgvuldigheid en liefde van/voor de Indische keuken en dat vertaalt zich zeker niet in exorbitante prijzen.

Misschien een gelukje voor hun. Het was nog koud vandaag want op het terrasje zie ik ons nog niet zitten want: teveel onrustige (maar niet verkeerde) horeca vlakbij en tevens een doorgaande weg waar het verkeer langs het terras raast. Hier kan ik dus niet een eerlijk oordeel over geven maar dat proberen we nog wel een keer uit.

Conclusie: genieten kan hier met volle teugen.

24. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Double FF

De geboden etenswaar is hier echt voortreffelijk en geloof me: ik ben vreselijk kritisch. Doorgaans weet het personeel of de eigenaar de goede spullen van de horecagrossier om zeep te helpen. Hier dus zeker niet.

Niets te zeuren dan? Altijd.
    Die mevrouw van chinees/ indische afkomst is te zeer aanwezig. Snapt er vaak weinig van; probeert altijd drankjes mee te verkopen wat hier qua sfeer niet zo past; rent door de zaak al vragende voor wie dat broodje kroket ook al weer was; kortom: te aanwezig maar niet onvriendelijk.
    De eigenaar straalt rust uit en corrigeert waar nodig ongemerkt.

Lijkt wat negatief, dit verhaal maar we blijven er komen want op een gunstige plek wordt prima kwaliteit geboden. Was dat overal maar zo!

25. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Snackbar Van der Wal

Zeer drukbeklante snackbar en met reden want het is met enige afstand de beste van Sneek. De eetwaren en de bereiding ervan zijn gewoon goed en vooral dat laatste is tegenwoordig uitzonderlijk in de horeca terwijl het juist doodgewoon hoort te zijn.
    Kwaliteit van de oude stempel zonder veel opsmuk en zonder kinderen van een jaar of 16 achter de bakovens die het kunnen verprutsen.

26. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor De Bleek
    Nederlands Franeker

Enigzins ouderwets aandoende degelijkheid en kwaliteit. Niets mis mee toch?

27. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Snackbar Het Plein

Gewoon een doorsnee snackbar/ automatiek waar de etenswaren uitstekend bereid worden. Dat laatste is tegenwoordig helaas uitzonderlijk. Geen minpuntjes hier? Ja; een onvoldoende krijgen de bami- en nasiballen. Niet voor de smaak maar wat zijn die extreem klein!

28. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Het Oosten

We moeten er best wel een ritje voor maken maar dat zullen wij blijven doen. Wat zegt nou wat extra kilometers als de kwaliteit top is? Smoordruk daar en dik in orde. Geen toeval want de mond-tot-mond reclame heeft zijn uitwerking niet gemist!

29. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Hoi-Sing
    Chinees-Indisch Zeewolde

Tsja; hoe vertel je dat er hier niet blij van wordt en tevens waarom niet?
    Ligt het aan de kwaliteit? Ja en nee; maar wat moet je met zo 'n antwoord? Het is niet slecht maar ook niet lekker. De porties zijn in elk geval heeeelllll klein. En vet.
    Enne...duur!
    We hebben een deel opgegeten maar we komen hier niet weer. Want: matig, duur en weinig. Zoiets.

4,9
  30. Theo de Ridder's profielfoto
    Theo de Ridder heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Veenema

Jammer dat mijn voorganger suggereert dat mijn beoordeling op een momentopname gebaseerd zou zijn. Genoemd bedrijf heb ik tenminste 15 maal bezocht mede omdat ik blijf hopen dat de ondernemer gaat inzien dat ongeschoold personeel te veel verknalt. De rest deugt nl. van alle kanten.

Meer updates