• Lid sinds 5 februari 2010

Tagine

Rotterdam

De Jonge De Jong

Rotterdam

Stan heeft nog geen foto toegevoegd

1. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor In de keuken van Floris

Stan

Geografisch wellicht buiten het reguliere zoekpatroon. Maar de betere dingen in het leven behoeven zich dan ook niet in het reguliere te bevinden. Verrassend, creatief, vaardig, adequaat, gedetailleerd, doordacht en absoluut voor solistische herhaling vatbaar omdat je de smaak van culinair goochelen vooral met focus dient te beleven. Floris, de zijne en zijn buitengewoon charmante sommelier....chapeau!

2. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Tagine
    Marokkaans Rotterdam

Rotterdam en de diversiteit van nationaliteiten ervaar ik vooral als verrijkend en oorzaak van een veranderd aanbod die de traditionele waardeloze bezorgpizza of slechte shoarma verdringt. Tagine is wat mij betreft een van die verrijkingen. Mooie oprechte Marokkaanse gerechten, keurig gecommuniceerd, exact op tijd, vriendelijks bezorgd, rijk gevuld, prima porties, zeer betaalbaar en in detail doordacht in de vorm van een keurig zakje met bestek voorzien van 2 tandenstokers en pepermunt....Briljant!!!!

3. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor De Jonge De Jong

Ik acht mijzelf een enorme zeikerd als het om de kritische blik op smaak en beleving gaat. Maar schroom ook niet de luit uit de kast te halen om lofzang te vertolken waar verdient. Jim de Jong in dezen onderwerp en wat mij betreft met vlag en wimpel aan kop van de nieuwe generatie kookvriendjes. Prachtige complexe eenvoud met een Rotterdamse mentaliteit in een verrassend decor waar een rijke geschiedenis kans maakt op herleving en Katendrecht weer op de kaart wordt gezet door deze culinaire alchemist. Onder de noemer "niet lullen maar eten" bezorgt het mij vooral hele grote glimlachen en missiedrang om het een ieder die het weet te waarderen erop te attenderen. Een diepe buiging en nog vele bezoeken van mijn zijde waard!

4. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Château St. Gerlach

Meermaals gegeten in de bistro van st. Gerlach. Buitengewoon mooie lokatie waar met zorg aandacht wordt besteed aan de gast. Eten van simpele oprechtheid welke met zorg gepresenteerd wordt en zonder pretenties. Bediening buitengewoon. Niets mis mee.

5. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Mylos

Tweemaal op basis van gebrek aan kookzin afgehaald. Waar ik bij een Griek, welke ik overigens bijna allen als hapsnapvoer betitel, voornamelijk een overschot aan van alles en nog wat beleef merkte ik hier nogal tegenvallende porties van uitzonderlijke middelmaat. Dit is in mijn optiek een overpriced patatzaak waarbij de vriendelijkheid van Zorba overigens wel een toevoeging is. Maar dat is het dan ook.

4,1
  6. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Restaurant TOV

Met zeer hoge verwachtingen naar aanleiding van een lovende recensie uit Lekker, Tov bezocht. Bediening buitengewoon correct en kundig. Iet wat saaie amuse, uitstekend eerste en tweede voorgerecht. Het daarop volgende hoofdgerecht vonden mijn tafelgasten en ik regelrecht teleurstellend waarbij vooral de kwaliteit van het vlees ons allen als een behoorlijke domper viel. Erg teleurstellend. De 7 die ik dan ook voor eten en drinken geef zit vooral in de eerste twee gerechten want voor het hoofdgerecht zou ik een dikke onvoldoende geven. En ook daardoor kan ik niet anders dan de prijs/kwaliteitverhouding met een magere voldoende belonen.

7. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Corenmaet
    Nederlands Breda

Stan

Tijdens een naar gepland ongecompliceerd hapje in Breda, Corenmaet aangedaan. Type prima café, snelle en vriendelijke bediening, eenvoudige kaart, naar je mag verwachten niets mis mee. Keuze; saté ( "altijd goed" gaf de kaart aan ).
    Verzoek om foejong Hai en rijst weg te laten en te vervangen door patat. Enkele minuten later verscheen de serveerster met twee uiterst onappetijtelijk ogende satestokjes, aangevuld met de allerslechtste satésaus die ik ooit heb gegeten samen én toch maar wel rijst en foejong hai (en patat). Met vlag en wimpel het aller, aller slechtste wat ik ooit voorgeschoteld kreeg. Linea recta teruggestuurd. Tweede poging (een mens moet af en toe kansen bieden, alhoewel ik eigenlijk wel klaar was ), vlees meer kleur ( ketjap doet wonderen ), smaak onveranderd slecht met de constatering dat het hier om hetzelfde stuk vlees ging omdat ik op mijn bord een al half gegeten exemplaar aantrof ( moet niet gekker worden!).
    Maat vol, drank betaald, eten niet en wegwezen.
    Daarbij geef ik als positief commentaar dat de serveerster het begripvol oppakte. Chapeau.

8. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Ganache

Stan

Op basis van onderzoek en op uitnodiging van goed gezelschap. Keuze: vismenu. 1e gerecht vlees? 2e gerecht niet gaar, hoofdgerecht; prima vis, fantasieloos gebakken, veel te pittige saus die daar niet thuis hoorde. Alles bij elkaar iets voor een door de weekse dag thuis uit eigen keuken ( maar dan zonder die saus ). Het supplement tagliatelle, genoemd echter in de geserveerde vorm beter bekend als frittata, saai. Dessert prima, bediening onervaren, vieze schort, wel vriendelijk. Wijn erg jong, maar niet verkeerd. Al met al geen tweede bezoek waard. De 10 voor sfeer is uitsluitend te wijten aan mijn gezelschap.

5,9
  9. Stan's profielfoto
    Stan heeft een recensie geschreven voor Pizza & Pasta

Noodgedwongen 10 dagen in een shithotel in Wassenaar en dus iedere dag fijn naar Guido waar Nino in vergelijking met andere pizzamannetjes die ik in dit land heb gesleten een uitstekend resultaat neerzet. Wie dit niet erkend snapt weinig van de Italiaanse keuken.