• Lid sinds 7 oktober 2015

2. Wings

Zeist
  3. Vestdijk 47

Eindhoven

Sonia van Soolingen heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Tai Soen toegevoegd als favoriet restaurant
  2. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft een recensie geschreven voor Brasserie Rodestein

Afgelopen donderdag heb ik hier gegeten met mijn moeder en oma. Alles was heel goed verzorgd. Ik woon er naast en kan me geen betere buren wensen.

3. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen is L.B. gaan volgen.
  4. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft een recensie geschreven voor McDonald's

McDonalds staat er over het algemeen niet om bekend dat zij klantvriendelijk zijn, maar gisteren maakte ik dat toch heel anders mee. Toen ik met mijn rolstoel binnen kwam en op zoek ging naar de balie, kwam de manager gelijk naar me toe en heeft hij mij geholpen met de bestelling. Omdat ik niet zo snel eet, kreeg ik ook nog een keer warme frietjes. Het eten is wel bekend, maar daar had ik even zin in.

5. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft een recensie geschreven voor El Rio
    Mexicaans Doorn

Een paar jaar geleden ben ik hier al eens wezen eten, maar daarna heb ik steeds laten bezorgen. Het eten is altijd goed en veel. Als je er gaat eten zie je dat het personeel heel vriendelijk en behulpzaam is. Ik kon de menukaart niet lezen, omdat ik blind ben, maar die werd gelijk voorgelezen. Ik hoop dat ik er ook weer eens naartoe kan.

6. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft een recensie geschreven voor Chalet Klein Zwitserland

vanavond heb ik hier echt lekker gegeten. Door omstandigheden was ik alleen. ik maak gebruik van een ligrolstoel en kon daardoor niet goed bij de tafel. Gelukkig was de bediening, een ook een van de andere gasten, bereid om overal mee te helpen als dit nodig zou zijn. Toen ik ook nog eerder opgehaald werd dan ik gepland had, kreeg ik de rest van de pannenkoek mee. Die ga ik zo nog even opwarmen.

7. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen vindt de recensie door Piet voor 't Berghuis leuk
    Pannenkoekenhuis Amerongen

Wat een onbeschoft personeel, om maar niet over de eigenaresse te spreken. Grote mond, er was een rekening niet goed (drankjes van het huis stonden gewoon op de rekening). Hierover te spreken met de eigenaresse krijg je te horen 'Wat denk je zelf, dat je iets van het huis krijgt, voor niets gaat de zon op he'. Sorry hoor, maar mijn maag draaide om. En wat een gore bedoening. Smeer op de tafels (smurrie van 3 dagen geleden zat er bij wijze van spreken nog op). De glazen, bah.. de bruine korsten zitten gewoon op het glas die je geserveerd krijgt met Aldi drinken. Is niet erg, maar hanteer dan de normale prijzen en niet de volle pond. Personeel doet wel hun best. Krijgen vaak een sneer van de eigenaresse, die zelf helemaal niks kan. Zelfs geen pannenkoeken bakken. Leid je personeel eens op, en verklaar jezelf failliet. Beter voor iedereen. Ik gun deze horecaplek voor iemand die z'n bloed zweet en tranen erin gooit. Nooit meer voor mij!!

8. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Il Gusto toegevoegd als favoriet restaurant
    • Italiaans
    • Frans
    Boterhoek 95 Best
  9. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen is adriaan gaan volgen.
  10. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Taste of India toegevoegd als favoriet restaurant

Taste of India

Taste of India op de Gedemte Oude Gracht tegenover de Deka!
    • Indiaas
    Gedempte Oude Gracht 53 Haarlem
  11. Chinees-Indisch Rotterdam

Voor mijn verjaardag heb ik mijn familie (in totaal 8 personen) meegenomen naar Wing Wah, om daar te eten via Groupon. Ik had veel negatieve recensies gelezen, dat de service niet goed zou zijn, dat het eten niet allemaal tegelijk gebracht zou worden, dat men heel lang moest wachten, etc. etc. Maar omdat ik wel redelijk veel goede dingen las over de kwaliteit van het eten en omdat deze aanbieding het best aansloot op wat ik wilde doen voor mijn verjaardag, heb ik het er toch op gewaagd. En daar ben ik blij om!! Ik had gereserveerd voor zondag 1 november om 17:00 (vrij vroeg, i.v.m. mijn neefje van 3,5 en het feit dat mijn familie nog een uur terug moest rijden na afloop). Ik was eigenlijk best zenuwachtig, omdat ik mijn familie natuurlijk wel een leuke ervaring wilde geven. Ik had ze al wel voorbereid, gebaseerd op de mindere recensies, maar ik hoopte natuurlijk dat het mee zou vallen. De "regels" van de actie werden ons netjes uitgelegd. We konden 2 voorgerechten van de kaart kiezen en 1 hoofdgerecht. Toen we allemaal hadden besteld was het een kwestie van afwachten. En in eerste instantie brachten ze maar 1 bordje, met sashimi, dus ik was bang dat we inderdaad ieder gerecht apart zouden krijgen. Maar niet veel later volgden de warme gerechten van de eerste ronde. En het was niet zo'n probleem dat de sashimi eerder werd gebracht, want die was toch koud, dus hebben we gewoon nog even gewacht tot alles er was. Bij de tweede en derde ronde hebben we eigenlijk amper hoeven wachten op elkaar. Alles werd gewoon netjes op tijd gebracht. En alles smaakte even lekker! We hebben eigenlijk allemaal van elkaar geproefd en we hebben echt genoten. Wat ook fijn was, is dat we aan een ronde tafel zaten en we elkaar allemaal konden aankijken en gezellig konden kletsen. We hebben echt als een familie heerlijk zitten tafelen. In totaal hebben we zo'n 2,5 uur gezeten. In die 2,5 uur hebben we de 3-gangen van de Groupon deal op, allemaal nog 2 (fris)drankjes erbij besteld en nog koffie/dessert na afloop. Volgens mij is dat gewoon een heel normale tijdsspan. Ik kan me wel voorstellen dat het op vrijdag/zaterdag en wellicht op een iets later tijdstip, een stuk drukker is en dat het dan misschien chaotischer is. Wij hebben zo'n 1,5 uur als enige in het restaurant gezeten. Toen we weggingen zat het restaurant voor ongeveer de helft vol en was er ook veel afhaal. Maar wij hebben eigenlijk niet 1x last gehad van slechte service. Integendeel! Ze komen trouwens (tussen de gangen door) inderdaad niet naar de tafel om te vragen of je nog iets wilt drinken, maar wij vonden dat wel fijn. We bestelden onze drankjes als ze het eten kwamen brengen, of als ze kwamen afruimen. Dat was meer dan genoeg. Wat het eten betreft, ik hou zelf van heel erg pittig eten en het had (voor mij) best wat pittiger gemogen. Of in ieder geval wat sambal op tafel. Maar daar had ik natuurlijk gewoon om kunnen vragen, als ik het écht storend had gevonden. Los van dat was het gewoon echt heerlijk! Wat we niet opkregen heb ik laten inpakken en omdat Wing Wah redelijk vlakbij mijn huis is, heb ik ook maar meteen een afhaalkaart meegenomen. Ik ga hier zeker nog eens eten (afhalen)! Ik snap ook echt niet waar al die slechte recensies op gebaseerd zijn. Een drukker tijdstip/dag en daadwerkelijk een slechte ervaring? Of gewoon gierige azijnpissers, die ieder klein dingetje 100x uitvergroten en overdrijven? In het laatste geval, realiseer je alsjeblieft dat je met jouw negatieve en zwaar overdreven recensie een restaurant echt kunt breken. Ik had bijna besloten om niet naar Wing Wah te gaan, gebaseerd op de slechte recensies. Ik ben blij dat ik de gok toch heb gewaagd. Maar als je zeker wilt weten dat je een goede ervaring wilt hebben, dan raad ik dus aan om op een rustigere dag/tijdstip te gaan. In totaal heb ik nog 63 euro afgerekend voor (uit mijn hoofd) 16 drankjes, 5 koffie/cappuccino en 2 ijscoupes. HALLO?! Waar in Nederland kun je normaal met 8 personen uit eten voor €143,- inclusief 2 drankjes en koffie/dessert?! Denk daar eerst even over na, voor je op internet het desbetreffende restaurant door het slijk haalt, omdat ze je niet vaak genoeg vroegen of je nog iets wilde drinken, of omdat het te stil was aan je tafel (wellicht moet je dan ook leuker gezelschap zoeken?), of omdat ze niet "vriendelijk genoeg" overkwamen (besef ook dat de Aziatische cultuur anders is dan de Europese en dat het daar een vorm van beleefdheid kan zijn om niet al te aanwezig/opdringerig te zijn). Zo. Hopelijk maakt mijn recensie een beetje de balans op. En voor de mensen die toch nog twijfelen: besef ook dat mensen met een negatieve ervaring vaak eerder geneigd zijn om een recensie te schrijven, dan mensen met een positieve ervaring. ;) Toen wij vertrokken was het best druk in het restaurant (vooral bij de afhaal) en dat zal niet zonder reden zijn!

12. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Hortusplein 2 Haarlem
  14. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen vindt de recensie door Turkeystick voor Napoli leuk
    Italiaans Haarlem

Een tien met een griffel, dat geef ik zelf bijna nooit, maar wel voor dit stukje authentieke Italie in een stukje Venetiaans Haarlem.

Eerste keer hier geweest en helemaal onder de indruk van alles; het authentieke decor, obers die je in 't Italiaans aanspreken, de uitgebreide kaart met allerlei authentieke gerechten vergeleken met een 'standaard'-Italiaan.
    Ik ga verder niet in op de gerechten, dat moet je zelf ondervinden, maar waar vind je nog een Italiaans restaurant, waarin een aantal gerechten (waaronder de carpaccio) aan je eigen tafel wordt toebereid met het verste van 't verste ?

Na de smaakexplosie van de Italiaanse nagerechten, is het alsof er nog een enorm legioen engeltjes over je tong piest, als je de zwarte koffie drinkt, zoals we die nog nooit ergens gedronken.

Shame on me, vanaf mijn jeugd gerekend, kom ik al bijna zo een 40 jaar in Haarlem en nu pas ben ik Napoli binnengestapt (talloze keren in mijn leven voorbij gelopen of gereden).
    Vanaf nu weten we Napoli (in Haarlem) wel te vinden, wanneer 't om een echte Italiaan gaat.

15. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Hofje Zonder Zorgen toegevoegd als favoriet restaurant
  16. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen is Erwin gaan volgen.
  17. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen is UGP (Utreg Giros Posse) gaan volgen.
  18. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen is Dirk gaan volgen.
  19. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft een recensie geschreven voor Athene
    Afhaal en bezorg Driebergen-Rijsenburg

Mijn vader laat regelmatig eten bij mij thuis bezorgen, om me te verrassen. Dat is natuurlijk goed bedoeld, maar het geeft wel eens problemen. Ik heb vaak geen contant geld om de bezorger te betalen. Bij Athene weten ze dit en ik word meestal gebeld, zodat ik me erop kan voorbereiden of de bestelling kan annuleren. Dit vind ik echt geweldig! Het eten is ook echt heel goed. Ik heb al veel geprobeerd, maar ik neem vaak de pita gyros. De dolmades vind ik heerlijk maar wel erg duur.

20. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen is Margot gaan volgen.
  21. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Vissers Vis en Snacks toegevoegd als favoriet restaurant
    • Snackbar
  23. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen vindt de recensie door Joeri En Rachel voor Joyah leuk
    Internationaal Baarn

Joeri En Rachel

Voor het eerst weer een heerlijk restaurant in Baarn met werkelijk top bediening. Drie gangen menu zeer scherp geprijsd met ruime keuze tegen zeer hoge kwaliteit. Echt een aanrader waar wij zeer geregeld te vinden zullen zijn. Ps de huiswijn is erg lekker, zeker met vlees op het menu.

24. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Puur Smaeck toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -
    • Frans
    • Spaans
    Kampstraat 18-20 Hilversum
  25. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft Taverna De Griek toegevoegd als favoriet restaurant
  26. Leuk idee! Ik ga die app eens bekijken.

Een paar weken geleden kwam ik er achter dat hij weer open is en ben er de zelfde dag nog heen gegaan. Gelukkig nog dezelfde eigenaar en ik werd gelijk herkend en er werd een goeie plaats voor mij gezocht. Omdat ik in een grote rolstoel Moet liggen, vinden veel restaurant dat een probleem. De pannenkoeken zijn hier altijd lekker en ik voel me echt welkom. Dat is lang niet overal het geval.

28. Sonia van Soolingen's profielfoto
    Sonia van Soolingen heeft 't Goude Gemaal toegevoegd als favoriet restaurant

't Goude Gemaal

Lekker en gezellig eten, hoeft niet duur te zijn....
    • Fusion
    • Grill