• Lid sinds 17 februari 2016

Gandhi

Nijmegen

Sjoerd de Jong heeft nog geen foto toegevoegd

1. Sjoerd de Jong's profielfoto
    Sjoerd de Jong heeft een recensie geschreven voor Gandhi

Wat een vreselijk restaurant!

Ik heb eerder eten besteld bij Gandhi, en heb toen 3 uur op mijn eten moeten wachten (na meerdere telefoontjes waarin meermaals werd gezegd dat de bezorger er binnen 10 minuutjes zou zijn).

Gisteren toch maar het voordeel van de twijfel gegeven en opnieuw eten besteld. Naar aanleiding van mijn eerdere ervaring heb ik bij mijn bestelling de vraag geplaatst of ze even willen bellen als het bezorgen langer duurt dan een uur (wat volgens de website kan voorkomen als het erg druk is). Na anderhalf uur wachten toch maar zelf gebeld. "De bezorger is er over 20 min., het is een beetje glad". Prima, wacht ik nog even.

40 min later; geen bezorger. Opnieuw gebeld: "De bezorger is er over 10 min., hij neemt steeds meer bestellingen mee." Oke, wel raar dat ik nu dus een ander verhaal te horen krijg. Ik begin een beetje gepikeerd te raken.

20 min. later; geen bezorger. Opnieuw gebeld, duidelijk boos nu. Het meisje aan de telefoon belooft me dat de bezorger er binnen een halfuur is, en dat zij persoonlijk mij zal bellen als hij wegrijdt. Ter compensatie krijg ik een gratis biertje. Ondertussen is het bezoek waarmee we zouden eten hongerig naar huis gegaan en begint mijn zwangere vriendin naast hongerig ook moe te worden, en daarmee ik met de minuut bozer, maar het meisje klinkt oprecht, dus nog maar weer even geduld.

40 min later; nog steeds geen bezorger. Boos bel ik op om te horen dat het meisje dat ik had gesproken naar huis is. In gebrekkig Nederlands worden excuses aangeboden, welke ik niet accepteer. Ik ben nu meerdere keren voorgelogen over mijn eten, mijn vriendin had al op bed willen liggen, en ik lig zelf krom van de honger. Na een pittig gesprek (het enige pittige wat die avond over mijn lippen is gegaan) wordt me 20% korting aangeboden. Dit accepteer ik, maar ik wil wel graag weten wanneer het eten er nu dan écht is. "10 minuten meneer" Het zal mij benieuwen. Halverwege het gesprek wordt de verbinding verbroken.

10 min later (ruim nadat de bezorger er nu toch écht zou zijn geweest) bel ik terug om te vragen:
    a) waar is de bezorger?
    b) waarom wordt de telefoon midden in een zin opgehangen?
    c) waarom wordt er keer op keer tegen me gelogen over mijn eten?
    etc.

Wederom excuses excuses excuses, smoesjes, smoesjes smoesjes. Tijdens dit laatste gesprek neemt mijn vriendin de telefoon uit mijn hand en vertelt de medewerker van Gandhi weinig subtiel dat we het eten niet meer hoeven en dat ze de order kunnen annuleren. Bij ons beiden is de maat vol, We gaan geen 40 euro betalen aan iemand die ons dik 3 uur op eten laat wachten. Wat ons betreft einde verhaal.

10 minuten later staat er een bezorger voor de deur. Met natte ogen en niet echt overtuigend sniffelend vertelt hij dat hij thuis is opgebeld door Gandhi of hij snel deze bestelling wil bezorgen. Ik trap er niet in en vraag hem of zijn baas vertelt heeft hoe de bestelling is verlopen, en dat ik het eten niet meer hoef. Hij belt de eigenaresse (het meisje dat naar huis was). Zij is ineens vol begrip voor onze situatie en biedt ons een gratis maaltijd in het restaurant aan. Of we wel even de bezorgde maaltijd willen betalen.

Uiteindelijk hebben we de maaltijd niet betaald en teruggestuurd (als we het alsnog hadden opgegeten hadden we tegen de tijd dat we het op hadden geen fatsoenlijke nachtrust meer kunnen halen en we laten Gandhi niet twee dagen verpesten) en de gratis maaltijd geaccepteerd, hoewel mijn vriendin al heeft aangegeven geen voet in zo'n zaak te willen zetten. Aan het eind van de avond:

- Hebben ik, mijn vriendin en ons bezoek ruim 4 uur gewacht op eten
    - Is ons bezoek hongerig naar huis gegaan
    - Zijn we een keer of 6 voorgelogen over ons eten
    - Is mijn zwangere vriendin 2,5 uur langer wakker gebleven terwijl ze eigenlijk al doodmoe was
    - Is er een bezorger opgetrommeld om iemand anders' fouten 'op te lossen'
    - Hebben we ter compensatie 2 biertjes en een gratis maaltijd aangeboden gekregen

Als ik de andere recensies op deze site zo lees weet ik niet of ik gebruik ga maken van het aanbod.

Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die op deze manier een restaurant runnen. Het is te belachelijk voor woorden dat je je klanten zo behandeld, en keer op keer tegen ze liegt. Na restaurant Gandhi boos gegoogled te hebben blijkt trouwens dat ze in 2006 of 2007 een make-over hebben gehad van een rtl5-programma. Hiervan staat ook een fragment op Youtube. Dit fragment begint met de presentator die vertelt dat Gandhi wat tegenslagen te verwerken heeft gehad. Daarna komt de kritisch blik en wordt getoond wat een bende het restaurant is, maar hier heeft Gandhi mooi een muziekje overheen gemonteerd, zodat je niet hoort wat er gezegd wordt. Een mooi voorbeeld van hoe deze mensen proberen sympathie op te wekken (het is glad, het is druk, we hebben tegenslagen te verwerken gehad etc) terwijl ze de boel gewoon zelf verprutsen door incompetent handelen en smoesjes.

Vanaf nu mijd ik Restaurant Gandhi als de pest en zal ik iedereen die het horen wil aanraden hetzelfde te doen.

2. Sjoerd de Jong's profielfoto
    Sjoerd de Jong heeft gereageerd op een recensie van Gandhi

Beste Sana,

Voor zover het de make-over video aangaat: ik was me er niet van bewust dat dit ten tijden van een andere eigenaar was. Het is echter wel videomateriaal van hetzelfde pand onder dezelfde naam en daarmee deel van jullie online aanwezigheid. Mocht hiermee een onterecht beeld worden geschept dan is het misschien een idee om te zorgen dat zulke beelden niet door iedereen op youtube te vinden zijn.
    Daarnaast beweert u dat 80% van wat ik schrijf onzin is. Ik ben bereid de recensie te verwijderen als je me kan uitleggen welke 80% van de recensie onzin is.
    Bottom line is dat mij 5 of 6 keer een verkeerde bezorgtijd is verteld, en dat ik dik 4 uur heb zitten wachten op een maaltijd. Als ik recensies lees op andere websites dan kan ik concluderen dat dit geen zeldzaam voorval is bij Gandhi.
    De uitspraak dat geen enkel restaurant vreselijk is vind ik vrij naïef, maar laat ik dan mijn recensie anders verwoorden: Gandhi is een vreselijk restaurant als je eten wil bestellen.
    Nogmaals; als je mij kan overtuigen van de 80% 'onzin' in mijn recensie, dan verwijder ik hem met alle plezier.