• Lid sinds 22 juli 2009

Koetjes en Kalfjes

Zoetermeer

Pannenkoe

Bleiswijk

ruurd heeft nog geen foto toegevoegd

1. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor De Bokkesprong

ruurd

Omdat vrienden van ons hier 29 mei 2015 hun 25-jarige bruiloft vierden bekeken we eerst de recensies en gingen met grote tegenzin richting Groet. Maar wat een tegenstelling met de slechte recensies!

Een allerhartelijkste begroeting van de eigenaar, direct een welkomstborrel bij binnenkomst, en al meteen een geweldige sfeer. De bediening liep de benen uit de kont om het iedereen naar de zin te maken. Ik heb de hele avond niet 1x een ober hoeven aanschieten. Bij de laatste slok werd het glas al weer vervangen.

Het diner was ook fantastisch, de smakelijk bereide voorgerechten, een tournedos om te zuigen, precies goed klaargemaakt, een prachtige visschotel voor tafelgenote en een spetterend ijsdessert. Daarna op verzoek direct weer koffie gevolgd door champagne.

Ook belangrijk vanwege het noodweer buiten, een uitgebreide rookruimte en ruim tijd voor een praatje met de trotse eigenaar en zijn loyale personeel, zichtbaar getroffen door de vaak ongenuanceerde recensies.

Onze vrienden komen hier al vele tientallen jaren en hebben nog nooit een tegenvaller gehad. Opvallend zijn ook de tafeltjes met namen van vaste gasten. Een echtpaar vertelde ons dat zij hier al jaren elke zaterdag eten en hiervoor ook een tafeltje met naam hebben. Kortom, een geweldige sfeervolle ambiance, voor ons een ruime voldoende!

2. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Baneheide

ruurd

Na een rit met de stoomtrein in Simpelveld hier toevallig terechtgekomen. We waren op woensdagavond 18.00 uur de enige bezoekers in een verder verlaten restaurant. Dus geen hoge verwachtingen, mede gezien de ligging in een soort niemandsland. Maar wat hebben wij hier voortreffelijk gegeten. We kozen de ossehaas, die heerlijk bereid werd opgediend met paprika, uitjes, champignons en cashewnoten. Ook aan het garnituur was veel zorg besteed: alles vers gemaakt, niets uit blik zoals verse haricots, stoofpeertjes, aardappelkroketjes, salade, aardappel in de schil gekookt en frites. Ruim voldoende porties zodat er geen ruimte meer was voor een toetje. En dat alles met drankjes voor 40 euro. een aanbeveling waard!

3. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Koetjes en Kalfjes

ruurd

Met 5 personen de vleesfondue uitgeprobeerd. Bijzonder aardige klantgerichte serveerster ontvangt ons en brengt ons de drankjes. Helaas zit haar dienst er op, waarna we door diverse collega-s worden geholpen. Het eten wordt na lang wachten een grote teleurstelling. Het fonduen gebeurt in een pan ( waarvan iedere keer de gammele deksel in het vet valt) met bouillon. Hierdoor wordt het vlees ( kip, biefstuk, gehaktballetjes en varkensvlees gekookt en blijft spierwit en smakeloos.). De saaie sausjes kunnen hier niets aan verbeteren. De bijgeleverde fabrieksfrites zijn kort in het vet geweest en smaken rauw. Terwijl de (dure) fles wijn nog bijna vol op tafel staat vraagt een ober of we nog een fles wijn willen ( van 24 euro, dus 3x de kostprijs). Hierna zien we niemand meer. Pas als het eten op is komt men vragen of we nog frites willen. Dat hoeft dan niet meer. Bij het afrekenen blijkt voor een half flesje plat water ook nog 5.50 euro te worden gerekend. Wat een geld voor zo'n kwaliteit.

4. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Hotel Waanders

Op 29-07-2009 schreef ik op deze site een lovende recensie over dit restaurant. Toen nog vechten om een tafeltje. Woensdag 22 februari 2012 gingen wij na een lange dag in het Noorden weer eens naar Waanders, vol verwachtingen. Het was koud in het restaurant. De drankjes kwamen direct maar op het eten moest lang worden gewacht, ondanks een matige bezetting. Op mijn opmerking "lekker" toen de ober de Schnitzel bracht reageerde de ober met: dat moet u nog maar afwachten! Een waar woord, bleek later! Was de Schnitzel in 2009 nog een filetlapje, inmiddels een vette, zwaar gepaneerde en half-koude roomschnitzel. Als bijlage 6 peentjes, een stukje broccoli en wat rauwkost. Daarnaast een mini-portie patat. Op mijn signalen voor een refill werd niet gereageerd. Wel steeds aandacht voor een paar andere gasten, die waarschijnlijk bekenden van de ( vrouwelijke) ober waren. Hier komen we nooit meer terug. Wat een teleurstelling voor een voormalig toprestaurant met verse groenten en een eerlijk stukje vlees.!!!

5,1
  5. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Brasserie Buitenhof

Afgelopen maand hier gegeten met een gezelschap van 20 personen. De bediening is uiterst vriendelijk, de sfeer is goed en het restaurant is gezellig gelegen in de Haagse binnenstad. Minpunt is niet zozeer de kwaliteit van het eten maar de hoeveelheid. Het keuzemenu bevatte een keus uit 2 hoofdgerechten: vis, of vlees. Dit hoofdgerecht werd vergezeld door kleine schaaltjes met gebakken aardappelen en rode kool, lang niet toereikend voor 20 personen. Uiteraard mochten we bijvragen maar kregen dan mondjesmaat een kleine portie extra die na langs 2 collegae te zijn gegaan al weer op was. Ook de toetjes, die normaal voor de lege gaatjes zorgen, boden geen soelaas vanwege hun kleine afmetingen. Het zal geen toeval zijn dat zich recht tegenover de brasserie een Vlaamse frietentent bevindt. Veel gasten zijn hier na afloop nog even een patatje gaan scoren.

6. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Stuut

Stuut is al jaren een begrip en ik kom er al zeker 25 jaar. De grootste verbetering na de overname vind ik de verse patat die men tegenwoordig serveert. De patat van Stuut was altijd wat aan de kleffe kant, maar is nu topkwaliteit! En de bediening is snel en uiterst vriendelijk!
    Een aanrader!

7. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Hotel Goes
    Nederlands Goes

Met vrienden deden we een dagje Zeeland en ik stelde voor bij van der Valk te gaan eten, wat op weerstand stuitte van de reisgenoten. Maar ik drong wat aan en zo bezetten we een tafel in het restaurant te Goes. We bestelden de Schnitzel. Na lang wachten kwam het eten, ondanks het feit dat we er vroeg waren en er pas een paar tafels bezet waren ( drie). De serveerster kon meteen weer terugkomen want de patat bleek in koud vet gegooid en had zich helemaal volgezogen met frituurvet.; uiteraard werd dit zonder morren vervangen. Maar ook de Schnitzels waren van een historisch slechte kwaliteit: een in vet gebakken gehaktschijf die in de supermarkt per 6 wordt verkocht voor 5 euro. Daarbij een garnituur van bijna rauwe gebakken aardappels, compleet uitgedroogde broccoli zonder een sausje en een fantasieloos bakje met rauwkostsalade. Inmiddels was er een ruzie ontstaan aan de tafel achter ons waar de gasten met toestemming van een ober een vijfde stoel hadden aangeschoven, zeer tegen de zin van een andere ober die dit in duidelijke bewoordingen liet horen. En dat pikte het hoofd van de tafel weer niet. Helaas zullen onze tafelgenoten voorlopig niet meer naar ons luisteren.

8. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Rose Garden
    Chinees-Indisch Uithuizen

Op een doordeweekse dinsdag met vrouw en kinderen binnengelopen en ontvangen door de uiterst vriendelijke en behulpzame eigenaresse. Ega stond in het wokgedeelte. Ondanks dat we de enige gegadigden voor wokken waren geen enkel probleem! Voor 14.50 per persoon konden we onbeperkt gebruik maken van het smakelijke buffet. Zoals gewoon bij de Chinees voorafgegaan door soep.

Alles werd met zorg en geduld gewokt door de eigenaar. Na afloop bleek zelfs een ijsje of koffie nog bij de prijs inbegrepen.

Eigenaresse kwam regelmatig de vuile borden ophalen en vragen of alles voldoende was. Top tevreden over dit leuke restaurant.

9. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor De Stroopstok
    Pannenkoekenhuis Nunspeet

Afgelopen week met 5 personen binnengevallen op een druk moment. Vanwegde de twee kleinkinderen gingen we in het speelgedeelte zitten. Uiteraard is het dan een kakefonie van kindergeluiden, maar daar heb je voor gekozen. Ga je in het rustige gedeelte rechts zitten is er niets aan de hand.

Het eten kwam snel en was perfect: heerlijke pannenkoeken, ook de kinderpannenkoeken waren van een royaal formaat. Dat ze helemaal opgingen zegt iets over de smaak.

Ook de volwassenen waren zeer tevreden over de varkenssate en mosselen.

We zijn nu zo'n 10x bij de Stroopstok geweest op diverse tijden en in verschillende geszelschappen, maar alle 10x gingen we tevreden weg. Ja de inrichting is wat gedateerd en de toiletten zijn nodig aan renovatie toe. Maar dat is dan ook het enige minpuntje!

10. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Pannenkoe
    Pannenkoekenhuis Bleiswijk

Bij de Pannekoe kwamen wij al toen het nog Du Chalet heette. De altijd vriendelijke bedrijfsleider, die ook altijd desgevraagd een praatje komt maken is behoorlijk dwarsgezeten door de aanleg van een verkeersplein voor zijn pand, waardoor de bereikbaarheid dramatisch is. Over het eten echter niets dan lof. Opvallend is dat de kwaliteit, of je nou een pannenkoek of biefstuk neemt, altijd stabiel is. Vergezeld van heerlijke rauwkost en frites is elke schotel even smakelijk, en voor een vriendelijke prijs. Daarnaast een vlotte bediening maakt het eten bij de Pannekoe altijd weer tot een feest.

11. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Hotel Emmen

Vrijdag 4 december neergestreken in Van der Valk in Emmen. De kaart werd ons al overhandigd voordat we onze jas uit hadden getrokken. De drankjes stonden er op het moment dat we plaats namen. Over het eten ( waar we ondanks de rust in het restaurant erg lang op moesten wachten) niets dan lof. Recensent had een overheerlijke varkenshaas terwijl partner genoot van de verse tonijn. Hierna werd het stil. Er kwam niemand meer aan onze tafel. Rondlopende serveersters hoorden ons niet roepen en negeerden onze opgestoken hand. Na een half uur waren we het zat en zijn zonder een nagerecht te hebben kunnen bestellen aan de bar gaan betalen. Hier kwamen we onze serveerster weer tegen die zich excuseerde dat ze onverwacht een groot gezelschap dat zonder reserveren was binnengekomen moest bedienen, en dat ze dat bij collegae had aangegeven, die daar blijkbaar niets mee hadden gedaan. Met een flinke kater verdwenen we in de donkere Emmense nacht.

12. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Aandacht

Na een advertentie in de Zoetermeerse krant werd onze aandacht gevestigd op Brasserie de Aandacht vanwege het aangeboden 3-gangenmenu voor Euro 14.75.

We namen dit menu dat begon met paling op toast. Zeeverse paling op knapperige toast, een succesvol begin. De hierna geserveerde biefstuk was om te zuigen en precies goed gebakken. Bij het menu hoorde nog een ijsje, en wij verwachtten gezien de prijsstelling een simpel vanille-ijsje met slagroom. Niets was minder waar. Een heerlijke coupe ijs met vers fruit en slagroom! Alles zeer goed verzorgd en smakelijk, ook de garnituren, vriendelijke bediening en een klein maar knus restaurant.
    Voor ons een ontdekking en direct de nummer 1 voor Zoetermeer. Het was er vrij rustig voor een vrijdagavond, maar dit kleine restaurant verdient meer aandacht!

13. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Restaurant Naar Boven

Na getipt te zijn in ons vaste restaurant het hier ook eens geprobeerd. De locatie is fantastisch!
    De sfeer van het oude station Berkel is nog helemaal aanwezig, helaas kregen we een piepklein tafeltje ondanks een reservering. De menukaart verraste ons akelig, bijna alle gerechten ruim boven de 20 euro, alleen de kogelbiefstuk was nog net onder de 20 euro. De groente die bij de biefstuk werd geserveerd( bloemkool en broccoli) was net niet rauw meer, en smaakte nergens naar. Het waterige champignon-roomsausje ( hooguit een eetlepel) kon hier weinig meer aan veranderen. Het viel niet mee een ober aan de tafel te krijgen, blijkbaar komen hier veel vrienden van het restaurant eten, die allemaal luidruchtig met veel zoenen worden begroet en vervolgens de gezellige tafeltjes krijgen. Toen we vanwege het mooie weer nog even wilden gaan wandelen en om de rekening vroegen, werd ons gevraagd of we haast hadden of zo. Voor ons was dit een test, omdat oma in oktober 90 werd en we een locatie zochten voor een diner van 30 personen. Dat hebben we ergens anders gehouden. Blijft over de geweldige ligging van het restaurant, maar dat is niet voldoende voor een 2e bezoek van onze kant!

5,9
  14. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Bij Anton eten & drinken

ruurd

Al vanaf de opening van Anton hier regelmatig gegeten met vrienden of familie. Altijd weer enthousiast over de ontvangst, de kwaliteit van het eten en de bediening.
    Wel is de prijs van ons geliefde Oostenrijkse pannetje fors opgeslagen, dat is jammer in deze dure tijden.
    Maar de pannetjes zijn zeker een aanrader.
    Voorts een sfeervolle ambiance waar men zich zeker thuis zal voelen!

15. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Aa-Zicht

ruurd

We bezoeken deze locatie regelmatig, met onze kinderen of vrienden, en dan vooral vanwege het uitzicht op Noord AA.
    Het eten is echter niet bijzonder.
    Zeker niet slecht, maar met prijzen van een 4-sterrenrestaurant voor zeer eenvoudig voedsel.
    Maar de locatie maakt veel goed en het personeel is snel en vriendelijk.

16. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Hotel Waanders

ruurd

Gisteravond met 5 personen gegeten bij Waanders, en alle 5 een ander gerecht.
    Maar unaniem: top!
    Recencent had een schnitzel. Geen vettige roomschnitzel, maar een goed lapje vlees met heerlijke gebakken aardappelen, diverse salades en frites.
    Partner had een heerlijke biefstuk en ook de overige gerechten waren zeer smakelijk bereid.
    Bijkomend voordeel : ruimte tussen de tafels. En wat nog belangrijk is : echte linnen servetten ipv. papier.
    Enig minpuntje dan toch? We vinden de vraagprijs van ruim 22 euro voor een biefstuk aan de hoge kant, dat is ruim 45 Hollandse guldens! Maar verder klasse!

17. ruurd's profielfoto
    ruurd heeft een recensie geschreven voor Joris
    Nederlands Nunspeet

ruurd

Wij bestelden de haasbiefstuk.
    Bijna 17 euro, dus je verwacht wel wat. Maar nee, een rond stukje vlees dat nog het meeste leek op diepvriesbiefstuk.
    De aangeprezen schnitzel bleek een roomschnitzel, vettig gehakt, met veel paneermeel.
    We kwamen hier ruim 18 jaar, maar dit was ons laatste bezoek.
    Waarschijnlijk heeft de economische recessie de kok doen besluiten tweede keus vlees te kopen.
    Jammer!

3,7